Dodělání manuální klimatizace pro benzin 1,8 AAM
Jedná se o manuální klimu, climatronic je taky trošku o něčem jiným.Popis se týká GIII s motorizací 1,8 AAM, čili jiné benzínové verze zřejmě budou mít odlišnosti při montáži a diesely zcela určitě.
Ideální věc je,sehnat si druhý auto s klimou,postavit si je vedle sebe a jenom přehazovat.(obzvlášť vypečená je elektrika s různou výbavou a rokem výroby).Takže nejlépe,stejnej ročník,motorizace a výbava.Já měl elektriku 93,nebyl tam výhřev zadního okna a motorovej svazek úplně jinej,takže se musely preparovat dráty a předělávat svazky.
Potřebné součásti:
- Kompresor, hadice, dehydrátor, (vysoušeč).
- Ventil podtlaku na ovládání vnitřní cirkulace+hadičky.
- Plastovej podběh se zásobníkem podtlaku.
- Alternátor+ jeho držák s napínákem řemene.
- Jiná řemenice vodní pumpy.
- Jinej drážkovej řemen.
- Jinej klínovej řemen.
- Dvouvrtulová chladičovka s velkým chladičem a chladičem od klimy.
- Delší hadice k chladiči.
- El. Svazek od pojistkovky do motoru.
- Řídící jednotka ventilátoru.
- Čidlo teploty,je v nárazníku,tlakovej spínač-je v dehydrátoru.
- Pro klid duše vyměňte všechny gumičky a těsnění,ať to nemusíte vyndavat znova,kupte nový servisní ventily.
INTERIER:
- Topení s klimou i s ovládáním.
- El. Svazek od pojistkovky k panelu klimy+ topení.
- Těsnící gumičky do spojů hadic a trubek, aby měl člověk klid.
- Spínač A/C a spínač vnitřní cirkulace.
- Rámeček kolem koleček topení, protože má jinak 0,1,2,3,4 u kolečka větráku.
- Spodní kastlík spolujezdce je menší kvůli klima / topení.
Postup montáže
- Demontujeme volant, páčky, budíky, airbagy, palubku, kastlík, středovej tunel, vzduchovody.
- Povolíme si traverzu, co je za palubkou.
- Sundáme stěrače,plasty pod oknem(jsou tam šrouby od palubky),při tý příležitosti můžeme promazat táhla stěračů
- Odpojíme hadice od topení, vyšroubujeme matice upevňující topení a topení vyjmeme i s táhly a ovládáním.
- Kvůli klimě budeme muset do příčky vyvrtat jednu díru na šroub topení,jednu díru na trubku odkapu kondenzátu a flexou vyříznout obdélníkovej otvor na vstup hadic z motoru(je vyříznutá v tlumící pěně,takže se člověk docela i trefí.Měl jsem strach a nakonec se povedlo, DVAKRÁT MĚŘ A JEDNOU ŘEŽ TU PLATÍ 100%.
- Nasadíme klimu (doporučuju si jí předem rozebrat,vyčistit od bordelu,vyfoukat,promazat klapky,případně nalepit nový molitanový těsnící pásky a zkusit těsnost obou výměníků,dokud je to venku)
- Přišroubujeme. Dokud je přístup,utěsníme si prostup odkapu skrz příčku silikonem
- Přepojíme svazek z pojistkovky k topení a ovladačům,pokud máme jinej,musíme stříhat,pájet a improvizovat,pokud tomu aspoň trochu nerozumíte,nepouštějte se do toho,neboi si přizvěte někoho,kdo tomu hoví a má schémata.
- Obráceným postupem namontujeme palubku,bagy atd…
BACHA NA BAGY,AŽ BUDETE PŘIPOJOVAT BATERKU!!! ZAPNETE SI ZAPALOVÁNÍ A POTOM V MOTORÁKU PŘIPOJÍTE BATERKU. - Pak bude potřeba VAGem smazat závadu,páč bude svítit kontrolka bagů.
- Vyměníme držák alternátoru.
- Namontujeme kompresor(zkoukněte ložisko ve spojce a spojku samotnou,jestli je funkční) a alternátor(opět kontrola).
- Vyměníme řemenici na vodní pumpě,páč pumpa bude hnaná společně se servem klíňákem,takže dáme i delší klínovej řemen.
- Namontujeme delší drážkovej řemen,kterej nepožene vodní pumpu,ale teď bude hnát kompresor.
- Zkontrolujte si napínák,ať se vám nevymstí.
- Výměna chladičovky za dvouvrtulovou(vyzkoušejte si funkci větráku,případně si vyměňte řemínek od větráků)
- Já dával z VR6,takže vývody chladiče na druhý straně,čili výměna hadic za jiný.
- Přiděláme trubky chladiva,dehydrátor(vysoušeč) nový gumičky a servisní ventily by měly bejt samozřejmostí
- Teplotní čidlo umístit za nárazník.
- Namontujte řidící jednotku větráků ,pod expanzkou je na ní místo-2 šroubky M6
- Pokud to půjde,vyměňte el.svazek,jinak vás čeká to co mě,preparace kabelů a konektorů z původního svazku.
- Namontujte plastovej podběh (LP) se zásobníkem podtlaku a ventil podtlaku-je na něj připravený místu nad posilovačem brzd,a propojte ventil,zásobník,klimu(mezi hadicema vody do výměníku je slabá trubička) a hadici posilovače brzd hadičkama
- Nacvakejte konektory
- Pokud to není ve svazku,je třeba ještě propojit svazek s řídící jednotkou,aby přidala otáčky při sepnutí kompresoru.
- Nechte odsát,znovu naplnit klimu a doplnit olej do okruhu.