Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...konečně vyřešeno

rv. 2001-2008

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Jenda...Polo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2018 22:12

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...konečně vyřešeno

Příspěvek od Jenda...Polo »

Zdravím vás a potřebuju pomoc, radu. Zakoupil jsem do rodiny druhé polo s motorem 1.4 (AMF), 55kw, R.V. 2003 se závadou , že občas padá do nouzáku. Stejné polo, ale bez problému už máme v rodině od novoty a tak jsem si řekl, že bych tento problém mohl vyřešit a nemusel by to být takový zádrhel.
Chová se to následovně, na 3,4,5 rychlost to občas když na to nešlapu spadne do nouzáku. Vypozoroval jsem, že stává se to při 2200- 2500 ot/min, bez ohledu na teplotu motoru. Pokud motor držím nad 2500 ot. tak se to nikdy nestane a jede pořád. S porovnáním s druhým autem, tohle má dost velký zátah turba, až se mi to zdá moc.
Bylo to na diagnostice, tam se zjistilo, že ŘJ je měněná a číslo nesouhlasí, jeden vstřik je horší, váha vzduchu vykazuje vyší hodnoty a asi to nejdůležitější o té mezi.....bohužel jsem zapoměl přesnou definici......když tak tam zajedu znova.

Auto nekouří, ale po výměně oleje a ujetí cca 1000km je jen půl měrky-(šrafování)

Zkoušel jsem.....novou váhu vzduchu, prošel jsem všechny podtlakové hadičky, klapka na přetlaku turba se rukou hýbe - (lehl jsem jen pod auto, turbo jsem venku neměl)
Dále jsem vyndal intercooler, očistil snímač co je v něm a intrcooleru jsem udělal proplach od mastnoty, byl v něm asi centimetr oleje na dně. Dneska jsem si půjčil podtlakovou regulaci z druhého auta a do nouzáku to padá pořád. (auto brzdí velmi dobře, podtlakové čerpadlo bych vyloučil) , EGR je zaslepen. Turbo nikterak nepíská, jediné čeho jsem si všiml je , že výfuk bude asi průchozí. Na konci je slyšet jak motor volně bez odporu vydechuje, to by možná odpovídalo tomu razantnímu nástupu tlaku turba a zátahu. Jsem už docela v koncích, tady jsem přečetl celé forum od špatného chipu až po nevhodné vstřiky,tandemové čerpadlo.

Budu rád když mi pomůžete, už jsem bezradný, chtěl bych najít závadu, na cca 20km to spadne 4x do nouzáku.
Naposledy upravil(a) Jenda...Polo dne 14.04.2019 14:24, celkem upraveno 3 x.

Jenda...Polo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2018 22:12

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...náhodně

Příspěvek od Jenda...Polo »

Koupil jsem starší turbo, včera vyměnil a dělá to stále to samé. Nenapadá nikoho nic? Co tam může být ?

Obrázek

Obrázek

Tohle píše diagnostika, napadá někoho na co se zaměřit?

Jenda...Polo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2018 22:12

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...náhodně

Příspěvek od Jenda...Polo »

Dnes jsem problém vyřešil. Podělím se s váma o tento oříšek. Snímač vačky stačilo jen očistit od bordelu a začal fungovat. Vstřik na 3 válci - přihnul jsem kontakty a je v pořádku a má správné hodnoty. Protože mi kapala nafta od tandemového čerpadla, tak jsem ho vyměnil. Znova prošel celé potrubí sání a nenašel jedinou chybu, díru, únik.

I po těchto opravách stále auto padalo do nouzového režimu při 2200 otáčkách, aniž by se rosvítilo cokoliv na palubce.

Problém byl EGR VENTIL ačkoliv byl zaslepen, stále byl napojen na podtlak k řídicí jednotce podtlaků. Zřejmě membrána, kterou EGR obsahuje je na hadry a přetlak z potrubí vlítl přes poškozenou membránu až do řídicí jednotky podtlaků. To byl celý problém. Vyřešeno zaslepením otvoru podtlaku pro membránu EGR a také zaslepení dané cesty z řídicí jednotky podtlaků k membráně. (lajcky řečeno, ucpal jsem oba vstupy šestkou šroubkem do hadiček a je klid)
Naposledy upravil(a) Jenda...Polo dne 26.01.2019 20:27, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...náhodně.......VYŘEŠENO!!!

Příspěvek od BigBang »

Díky ;)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Jenda...Polo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2018 22:12

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...náhodně

Příspěvek od Jenda...Polo »

Tak pokoj to dalo jen dva dni, stále ten stejný problém.
Trochu to zrekapituluji .....motor padne do nouzáku v rozmezí 2000 - 2500 ot/min a to jen tehdy, pokud jedu volnou nohu. pokud mu šlapu hned od spoda nakrk, tak ten problém nenastane. Po novém startu je zase vše ok až do určitého okamžiku. Na palubce se nic nerozsvítí.

Mé dosavadní úkony : váha vzduchu vyměněná, snímač tlaku na intercoleru vyměněný, řídicí jednotka regulace podtlaku vyměněná, turbo vyměněné, potrubí v pořádku, tandemové čerpadlo s vývěvou vyměněné.

Chyby v ŘJ : 00562 snímač oleje (zkrat na plus, nebo přerušený obvod...trvale) , 00779 snímač vnější teploty (zkrat na plus nebo přerušený obvod...trvale) , 17964 řízení plnícího tlaku (záporná odchylka....přerušovaný, 17978 řídicí jednotka motoru blokována...trvale

Po startu mi bliká 5x žlutá olejnička, tuším že to je čidlo hladiny oleje, ale ten motor žadné takové čidlo nemá.
Řídicí jednotka má číslo 045 906 019 AP snad k polu patří, alespoň podle tohodle čísla jsem vygooglil, že se do pola dávala. Vstřiky mám 045 130 073 T, ty do toho motoru také patří.

Kucí kdyby vás něco napadlo, i třeba pitomost kterou jsem já mohl přehlédnout, budu vám vděčný. Já už to řeším od listopadu a nemůžu na to přijít, auto deně v provozu

Jenda...Polo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2018 22:12

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...náhodně

Příspěvek od Jenda...Polo »

Tak jsem auto strčil do servisu, mechanikovi jsem řekl problém s mejma pokusama o odstranění problému. Zatvrzele říkal, že to bude jen problém v podtlaku a v hadičkách. Třetí den, když mi nikdo nevolal, tak jsem se tam zastavil, že jako jak jsou daleko. Řekl mi, že na autě je zaslepen egr a že by to mohlo kvůli tomu padat do nouzáku a že by ho teda zprovoznil. Mno zaplatil jsem 750 v českejch za 2 hodiny bádání a auto jsem si odvezl, že si EGR zapojím sám. Tak starší trubka k egru mě stála dalších 500,- a výsledek je stále stejný,padá do nouzáku stále a nic se nezměnilo. Zkusil jsem ještě prohodit plynovej pedál ze stejného funkčního auta, beze změny.
Zbejvá tedy buď bordel v elektrice, někde ve svazku, nebo špatné mapy v ŘJ. Zajimavé je, že včera jsem to valil do Prahy cca 120km a prvních 10 km to padlo dvakrát do nouzáku, pak nějakých 50km v pohodě a pak zas jen jednou a pak v pohodě až domů při stejném stylu jízdy. Prostě půjdu nejdřív po elektrice po svazku, snad to bude někde přelámané a najdu to.

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...náhodně

Příspěvek od BigBang »

držím palce
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Jenda...Polo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2018 22:12

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...náhodně

Příspěvek od Jenda...Polo »

Tak kabeláž vypadá ok, protože se mi honí hlavou všechny možné kraviny, tak i když motor běží pravidelně, tak jsem se koukl na rozvody. Protože ten motor je líný ve spodních otáček a pak najednou vystřšlí jako raketa že i na dvojku to při sešlápnutí hrábne na suchom asfaltu. Tak natočil jsem rozvody (dole šipka, nahoře aretační kolík + ryska na setrváku). Což o to, aretaci (vrták) do horní řemenice nasadím a všechny značky sedí, až na plech na vačce, který snímá snímač vačky. Na deklu za rozvodama je v pravo plastová šipka a na ní by při správném nastavení vačkového, ozubeného kola měla směřovat vidlička (plíšek pro snímač vačky) . No a já ho mám někde o čtrt kola úplně jinde.
Motor sice běží, ale zajímalo by mě jaký asi hodnoty vykazuje snímač vačky.....když snímá nějakou polohu, ale vačka je při tom uplně jinak natočená 8O

Říkám to nastavení správně? Ujistěte mě prosím, koukal jsem na ruzné rozvody na youtube a ten plech jim vždy vychází na proti plastové šipce v pravo.

Jenda...Polo
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 12.12.2018 22:12

Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...konečně vyřešeno

Příspěvek od Jenda...Polo »

Tak po půl roce bádání konečně vyřešeno. Moje doměnka, že auto je svižné až moc se potvrdila. Auto bylo načipované až moc a proto to padalo do nouzového režimu. Přehrání ŘJ na základ to jede sice líně, jako když to opustilo fabriku, ale bez problémů. Stálo to 1500,- a je konečně klid. Dal jsem to do servisu CHip tuning Kučera ( Benešov), který hned po diagnostice zjistil příliš vysoké parametry. Holt se mi potvrdilo, že není servis jako servis a že né každý, kdo opravuje auta umí pracovat s diagnostikou podrobněji.
I když jsem tu od vás nedostal ani radu, přeji všem klidné spokojené kilometry :-)

Uživatelský avatar
BigBang
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 6909
Registrován: 11.12.2009 16:39
Bydliště: DuchcoVW & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Re: 1.4 TDi padá do nouzáku...konečně vyřešeno

Příspěvek od BigBang »

Díky za doplněné info. Ono když tam byl „nalitej“ nějakej čip a dejl, tak to potom jo. To ovšem byla zásadní onformace. Nicméně o tom jsi nic nepsal, jen že to jede pocitově víc než druhej kousek, co máte doma. ;)
Hliník
Mulťák v nouzi
Wartburg 353 Tourist

ex: Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa; !RIP!: Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem, Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992

Detailing Club

Odpovědět

Zpět na „Polo 9N/9N3“