Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Uživatelský avatar
Matrix_One
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 05.02.2019 11:10

Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?

Příspěvek od Matrix_One »

Měl bych tu dotaz ohledně teploty motoru. Auto mám krátce, objektivní informace jsem se nikde pořádně nedočetl, ale při měření hodnoty teploty vody v motoru za jízdy se málokdy dostanu i na 85°C. U své Octavie (I1- 1.9 TDI), kterou jsem měl před tím mi auto při jakékoliv venkovní teplotě bez problémů udrželo teplotu na 91°C ± 2 stupně. U tohoto motoru se to plácá od 75°C - 86°C (ruku v ruce s teplotou oleje) a ta vyšší z hodnot se tam opravdu nezdrží příliš dlouho a taky jen na dálnici (budíkových 140 km/h). Ano, je samozřejmě ještě zima a v autě se topí, ale i tak by to měl termostat vše udržet v rozumných mezích. Ručička na budíkách sice ukazuje 90°C, ale všichni víme že je to hodnota aproximovaná. Máte ostatní podobnou zkušenost? Nevím zda je to chyba anebo vlastnost těchto motorů, nevím v jakém místě se teplota měří, což může mít dost vliv. Každopádně mě to překvapuje a věřím že to pak má i vliv na spotřebu, pokud se drží teplota v takto "nízkých" mezích.

Díky za vaše postřehy.
Golf Plus 2.0 TDI 103 kW CFHC 2011

Uživatelský avatar
Matrix_One
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 05.02.2019 11:10

Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?

Příspěvek od Matrix_One »

Odpovím si sám. Termostat byl opravdu vadný. Po výměně je teplota min 87°C a běžně se udržuje mezi 89-92°C, dle zatížení motoru. Spotřeba šla výrazně dolů mimo město o 3/4 litru, na dálnici o 1/2 litru teď v chladnějším období. V létě to samozřejmě nebylo tak znát. Takovouhle závadu běžně člověk nemá šanci zjistit jen koukáním na ručičku, protože ta mu skutečně ukazuje krásných 90°C a nikam se nevychyluje. Takže dopporučuji každému si testovat čidlo a jakmile při běžné jízdě na 5. rych. st. při 100 km naměříte míň než 87 stupnu, určitě si nechte termostat vyměnit!
Golf Plus 2.0 TDI 103 kW CFHC 2011

Uživatelský avatar
Happy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 24.02.2006 21:02
Kontaktovat uživatele:

Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?

Příspěvek od Happy »

Termostat jsem taky měnil na CFHC a je to strašnej opich na půl dne. Je z čela motoru k chladiči s 5 cm mezerou.

jayd
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 31.07.2008 08:43
Bydliště: Plzensko

Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?

Příspěvek od jayd »

Ahoj,
řeším také špatné ohřívání motoru CFHC.. 90C drží jen pod plynem - třeba do kopce. Jinak se teplota pohybuje mezi 75-85C.

Když jsem koukal na čidla diagnostikou, tak to žádnou chybu nehlásí. Ale u čidla G83 (čidlo teploty u naftového filtru) je hodnota -270.6C, když jsem odpojil konektor tak to hlásilo chybu Signál příliš silný. Tak jsem si říkal, že je to asi tím čidlem a kabely jsou OK. Tak jsem čidlo vyměnil, ale je to pořád stejné viz obr.
cfhc-teploty.png
cfhc-teploty.png (31.13 KiB) Zobrazeno 126 x
Je možné, že jsou dráty KO nebo je v tom jestě něco jiného? Jestli jsem to dobře našel v schématu, tak jeden drát je uzemnění a druhý by měl jít do ECU. Kabely vedou někam k olejovému filtru a nějak nevím jak to překontrolovat.
Díky
Golf IV, Sharan II, 2.0 TDI, BRT, 2007, Golf Plus, 2012, CFHC

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4763
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Provozní teplota motoru za jízdy (CFHC) - vadný terostat?

Příspěvek od srotty »

Pokud máš schéma zapojení, tak je to jednoduché. Máš konektor u čidla a konektor u ŘJ. Teď už jen stačí najít správný pin a propípat měřákem, jestli je cesta (drát) v pořádku.

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“