Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

2002 - 20..

Moderátor: Mára_VR6

Pravidla fóra
Moji milí příznivci všech Touaregů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případně použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Touaregů vkládejte do podsekce Můj Touareg a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mì obracejte v SZ.
Mára_VR6
Odpovědět
ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Nazdar Turci CZ, skúšam vyriešiť problém so vzduchačom a reguláciou, keďže na SK nemám odpoveď a Autorizované servisy"nevedia", tak skúšam info na Fóre.
Mám Turca 2015(2016), asi so šport. výbavou, pretože mám pádla na volante a prevodovku aj s S-sport, ešte v záruke, adaptívny vzducháč "PSM"(PSL bol ten slabší, som po výmene Kompresora a nefunguje regulácia ako má, ako píše v návode.
Auto mi nereguluje/neznižuje pri Režime Šport a ani pri 140km/h sa nič nedeje.
V polohe Normal -> Comfort, ide podvozok hore, podľa návodu 25mm, v polohe Normal-> Šport nič sa nedeje, len napíše, že športové pruženie. Ja mám 2 paličky Normal a 3 paličky Comfort. Skúšali sme to na inom Turci, ale s TerainTech a tam išlo z Normal->Šport pekne dole a z Normal->Comfort sa nedialo nič, len napísalo, že Comfortne pružene, čo mám potvrdené aj od iného Turca s TerainTech, ale keďže to miesu rovnaký Turci ako mám ja, tak to nemôžeme porovnavat. Hľadám tu na fóre nejakého Turca, ktorý má takého Turca ako ja.
Diky za info
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

milda001
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 17.05.2019 10:36

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od milda001 »

Ahoj, pokud máš pádla měl bys mít R-line. Vzduchový podvozek s adaptivními tlumiči se mě pokud vím chová tahle. Pokud je v komfort je auto měkčí v normálu jsou tlumiče trochu tužší a ve sportu si to sedne trochu dolů.

ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Keď mám pravdu povedať, neviem či je v R-line, pretože na aute nemám R, hoci nemám v zadu ani názov auta atď., to je odnova. Ale ja potrebujem vedieť, presnejšie...napr. stojíš na P, a skúšaš režimy, (S,N,C) ako sa správajú a kedy idú hore a dole...hlavne to potrebujem od niekoho, kto je vlastníkom, kto to vie aj reálne vyskúšať

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Keby niekoho zaujímalo

Nazdar, no zatiaľ nič nové neviem...radšej nekomentujem tie Authorizované servisy, lebo hrôza...ale našiel som, ešte cenník z 2015 a 2017 VW Touareg a sú tam 3 verzie vzducháčov:
1.PSL-Pneumatické pruženiebs nastaviteľnou výškou vozidla a s meniteľnou charakteristikou tlmičov, palubný počítač "Premium" (nie sošportovým podvozkom) - 3372€,3850€
2.PSM-Adaptívne pneumatické pruženie so športovým nastavením a vyrovnávaním náklonov vozidla, s nastaviteľnou výškou vozidla a smeniteľnou charakteristikou tlmičov, zníženie karosérie o cca 25mm, palubný počítač "Premium" (nie so športovým podvozkom) - 4229€,4317€
3.PSN-Pneumatické pruženie pre "TerrainTech" Pamäť s nastaviteľnou výškou vozidla a s meniteľnou charakteristikou tlmičov, palubný počítač "Premium" (aj s športovým podvozkom - 460€)- 3772€

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

Uživatelský avatar
bauer
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 19.07.2012 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od bauer »

Bych tipnul, ze mezi verzi 1 a 2 bude max rozdil aktivni stabilizator vs standard a 3 je terrain tech. Comfort vs Normal se podvozek myslim nijak nezvysuje/nesnizuje, pri sportu si trochu pricapne. A pri kazdem tom rezimu by mela byt jina tvrdost toho odpruzeni. Sport nejtvrdsi, normal je jasny a comfort nejmekci.
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW

milda001
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 17.05.2019 10:36

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od milda001 »

Tak jsme to pro tebe vyzkoušel, volič matu v režimu P. Mimochodem jestli to děláš za jízdy nebo v P je úplně jedno.
Comfort VS Normal je stejná výška, jenom jiná tvrdost. Ve sportu si to sedne o jednu čárku na zem a taky jiná tvrdost.

ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Diky za info
Vyzerá, že je jedno, či je to s alebo bez TerrainTech, správa sa to rovnako...to P som myslel Parkovisko, akože stojíš na mieste, pretože vtedy človek dobre vidí, či ide alebo nejde hore/dole. A to Adaptívne pruženie "PSM" ešte znamená, že vyrovnáva v náklonoch a pri 140km/h pri režime N,C sa auto automaticky zníži, čo mne nerobí, hoci by malo.

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

Uživatelský avatar
bauer
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 19.07.2012 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od bauer »

ErosKE píše:Diky za infoObrázek
Vyzerá, že je jedno, či je to s alebo bez TerrainTech, správa sa to rovnako...to P som myslel Parkovisko, akože stojíš na mieste, pretože vtedy človek dobre vidí, či ide alebo nejde hore/dole. A to Adaptívne pruženie "PSM" ešte znamená, že vyrovnáva v náklonoch a pri 140km/h pri režime N,C sa auto automaticky zníži, čo mne nerobí, hoci by malo.

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
Jj, aktivní stabilizátory, jak jsem psal. To snížení pří rychlosti nad 140km/h probíhá automaticky bez signalizace
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW

ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Aha, no to som chcel vediet, takže pri 140km/h nič nesignalizuje...no lebo to mi nikdy nesignalizovalo

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Viete mi toto niekto preložiť...2 lišty Normal a aj 3 lišty Normal, nemáte niekto CZ verziu, lebo toto nechápemObrázekObrázek

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Zdar Turci, no dnes som "náhodou" stretol, majiteľa Turca 2014 R-line(pred faceliftom), trochu sme poskúšali na Parkovisku...a má presne, to isté čo JA...v Normal->Comfort ide hore a z Normal->Šport sa nedeje nič, presne opačne ako ostatne Touaregy

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

Uživatelský avatar
bauer
Pilot
Pilot
Příspěvky: 705
Registrován: 19.07.2012 18:11
Bydliště: Ostrava

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od bauer »

Zitra ti fotnu manual v CZ, aj to vyzkousim, bo jsem uz z teho chuj... :-)
ex Passat B5.5 sedan 2.3V5 125kW 4motion
ex Touareg 7LA 3.0V6 165kW+chip
ex Rapid Spaceback 1.2TSI 66kW
Touareg 7P6 3.0V6 193kW
Octavia Combi 5E 1.5 110kW

ErosKE
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 46
Registrován: 05.07.2019 20:41

Re: Vzduchový podvozok Touareg II - regulacia

Příspěvek od ErosKE »

Nazdar, dnes som našiel 1 článok, kde testovali Turca bez/so vzduchovym podvozkom a podľa to ho mi to vychádza, že Adaptívny podvozok je už v základe(Normal) znížený o 25mm oproti TerrainTech, tak asi preto mne v režime Comfort, ide hore a jemu v režime Šport ide dole...

Článok:
"Potenciálny záujemca o Touareg si bude určite klásť otázku, či nemá investovať do pneumatického odpruženia s nastaviteľnou svetlou výškou vozidla a s meniteľnou charakteristikou tlmičov za 3.750,- EUR, prípadne už rovno v kombinácii s Terrain Tech paketom obsahujúcim redukciu a uzávierky medzinápravového a zadného diferenciálu za ďalších 1.770,- EUR. V cenníku dokonca nájdete aj ďalšie možnosti konfigurácie podvozku v podobe adaptívneho pneumatického pruženia so športovým nastavením a vyrovnávaním náklonov vozidla, s nastaviteľnou výškou vozidla a s meniteľnou charakteristikou tlmičov a znížením karosérie v základnom nastavení o cca. 25 mm za 4.205,- EUR a športový podvozok za 456,- EUR. Posledné dva podvozky však logicky nedostanete s Terrain Tech paketom. Potrebujete Touarega so športovým nastavením podvozku? Mám o tom silné pochybnosti. Jednou z predností SUV je predsa jeho použiteľnosť mimo spevnené komunikácie a športovým podvozkom sa táto výhoda úspešne eliminuje, nedáva teda zmysel. Adaptívny pneumatický podvozok dopĺňajúci bežný vzduchový podvozok o silnejšie stabilizátory, reguláciu tuhosti tlmičov na základe natočenia volantu a modifikovaný software vlastnosti v teréne síce natoľko neobmedzí, ale bez uzávierok zostáva jednoznačnou preferenciou jeho využitia asfaltová komunikácia"

Odoslané z Moto Z2 Play pomocou Tapatalku
VW Touareg 2015(2016) V6 TDi 193 Kw BMT, 12.2018-80.000km

Odpovědět

Zpět na „Touareg“