VŠE O BBS RM/RS ZDE
Fotky kol a pneu s různými rozměry ZDE
Kalkulačka na disky a pneumatiky ZDE
NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
- Willdaa
- VWexpert
- Příspěvky: 3608
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Naposledy upravil(a) vwCharlie dne 03.11.2010 19:11, celkem upraveno 4 x.
Důvod: když něco zajímavého najdete,tak pisněte,doplní se
Důvod: když něco zajímavého najdete,tak pisněte,doplní se
Golf zwei mit G-lader , Golf III Europe 100kW TDI AHF a Scirocco Mk. I VR6 ITB
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Správné sestavy brzd,které se nejčastěji vyskytují na přední nápravě u GII/JettyII.
Na každém třmenu je vylitý nebo vyražený typ,kterému přísluší určitý typ kotouče a desek. Je třeba dodržet některé pravidla,aby bylo možné brzdy sestavit bez problémů. Uvedené míry jsou u nových věcí.
Typy sestavení brzd:
1. Třmen VWI,nechlazený kotouč 239mm o tloušťce 10mm,brzdové desky o tloušťce 17mm nebo 15mm.
2. Třmen VWII,nechlazený kotouč 239mm o tloušťce 12mm,brzdové desky o tloušťce 19,17,15mm. Pozn.:kotouč má oproti předchozímu typu navíc menší zális
3. Třmen VWII,chlazený kotouč 239mm o tloušťce 20mm,brzdové desky o tloušťce pouze 15mm.
4. Třmen Girling,nechlazený kotouč 256mm o tloušťce 13mm a k němu patřičný držák desek a brzdové desky o tloušťce 19mm.
5. Třmen Girling,chlazený kotouč 256mm o tloušťce 20mm a k němu patřičný držák desek a brzdové desky o tloušťce 16mm.
6. Třmen Girling,chlazený kotouč 280mm o tloušťce 22mm a brzdové desky o tloušťce 16mm.
Pozn.: velikost kotoučů nelze mezi sebou libovolně zaměňovat,ke každému kotouči přisluší daný typ těhlice nebo držák desek. Brzdy jdou zaměnit pouze v celém kompletu (kotouče,desky,držáky desek,těhlice,popř.čepy ramen)
Na každém třmenu je vylitý nebo vyražený typ,kterému přísluší určitý typ kotouče a desek. Je třeba dodržet některé pravidla,aby bylo možné brzdy sestavit bez problémů. Uvedené míry jsou u nových věcí.
Typy sestavení brzd:
1. Třmen VWI,nechlazený kotouč 239mm o tloušťce 10mm,brzdové desky o tloušťce 17mm nebo 15mm.
2. Třmen VWII,nechlazený kotouč 239mm o tloušťce 12mm,brzdové desky o tloušťce 19,17,15mm. Pozn.:kotouč má oproti předchozímu typu navíc menší zális
3. Třmen VWII,chlazený kotouč 239mm o tloušťce 20mm,brzdové desky o tloušťce pouze 15mm.
4. Třmen Girling,nechlazený kotouč 256mm o tloušťce 13mm a k němu patřičný držák desek a brzdové desky o tloušťce 19mm.
5. Třmen Girling,chlazený kotouč 256mm o tloušťce 20mm a k němu patřičný držák desek a brzdové desky o tloušťce 16mm.
6. Třmen Girling,chlazený kotouč 280mm o tloušťce 22mm a brzdové desky o tloušťce 16mm.
Pozn.: velikost kotoučů nelze mezi sebou libovolně zaměňovat,ke každému kotouči přisluší daný typ těhlice nebo držák desek. Brzdy jdou zaměnit pouze v celém kompletu (kotouče,desky,držáky desek,těhlice,popř.čepy ramen)
- vwCharlie
- Moderátor
- Příspěvky: 7792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OSTRAVA!!!
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Výpis rozměrů pneu a disků pro GII/Jetta
- Přílohy
-
- g2_reifenfreigabe.pdf
- (608.32 KiB) Staženo 787 x
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Prenos mechanicke energie u G2 syncro a prislusne nazvoslovi
Protoze velmi mnoho zdejsich clenu ma zjevne problem (a to velmi casto) s chapanim a pojmenovanim jednotlivych agregatu v retezci prenosu energie z motoru na kola, takze zarazuji do NEJCASTEJSICH PROBLEMU prave toto
Prevodovky G2 syncro a G2 syncro Country
asi takle: Country neni nic jinyho nez upraveny G2 syncro, tzn. ze v nem lze pouzit vsechny syncro prevodovky s pakovym razenim, typ 009. Zmeny a odlisnosti souvisi s prirozenym vyvojem znalosti a zkusenosti vyrobce s jejich pouzivanim. Takove existovaly celkem ctyri:
Protoze velmi mnoho zdejsich clenu ma zjevne problem (a to velmi casto) s chapanim a pojmenovanim jednotlivych agregatu v retezci prenosu energie z motoru na kola, takze zarazuji do NEJCASTEJSICH PROBLEMU prave toto
- 1 Motor
- 2 Kupplung=spojka
- 3 Schaltgetriebe=prevodovka
- 4 Antriebswelle=hnaci hridel
- 5 Abtriebswelle=hnany hridel
- 6 Ausgleichgetriebe vorn=diferencial vpredu
- 7 Winkelgetriebe=uhlovy prevod
- 8 Kardanwelle=spojovaci hridel (Kardan)
- 9 Visco-Kupplung=visco-spojka
- 10 Achsantrieb hinten=rozvodovka vzadu
- 11 Freilauf=volnobezka
- 12 Ausgleichgetriebe hinten=diferencial vzadu
- I 1. Gang=1. prevodovy stupen
- II 2. Gang=2. prevodovy stupen
- III 3. Gang=3. prevodovy stupen
- IV 4. Gang=4. prevodovy stupen
- V 5. Gang=5. prevodovy stupen
- R Rückwärtsgang=zpetny chod
- A Achsantrieb vorn=rozvodovka vpredu
- T Tachoantrieb=nahon tachometru
- W1 Winkeltrieb vorn=uhlovy prevod vpredu
- W2 Winkeltrieb hinten=uhlovy prevod vzadu
Prevodovky G2 syncro a G2 syncro Country
asi takle: Country neni nic jinyho nez upraveny G2 syncro, tzn. ze v nem lze pouzit vsechny syncro prevodovky s pakovym razenim, typ 009. Zmeny a odlisnosti souvisi s prirozenym vyvojem znalosti a zkusenosti vyrobce s jejich pouzivanim. Takove existovaly celkem ctyri:
- 4Z (montovano 1986/02 az 1988/12) byla prvni a vicemene primo odvozena z obycejnych 4S resp. 4T jen s vetsim stalym prevodem, k ni se montovala zadni rozvodovka typu 9V
- 9V (montovano 1986/02 az 1988/12) ma prumery pouzder pro pripojeni kardanu k visco-spojce 18mm, tzn. viscospojka je 009525553
- ARM (montovano 1988/12 az 1989/07) ponechala vse identicke az na upevneni uhloveho prevodu, k teto prevodovce se montovala zadni rozvodovka uz modernejsiho typu AOK resp. ARR
- AOK (montovano 1989/01 az 1990/10) ma prumery pouzder pro pripojeni kardanu k visco-spojce 22mm, tzn. viscospojka je 009525553A
- ARR (montovano 1990/11 az 1991/10) ma prumery pouzder pro pripojeni kardanu k visco-spojce 25mm, tzn. viscospojka je 009525553D
- ATZ (montovano 1989/08 az 1991/10) prinesla zvetseni jmenoviteho prumeru prirub vystupnich hridelu pro pohon prednich kol z 90mm na 100mm, v teto podobe se montovala az do ukonceni vyroby G2 syncro (Golf i Jetta) v cervenci ci rijnu 1991
- AXR (montovano 1990/04 az 1991/01) je shodna s ATZ, lisi se stalym prevodem, ktery je jeste vetsi, tzn. ze AXR je "kratsi" = "silnejsi" = "pomalejsi"
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2570
- Registrován: 02.10.2007 11:03
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
Jak si vypocitat rychlost vozidla, kdyz jsou znamy otacky motoru a prevodove pomery?
Pro ty, kteri zapomeli nasobit a delit, uvadim primitivni postup:
Jak je jiz naznaceno, vysledek je primo v km/h.
Kdyz si pro kontrolu dosadim n=1000/min (VW ve svych podkladech pouziva jako porovnavaci udaj jednotlivych prevodovek rychlost vozidla na nejvyssi prevodovy stupen pri 1000/min) a parametry prevodovek 4T resp. 4S tak dostanu hodnoty 38.9km/h resp. 36.2km/h (VW uvadi 39km/h resp. 36km/h). Takze zaver: vzorec je jednoznacne spravny.
Pro ty, kteri zapomeli nasobit a delit, uvadim primitivni postup:
- n=2500/min..otacky motoru
- im=0.745..prevodovy pomer v nejvyssim prevodovem stupni (plati pro 4T)
- is=3.667..staly prevodovy pomer (pro 4T)
- od=1.77m..dynamicky obvod kola na beznych G2 (samozrejme neplati pro Rallye, Syncro a Country)
Jak je jiz naznaceno, vysledek je primo v km/h.
Kdyz si pro kontrolu dosadim n=1000/min (VW ve svych podkladech pouziva jako porovnavaci udaj jednotlivych prevodovek rychlost vozidla na nejvyssi prevodovy stupen pri 1000/min) a parametry prevodovek 4T resp. 4S tak dostanu hodnoty 38.9km/h resp. 36.2km/h (VW uvadi 39km/h resp. 36km/h). Takze zaver: vzorec je jednoznacne spravny.
Naposledy upravil(a) shazzer dne 01.01.2012 14:45, celkem upraveno 1 x.
-
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 22.09.2011 09:30
Re: NEJČASTĚJŠÍ PROBLÉMY
poradi podle oblibenosti: typ44 ... typ81 ... typ81 ... typ81 ... KdF Golf ...