NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

1.6D, 1.6TD

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Fotografie motorů ZDE
Typy motorů :arrow: ZDE
Emisní normy :arrow: ZDE,ZDE
Popis oběhu paliva včetně popisu vstřikovacího čerpadla :arrow: ZDE
Teče nafta kolem hřídelky,problém vyřešen :arrow: ZDE
Návod - Rozvody :arrow: ZDE

Zde budou časem postupně přibývat odkazy na rozumně zpracované témata s nejčastějšími problémy a všelijaké vaše postřehy,odkazy ap. :wink:
Může te sem vkládat i vlastní návrhy :wink:

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Provozní kapaliny

Nebudu vás tady zatěžovat paragrafama,napíšu to jednoduše,tak aby každý věděl o co jde.

Motor:
typ: olej podle normy nejčastěji VW 505.00 s viskozitní třídou 10W-40(polosyntetika) nebo 15W-40(minerál)
množství: každý má měrku,tak se může kouknout,ale jinak cca 3.5-4L

Převodovka (manuální):
typ: olej podle normy API GL4 s viskozitní třídou EP 75W-90 (syntetika) nebo EP 80W-90 (minerál)
množství: každý má kontrolní (nalévací) otvor,tak si to může ohlídat jinak 1.3-ová převodovka cca 3L zbytek motorizace (1.6,1.8 ) do 2L
pozn.: u převodovek do 9.87 je kontrolní šroub níž a nedá se až tak podle něho orientovat,tak si aji hlídejte kolik tam toho nalejete. Kdyby chtěl někdo pátrat,jak starou má převodovku,tak datum je vyraženo hned vedle typu převodvky zespod na takové plosce na straně setrváku.

Převodvka (automatická):
typ: oleje podle normy VW ATF,prostě do hydraulických převodovek (červené)
množství: cca 3L

Diferák:
typ: oleje podle normy GL5, LS
množství: cca 0.75L

Servo:
typ: olej do hydraulických převodovek
množství: cca 0.7L

Chladič:
typ: G11,G48 kdyby někoho zajímala norma tak VW TL 774/C
množství: cca 5.5L

Brzdovka:
typ: nejlepší DOT4, má vyšší bod varu jak DOT3
množství: cca 1L

Palivo:
Do dýzla se tankuje nafta nebo olej a do Benzínu benzín :D

A tady něco komplet k normám
Přílohy
klasifikace a specifikace olejů.doc
(77 KiB) Staženo 445 x

Uživatelský avatar
vwCharlie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OSTRAVA!!!

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od vwCharlie »

Emisní normy - Čísla směrnic v technickém průkazu


zážehové motory (benzin, LPG, CNG) pro M1 (osobní) a N1 (užitková)

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R00, 15 R01, 15 R02, 15 R03, 15 R04, 83 R00 A, 83 R00 B, 83 R01 A, 83 R01 B – platí pro M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení M1G + vozidla N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností přes 2 500 kg
*EHK: 83 R01 B – pouze M1 s maximální hmotností do 2 500kg, s obsaditelností do max. 6 osob a v neterénním provedení; 83 R02 B, 83 R03 B – u N1, M1 s obsaditelností více než 6 osob a max. hmotností více než 2 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12/ (pouze M1), 96/44, 96/69, 98/77
*EHK: 83 R03 B – pouze M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R04 B.


vznětové motory – diesely pro vozidla kategorie M1, N1

Euro 0 – 10 000 Kč
*EHS/ES: 70/220, 74/290, 77/102, 78/665, 83/351, 88/436, 89/458, 89/491
*EHK: 15 R 00, 15 R 01, 15 R 02, 15 R 03, 15 R 04, 83 R 00, 83 R 00 C, 83 R 01 C – u M1 s max. hmotností nad 2 500 kg, s obsaditelností nad 6 osob, v terénním provedení (M1G) a N1.

Euro I – 5 000 Kč
*EHS/ES: 91/441, 93/59, 94/12 kat. N1 – I, II, III
*EHK: 83 R 01 C – pouze M1 max. hmotností do 2 500 kg (včetně) s obsaditelností do 6 osob (včetně) v neterénním provedení; 83 R 02 C, 83 R 03 C – u N1, M1 s obsaditelností nad 6 osob a max. hmotností
nad 2 500 kg, 49 R 02 A – limity emisí A, vozidla N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.

Euro II – 3 000 Kč
*EHS/ES: 94/12 – pouze M1; 96/44, 96/69, 98/77, 91/542/
*EHS–B, 96/1/ES–B EHK: 83 R 03 C – pouze u M1 s obsaditelností do 6 osob (včetně) s max. hmotností do 2 500 kg (včetně), 83 R 04 C, 49 R 02 B – limity emisí B kat. N1 a M1 s max. hmotností přes 3 500 kg.

viz. odkaz :arrow: http://auto.idnes.cz/zjistete-si-kolik- ... jetiny_fdv" onclick="window.open(this.href);return false;
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tabulka emisních norem

shazzer
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2570
Registrován: 02.10.2007 11:03

Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY

Příspěvek od shazzer »

Schemata chladicich okruhu Diesel
  • motory JP, JR, ME, MF a 1V
    • 1 vyrovnavaci nadrzka
    • 2 chladic
    • 3 obehove cerpadlo chladiciho okruhu a termostaticky ventil
    • 4 blok motoru a hlava motoru
    • 5 vymenik tepla topeni
    • 6 chladic motoroveho oleje (jen u provedeni s aut.prevodovkou a TD)
    • 7 chladic prevodoveho oleje (jen u provedeni s aut.prevodovkou)
    V19-0289edit.gif
  • motory RA a SB
    • 1 vyrovnavaci nadrzka
    • 2 chladic
    • 3 obehove cerpadlo chladiciho okruhu a termostaticky ventil
    • 4 blok motoru a hlava motoru
    • 5 turbodmychadlo
    • 6 vymenik tepla topeni
    • 7 dobehove cerpadlo chladiciho okruhu
    • 8 chladic motoroveho oleje
    V19-0493edit.gif

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“