Wiki: Sport Coupé Concept GTE - interiér

Moderátor: Moderátoři

Sport Coupé Concept GTE - interiér

Příspěvek od admin »

Sport Coupé Concept GTE - interiér

Na misto klasických budíků zde funkci panelu sdružených přístrojů plní prototyp nově koncipovaného digitálního panelu přístrojů Active Info Display s prostorovou grafikou. Displej s úhlopříčkou 12,3'' je vytvořen tak, aby s prostorovým efektem splýval krajní virtuální prostor se skutečným okrajem panelu sdružených přístrojů. Nejedná se tedy o viditelně ohraničený „black panel“.

V základní konfiguraci najdete na displeji dva kruhové přístroje. Klasicky zde najdete ukazatel výkonu vlevo a vpravo rychloměr. Uprostřed jsou zobrazovány jízdní informace. Grafika zobrazení se mění podle zvoleného režimu pohonu („E-Mode“ nebo „GTE-Mode“).

Displej centrálního informačního a zábavního systému je samozřejmě dotykový a disponuje úhlopříčkou 10,1 palce. Plejáda displejů nekončí, protože mezi samostatná sedadla vzadu byl integrován další dotykový displej (úhlopříčka 12,3“). I cestující na zadních sedadlech mají právo ovládat multimediální systém. Cestující na sedadlech vzadu mohou kromě toho prostřednictvím této jednotky ovládat dva 10,1“ displeje připevněné k opěradlům předních sedadel. Posuvné ovladače vedle 12,3“ displeje slouží k nastavení automatické čtyřzónové klimatizace.

Společnost Volkswagen poprvé propojuje elektronickou výbavu vozidla přímo s řidičem. Vozidlo vyhodnocuje biometrická data řidiče prostřednictvím chytrých hodinek nebo náramku. Systém studie Sport Coupé Concept GTE získává co nejpřesnější informace v reálném čase na základě analýzy anonymních dat od ostatních vozidel (komunikace car-to-car), která se již po této trase pohybují. Systém zároveň porovnává podmínky na trase se stavem a výbavou vozidla. Sport Coupé Concept GTE tedy před vyjetím zkontroluje vitalitu řidiče, podmínky na trase i stav vozidla.

Cestující jsou jako kokpitu letadla obklopeni pásem přístrojové desky a výplní dveří pod bočními okny, který tvoří vizuálně jednolitý celek. Přístrojová deska s horizontálními prvky po stranách plynule přechází do výplní předních dveří.

Skvěle přehledná přístrojová deska. Přístrojové desce s přehled-ným a minimalistickým uspořádáním dominují rovné linie. Tři úzké otvory v ušlechtilém hliníku v horní části přístrojové desky plní roli výdechů ventilační soustavy. Na ně navazuje rovněž úzká ozdobná lišta s klavírním lakem. Po celé šířce palubní desky probíhá hliníková lišta, která je stylisticky protažena až do výplní dveří, kde se promění v kliku dveří ve tvaru křídla. Další markantní linii tvoří dekorační osvětlení. Precizní a tenký pás světla s měnitelnou barvou obepíná přístrojovou desku (a zasahuje až do výplní předních dveří), centrální panel informačního a zábavního systému a středovou konzolu protaženou až k zadním sedadlům, čímž zdůrazňuje kontury těchto oblastí.

Středová konzola se zdvihá k přístrojové desce podobně jako ve sportovním voze a vpředu se setkává s panelem informačního systému. I zde jsou dominantními prvky ušlechtilý leskle černý lak a tenké rámečky z hliníku. Mimochodem, pamatováno bylo i na praktické detaily. Vpravo od páky voliče převodovky DSG jsou umístěny držáky pro nápoje, přičemž do nich vložené poháry mohou být ohřívány nebo ochlazovány. Páka voliče šestistupňové převodovky DSG je s převodovkou spojena elektronicky (shift-by-wire) a podobně jako joystick zaujímá trvale centrální polohu. Krátkým nakloněním páky jsou aktivovány jízdní režimy „R“, „N“ a „D“. Do polohy „P“ je systém uveden samostatným tlačítkem, které je integrováno do páky voliče.
Přílohy
DB2015AU00210_small.jpg
DB2015AU00213_small.jpg
DB2015AU00198_small.jpg

Doplnit informaci

Zpět na „Koncepty“