GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Podvozky, kola, převodovky, nápravy, brzdy, pneu...

Moderátoři: vwCharlie, areka

Odpovědět
VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od VWshop.cz »

Kepro píše:Nahodou pruziny eibach? -30/-30 je to velmi tvrde oproti serii?

Odoslané z HTC EVO 3D X515m cez Tapatalk 2
Pružiny neurčují tvrdost podvozku, takže rozdíl v tvrdosti není nijak extra velký. Tvrdost určuje tlumič.
Alternativou jsou pružiny:
weitec kolem 4 000 Kč
AP kolem 3 000 Kč
H&R kolem 4 000 Kč
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od jirkaTDI »

VWshop.cz píše: Pružiny neurčují tvrdost podvozku, takže rozdíl v tvrdosti není nijak extra velký. Tvrdost určuje tlumič.
to si děláš srandu, že? :laugh:

Jinak já jsem s Eibach pružinama spokojenej, jsou jen o malinko tvrdší, než origo GTI péra.
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od VWshop.cz »

jirkaTDI píše: to si děláš srandu, že? :laugh:

Jinak já jsem s Eibach pružinama spokojenej, jsou jen o malinko tvrdší, než origo GTI péra.
Nedělám. Tvrdost určuje tlumič a pružina výšku. Nikde nepíšu, že záměna pružin neznamená žádný rozdíl ve tvrdosti. Píši jen který z prvků podvozku je odpovědný za co.

Subjektivním pocitem, když vyměním 10 letou pružinu, která už není to co byla ve výrobě za sportovní a nasadím jí na polomrtvý tlumič, tak je rozdíl samozřejmě markatní. Je potřeba porovnávat nové díly s novými. Taky je důležité sledovat jestli jsou díly skutečně na daný model ( motor ), protože rozdíly ve váze dělají také rozdíly v materiálech, výšce a tvrdosti.

V úvahu je potřeba brát taky to, že nehovořím o extrémech jako je pružina -50, - 60, - 80, kde už to nemá nic společného se správným tlumením a pružením. -40mm je takový uživatelný strop na snížení pružinou, pokud se s autem má ještě jezdit.
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

Uživatelský avatar
machinecz
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 499
Registrován: 23.01.2009 12:28
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od machinecz »

VWshop.cz píše:
Nedělám. Tvrdost určuje tlumič a pružina výšku. Nikde nepíšu, že záměna pružin neznamená žádný rozdíl ve tvrdosti. Píši jen který z prvků podvozku je odpovědný za co.
Tlumič "absorber" tlumí rázy a zabraňuje rozhoupání auta - efekt péra a náhlý rázy.. Tuhost je spíš o tom jak hodně snese podvozek nápor hmotnosti v plynule projetý zatáčce, jak se auto naklopí .. ruzný tlumiče můžou bejt znát třeba tím že při stejný díře s jedním o ní nevíš a s druhým ti vyskočí palubka..

pružina jasně ovlivňuje tuhost, stačí aby při stejný výšce měla o závit víc a nebo byl jiný materiál , méně pružný a je auto jasně víc tuhý.

mám tady několik sad pružin a jsou zjevně rozdílný podle výrobců = obě -40 a přitom jedna má o dva závity víc a se stejným tlumičem se chová auto uplně jinak ..

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od VWshop.cz »

machinecz píše: Tlumič "absorber" tlumí rázy a zabraňuje rozhoupání auta - efekt péra a náhlý rázy.. Tuhost je spíš o tom jak hodně snese podvozek nápor hmotnosti v plynule projetý zatáčce, jak se auto naklopí .. ruzný tlumiče můžou bejt znát třeba tím že při stejný díře s jedním o ní nevíš a s druhým ti vyskočí palubka..
Tlumič působí proti pohybu nejdŕíve maximální silou odpovídají tlaku, který je na tlumić vyvijen, a poté polevuje jak tlak na něj klesá. Naopak pružina z počátku klade odpor miniální a jak je stlačována tak se její odpor zvedá.

machinecz píše: pružina jasně ovlivňuje tuhost, stačí aby při stejný výšce měla o závit víc a nebo byl jiný materiál , méně pružný a je auto jasně víc tuhý.
Podvozek je soustava, takže je jasný, že se pružina podílí, ale hlavně ovlivňuje tvrdost tlumič. Tlumič je prvek, který tlumí ráz. Pružina staví výšku vozidla bez ní by tlumič padl na nejnižší výšku. Víc nebo méně závitů a rozdílný materiál je udaný váhou vozidla. Na diesel o 200 kg těžší je zapotřebí mohutnějších pružin než na benzín, který je lehčí.


machinecz píše: mám tady několik sad pružin a jsou zjevně rozdílný podle výrobců = obě -40 a přitom jedna má o dva závity víc a se stejným tlumičem se chová auto uplně jinak ..
Podvozek je soustava tlumiče a pružiny. Každý tlumič a pružina by měly být prvky stavěné k sobě. Pružinu lze vyrobit různě, tak jako tlumič.
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

Uživatelský avatar
Vecernicek
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4285
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od Vecernicek »

ty jo hodnotná diskuze... a co když ti řeknu že to je přesně naopak jak tvrdíš. Mám sportovní tlumiče a originální pružiny. Při přejezdu nějaké prohlubiny a následné deformace pružiny dojde k měkému klesnutí automobilu a poté co se pružina chce vrátit zpět do své pozice a zvednout auto jí tlumič vtomto brání a udržuje auto blíž u země.

Tudíž tlumič nepůsobí proti pohybu dolů ale nahoru. někdy si to zkus, třeba zadní tlumiče ty jsou lehčí, dolu zatlačíš jak nic, rychle ale nevytáhneš ho rychleji než jsi ho zasunul. výslednou tuhost tedy zaručuje celý komplet dohromady. Auto bude tuhé s tvrdou pružinou a měkým tlumičem stejně jako auto s měkou pružinou a tvrdým tlumičem.

VWshop.cz
Člen klubu
Příspěvky: 671
Registrován: 05.04.2012 19:00

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od VWshop.cz »

Vecernicek píše:ty jo hodnotná diskuze... a co když ti řeknu že to je přesně naopak jak tvrdíš. Mám sportovní tlumiče a originální pružiny. Při přejezdu nějaké prohlubiny a následné deformace pružiny dojde k měkému klesnutí automobilu a poté co se pružina chce vrátit zpět do své pozice a zvednout auto jí tlumič vtomto brání a udržuje auto blíž u země.

Tudíž tlumič nepůsobí proti pohybu dolů ale nahoru. někdy si to zkus, třeba zadní tlumiče ty jsou lehčí, dolu zatlačíš jak nic, rychle ale nevytáhneš ho rychleji než jsi ho zasunul. výslednou tuhost tedy zaručuje celý komplet dohromady. Auto bude tuhé s tvrdou pružinou a měkým tlumičem stejně jako auto s měkou pružinou a tvrdým tlumičem.
Tlumič má rozdíl ve svém nastavení při pohybu dolů i nahoru. Ve směru pohybu dolu klade zhruba 50% ( teorie ) odpor oproti fázi kdy vyjíždí.
Čím menší silou budeš na tlumič působit tím menší bude klást odpor. Tlumič funguje na základě nestlačitelnosti oleje. Čím více ho budeš nutit k rychlejšímu pohybu tím více se s tebou bude prát, ale když budeš jemný, tak nebude klást odpor skoro žádný. Oproti tomu pružina funguje řekněme lineárně, kdy odpor lineárně stoupá vzhledem k jejímu stlačení. Tlumiči je "teoreticky" jedno jak bude stlačený - jemu jde jen o tu špičkovou sílu, která je na něj vyvolána v daném momentu.

On je to celkově problém tohle téma uchopit, protože se tady míchá hodně druhů pružin a tlumičů.
Jezdíš ve VW a neznáš VWshop.cz?

vendetta
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 01.10.2014 22:44

Re: GII A SNÍŽENÍ - VAŠE ZKUŠENOSTI

Příspěvek od vendetta »

znizeny presne neviem kolko ale mam zhruba jeden milimeter medzi tyckou riadenia a nosnikom kolesa r16 6j pneu 165/40 a nesucha nikde
Přílohy
1623524_444726809002933_3247816439913928775_n.jpg
10454919_444726785669602_697568085280753448_n.jpg

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“