Nafta a adativum
Moderátoři: standokan, rapid.direct
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Nafta a adativum
To už dávno neplatí. Podívej se na rok. Už se to řešilo dřív. Ale ve finále člověk stejně neví kde co je... U Vervy bylo vyjádření benziny že tam bioslozka není za poslední léta. Což u každý značky kdo ví jak to je.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 23
- Registrován: 26.11.2016 19:02
Re: Nafta a adativum
Odpověď ČEPRO z 11/2017:
"Dobrý den,
produkt OPTIMAL Diesel bez biosložky a OPTIMAL Diesel bez biosložky Plus neobsahuje biosložku – Methyl ester mastných kyselin FAME"
Ale pravdou je, že se to diskutuje na https://www.oleje.cz/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Dobrý den,
produkt OPTIMAL Diesel bez biosložky a OPTIMAL Diesel bez biosložky Plus neobsahuje biosložku – Methyl ester mastných kyselin FAME"
Ale pravdou je, že se to diskutuje na https://www.oleje.cz/forum/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tun3r
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 07.05.2009 08:56
- Bydliště: Děčín
Re: Nafta a adativum
estevez píše:no nevím, v manuálu podle mě není zákaz užívání aditiv do benzínu/nafty; našel jsem tam pouze, že se smí používat jen firmou Volkswagen schválená servisní aditiva v příslušném schváleném dávkování + používání nevhodných přísad (aditiv) může způsobit vážné poškození motoru.
Já tankuji u EuroOilu a sám přidávám VIF a problémy jsem nezaznamenal (40tis u B8, a 250tis u S2).
No o to mi jde... co jsou ty servisni aditiva. Spise me zarazilo ze aditiva napriklad zimni co se davaji do nafty by mohli poskodit motor? Sam jsem pouzival aditiva i v lete ale u 5.5ky...
VW Passat B8 Highline 4M DSG
VW Passat B5.5 Highline 74kw
VW GOLF GTI 20 jahre Edition GTi 154PS
VW Passat B5.5 Highline 74kw
VW GOLF GTI 20 jahre Edition GTi 154PS
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 28.08.2014 00:33
- Bydliště: Brno
Re: Nafta a adativum
Já používám VIF aditiv už rok při každém tankování do BiTDI a nemám pocit, že by to něčemu škodilo - právě naopak. A proto jsem si teď koupil rovnou 5l kanistr VIFu, což při našem rodinném nájezdu vystačí tak na 4 roky provozu . Je to teda letní varianta, kterou budu používat i v zimě, protože bydlíme na jižní Moravě a na těch 14 dní mrazíků za rok stačí standartní nafta třídy F.
VW Tiguan 2.0 BiTDI 176 kW @ 212 kW 4Motion DSG Highline
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.05.2011 23:55
Re: Nafta a adativum
Zdravím
podarilo sa mi naliat aditívum určené na benzín do mojho Passata B8 2.0 TDI. Naštastie malé množstvo, iba jedna odmerka-určená na 20 litrov benzínu. Mal som prázdnu nádrž, takže som dotankoval 60 litrov nafty. Som presvedčený že pri takomto nariedení sa nemôže nič stať, predsa len sa spýtam: je to podla vás OK?
Dakujem za odpovede.
podarilo sa mi naliat aditívum určené na benzín do mojho Passata B8 2.0 TDI. Naštastie malé množstvo, iba jedna odmerka-určená na 20 litrov benzínu. Mal som prázdnu nádrž, takže som dotankoval 60 litrov nafty. Som presvedčený že pri takomto nariedení sa nemôže nič stať, predsa len sa spýtam: je to podla vás OK?
Dakujem za odpovede.
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta a adativum
zkuste spis infolinku, nebo maila primo na vyrobce: http://vif.cz/kontakt/; ale nemelo by to nic udelat
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 22.05.2011 23:55
Re: Nafta a adativum
Áno, pre istotu tam zavolám..Diky.
- fb_marek31
- Nový člen
- Příspěvky: 20
- Registrován: 04.03.2021 19:46
Re: Nafta a adativum
Zdravím vás tu lidi. Jsou tu celkem starší příspěvky. Máte někdo nově poznatky, které by se lišily od toho co tu již bylo psáno?
Stále se tedy jako nejlepší volba jeví Euro Oil bez biosložky v naftě + VIF , případně jejich prémiová již aditivovaná nafta.
Dosud jsem spíše tankoval na OMV MAxx motion diesel.
Stále se tedy jako nejlepší volba jeví Euro Oil bez biosložky v naftě + VIF , případně jejich prémiová již aditivovaná nafta.
Dosud jsem spíše tankoval na OMV MAxx motion diesel.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 38
- Registrován: 07.12.2021 18:59
Re: Nafta a adativum
Euro Oil-Čepro,jejich PHM biosložku neobsahují.Žádnou!!
Benzina a jejich PHM obsahují biosložky,pod názvem HOWN.Což je v podstatě FAME.
Pokud přijede cisterna na terminál stáčení PHM v rafinerii,tak se aditiva přidávají jen a pouze do té cisterny.Tzn.že každá společnost provozující čerpačky,si nechává aditivovat přímo na terminálu dle požadavku.Pokud by si dávkovalo FAME přímo do tanků přímo v rafinerii,tak jim to dělá velké problémy,pač bio složky na sebe vážou vodu a vlhkost a korodovalo by jim to zařízení.Proto ten kdo má lepší motory,je lepší tankovat bez bio složky u Euro Oil.Čistá nafta bez bio je fosforující barvya s bio je žlutá.
Benzina a jejich PHM obsahují biosložky,pod názvem HOWN.Což je v podstatě FAME.
Pokud přijede cisterna na terminál stáčení PHM v rafinerii,tak se aditiva přidávají jen a pouze do té cisterny.Tzn.že každá společnost provozující čerpačky,si nechává aditivovat přímo na terminálu dle požadavku.Pokud by si dávkovalo FAME přímo do tanků přímo v rafinerii,tak jim to dělá velké problémy,pač bio složky na sebe vážou vodu a vlhkost a korodovalo by jim to zařízení.Proto ten kdo má lepší motory,je lepší tankovat bez bio složky u Euro Oil.Čistá nafta bez bio je fosforující barvya s bio je žlutá.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 28.08.2014 00:33
- Bydliště: Brno
Re: Nafta a adativum
Ono je to dneska hlavně o mazivosti. Standardní NM bez biosložky má pro soudobé moderní diesly nedostatečnou mazivost, přes 400 um. Biosložka má jednu pozitivní vlastnost, a to zvýšení mazivosti nafty. Vysokotlaká čerpadla jsou už pouze jednopístková, dimenzovaná právě pro NM s biosložkou. VIF to umí trochu zlepšit, ale zase ne o tolik (viz článek Světa motorů "Kup si pár cetanů a trochu mazivosti", dohledatelný přes google. Zajímavé poznatky Martina Vaculíka). Také Zdeněk Janda uvádí, že při provozu auta na NM bez biosložky mohou přijít problémy se vstřikováním paliva mnohem dříve (https://www.cimbu.cz/clanek-11.html).
Za mě teda takto: Ten kdo jezdí málo a plnou nádrž nevyjezdí do 3 měsíců, tak Euro Oil + VIF, aby mu biosložka, která po čase začne oxidovat, nedělala v nádrži šlemy a kaly, a VIF mu trochu zvýšil mazivost. Kdo jezdí víc, tj. nádrž do 3 měsíců bez problému vyjede (to jsem i já), tak tankovat NM s biosložkou pro lepší mazání čerpadla a vstřikovačů + zase VIF, který kromě zvýšení mazivosti (a dalších pozitivních vlastností) zlepší zhruba o 50 % oxidační stabilitu biosložky.
OMV MAxx motion diesel by neměl mít klasickou biosložku vůbec, místo ní má HVO, což je pro motor jen dobře, ale zase bych k tomu pro klid duše přidával něco na zvýšení mazivosti.
Za mě teda takto: Ten kdo jezdí málo a plnou nádrž nevyjezdí do 3 měsíců, tak Euro Oil + VIF, aby mu biosložka, která po čase začne oxidovat, nedělala v nádrži šlemy a kaly, a VIF mu trochu zvýšil mazivost. Kdo jezdí víc, tj. nádrž do 3 měsíců bez problému vyjede (to jsem i já), tak tankovat NM s biosložkou pro lepší mazání čerpadla a vstřikovačů + zase VIF, který kromě zvýšení mazivosti (a dalších pozitivních vlastností) zlepší zhruba o 50 % oxidační stabilitu biosložky.
OMV MAxx motion diesel by neměl mít klasickou biosložku vůbec, místo ní má HVO, což je pro motor jen dobře, ale zase bych k tomu pro klid duše přidával něco na zvýšení mazivosti.
VW Tiguan 2.0 BiTDI 176 kW @ 212 kW 4Motion DSG Highline
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta a adativum
k MaxxM sem pridaval u CFHC VIF a nemelo to vicemene zadny vliv (korekce vstriku a spotreba); po prechodu na Vervu + VIF s mirnym predavkovanim korekce a spotreba dolu; jen zkusenost...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- matrose
- Řidič
- Příspěvky: 65
- Registrován: 22.05.2012 10:06
Re: Nafta a adativum
Já nevím proč do té nafty pořád něco lejete....-)
- 00Inferno00
- Jezdec
- Příspěvky: 265
- Registrován: 28.08.2010 18:49
- Bydliště: Dolní BenešoVW
Re: Nafta a adativum
Já nedávno nalil do nafty něco od BG, a změnu jsem pozoroval. DPF regenerovalo po cca 170km, normálně regeneruje po cca 250km. Udělalo to jen jednou, takže to nemusí mít souvislost s tím aditivem.
VW Passat B8 Variant 2.0TDI 110kW DYNAUDIO Confidence, DiscoverPRO, R-Line sportovní paket
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nafta a adativum
existujou "aditiva", co "snizi teplotu" nutnou k regeneraci, takze vhodne podminky muzou nastat i pri jizde trebas po meste, toz estli to trebas nebylo ono...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 12.10.2021 18:45
Re: Nafta a adativum
Ty aditiva co máš na mysli se jmenujou EOLYS. Tudle asi 20 let starou vymoženost používají asi teda jenom některé HDI motory PSA. (Stellantis)
Dávkování je zhruba kávová lžička na 40 litrů. To je můj odhad protože nádržka o objemu 1,1 litru vystačí na minimálně 200 tis.km