S dovolením se podělím se svým problémem a snad i řešením. Po zahřátí motoru to začalo dost vrzat a hlučet od rozvodů. Postupně jsem sundaval řemenice a kryty a hluk zmizel po sundání spodního plastového krytu rozvodů. Je potřeba dělat rychle protože nejde chlazení a dobíjení.
U mě to je 1.8 8V s karbecem EX, ale bude se to potenciálně týkat asi všech motorů s větším blokem 1.6-1.8 (dle Etky DX, KT, EW, EX, HN, JH, RE, EWA, EZ, HM, EV, GZ, GX, GU, HV, RD, RF, RG, RH) zhruba do roku 1988 let napříč VW koncernem. Imho se to ale může vyskytnout i u pozdějších verzí a motorů typu 2H apod, neb konstrukce rozvodů a spodního krytu je podobná.
Nejdříve jsem začal shánět origo kryt 049109175, druhovýroba se dříve dělala TOPRAN 100 835, JP 109079005 nebo Lemforder 2237201. Nic nebylo k sehnání, leda origo z ciziny minimálně za litr.
Pak jsem zjistil, že kryt 026109175A z novějších motorů pasuje s drobnou úpravou. Da se sehnat za nějakou stovku od Topranu 100 205 a pořád se vyrábí v druhovýrobě. Stačí odříznout kousek plastu nahoře (postačí odlamovací nůž). Jinak úchyty pasují a řemeny/kladky nedřou. Vlevo je dobře vidět, jak řemenice vybrousily drážky ve špatně upevněném původním krytu jelikož po letech upadaly všechny úchyty (kovová lůžka v plastu asi trpí na přetažení, proto je předepsaný moment jen 10Nm). Kdo má ještě původní kryt, tak doporučuju si koupit tento alternativní, protože ho taky časem přestanou vyrábět a co jsem pročetl různá globální (nebo třeba i rusiše) fóra, tak tendle problém je docela častý.
Trochu hůře to pak asi těsní na styku s horním kovovým krytem, ale imho žádná tragédie.
Pohled zezadu od svodů...taky je tam trochu mezera.
Zároveň ten přední kovový kryt nemá dole žádný úchyt (trochu nedomyšlené) a možná může mlátit o obal ložiska pumpy. Tak jsem to raději podmáznul silikonem (viz šipka). Je to asi dobrý udělat, když už je kryt a řemenice dole. Sajrajt na předku motoru prosím nekomentovat
Pro zajímavost ještě přikládám schéma krytu rozvodů s momentama. Řemenice na 20Nm, šrouby a matky na krytech jen 10Nm. Šroub s ozubeným kolečkem na napínáku alternátoru pak na 35Nm a držák napínáku na bloku pak na 20Nm.
Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175
Moderátor: lister
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175
Tak jsi mě "donutil", abych si zese koupil nějaký zbytečný díl do zásoby. . Ale za těch pár korun......
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175
Já pro jistotu taky koupil další. Ten Topran je samozřejmě znatelně horší plast než origo.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
- radeksci
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovník
Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175
Řešil jste už někdo že tento kryt originál 026109175A dře uvnitř o řemenici a je to docela slyšet. Co jsem koukal na inzeráty použitejch těchto krytů, tak všechny jsou v jednom místě ošoupané od řemenice, zřejmě výrobní vada. Ono se to asi časem ošoupe a pak to slyšet neni,ale když jsem ted dal nový rozvody i s krytama tak je to hroznej pazvuk,tak jsem to znovu postupně sundaval a zjistil že to dělá tenhle originál kryt. Nevim jak ten od Topranu, ale u toho originálu je to u všech.
Touran 5T 2,0TDI DFEA 110Kw DSG Highline
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175
Už si to skoro nevybavuju, ale já jsme měl nějaké stopy od dření toho šroubu řemenice. Ale jestli tam dřelo i to kolo, to už fakt nevím. Při první výměně mi o ten kryt ještě dřela nová napínací kladka a to za chvilkuy přestalo.
- Shorty
- VWexpert
- Příspěvky: 3135
- Registrován: 24.05.2010 16:33
- Bydliště: Praha
Re: Hluk od rozvodů a náhrada za kryt 049109175
na první fotce je vlevo vidět, jak mně dřely řemenice na pumpě a zvenku na klice a taky to rámusilo
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V