Padající budíky

rv. 1994 - 2001

Moderátoři: Martin. D, BigBang

Odpovědět
Brzd@
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 09.07.2019 12:44

Padající budíky

Příspěvek od Brzd@ »

Zdravím, vlastním stařičké polo 6n1 z 1995, takže už má něco za sebou. Jsem už několikátý majitel a poslední dva roky stačilo vyměnit pouze svíčky a olej, jinak všechno ostatní bylo ok až do minulýho týdne. Během jízdy začaly padat budíky. Na chvíli všechny spadnou, rozsvítí se kontrola ruční brzdy a ABS, pak zas budíky naskočí, ale kontrolky brzdy a ABS svítí dál. Během jízdy nepociťuji žádnou změnu jízdních vlastností když budíky spadnou, občas jenom cítím, že auto jakoby víc začne táhnout, když budíky zas naskočí. Po znovu nastartování kontrolky brzdy a ABS zase nesvítí a rozsvítí se až po prvním padnutí budíků.

Z vagu jsem vyčetl chyby:
Motorová jednotka:
00532 - Supply Voltage B+
06-10 - Signal too High - Sporadická

ABS jednotka:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
16-10 - Signal Outside Specifications - Sporadická

Ve VISu je zmínka o pojistkách, kabelech, apod.
Našel jsem zde na fóru podobný problém a to, že by to mohly dělat vyhnilý pojistky na baterce, ale u svýho auta žádný pojistky na baterce nemám. Na plusové svorce jsou přišroubovaný dva vodiče a oba jdou pod volant na pojistkovou skříň kde jsou svorky na 30A pojistky. Pojistky jsem kontroloval a jsou v pořádku, kontakty taky. Pro jistotu jsem výtahl celou pojistkovou skříň a prohlídl ji, jestli není někde něco uvolněnýho, což není. Očistil jsem kontakty na baterce, očistil jsem zemnící bod na kostře pod baterkou. A jinak se zdá kabeláž OK.

Už mi došli nápady čím by to mohlo být.
Nesetkal jste se někdo s tím, případně nějaká rada kde mám dál pátrat? Díky

Brzd@
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 09.07.2019 12:44

Re: Padající budíky

Příspěvek od Brzd@ »

Tak mám nové poznatky. Zjistil jsem, že se mi přebíjí baterka. Naměřil jsem na baterce při zátěži až 18-19V a začnou padat budíky. Jakmile dám neutrál, nebo zastavím, tak budíky zas naskočí. Tohle se ale neděje, když je auto studené, ale až po zahřátí. Zkusil jsem vyndat z alternátoru regulátor napětí a proměřit ho na regulovaným zdroji s připojenou žárovkou jako zátěž, ale tím, že už byl studený, tak fungoval dobře a vypínal správně při 14.5V.
Je možné, že se ten regulátor přehřívá a pak začne blbnout a přestane regulovat? Vyřeší to nový regulátor, nebo by mohla být příčina jiná?
Pokud by byl vadný diodový můstek, tak by alternátor spíše nedobíjel, že?

Odpovědět

Zpět na „Polo 6N1/6N2“