Wiki: Klimatizace manuální - dodělání do auta 1.8 AAM

Encyklopedie pro VW Golf III a Vento

Klimatizace manuální - dodělání do auta 1.8 AAM

Příspěvek od KOŠŤÁL »

Dodělání manuální klimatizace pro benzin 1,8 AAM

Jedná se o manuální klimu, climatronic je taky trošku o něčem jiným.
Popis se týká GIII s motorizací 1,8 AAM, čili jiné benzínové verze zřejmě budou mít odlišnosti při montáži a diesely zcela určitě.
Ideální věc je,sehnat si druhý auto s klimou,postavit si je vedle sebe a jenom přehazovat.(obzvlášť vypečená je elektrika s různou výbavou a rokem výroby).Takže nejlépe,stejnej ročník,motorizace a výbava.Já měl elektriku 93,nebyl tam výhřev zadního okna a motorovej svazek úplně jinej,takže se musely preparovat dráty a předělávat svazky.

Potřebné součásti:

MOTOR:
  • Kompresor, hadice, dehydrátor, (vysoušeč).
  • Ventil podtlaku na ovládání vnitřní cirkulace+hadičky.
  • Plastovej podběh se zásobníkem podtlaku.
  • Alternátor+ jeho držák s napínákem řemene.
  • Jiná řemenice vodní pumpy.
  • Jinej drážkovej řemen.
  • Jinej klínovej řemen.
  • Dvouvrtulová chladičovka s velkým chladičem a chladičem od klimy.
  • Delší hadice k chladiči.
  • El. Svazek od pojistkovky do motoru.
  • Řídící jednotka ventilátoru.
  • Čidlo teploty,je v nárazníku,tlakovej spínač-je v dehydrátoru.
  • Pro klid duše vyměňte všechny gumičky a těsnění,ať to nemusíte vyndavat znova,kupte nový servisní ventily.

INTERIER:
  • Topení s klimou i s ovládáním.
  • El. Svazek od pojistkovky k panelu klimy+ topení.
  • Těsnící gumičky do spojů hadic a trubek, aby měl člověk klid.
  • Spínač A/C a spínač vnitřní cirkulace.
  • Rámeček kolem koleček topení, protože má jinak 0,1,2,3,4 u kolečka větráku.
  • Spodní kastlík spolujezdce je menší kvůli klima / topení.

Postup montáže

V INTERIERU
  1. Demontujeme volant, páčky, budíky, airbagy, palubku, kastlík, středovej tunel, vzduchovody.
  2. Povolíme si traverzu, co je za palubkou.
  3. Sundáme stěrače,plasty pod oknem(jsou tam šrouby od palubky),při tý příležitosti můžeme promazat táhla stěračů
  4. Odpojíme hadice od topení, vyšroubujeme matice upevňující topení a topení vyjmeme i s táhly a ovládáním.
  5. Kvůli klimě budeme muset do příčky vyvrtat jednu díru na šroub topení,jednu díru na trubku odkapu kondenzátu a flexou vyříznout obdélníkovej otvor na vstup hadic z motoru(je vyříznutá v tlumící pěně,takže se člověk docela i trefí.Měl jsem strach a nakonec se povedlo, DVAKRÁT MĚŘ A JEDNOU ŘEŽ TU PLATÍ 100%.
  6. Nasadíme klimu (doporučuju si jí předem rozebrat,vyčistit od bordelu,vyfoukat,promazat klapky,případně nalepit nový molitanový těsnící pásky a zkusit těsnost obou výměníků,dokud je to venku)
  7. Přišroubujeme. Dokud je přístup,utěsníme si prostup odkapu skrz příčku silikonem
  8. Přepojíme svazek z pojistkovky k topení a ovladačům,pokud máme jinej,musíme stříhat,pájet a improvizovat,pokud tomu aspoň trochu nerozumíte,nepouštějte se do toho,neboi si přizvěte někoho,kdo tomu hoví a má schémata.
  9. Obráceným postupem namontujeme palubku,bagy atd…
    BACHA NA BAGY,AŽ BUDETE PŘIPOJOVAT BATERKU!!! ZAPNETE SI ZAPALOVÁNÍ A POTOM V MOTORÁKU PŘIPOJÍTE BATERKU.
  10. Pak bude potřeba VAGem smazat závadu,páč bude svítit kontrolka bagů.
V MOTORU
  1. Vyměníme držák alternátoru.
  2. Namontujeme kompresor(zkoukněte ložisko ve spojce a spojku samotnou,jestli je funkční) a alternátor(opět kontrola).
  3. Vyměníme řemenici na vodní pumpě,páč pumpa bude hnaná společně se servem klíňákem,takže dáme i delší klínovej řemen.
  4. Namontujeme delší drážkovej řemen,kterej nepožene vodní pumpu,ale teď bude hnát kompresor.
  5. Zkontrolujte si napínák,ať se vám nevymstí.
  6. Výměna chladičovky za dvouvrtulovou(vyzkoušejte si funkci větráku,případně si vyměňte řemínek od větráků)
  7. Já dával z VR6,takže vývody chladiče na druhý straně,čili výměna hadic za jiný.
  8. Přiděláme trubky chladiva,dehydrátor(vysoušeč) nový gumičky a servisní ventily by měly bejt samozřejmostí
  9. Teplotní čidlo umístit za nárazník.
  10. Namontujte řidící jednotku větráků ,pod expanzkou je na ní místo-2 šroubky M6
  11. Pokud to půjde,vyměňte el.svazek,jinak vás čeká to co mě,preparace kabelů a konektorů z původního svazku.
  12. Namontujte plastovej podběh (LP) se zásobníkem podtlaku a ventil podtlaku-je na něj připravený místu nad posilovačem brzd,a propojte ventil,zásobník,klimu(mezi hadicema vody do výměníku je slabá trubička) a hadici posilovače brzd hadičkama
  13. Nacvakejte konektory
  14. Pokud to není ve svazku,je třeba ještě propojit svazek s řídící jednotkou,aby přidala otáčky při sepnutí kompresoru.
  15. Nechte odsát,znovu naplnit klimu a doplnit olej do okruhu.
A chladíme

Zdroj

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=265&t=199266" onclick="window.open(this.href);return false;
Přílohy
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
95d57dda912365e6med.jpg
100_4469.jpg
100_4556.jpg
100_4560.jpg
100_5227.JPG
100_5227.JPG
100_5229.JPG
100_5230.JPG
100_5231.JPG
100_5236.JPG
100_5237.JPG
čidlo teploty.jpg
dscf0002.jpg
vvvvv.jpg
DSC08395.JPG
IMG_0100.JPG
cf3fdc056eb59b03med.jpg
Obrázek

Doplnit informaci

Zpět na „Golf III / Vento“