Vybíjanie baterky, kľudový odber prúdu ok

Všechny modely.

Moderátoři: standokan, Martin. D, smyk, Mára_VR6

Odpovědět
Cuker_1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 30.11.2018 12:45
Bydliště: Brno, Trenčín, Martin

Vybíjanie baterky, kľudový odber prúdu ok

Příspěvek od Cuker_1 »

Zdar!
Chcem sa spýtať na elektriku v audi A4 b6, 2001, 96kw, AWX.
Plne nabitá baterka sa mi vybije už po 2 dňoch státia (na 3V, čo je brutal) nabíjačku mám dobrú, novú s ampérmetrom. baterku som kupoval novú Vartu 74Ah, 680A. 2 krát rozchodila tieto 3 volty, na tretie nabitie kaput. Nechcem kupovať ďalšie 2 baterky, kým prídem nato kde presne je chyba. tak som tu.
Skúšal som zmerať kľudový odber prúdu (multimetrom, asi 2 min po zamknutí dverí, otvorená kapota hádam nevadí), ten mi ukazuje 0,09-0,13A, čo je myslím fajn pre tieto autá..
Odpájal som postupne aj poistky či sa niečo rapídne nezmení, ale odber klesal pri niektorých poistkách o max 0,01A. Z toho usudzujem že tu asi problém nebude, tým pádom aj klíma, aj rádio je zrejme dobre zapojené (aj keď to nieje origo do toho auta, ale ten šmejd RNS*-E, dával bývalý majiteľ)
Alternátor dobíja 13,8 v kľude, pri vyšších otáčkach zhruba to isté.
Je možné že mám niekde skrat ktorý sa prejaví raz za čas a tým vybije baterku? Je možné to nejak zistiť?
2x sa mi stalo, že ráno som mal otvorené okno spolujazdca. dvojpolohové ovládanie okien (len u šoféra) je vydraté, môže byť toto príčinou problému? tiež sa mi nedá zapnúť/ vypnúť zámok otvárania zadných okien. keď chce niekto vzadu otvoriť, musí to spraviť šofér.
Ako zmeriam/ zistím skrat v obvode? v pár príspevkoch som čítal že sa to dá zistiť, keď bol problém napr. s osvetlením ŠPZ.
Okrem spomínaného ovládača okien elektronika v aute zjavne funguje ako má.

Edit: ešte ma napadlo že som mal problém so spolujazdcovou smerovkou, zatekalo mi do nej, dal som jej okolo silikón a už sa ani nerosí.. ale keď som s ňou trochu pohýbal tak nesvietila, aj na palubovke mi ukazovalo že ju treba vymeniť. pohýbal som späť a už svieti normálne. možno aj tam trochu berie prúd? ale žeby to baterku vybilo do troch voltov sa mi nechce moc veriť..

Pripadne ak je tu niekto kto by bol ochotný mi to vyriešiť v okolí Brna, rád prídem.
VW Golf IV. 1,9 tdi. 81kw. AHF
Audi A4 b6. 1,9 tdi 96kw. AWX

cartechnic
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 10.07.2019 10:02

Re: Vybíjanie baterky, kľudový odber prúdu ok

Příspěvek od cartechnic »

Podle me je 90 - 130mA hodne, resim takoveto problemy tak 5x do mesice, podle me by melo mit vozidlo v rezimu spanku do 30mA. Mimochodem digitalni multimeter je na mereni parazitnich odberu nevhodny, ja pouzivam klasicky rucickovy AVOMET, je na nem videt i blikajici dioda od alarmu nebo pulzni vysilani GSM-GPS modulu.
Co by jinak tu baterii vybijelo kdyz je klidvy odber podle tebe ok,pak tedy ma baterie vnitrni svod - neresitelne.
Podle me bys mel auto sverit odbornikovi, stravis na tom mnoho casu, pomenis zbytecne mnoho dilu a v konecnem efektu to bude mnohem drazsi nez to dat opravit profesionalum.
Kazdopadne drzim palce a hodne stesti ( i s temi profesionaly)
Problém který nemá řešení není problém, ale blbost,
problém, který řešení má není problém, protože se vyřeší.
Dalajláma

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Vybíjanie baterky, kľudový odber prúdu ok

Příspěvek od majrek001 »

je potřeba zacvaknout kapotu pokud tam máš spínač jelikož se komfortka neuspí pokud má něco otevřeného. zamknout a pak počkat 10minut a pak teprve měřit

odběr má být kolem 35mA, ale pokud je baterka kloudná, tak i odběr 130mA musí vydržet necelých 23dní :)

13,8V je málo mělo by to dobijet 14,1 - 14,4V záleží pokud je altík po repasu nebo ne - jaký je tam regulátor, ale i těch 13,8V může být v pořádku pokud to je při sepnutém el. radiátoru jestli se to do a4 dávalo
Naposledy upravil(a) majrek001 dne 27.07.2019 11:34, celkem upraveno 1 x.
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Cuker_1
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 30.11.2018 12:45
Bydliště: Brno, Trenčín, Martin

Re: Vybíjanie baterky, kľudový odber prúdu ok

Příspěvek od Cuker_1 »

Tak som späť s vyriešeným problémom.
Ten odber prúdu bol naozaj vysoký. Rádio bolo zapojené dobre ale zosilňovač antény zlý. Boli tam nejaké skraty..
Už nebudem veriť keď ma bude niekto presviedčať že nad 100mA je to ok. Teda aspoň u týchto starších áut..
Bežný problém ktorý sa tu už tiež riešil. Zbytočná nová téma no vymazať sa mi ju nedá.
VW Golf IV. 1,9 tdi. 81kw. AHF
Audi A4 b6. 1,9 tdi 96kw. AWX

Uživatelský avatar
majrek001
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 9298
Registrován: 08.10.2008 11:24
Bydliště: Svitavsko

Re: Vybíjanie baterky, kľudový odber prúdu ok

Příspěvek od majrek001 »

ani u nových aut bývá klidový proud kolem 40mA - je tam trend rvát čim dál menší kapacity, takže to víc žrát nemůže
paštika B6 variant TFSI & paštika B5.5 variant AVF
:arrow:
kódování a diagnostika vw koncernu

Odpovědět

Zpět na „Servis & Pomoc & Tuning“