Autobaterie
Moderátor: Olaf87
-
- Jezdec
- Příspěvky: 336
- Registrován: 30.06.2018 19:49
Re: Autobaterie
A sorry za gramatiku, která vypadá, že to píše Tatar. Píšu diktováním na androidu a to nestojí za moc, ale jinak bych neměl čas nic napsat...
Jinak zrovna včera jsem dobíjel, protože jsem jezdil 14 dní jiným autem, dobil jsem na hranici plynovacího napětí, obyčejnou trafo nabíječkou. 12hod po odpojení nabíječky je na baterii (která je připojena k vozu, to taky hraje podstatnou roli a napětí se udávají pro odpojené aku...) 12,84V. Baterii mám starou jen nějaký měsíc, měnili mi ji.
Jinak zrovna včera jsem dobíjel, protože jsem jezdil 14 dní jiným autem, dobil jsem na hranici plynovacího napětí, obyčejnou trafo nabíječkou. 12hod po odpojení nabíječky je na baterii (která je připojena k vozu, to taky hraje podstatnou roli a napětí se udávají pro odpojené aku...) 12,84V. Baterii mám starou jen nějaký měsíc, měnili mi ji.
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 23.02.2016 17:10
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Autobaterie
Po přečtení článku na auto.cz, myslím Nespolehlivost baterií moderních aut, jsem tak trochu začal sledovat co dělá napětí na baterii...
Ještě malá poznámka - aniž jsem o článku věděl, tak jsem baterii průběžně, jednou za čas, dobíjel CTEKem.
Tomuto článku předcházel ještě jeden článek, kde testovali na 3 různých autech "inteligentní" způsob nabíjení.
Dle mého pozorování se nabíjení chová přesně podle obou článků, ale přišel jsem na zajímavou věc, kterou si nedokážu vysvětlit.
Když přijdu k auto (je v garáži, kde je teď kolem 12st. C), otevřu auto a hned kapotu. Na baterii naměřím cca 12,4V. Vůbec nic nedělám, nestartuji, nic nezapínám, jen nechám připojený multimetr a napětí na baterii se zvedá až někam k 12,65V. Takto se to chová opakovaně... nechápu, proč se to napětí zvedá (multimetr je v pořádku)
Po nastartování je na baterii cca 14,7V.
Ještě malá poznámka - aniž jsem o článku věděl, tak jsem baterii průběžně, jednou za čas, dobíjel CTEKem.
Tomuto článku předcházel ještě jeden článek, kde testovali na 3 různých autech "inteligentní" způsob nabíjení.
Dle mého pozorování se nabíjení chová přesně podle obou článků, ale přišel jsem na zajímavou věc, kterou si nedokážu vysvětlit.
Když přijdu k auto (je v garáži, kde je teď kolem 12st. C), otevřu auto a hned kapotu. Na baterii naměřím cca 12,4V. Vůbec nic nedělám, nestartuji, nic nezapínám, jen nechám připojený multimetr a napětí na baterii se zvedá až někam k 12,65V. Takto se to chová opakovaně... nechápu, proč se to napětí zvedá (multimetr je v pořádku)
Po nastartování je na baterii cca 14,7V.
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
napeti bude klesat pri odberu, auto po otevreni "neco" dela a pak prestane... nebo?
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 23.02.2016 17:10
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: Autobaterie
To určitě, nějaký odběr tam bude... ale pokles 0,25V? Startovací baterie je přece dost tvrdá (malé Ri). Co by pak muselo dělat napětí při startováni?
Ale třeba se pletu a ten odběr bude pořádný...
Ale třeba se pletu a ten odběr bude pořádný...
G7 Variant ME, 1,4 TSI, 92kW
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4767
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Autobaterie
Mě to dělá to samé. Po otevření auta se oživý ŘJ,sepne paliv. pumpa,nastaví bůhví co v motoru. Proto ten odběr.
- Prelude
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 16.04.2010 21:16
Re: Autobaterie
Sice starsia tema, ale snad tu moja otazka bude sediet, kedze sa riesili aj volty a nabijanie. Dnes po stati pocas 2 mrazivych noci som nameral iba 12,4 V a 66% kapacitu
cize aj ked baterka este za sebou nema ani celu jednu zimu, asi sa obcasnemu nabijaniu nevyhnem. V tej suvislosti sa chcem spytat, ci bateriu pocas nabijania odpajate. Predpokladam, ze odpojenie by sa nezaobislo bez nasledkov - RJ, alarm... Mam iba "inteligentnu" nabijacku z Lidlu, tak neviem, ci pri nabijani zapojenej baterie nemoze dojst k poskodeniu elektroniky v aute. Kablik inteligentneho nabijania mam zatial pripojeny, S/S vypinam po nastartovani, bezne jazdim hlavne kratsie trasy 70% okresky, 30% mesto, spolu cca 40 km denne.
Odoslané z SM-G780F pomocou Tapatalku
Naposledy upravil(a) Prelude dne 22.11.2020 20:03, celkem upraveno 2 x.
Golf V 1,4 59kW Edition
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line
Golf VII 1.5 TSI ACT 110kW Highline R-Line
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4767
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Autobaterie
Baterku nech klidně zapojenou. Jinak téma o nabíjení baterky už tu je.
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Autobaterie
Taky nabíjím zapojenou, jen mínus napojuj na kostřící bod a ne na mínus pól (je tam na to i piktogram - na tvé fotce ten jakoby mosazný kolík a vede do něj tlustý hnědý kabel). SOC fci v budíkách nemám (nešla ani nakódovat) a ani nemám takhle chytrý měřák, ale občas to nechám nabíjet přes noc (minimálně 1x za měsíc, taky tou z lídla nebo z mateřského kauflandu).
Při měření mi to už třetím rokem říká něco jako 14,6V při zapnutém motoru a 13,3V při odstavením autě. Klidový odběr jsem nezkoušel nebyl nějak důvod. Baterii mám de facto stejnou, jen od kapku lepšího dodavatele prvovýroby Exide. Mám přes SW vypnutý S/S, na spínané napětí připojenou dash cam a autem jezdím hlavně dopředu, doleva, doprava a trochu i dozadu
Při měření mi to už třetím rokem říká něco jako 14,6V při zapnutém motoru a 13,3V při odstavením autě. Klidový odběr jsem nezkoušel nebyl nějak důvod. Baterii mám de facto stejnou, jen od kapku lepšího dodavatele prvovýroby Exide. Mám přes SW vypnutý S/S, na spínané napětí připojenou dash cam a autem jezdím hlavně dopředu, doleva, doprava a trochu i dozadu
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
-
- Jezdec
- Příspěvky: 288
- Registrován: 08.01.2014 08:39
- Bydliště: Vysoké Mýto
Re: Autobaterie
Koupili jsme před 14dny sportsvana. Je to 1,4/92kw rv 0206/2016. A ihned jsem odpojill konektor z minus pólu. Auto dobíjí 14,2v. Ale baterka ukazuje druhý den po jízdě cca 12,2v. Očekávám její úmrtí. A tak se ptám.Mohu zaměnit starou 59/320 za 60/540 aniž bych musel něco kódovat či upravovat PC? Děkuji za odpověď.
Pašík Kombik AVF chip 110kW 2003
Sportsvan 1,4/92kw ME 2016
Toyota Yaris 1,33/74kw 2009
Autosklo Jokeš
prodej a montáž autoskel
Vysoké Mýto
tel. 604310143
ČIŠTĚNÍ KLIMATIZACÍ OZÓNEM
Sportsvan 1,4/92kw ME 2016
Toyota Yaris 1,33/74kw 2009
Autosklo Jokeš
prodej a montáž autoskel
Vysoké Mýto
tel. 604310143
ČIŠTĚNÍ KLIMATIZACÍ OZÓNEM
-
- Nový člen
- Příspěvky: 16
- Registrován: 07.11.2020 19:50
Re: Autobaterie
Golf variant 7 1.6tdi 77kw 2014 startostop
Jakou tedy koupit baterii? Původní majitel do auta dal starline.. takže neznám jaká byla z výroby..
Jakou tedy koupit baterii? Původní majitel do auta dal starline.. takže neznám jaká byla z výroby..
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4767
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Autobaterie
Zkusil bych se podívat v ŘJ dobíjení, co je tam uloženo za hodnoty baterie. Předpokládám, že když předchozí majitel koupil Starline, tak žádné kodování nedělal.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 2678
- Registrován: 21.09.2015 20:57
- Bydliště: Praha
Re: Autobaterie
Já mám 59Ah EFB značka moll (1S0915105A)