Konfigurace Passatu

Co se nedá zařadit...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stickler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.05.2017 11:48
Kontaktovat uživatele:

Konfigurace Passatu

Příspěvek od Stickler »

Ahoj všem,

v nové práci se letos chystám na objednávku Passatu.
Podmínky mám pouze 4 a půl:

- Musí to být 2.0 diesel
- Musí to být bílé, nebo stříbrné
- Musí to mít handsfree
- Nesmí to mít tažné (stejně nepotřebuji)

...ta "půlka" je mi zatím otazníkem. Bylo mi řečeno, že se kupují Comfort Line (CL), no při daných konfiguracích mi vychází Business Line (BL) dráž jen o 4.800,- Kč a někdy už i levněji. Navíc bych ale získal spoustu dalších věcí, o chrom paketu na náraznících, či polokožených sedačkách nemluvě (kdyby nebyly, vyměním je, kůži mám už léta a látku, tím tuplem světlou, nechci). Zde se tedy zatím spoléhám na selský rozum a výjimku v podobě BL, no je dost dobře možné, že to bude CL a hotovo, nebude na výběr. To se uvidí až před objednáním...

Jinak bych měl mít ruce volné, aspoň tak mi to bylo slíbeno. Firma pravděpodobně platí 900.000,- Kč, vše nad si platím sám - zřejmě rozdílem v měsíční splátce z výplaty.
Čistě teoreticky tedy nejsem nijak limitovaný, no samozřejmě se chci aspoň trošku držet při zemi, asi každý z vás ví, jak drahé položky ceník Passatu nabízí..
Proto by mě zajímaly vaše zkušenosti, rady, názory.. Dosud jsem měl vždy jenom a pouze Octavie, v rodině pak mimo Mercedesu a Baworáků a kdysi Aster taky. Proto osobní zkušenost nemám, řídím se jen přiměřením s koncernovými auty.

Co chci určitě:
- Kombíka
- Navigaci (naprosto mi stačí Discover Media, nyní ty nové typy už mají 8" displej)
- Větší kola - aspoň 18".. Na úkor komfortu, ale vzhled je někde jinde..
- Akční paket pro CL/BL
- Béžový interiér
- Palubní počítač Premium (pro případ CL)
- Zadní LED světla (pro případ CL)

Co chci téměř určitě:
- Full-LED světla s natáčením a Light Assist
- Pohon 4x4 - bydlím v horách
- Stříbrnou metalízu (proti bílé nic nemám a polepy mít nebudu, no teď bílou mám a je to katastrofa na údržbu)

Nad čím přemýšlím:
- Elektrické víko kufru (za kopnutí pod nárazníkem si ale další balík už připlácet nechci)
- Elektrická sklopná zrcátka (naprostá zbytečnost, ale na efekt dobrý, dosud jsem je měl)
- Vyhřívaný volant
- Eloxovaný střešní nosič (pro případ CL), pořád se dá ale později sehnat a vyměnit..
- R-line nárazníky
- Akustická skla

No a nyní trocha spekulací.. Prvně motor. Všude jsem četl, že se příplatek za 140kW diesel nevyplatí, protože vinou většího turba táhne lépe až ve vyšších rychlostech (nad 160) na dálnici, jinak spodek je naopak tupý. BiTDI by se mi sice líbilo, ale to už je mimo finanční možnosti, úplně to auto dotovat nechci. Dle vaší zkušenosti, je to s tím motorem tak? Navíc existují čipy, které 110kW zase posunou, že..
Další otázkou je převodovka. Řazení mám rád, no na lehkých a hlavně benzínových autech. Na Passat mi více sedí DSG, jenže pokud si to nechci platit (nebo pro případ, že by byl CL podmínkou), nemohu to mít spolu se 4x4 a to se mi moc nelíbí. Tady spíše uvažuji nahlas, to 4x4 asi vážně potřeba bude..

No a co se týče výbavy.. R-line něco stojí, el. víko kufru něco stojí, el. zrcátka něco stojí (nyní se to dá výhodněji koupit v balíčku, ale zase jen pro HL), konkrétně 52.900,- Kč (resp. 49.600,- Kč v balíčku pro HL spolu s několika dalšími věcmi), což úplně málo není a ačkoli podle mě R-line dodá exteriéru šťávu, je to věc, která se dá vlastně už kdykoli dodělat. Za ty prachy už bych mohl mít třeba TOP navigaci s digitálním štítem. Nebo DCC a ještě zbude.. Třeba na Side Assist.
Taktéž akustická skla. Připlácí se v dané konfiguraci směšných 1.500,- Kč. Jenže tím přijdu o Sunset vzadu, čili cca + dalších 6.000,- Kč za fólie. Opravdu se vyplatí, je tam rozdíl..?

Předem díky za názory, chci si vybrat správně, budu s tím jezdit pak dalších 5 let. Kdo máte s čím zkušenost, dejte vědět svá doporučení :good:

TomasGazur
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 19.08.2016 10:42

Re: Konfigurace Passatu

Příspěvek od TomasGazur »

Mám sice B7 R-line 2014 - kupoval jsem si nový a taky jsem tehdy řešil dost věcí co si vybrat a co je už zbytečnost. Za ty 3 roky mám nalítáno cca 111 000 km, jen pro představu.

Shrnu v bodech můj názor:
- pokud bydlíte na horách tak 4x4 je prakticky nutnost. Já 4x4 nemám, jelikož to s R-line nebylo možné, ale za ty 3 roky co auto mám jsem měl několikrát problém na horách když bylo hodně sněhu. Vždy jsem se z toho dostal, ale pokud na horách bydlíte a bude to prakticky pro Vás v zimě denní chleba. Bral bych 4x4
- u sebe mám přední světlomety v plné palbě, tedy i automatické dálkové, atp.. a je to dobrá vychytávka. Opravdu fungují a prakticky v noci je není potřeba vypínat, vždy se přizpůsobí a díky tomu jsem již i viděl zvěř dřív
- mám bílou barvu a je pravda že ta údržba je náročnější. Každopádně si nemyslím že na stříbrné by to bylo nějak výrazně lepší?
- ohledně navigace, já si ji nekupoval a používám mobil, který mám v držáku ve větrací mřížce. Každopádně, pokud se nepletu, i modely bez navigace mají Mirrorlink a je možné si v rádiu otevřít například Google mapy. To by určitě bylo moje řešení. Nehledě na to ušetříte nějaké peníze a můžete si pak vybrat jinou výbavu
- akustická skla jsem si připlácel, přijde mi to lepší, ale je těžké to na 100% určit
- pokud chcete 18" kola (letnáky mám taky), doporučuji si přikoupit adaptabilní podvozek. Nebo takhle, nevím zda současné B8 má při R-line automaticky i sportovní podvozek a tím i tvrdší tlumiče. Byl jsem si to projet u VW dealera a byl to masakr. Okamžitě jsem si měnil konfiguraci.
- sklopná zrcátka mám také (u B7 se nesklopí automaticky, nevím jak u B8). Ze začátku jsem si je sklápěl, ale nyní to již neřeším. Já to měl v rámci balíčku v akci, takže jsem to neřešil, ale pokud bych si je měl zvlášť doplácet, asi bych se na ně vykašlal
- elektrické víko kufru mám a příště bych si to také koupil.

Snad jsem alespoň trošku pomohl v rozhodování. Pokud by jste měl nějaké otázky, stačí napsat :-)
Naposledy upravil(a) TomasGazur dne 26.06.2017 23:10, celkem upraveno 2 x.

TomasGazur
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 19.08.2016 10:42

Re: Konfigurace Passatu

Příspěvek od TomasGazur »

Ještě ohledně ceny, nevím jak to přesně máte, ale těch 900 000,- je konečná cena za vůz a nebo katalogová cena za vůz? A zbytek si již musíte doplatit?

Uživatelský avatar
Stickler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.05.2017 11:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Konfigurace Passatu

Příspěvek od Stickler »

Děkuji za odpověď :drinks:

Cena se má tak, že firma platí 900.000,- Kč, ale aspoň dle toho, co mi bylo řečeno (samo, 100% jistotu budu mít až při objednání), mohu si auto nakonfigurovat za jakoukoli cenu. Mi přijde ještě snesitelná hranice nad 900.000,- Kč do 200.000,- Kč, konkrétně nejraději do 100, realisticky do 150 a maximálně do 200, abych zase nevyhodil X tisíc měsíčně za rozdíl splátky. Čili když si objednám auto např. za 1.100.000,- Kč, mohu, jen rozdíl splátky za těch 200 tisíc navíc mi bude strhnut z výplaty (čili řekněme třeba 3 tisíce měsíčně - nevím jak to vychází).

Co se týče konfigurace, souhlasím, ta 4x4 má smysl. Z rodiny (Octavia) vím co 4x4 projede a momentálně ho postrádám, protože kombinace předního pohonu a lehkého motoru = neschopnost jet na sněhu i rovně, natož pak do kopce.. A teď navíc budu jezdit vždy přes kopec na druhou stranu, kde v zimě váznou (nejen) kamiony a je to tam trošku nebezpečný průsmyk, takže to asi nemá smysl oželet..
Aktuálně to má B8 tak, že je R-line exteriér a pak R-line paket, no a aby toho nebylo málo, tak také R-line jako výbava. Výbavu mít nebudu a ani nechci (nemůže mít béžový interiér), exteriér bych rád, protože ty nárazníky a laufy vzadu dělají své, no paket bych oželel, právě ten obsahuje nižší a tvrdší podvozek a volič jízdních režimů (naprostá zbytečnost) a to za opravdu směšně vysokou cenu.
Nad DCC spekuluji, protože dosud jsem měl o třídu horší Octávii a tu navíc na 17" kolech a s o 30mm sníženým podvozkem. A nepřišlo mi to jako hrůza. Na druhou stranu Passat by měl být zase pohodlnější a příplatek je v rámci možností překvapivě nízký. Čili tady je otázkou, jestli opravdu funguje a je tady rozdíl. Pokud ano, stojí to asi za úvahu, tím tuplem pokud k tomu dostanu aspoň o těch 10mm nižší podvozek i kvůli vzhledu.
Za zkušenost se světly děkuji, potvrdil jste mi to, co jsem slyšel a co jsem si myslel. Takže adaptivní přední světla s dynamic asistentem budou. Statické LED mi přijdou o ničem..
Navigaci určitě chci, nějaké zrcadlení telefonu nemám rád. Na telefonu stejně nikdy nic spolehlivě nefunguje, Apple je docela známý nízkou výdrží baterie, vybije se mi a kvůli nutnosti jezdit za zákazníky budu "ztracený v lese". Navíc k navi dostanu v ceně i povinné handsfree a větší displej. Takže to bude 100%.
Barva je spíše otázkou ceny, příplatek 17 a půl tisíce zaplatí podvozek a přitom je to jen barva... Na druhou stranu po povinné bílé u současné Octavie bych rád změnu a stříbrná je praktičností nebe a dudy. Bílá je špinavá ihned po umytí, stříbrná vypadá pořád čistě i měsíc po umytí :good:
No a ten zbytek? Tam pořád nevím. Sklopná zrcátka jsou fakt jen frajeřinka, garáž nemám, na parkovišti to využití takřka nemá.. Ale zase je to relativně levné. Skla taky záleží na konfiguraci, při určité kombinaci už zase není příplatek možný. Na druhou stranu fólie jsou jednorázová investice a pokud akustická skla fungují, ze zkušenosti vím, že jsou jedním z nejvíce rušivých elementů - v případě Octávky bohužel ale až po dost hlučném podvozku. No a el. víko kufru. Na jednu stranu bez možnosti "kopnout" pod nárazník nemá smysl v případě, že mám plné ruce. Na druhou stranu je to zase takové efektní a vždy jsem to chtěl, ale neměl. Takže tady taky hodně přemýšlím..

Upřímně je ta konfigurace tak trošku nervy drásající, na jednu stranu mě to baví a už základní výbava je proti sériovému stavu současné Octavie někde úúplně jinde (píšu "sériovému", protože jsem do ní pak nasypal 300 tisíc, abych z toho udělal auto), no na druhou stranu když vidím to množství položek a ty ceny... Au :)

TomasGazur
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 19.08.2016 10:42

Re: Konfigurace Passatu

Příspěvek od TomasGazur »

K té ceně, ptal jsem se protože katalogová cena je nafouknutá. Moje katalogová cena s výbavou (a prakticky bez navigace a tažného a pár opravdu zbytečností v plné palbě + DSG a nejsilnější nafta) tehdy vyšla na cca 1 100 000,-. Po slevách mi to vyšlo na 795 000,- (tedy tuto částku jsem reálně zaplatil). Proto se ptám jak to máte... zda těch 900 000,- je limit pro konfiguraci a nebo reálnou cenu. Třeba budete mile překvapen :-)

Netušil jsem že to má B8 až tak u R-line rozdělené.

DCC jsem si kupoval právě kvůli podvozku. Nebo spíš tlumičům, v R-line jsou opravdu tvrdé, na našich silnicích prakticky nepoužitelné, kort když mám 18" kola. Proto jsem si hned DCC přidával a jezdím na komfortním nastavení. Jinak DCC opravdu hezky funguje. Na každém režimu je cítit rozdíl. V komfortu je to houpavé a pohodlné. Na sport kopíruje každou chybu silnice... což u nás je prakticky všude.

El. víko kufru mám bez kopnutí pod nárazník. Tehdy to ještě nebylo. Každopádně i tak to má své výhody. Otevřít kufr můžete od řidiče, přes klíče a nebo zmáčknutím otevírání vzadu s tím že nemusíte tahat víko nahoru. Což mi přijde dobré pro děti, jen to zmáčknou a kufr se jim otevře a nevadí že nemají sílu celé víko zvednout (děti zatím nemám to je spíš úvaha :-) ). I když jsem měl plné ruce, tak mi stačilo jen prstem zmáčknout tlačítko a bylo to. Každopádně bez toho kopnutí chápu že to nebude ono. Řekl bych tak 50/50 a je to i frajeřinka, co si budeme povídat :-)

Tehdy mě stála akustická boční okna cca 2 tis a proto jsem to neřešil a dal to do konfigurace. Nevím kolik nyní.

Nevím jak budete k autu přistupovat, když je to firemní. Já si ho kupoval na IČ (jsem OSVČ) a mrzí mě že jsem si ho nenechal na začátku polepit průhlednou ochranou folií, které by ochránili lak od kamínků. Relativně dost nalítám a přední maska a kapota je již pěkně oprejskaná na kov od kamínků. Při dalším autě za pár let si to určitě nechám udělat. Minimálně na předek vozu.

Uživatelský avatar
Stickler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.05.2017 11:48
Kontaktovat uživatele:

Konfigurace Passatu

Příspěvek od Stickler »

Jo takto :)
No pokud se nemýlím, vychází se z ceníkové ceny, proto vycházím z konfigurátoru.

To DCC je lákavé, zrovna tuto věc bych tipoval tak za 50 tisíc a stojí překvapivě málo. Děkuji za zkušenost, toto beru do úvahy, možná se k tomu i rozhoupu :cool:

El. víko kufru i zrcátka jsou jednoznačně frajeřinka, tak to i beru, děti taky nemám a s normálním víkem jsem si vždy poradil, no zase mi přijde škoda si to nepořídit, když mám možnost.
To ta skla řeším spíše kvůli tomu, že bych přišel o Sunset, který chci a musel bych tedy následně platit za fólie. No pokud tam přínos je, přežiju to a 1.500,- Kč příplatek není nic :)

Co se jinak aut týče, jsem asi takový extrém. Vždy jsem měl jen služební a tak je beru jako vlastní. Do současné Octávky jsem nasypal cca 300.000,- Kč za úpravy, protože jsem ji chtěl jednak odlišit a jednak doplnit původně základní výbavu. Nyní ji rozprodávám a uvádím zase do původního stavu, do nové práce nastupuji pak k 1. září jako školáci do školy :) Takže mi na těch autech záleží a ty kamínky mě vždy taky mrzí, no fólie zase lak, pokud to tedy není UNI barva bez metalízy, docela zmatní. Takže to bych ještě viděl, ale zase bych určitě nějaké drobnosti s autem dělal, mám nenechavé ruce :)

TomasGazur
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 19.08.2016 10:42

Re: Konfigurace Passatu

Příspěvek od TomasGazur »

To DCC je opravdu znát. V zimě mám 16" kola a tím pádem větší pneu a je to úplně o něčem jiném :)

Jsem rád že jsem alespoň trošku pomohl v rozhodování :)

Uživatelský avatar
Stickler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.05.2017 11:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Konfigurace Passatu

Příspěvek od Stickler »

Určitě, přesně takové zkušenosti potřebuji :drinks:
Za to proto děkuji a pokud má i někdo další čím přispět, budu rád :)

Uživatelský avatar
Stickler
Řidič
Řidič
Příspěvky: 67
Registrován: 05.05.2017 11:48
Kontaktovat uživatele:

Re: Konfigurace Passatu

Příspěvek od Stickler »

Tak když nikdo další nic, zkusím tady nahodit své představy, asi bych to rozdělil do 3 kategorií a zajímal by mě názor ostatních, co dává největší smysl. Cenově je vše +/- stejné, aktuálně nakonfigurované v bílé barvě (rozhodnutí bych z finančního hlediska udělal později) a ve výbavě Comfort Line, potencionální možnost koupení HL nechci předbíhat, ale zkusím to.

1) DESIGN
- 18" kola Monterey
- R-line exteriér
- Dynamická LED světla vpředu s Dynamic Light Assist
- LED světla vzadu
- Akční paket pro Business Comfortline (sleva na LED světla, mlhovky, vyhřívané přední sedačky a ostřiky, Sunset, ACC, park kamera)
- Akční paket Media I (mimo dalších capin především 8" navigace Discover Media)
- Palubní počítač Premium (barevný displej mezi budíky)
- Vyhřívaný volant
- Stříbrné eloxované ližiny
- El. víko kufru
- El. sklopná zrcátka

2) KOMFORT
- 18" kola Monterey
- DCC podvozek
- Dynamická LED světla vpředu s Dynamic Light Assist
- LED světla vzadu
- Akční paket pro Business Comfortline (sleva na LED světla, mlhovky, vyhřívané přední sedačky a ostřiky, Sunset, ACC, park kamera)
- Akční paket Media I (mimo dalších capin především 8" navigace Discover Media)
- Palubní počítač Premium (barevný displej mezi budíky)
- Vyhřívaný volant
- Stříbrné eloxované ližiny
- El. víko kufru
- El. sklopná zrcátka

3) HI-TECH FUNKCE
- 18" kola Monterey
- Dynamická LED světla vpředu s Dynamic Light Assist
- LED světla vzadu
- Akční paket pro Business Comfortline (sleva na LED světla, mlhovky, vyhřívané přední sedačky a ostřiky, Sunset, ACC, park kamera)
- Akční paket Media II (mimo dalších capin především 9,2" navigace Discover Pro)
- Digitální budíky (Active Info Display)
- Vyhřívaný volant
- Stříbrné eloxované ližiny
- El. víko kufru
- El. sklopná zrcátka

Čili shrnuto.. Protože zase nechci ten limit překračovat až tak nenormálně (a uvidím, co mi vůbec řeknou na toto - cca +160 tisíc nad limit), zjednodušeně řečeno je to buď R-line exteriér, adaptivní podvozek, nebo TOP navigace s digitálním štítem (to mě láká kvůli navigaci, kterou budu kvůli jízdě za zákazníky dost využívat a bylo by to komfortnější, než se koukat někam dolů).

Díky za názory :good:

Odpovědět

Zpět na „Ostatní“