Flockování interiérových plastů používaných v automobilu
Plastů používaných v automobilech je celá řada. V současné době jsou nejpoužívanější PE , PP a ABS. Kvalita těchto hmot není od všech výrobců stejná. Kvalita plastů je pro správnou přípravu rozhodující zvláště při flockování a podbarvování např. tmavých plastů na světlý flock.Varianty plastových povrchů pro flockování
Plasty opatřené nástřikem jakési gumové směsi ( např. VW GOLF IV a další) je nutné od směsi opatrně očistit, protože lepidlo pro flock tuto hmotu částečně rozpouští, ale zároveň po vyschnutí se časem s podkladovou hmotou odlupuje.
Plast potažený látkou:
Další variantou je plast potažený látkou. Ne vždy se musí látka strhávat i pokud částečně odpadává. Látku lze docela dobře napnout a po penetraci látky i jejím přebroušení se dá velice dobře naflockovat. Prověšené látky se dají opětovně nalepit a přeflockovat na požadovanou barvu. Není problém, aby výplně dveří byly v jiném odstínu než okolní plast.
Stropnice:
Látkové stropnice jsou bezproblémové. Velkou pozornost vyžadují stropnice s podkladem pěnového polystyrénu a hlavně ty, které jsou potažené slabounkou svraštělou folií ( Opel ) Folie nesnáší jakákoliv rozpouštědla, bobtná a vytváří něco jako strukturu mozku. V tomto stavu je již neopravitelná. Je nutné vyhledat vhodné penetrace, aby nerozpouštěly stropnici a zároveň měli dokonalou přilnavost jak k folii tak i pro lepidlo na flock.
Clonítka:
Problémové jsou starší sluneční clonítka potažená látkou a podložená molitanem. Molitan je rozpadlý a látka nelze napnout.