Et kol?
Moderátor: SandrikGVI
- SandrikGVI
- Moderátor
- Příspěvky: 2239
- Registrován: 18.01.2011 20:20
- Bydliště: Středočechy :D
Re: Et kol?
na klubu je tady toho dost o ET...stačí hledat
btw: problém v nasazení ani vzhledu neni jinak ale platí že když po nehodě chytíš prudiče likvidátora tak by mohl mít s tim problémy že to neni určené na tvoje auto a tak spousta lidí taky říká že po tom ani nejdou....ale....je to prostě člověk od člověka
jinak já taky jezdim na jiném ET
btw: problém v nasazení ani vzhledu neni jinak ale platí že když po nehodě chytíš prudiče likvidátora tak by mohl mít s tim problémy že to neni určené na tvoje auto a tak spousta lidí taky říká že po tom ani nejdou....ale....je to prostě člověk od člověka
jinak já taky jezdim na jiném ET
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: Et kol?
Rozdíl je v zálisu disku. To nové bude o 4mm vysunuté směrem ven od nápravy. To by nemuselo být ani nějak poznat při případné nehodě.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
- dýzlgejt
- Řidič
- Příspěvky: 80
- Registrován: 08.11.2015 20:16
- Bydliště: Highland
Re: Et kol?
Přesně jak píše SandrikGIV: záleží na jak velkýho *** narazíš.
Problém může být:
a) s policejní kontrolou - riziko podle mě nulové - že by policajt lezl pod auto nebo tě nechal sundat kolo, aby si přečetl jaké to má ET (jinak takovýhle rozdíl nepoznáš), se asi čekat nedá - ten bude koukat na hloubku dezénu, max.rozměr pneu
b) na STK - tam už pod auto lezou, takže si to přečíst můžou, ale nikdy se mi nestalo, že by kontrolovali ET. Když tak přinejhorším přijdeš podruhý se správnejma kolama. Na STK bych neriskoval jiný rozměr pneu a průměr disku, na pováženou je šířka disku (větší rozdíl jde poznat i okem). Ale už záleží na technikovi, jak moc bude důslednej.
c) s likvidátorem pojišťovny - riziko největší a na pováženou. Mě koukal na rozměr pneu (měl na to kolonku v protokolu) i při likvidaci prasklýho skla od kamínku. Určitě bych dodržel rozměr pneu a průměr a šířku disku - to ET je na pováženou. Pojišťovny samozřejmě hledají, jak se vyvlíct z plnění a tady záleží vyloženě jak je likvidátor aktivní.
Pokud kupuješ nový disky, tak k nim chtěj typový list a nech si je zapsat do TP (výrobci disků mívají schválený i jiný rozměry, než je v TP od výrobce). Měl bys klid.
Jinak úplně správně: na autě nemá co dělat nic, co není zapsané v TP (celá kombinace disk + pneu).
Problém může být:
a) s policejní kontrolou - riziko podle mě nulové - že by policajt lezl pod auto nebo tě nechal sundat kolo, aby si přečetl jaké to má ET (jinak takovýhle rozdíl nepoznáš), se asi čekat nedá - ten bude koukat na hloubku dezénu, max.rozměr pneu
b) na STK - tam už pod auto lezou, takže si to přečíst můžou, ale nikdy se mi nestalo, že by kontrolovali ET. Když tak přinejhorším přijdeš podruhý se správnejma kolama. Na STK bych neriskoval jiný rozměr pneu a průměr disku, na pováženou je šířka disku (větší rozdíl jde poznat i okem). Ale už záleží na technikovi, jak moc bude důslednej.
c) s likvidátorem pojišťovny - riziko největší a na pováženou. Mě koukal na rozměr pneu (měl na to kolonku v protokolu) i při likvidaci prasklýho skla od kamínku. Určitě bych dodržel rozměr pneu a průměr a šířku disku - to ET je na pováženou. Pojišťovny samozřejmě hledají, jak se vyvlíct z plnění a tady záleží vyloženě jak je likvidátor aktivní.
Pokud kupuješ nový disky, tak k nim chtěj typový list a nech si je zapsat do TP (výrobci disků mívají schválený i jiný rozměry, než je v TP od výrobce). Měl bys klid.
Jinak úplně správně: na autě nemá co dělat nic, co není zapsané v TP (celá kombinace disk + pneu).
Golf VI Variant Highline, 1.6 CR, 77kW (CAYC), 2011
ex. Golf V, 5.dv., Comfortline, 1.9 PD, 66kW (BRU), 2004
ex. Golf V, 5.dv., Comfortline, 1.9 PD, 66kW (BRU), 2004
- HeFab
- Nový člen
- Příspěvky: 19
- Registrován: 10.11.2022 14:14