jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

benzin i diesel

Moderátor: lister

Odpovědět
Uživatelský avatar
freez85
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 20.04.2008 20:48

jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od freez85 »

ahoj, potrebuji poradt jake oleje presne koupit na vymenu motoorveho a prevodoveho oleje a kolik litru ( prevodovka je automat a motor typ JH). dik

Uživatelský avatar
olin-caddy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lovosicko

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od olin-caddy »

U motoru to je celkem jedno a u převodovky ti poraděj v každý prodejně s autodílama a všude, kde se dá koupit olej (krom supermarketů).
Ohledně motorových olejů jsem našel zajímací článek:

Motorové oleje a doporučení výrobce

Každý výrobce motoru či automobilu doporučuje určitý typ motorového oleje pro periodické výměny. Je třeba znovu zdůraznit, že typ motorového oleje a interval výměny doporučuje výrobce motoru a ne výrobce oleje.

Interval výměny

Doporučený interval výměny motorového oleje udává výrobce motoru jako maximální. U dnešního vozového parku převažuje interval 15 tis. km, u nových automobilů je vidět snaha o prodloužení výměnného intervalu na 20 tis. km až 50 tis. km. Tradiční 15ti tis. km interval je třeba ovšem také považovat opravdu za maximální. U automobilů provozovaných v městském provozu či na krátké trati s častým studeným startem je nutnost snížit výměnný interval na přibližně 10-12 tis. km a nepovažovat 15ti tis. interval za nějaké dogma. "Kvalitnější" olej nevydrží déle než "méně kvalitní", protože výměnný interval je dán kromě jiného i konstrukcí motoru, typem spalováním paliva, konstrukcí palivového a vzduchového filtru atd. Nečistoty v motorovém oleji (saze, prach) jsou mnohdy hlavním důvodem výměny oleje, ne chemická degradace samotného oleje. Proto zejména u starších motorů není vůbec efektivní používat kvalitnější oleje než před lety předepsal výrobce a už vůbec se nevyplatí prodlužovat výměnný interval oproti doporučenému, protože "... dnes máme přece lepší oleje".

Doporučený motorový olej

Zde je třeba zdůraznit, že výrobce motoru nedoporučuje určitou viskozitní třídu oleje (např. SAE 10W-40). Tu si musí volit každý uživatel sám podle toho, pro jaký provoz automobil potřebuje (městský provoz, krátké trasy, dlouhé trasy po dálnici apod.), zda chce šetřit palivo (lehkoběžné oleje), či podle toho, jakou má spotřebu oleje (viskóznější oleje pro utěsnění pístu ve válci). Výrobce nedoporučuje ani to, zda olej má být syntetický či polosyntetický či minerální. To se nikde nedočtete. A už vůbec nelze doporučovat určitého výrobce oleje, to by měl obchodní soud okamžitě práci. Jiná otázka ovšem je, s kým mají smlouvu autorizovaní prodejci automobilů či příslušné autoservisy. Jediný předepsaný parametr motorového oleje je jeho výkonová specifikace. Součástí každé výkonové specifikace je i požadavek na minimální vysokoteplotní viskozitu (HTHS - High Temperature High Shear). To je jediný viskozitní parametr, který výrobce motoru doporučuje a který by vždy měl být dodržen. U většiny značek automobilů je výkonnost oleje doporučována podle klasifikace ACEA, většinou A2/B2 a A3/B3, příp. i B4. Tyto specifikace splňují dnes téměř všechny běžné motorové oleje, pokud vyloučíme oleje pro starší motory (známý Mogul Super či M6 a další). Někteří výrobci spoléhají na vlastní klasifikaci motorových olejů, nejznámější případ je koncern VW. Oleje na našem trhu jsou však uzpůsobeny i těmto specifikacím a je opravdu z čeho vybírat. Otázka je ale, jestli je nutné vybírat. Rozumím třeba tomu, že každý má svou oblíbenou značku oleje, ale nelze tvrdit že ten a ten olej je kvalitnější nebo dokonce nejlepší. Vždyť všechny oleje se stejnou specifikací splnily úspěšně stejné motorové testy. Jak ty testy splnily, s jakou rezervou, to ví pouze výrobce oleje, nikoliv už konkurenční firma a už vůbec ne běžný spotřebitel.

První olejová náplň

Výrobce automobilu volí motorový olej pro první náplň nového vozu na základě výběrového řízení. Rozhodující je výkonová úroveň oleje (ACEA či např. VW specifikace) a cena oleje. V žádném případě nelze říci, že značka a typ oleje první náplně je ten nejvhodnější olej pro daný automobil. Většinou je z předložených nabídek vybrána ta nejlevnější nabídka. Nízká cena nabízených olejů ovšem nesouvisí s kvalitou oleje, ale s obchodní strategií olejářské distribuční firmy. Výběrová řízení se konají periodicky, určitá značka a typ oleje nejsou nutně svázány s určitým typem automobilu. Uživatel automobilu si pak zvolí svoji značku a typ oleje sám nebo tento výběr přenechá autoservisu. Pro první výměnu lze pak použít jakýkoliv motorový olej s doporučenou výkonovou specifikací. Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha jaroslav.cerny@vscht.cz
jsem kutil, mám malou dílnu, víc mne nezajímá

Uživatelský avatar
olin-caddy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lovosicko

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od olin-caddy »

Protože kvalita motorových olejů je definována obtížně srozumitelnou kombinací číslic a písmen, předkládáme Vám následující vysvětlení základních pojmů v tomto oboru.


Třídy olejů podle API

Rozdělení motorových olejů do motorových vozidel do výkonnostních tříd podle americké normy API (American Petroleum Institute).
První písmeno označuje určení oleje:
S pro benzinové motory,
C pro dieselové motory.
Druhé písmeno označuje úroveň kvality v řadě od nejnižší.
Nejnovější zavedené kategorie jsou SM z listopadu 2004 a CI-4 ze září 2002.
Třídy olejů podle ACEA

Evropská organizace ACEA (Association des Constructeurs Européens d' Automobiles) je od 1.1.1996 následnou organizací k dřívější CCMC. Definuje kvalitu motorových olejů s přihlédnutím na evropské požadavky.
Kombinace písmena a číslice určuje druh motoru a jeho bližší specifikaci:
A1 až A5 - benzinové motory,
B1 až B5 - dieselové motory osobních automobilů, dodávek a lehkých užitkových vozidel,
E1 až E7 - dieselové motory těžkých užitkových vozidel,
C1 až C3 - zážehové a vznětové motory osazené částicovými filtry.
Číslo za pomlčkou (např. 02) určuje letopočet uvedení kategorie do praxe.
Viskozita oleje

Viskozita vyjadřuje míru vnitřního tření kapaliny a velmi silně závisí na teplotě. Podle klasifikace SAE se označuje kódem (např. 5W-40), kde první část označuje zimní třídu (5W) a druhá část letní třídu (40). Možnosti označení jsou: zimní - 0W, 5W, 10W, 15W, 20W, 25W; letní - 20, 30, 40, 50, 60. Příklad označení oleje 5W-40: Tento olej je v zimě použitelný až do cca -30°C, a v létě až přes +35°C venkovní teploty.
Firemní normy výrobců vozidel

Různí výrobci motorových vozidel požadují od motorových olejů splnění dodatečných požadavků, které uvádějí ve svých firemních normách. Mercedes-Benz: např. MB 228.1, 228.3 a 228.5 pro dieselové motory užitkových vozidel, MB 229.1, 229.3 a 229.5 pro benzinové a dieselové motory osobních vozidel. Volkswagen: VW 500.00 pro lehkoběžné oleje, 501.01 pro benzinové a atmosférické benzinové motory, 505.00 pro dieselové přeplňované motory, 505.01 pro dieselové motory se systémem vstřikování "čerpadlo-tryska" a 502.00 pro benzinové motory se zvýšenou výkonností. VW 503.00/506.00/506.01 platí pro benzinové motory, dieselové motory vstřikovacího systému "čerpadlo-tryska" a rovněž pro prodloužené intervaly výměny motorového oleje (WIV) od modelového roku 2000. Pro dieselové systémy "čerpadlo-tryska" s prodlouženými intervaly výměny oleje (WIV) je možno od modelů výroby 5/2001 použít VW 506.01.
Minerální motorové oleje

Standardně se motorové oleje vyrábějí z minerálních olejů. Tyto oleje jsou ale díky stoupajícím požadavkům, jako jsou prodloužené intervaly výměny oleje, vysoké výkony motorů a požadavky na lehkoběžné vlastnosti, ve svém použití omezeny. Typické viskozity: 10W-40, 15W-40, 20W-50.
Hydrokrakové motorové oleje

Jsou to minerální základové oleje, které se v rafinérii nákladným způsobem ještě dále upravují. Dlouhé řetězce molekul se štěpí a navazují se na ně atomy vodíku. Tím získávají vlastnosti syntetických mazacích olejů. Tyto oleje obsahují i malé množství syntetických olejů. Typické viskozity jsou: 5W-30, 5W-40, 10W-40.
Polo syntetické motorové oleje

Jsou to minerální oleje s obsahem syntetických komponentů. Mají zlepšené vlastnosti při studených startech motoru, udržují čistotu vnitřku motoru a zaručují výbornou ochranu před opotřebením. Typické viskozity jsou: 5W-40, 10W-40.
Plně syntetické motorové oleje

Syntetické základní oleje tvoří základ pro motorové oleje se zřetelně zlepšenými vlastnostmi. Plně syntetické motorové oleje jsou použitelné v benzinových i dieselových motorech a nabízejí optimální ochranu proti opotřebení, velmi dobrý rozvod oleje při studených startech, lehkoběžné vlastnosti a výtečnou čistotu motoru. Splňují nejvyšší standardy kvality předepsané API, ACEA a firemními normami jednotlivých výrobců vozidel. Obzvláště doporučené jsou pro dlouhé intervaly výměny oleje. Typické viskozity jsou: 0W-30, 0W-40, 5W-40.
Motorové oleje pro diesely

V současnosti nejvyšší požadavky na dieselové motory osobních vozidel a na přeplňované dieselmotory turbodmychadly popisují předpisy ACEA B3, příp. B4 a firemní norma VW 505.00. Oleje jsou optimální pro použití v atmosféricky plněných dieselových motorech i turbodmychadlem přeplňovaných dieselmotorech s i bez chlazení stlačeného vzduchu. Tyto požadavky splňují pouze vysoce jakostní motorové oleje.
Emisní norma EURO 4

Od 1.1.2005 začala platit evropská směrnice na snížení emisí EURO 4. Směrnice určuje snížení emisních limitů pro dieselové motory až na 57% současného stavu. Toho nelze dosáhnout jen technickými změnami v motorové technologii nebo dodatečnými úpravami výfukových plynů, ale je nutné v oblasti minerálních olejů vyvinout nové mazací látky odpovídající náročným požadavkům stanovených normou. Firmě Liqui Moly se podařilo vyvinout pro normu Euro 4 nový motorový olej, který byl označen obchodním jménem "TOP TEC 4100" SAE 5W-40. Výrobce automobilů Daimler Chrysler nastavil svou firemní normou 229.31 pro tato dieselová vozidla vybavená filtrem pevných částic první měřítko, a předepsal tím nutné požadavky na vhodné mazací látky umožňující snížení emisí.
Lehkoběžné motorové oleje

Lehkoběžné oleje mají příznivou tekutost při nízkých teplotách, vyznačují se nízkou čerpací prací a vysokou tepelnou zatížitelností. Mají proto pozitivní vliv na spotřebu pohonných hmot. Typické viskozity: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40.
Celoroční motorové oleje

Vícestupňové (vícerozsahové) motorové oleje se mohou v našem mírném klimatu celoročně používat. Tyto oleje nejsou v zimním období příliš husté a v letním období při vysokých teplotách motoru příliš řídké. Typické viskozity: 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 10W-40, 15W-40, 20W-50.
Lehkoběžný motorový olej s MoS2

MoS2 (molybdendisulfid) vytváří na dotykových kluzných plochách v motoru vysoce zatížitelný mazací film. Dané lehkoběžné vlastnosti oleje zaručují lehčí běh motoru, zmenšují opotřebení motoru a snižují možnost provozních poruch. Vědecké pokusy dokázaly: snížení spotřeby oleje a pohonných hmot a zřetelně nižší opotřebení v motoru. Firma Liqui Moly nabízí lehkoběžný prostředek s MoS2 ve výrobcích: jako přísadu do motorového oleje - Ochrana před opotřebením (Oil Additiv), nebo jako hotový motorový olej - MoS2 Leichtlauf 10W-40.
jsem kutil, mám malou dílnu, víc mne nezajímá

Uživatelský avatar
olin-caddy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lovosicko

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od olin-caddy »

Tribotechnické mýty

Mýtus: Čím je olej čistší, tím je lepší. Skutečnost: V některých případech má olej být znečištěný. Například ve spalovacích motorech vzniká velké množství karbonu a jiných látek, které jsou suspendovány v oleji a jsou jím unášeny. Mohou být odstraněny ve filtru oleje nebo při výměně oleje. Pokud by se tak nestalo, usazovaly by se tyto látky v motoru a mohly by způsobit i jeho poruchu. V tomto případě znečištěný olej zcela zřejmě znamená dobře pracující olej. Naopak např. hydraulický olej obsahující i relativně málo nečistot může způsobit poruchu servoventilů. Takže při některých aplikacích by olej měl vypadat znečištěně a při jiných musí být velmi čistý. Vždy je pak užitečné pravidelné sledování stavu oleje.

Mýtus: Pokud je malé množství oleje nebo plastického maziva dobré, větší množství je vždy lepší. Skutečnost: Použití příliš velkého množství plastického maziva může vést k poškození těsnění a průniku znečištění do stroje. V elektromotorech může plastické mazivo proniknout až na vinutí motoru a způsobit jeho požár. Nadměrné množství plastického maziva v ložisku může vést ke vzniku tepla vzhledem k většímu odporu, přehřátí ložiska může být příčinou poruchy. Podobně nadměrné množství oleje může způsobit vývin tepla a vysoká teplota pak zkracuje životnost oleje. Po zastavení stroje může při nadměrném množství oleje dojít k úniku z přeplněné nádrže.

Mýtus: Bod tuhnutí je nejnižší teplota, při které je čerpadlo schopné čerpat olej a zásobovat mazací systém stroje. Skutečnost: Bod tuhnutí pouze označuje teplotu, při které je olej již tak viskózní, že se přestává pohybovat. Tento parametr se stanovuje v laboratoři za přesně definovaných podmínek. V praxi je nejnižší teplota použitelnosti oleje odlišná od jeho bodu tuhnutí a může být o 10 až 15 °C vyšší.

Mýtus: Ropný olej s vysokou hustotou má špatnou odolnost proti oxidaci. Skutečnost: Dříve to v některých případech platilo. V současnosti používané způsoby zpracování ropy a přípravy základových olejů, a dále použití přísad zlepšujících vlastnosti oleje mají za následek to, že dnes hustota oleje nevypovídá nic o jeho životnosti.

Mýtus: Oleje se stejným číselným označením SAE nebo ISO jsou vzájemně zaměnitelné. Skutečnost: Klasifikace SAE a ISO VG se týká viskozity olejů, ale neříká nic o jejich výkonnosti. Například ložiskový a hydraulický olej se stejným číselným označením ISO budou mít stejnou viskozitu při 40 °C, ale nemohou se při použití vzájemně zaměňovat.

Viskozita (neboli míra vnitřního tření) mazacího oleje není konstantní veličina, ale závisí na okolních podmínkách. Během činnosti motoru dochází ke změnám teploty a tlaku a je žádoucí, aby se viskozita oleje za těchto podmínek měnila co nejméně. Závislost viskozity oleje na teplotě je vyjádřena tzv. viskozitním indexem (VI). Čím vyšší je hodnota VI, tím méně se mění viskozita při změnách teploty v motoru. Viskozitní index se uvádí v katalozích výrobců automobilových maziv. Pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Přesto je jistou analogií k viskozitě.Čím je tedy jeho hodnota vyšší, tím je i takto označený olej za dané teploty viskóznější. Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60
Doporučené viskozitní třídy SAE motorových olejů podle vnějších teplot (°C)
Obrázek

Důsledky změn viskozity V praxi se většinou povoluje provoz motorového oleje v rozmezí viskozity max. ±20 %. Tato hodnota však byla stanovena pro velkoobjemové vznětové motory. Pro zážehové motory lze připustit větší odchylku směrem k nižším hodnotám, i vzhledem ke střihové nestabilitě moderních olejů. Pokles viskozity je proto možné připustit odhadem až o 30 %. Příliš nízká viskozita, většinou díky závadě na vstřikování a nadbytku paliva v oleji, může vést k příliš tenkému mazacímu filmu. Důsledkem potom při vyšším zatížení může být i porušení mazacího filmu a zvýšené opotřebení nebo i zadírání třecích dílů. Nejde o častý případ, ale tato závada se vyskytuje a neměla by být zanedbávána. Náhodnou analýzou 30 vzorků upotřebených olejů vypuštěných ze vznětových motorů vozů Škoda Fabia a různých vozů Renault bylo zjištěno, že tento problém se týkal až 10 % případů. Příliš viskózní oleje jsou již buďto hodně oxidačně degradované a obsahují velmi mnoho korozivních kyselých produktů oxidace, nebo obsahují nadměrné množství sazí (u vznětových motorů), které pak působí abrazivně na třecí povrchy, a tím se zvyšuje jejich opotřebení. Další možnou příčinou nárůstu viskozity může být přítomnost chladicí kapaliny v motorovém oleji. Ale to se již dostáváme k problémovým haváriím motorů, což s běžnou prací motorového oleje nesouvisí.
Vzájemná mísitelnost olejů

Vzájemná náhrada, mísitelnost a zaměnitelnost motorových olejů je velmi často diskutované téma. V obecném povědomí jsou však, bohužel, některé přežitky, které jsou již dávno překonané. Všechny motorové oleje jsou navzájem mísitelné. Pokud smísíte jakékoliv dva nebo více motorových olejů, nikdy se nic nesrazí, nescukne apod. Problémy byly někdy v druhé polovině 70. let minulého století, v době, kdy se začínalo se syntetickými oleji. Tehdy ne každý syntetický olej byl mísitelný s klasickým minerálním olejem. Dnes již tento problém v žádném případě nehrozí, nikdo si dnes nedovolí vyrobit motorový olej, který by s ostatními nebyl mísitelný. Problém pří mísení různých olejů může být ale jiný. Může se změnit viskozitní charakteristika oleje. Smísení dvou různých motorových olejů např. SAE 5W-40 může za určitých okolností vést i k vytvoření oleje např. SAE 10W-40. Obdobně, smísením olejů SAE 5W-40 a SAE 15W-40 nemusí vzniknout "polosyntetika" SAE 10W-40, ale něco úplně jiného. Příčinou je interakce různých modifikátorů viskozity se základovými oleji. Samozřejmě, nouzově je možné všechno a motoru to příliš neuškodí. Pokud ale je možnost výběru, vždy je lepší doplňovat stejný olej který je v motoru, příp. olej stejné viskozitní charakteristiky. Mísit dva oleje již při výměně motorového oleje určitě není častý případ a nelze tento způsob výměny oleje ani doporučit, ale principiálně to možné je. Vždy je však nutné dodržovat požadavek motoru na minimální HTHS viskozitu. Při mísení olejů může dojít k záměně zejména ve viskozitních třídách SAE 0W-30 a 5W-30, které se vyrábí s normální HTHS viskozitou, tj. větší než 3,5 mPa.s, a se sníženou HTHS viskozitou, tj. v rozmezí 2,9-3,5 mPa.s. Tento problém se týká např. longlife olejů pro motory VW. Většina těchto longlife olejů má sníženou HTHS viskozitu, ale pro benzinové motory s turbodmychadlem je nutné používat oleje s normální HTHS viskozitou, tj. se specifikací VW 503.01. Důvodem je vyšší teplota některých mazaných míst benzinového turbomotoru a nutnost udržení pevné olejové vrstvy mezi třecími povrchy.
jsem kutil, mám malou dílnu, víc mne nezajímá

Uživatelský avatar
olin-caddy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lovosicko

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od olin-caddy »

minerál, polosyntetika, syntetika

Motorové oleje jsou dnes pouze dobré nebo ještě lepší, samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré a ještě starší motory. A je úplně jedno, jestli jsou takové nebo makové. Já si dovoluji při plném vědomí tvrdit, že v maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno "syntetický" nebo "plně syntetický". Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. "vyrobeno syntetickou technologií","vyrobeno HC technologií", "vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W-40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text "plně syntetický".

Ještě větší zmatek v pojmech syntetický a minerální vznikl zejména v posledních pěti letech, kdy po nešťastném rozhodnutí amerického úřadu pro reklamu začaly být jako syntetické označovány i kvalitní minerální oleje. Technologie výroby minerálních olejů už opravdu došly tak daleko, že vlastnosti kvalitních minerálních a syntetických olejů se téměř vyrovnaly. Jedná se tak o neustálý boj obchodníků, kteří by "syntetický olej " říkali nejraději téměř každému oleji, protože zákazníci na to dobře slyší, a chemiků, kteří vyvíjejí technologie a vyrábějí oleje.

Fenomén syntetických, polosyntetických a minerálních motorových olejů se projevuje i v tom, že těmito termíny jsou často určovány jak viskozitní vlastnosti, tak i kvalita olejů. Přitom to spolu ale vůbec nesouvisí. Z minerálních olejů lze namíchat olej s jakoukoliv viskozitou, ale ta přece nic neříká o kvalitě oleje.Výkonové vlastnosti, tzn.kvalita olejů, jsou dány především použitou aditivací. Ta je rozhodující pro konečnou kvalitu motorového oleje. Samozřejmě, že také záleží na kvalitě základových olejů, ať už syntetických nebo minerálních, kterých máme několik typů s různou kvalitou. Ale to už bychom zabíhali příliš do podrobností.

Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W-40, 10W/40, 5W-40 a 0W-40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp.i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W-40 a 5W-40 či 0W-40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W-40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W-40 či 15W-40, tj.úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polosyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat. Ostatně i respektované instituce API, SAE a ACEA je také na začátku 90. let minulého století vyřadily ze svého slovníku Ing. Jaroslav Černý, CSc. Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha jaroslav.cerny@vscht.cz
jsem kutil, mám malou dílnu, víc mne nezajímá

Uživatelský avatar
olin-caddy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 105
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Lovosicko

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od olin-caddy »

Omlouvám se že sem to tu tak zasr*l, ale tyto články mi přijdou docela zajímací a taky si myslím, že plno lidí dostanou trochu do obrazu.
jsem kutil, mám malou dílnu, víc mne nezajímá

Lukhy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 29.03.2009 12:21
Bydliště: Ostrava

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od Lukhy »

To mě zas ty články přijdou pro uživatele co chce jen vyměnit olej a ne nastudovat veškere udaje a podrobnosti o oleji docela slozite:-)protože se nikde nedozvi který konkretní typ oleje ma pro výměnu daneho motoru koupit.....proto se ptam,je tu nekdo kdo by mi doporučil olej do....Bory 1.9 TDi,85kW, r.v.2001,Najeti 100tisíc Km.Diky moc.

Uživatelský avatar
zdenda.88
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1665
Registrován: 25.12.2007 21:09
Bydliště: Rumburk

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od zdenda.88 »

Lukhy píše:To mě zas ty články přijdou pro uživatele co chce jen vyměnit olej a ne nastudovat veškere udaje a podrobnosti o oleji docela slozite:-)protože se nikde nedozvi který konkretní typ oleje ma pro výměnu daneho motoru koupit.....proto se ptam,je tu nekdo kdo by mi doporučil olej do....Bory 1.9 TDi,85kW, r.v.2001,Najeti 100tisíc Km.Diky moc.
do bory tdi castrol edge turbodiesel

Lukhy
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 29.03.2009 12:21
Bydliště: Ostrava

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od Lukhy »

Díky moc, asi tu 5W-40 Castrol Edge Turbo Diesel,že??protože jsem na netu našel jeste našel nějakou 0W-30 taky Castrol Edge Turbo Diesel.

Uživatelský avatar
zdenda.88
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1665
Registrován: 25.12.2007 21:09
Bydliště: Rumburk

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od zdenda.88 »

jaký olej dopřáváte svým golfům?
Naposledy upravil(a) zdenda.88 dne 30.03.2010 21:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od jirkaTDI »

nic nezkazíš, když do bory naliješ olej vw 507.00

jinak do golfíka leju vw 505.00 (motor 1,6TD) 15W40, do převodovky olej 75W90 (5q manual) :wink:
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
splouchy
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4798
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: jižní morava
Kontaktovat uživatele:

Re: jake oleje koupit pro G1 Cabrio rok 88

Příspěvek od splouchy »

do td sem vzdycky lil 10w40 a nebyl problem,a dobenzinaku co sem mel v g2 taky a vzdy v poho

Odpovědět

Zpět na „Motor“