Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.05.2019 13:30
Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
Zdravím.
Mám natáhlý USB kabel od řidiče k autobaterii, ale ještě není zapojený.
Jak nejlépe to zapojit, abych měl na výstupu alespoň 2A a max. 5V?
Jediný co mě napadlo je nějaký stabilizátor pevného napětí a těch 12V regulovat na 5V.
https://www.gme.cz/stabilizator-pevneho ... nics-78s05" onclick="window.open(this.href);return false;
Bylo by asi dobré mezi to dát i pojistku, ale jak velkou?
A pojistku jenom na proud nebo i napětí?
Popřípadě existuje nějaký jednodušší věc, která už to všechno má a já tam jenom nastrkám kabely a upevním?
Nejsem v elektrice moc zdatný, proto jsou některé otázky trochu divné.
A další věc, je pro autobaterii špatné, kdyby se ten USB kabel využíval pro nabíjení mobilu (tedy plný potenciál) + ještě v zapalování by bylo ještě pár věcí?
Jak hodně jí můžu takhle "využívat" bez toho, abych jí pomalu vybíjel?
Díky moc.
Mám natáhlý USB kabel od řidiče k autobaterii, ale ještě není zapojený.
Jak nejlépe to zapojit, abych měl na výstupu alespoň 2A a max. 5V?
Jediný co mě napadlo je nějaký stabilizátor pevného napětí a těch 12V regulovat na 5V.
https://www.gme.cz/stabilizator-pevneho ... nics-78s05" onclick="window.open(this.href);return false;
Bylo by asi dobré mezi to dát i pojistku, ale jak velkou?
A pojistku jenom na proud nebo i napětí?
Popřípadě existuje nějaký jednodušší věc, která už to všechno má a já tam jenom nastrkám kabely a upevním?
Nejsem v elektrice moc zdatný, proto jsou některé otázky trochu divné.
A další věc, je pro autobaterii špatné, kdyby se ten USB kabel využíval pro nabíjení mobilu (tedy plný potenciál) + ještě v zapalování by bylo ještě pár věcí?
Jak hodně jí můžu takhle "využívat" bez toho, abych jí pomalu vybíjel?
Díky moc.
Golf IV, r.v. 1998, 1.8, 92 kW
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
nejednoduší máš koupit 2A nabiječku do zapalovače tam je dané normou a udělat si případně ještě jednu zásuvku pokud ti nestačí množství v GIV, že napětí nepřesáhne 5V
to tam budeš mít ten mobil připojený trvale nebo jen za jízdy?
to tam budeš mít ten mobil připojený trvale nebo jen za jízdy?
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.05.2019 13:30
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
Jo, to mě vůbec nenapadlo, protože on tam vlastně bude minimální odběr i když tam nic nebude a auto bude někde stát nenastartované.
Nakonec bych ten kabel asi vytáhl zpátky a vedl ho jen k rádiu kde ho napojím na nějakou 12V větev a zem.
Ten stabilizátor co jsem posílal je v pohodě?
https://www.gme.cz/stabilizator-pevneho ... nics-78s05" onclick="window.open(this.href);return false;
A jak moc to bude vytěžovat tu baterii? Když bych plně využíval ten USB kabel, jak moc potom můžu zatěžovat zapalování?
Aby se nestalo, že budu jezdit a pomalu to vybíjet.
Díky moc!
Nakonec bych ten kabel asi vytáhl zpátky a vedl ho jen k rádiu kde ho napojím na nějakou 12V větev a zem.
Ten stabilizátor co jsem posílal je v pohodě?
https://www.gme.cz/stabilizator-pevneho ... nics-78s05" onclick="window.open(this.href);return false;
A jak moc to bude vytěžovat tu baterii? Když bych plně využíval ten USB kabel, jak moc potom můžu zatěžovat zapalování?
Aby se nestalo, že budu jezdit a pomalu to vybíjet.
Díky moc!
Golf IV, r.v. 1998, 1.8, 92 kW
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
asi by to mohlo fungovat - každopádně bych to dal po klíči tedy na svorku 15 a jak vytáhneš klíč ze zapalování tak se to vypne - případně přepinovat jen zapalovač vepředu na po klíčí a nemusíš nic vymýšlet
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.05.2019 13:30
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
Teď nevím jestli dobře chápu, jsem v tomhle zatím velký laik.
Koukal jsem na ISO piny a A4 pin je +12V baterry a A7 je +12 switched. Pochopil jsem z toho, že to A7 běží jen při startu (nebo když nechám klíčky v zapalování).
Každopádně do rádia jde 12V i když je vyplé? Já ho bez klíčků v zapalování nezapnu, ale ten pin A4 bude mít asi +12V furt aktivních, že?
Koukal jsem na ISO piny a A4 pin je +12V baterry a A7 je +12 switched. Pochopil jsem z toho, že to A7 běží jen při startu (nebo když nechám klíčky v zapalování).
Každopádně do rádia jde 12V i když je vyplé? Já ho bez klíčků v zapalování nezapnu, ale ten pin A4 bude mít asi +12V furt aktivních, že?
Golf IV, r.v. 1998, 1.8, 92 kW
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
Ano, rádio má umět běžet i vyplé, ale neštěstí je, že piny jsou jinak než má většina rádií, takže lidi si do golfa strčí jiné než origonál a pak ty piny je potřeba přepinovat. A pokud tam pak vracíš origo, tak musíš zase přepinovat zpět. Což je většinou důvod proč ti nejde rádio bez klíče.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.05.2019 13:30
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
Chápu, pak tedy stačí jen měřit žluté vodiče a zjistit, který je správný.
Ten +12V switched znamená tedy to, že je aktivní až po nastartování nebo nechání klíčku v zapalování?
Ten +12V switched znamená tedy to, že je aktivní až po nastartování nebo nechání klíčku v zapalování?
Golf IV, r.v. 1998, 1.8, 92 kW
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
U Golfa switched je seplý od otočení klíčku (bez startu) po vytažení klíče
- majrek001
- VWmaniak
- Příspěvky: 9298
- Registrován: 08.10.2008 11:24
- Bydliště: Svitavsko
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
natáhni nový drát z pojistkovky, tam si najdi +12V po klíče a dej tam adekvátní pojistku - pozice by tam měla být nějak volná (záleží dle výbavy)
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
kódování a diagnostika vw koncernu
kódování a diagnostika vw koncernu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 25.05.2019 13:30
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
Je to nutné?
Zapojení bude paralelní, tudíž rádio si vezme svých 12V a já potom svých dalších 12V budu regulovat na 5V a pojistka tam je asi 10A (nejsem si teď jist) a nemyslím si, že rádio si vezme víc jak 5A + 2A USB.
Kdyžtak mě prosím oprav.
Jinak díky moc za info!
Zapojení bude paralelní, tudíž rádio si vezme svých 12V a já potom svých dalších 12V budu regulovat na 5V a pojistka tam je asi 10A (nejsem si teď jist) a nemyslím si, že rádio si vezme víc jak 5A + 2A USB.
Kdyžtak mě prosím oprav.
Jinak díky moc za info!
Golf IV, r.v. 1998, 1.8, 92 kW
- Plague
- Řidič
- Příspěvky: 180
- Registrován: 05.10.2016 20:12
- Bydliště: Brno
Re: Otázky ohledně zapojení USB kabelu a spotřeba u autobaterie
2A na 5V je <1A na 12V