Start stop
Moderátor: Olaf87
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Start stop
To bych právě taky čekal(nebo aspoň o něco "nadsazenější" dobíjení v případě, že to bere stále nějak "dopočítávaně" v potaz např. ty wear-level křivky...) a ani v podstatě není těžký si to změřit/porovnat (napěťově i proudově), jen si na to ve vhodnou chvíli vzpomenout a mít na to chvilku... I když je fakt, že hlídání aku mívaj už i auta bez ss ...
-
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 27.06.2018 20:39
Re: Start stop
Ja to odpojovat nechci, vsichni se domnivaji, tusi, mysli si, ale nikdo presne nevi co to muze dal ovlivnit.
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Start stop
No já jsem taky pro "elegantnější" řešení, jen jsme ti tu debatu trošku "zvrhli" v to, jestli/jak moc velký je ten battery management ku*vítko (natož když už jsem se setkal s několika autama, kdy dealer/prodejce u novýho ani nenakóduje aku...)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.11.2018 17:32
Re: Start stop
S tím ne/dobíjením jsem to myslel, že dobíjí jen při rekuperaci a pokud poklesne napětí pod 12,2V. Prostě nedobíjí permanentně, jak jsme bývali zvyklí. Ale s dobíjením externí nabíječkou mám pochybnost - nabiju aku na 100%, ale hned následující jízdu ji systém nechá vybít na 50-60%. Třeba nedávno po 3h jízdě jsem naměřil 12,6V. Auto mám 5 měsíců. No - zatím si pořídím voltmetr do zásuvky a budu sledovat hodnoty během jízd. Občas auto celý týden stojí, tak bych před odstávkou možná dobíjel...
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: Start stop
S tím voltmetrem to není špatnej nápad, jen pro přesnější představu to chce mít porovnaný úbytky(přímo na aku, altíku,...). Dneska jsem si udělal takovej malej testík na cca "tříletým" Supu a ani nevím, jestli psát, co mi z toho vychází... No vezměme to tak, že by se výsledek dal považovat i za docela přesnej test aku Byla nabitá max.na 50%, "nabíjecí" napětí se při vypnutí SS a "průměrných spotřebičích" ustálilo na 13,15V a když jsem odpojil konektor u aku, po několika vteřinách to stouplo na 14,8V (imho si jí "ohmatávala"), jenže dobíjecí proud vzrostl o sotva 10A (že by začínající sulfatace? ... při pomalým "inteligentním" nabíjení cucala pěkně nenažraně ) , takže se to po chvíli ustálilo na nějakých 13,6V a to bez ohledu na to, jestli byl konektor připojenej nebo ne... A asi nejvtipnější na tom je, že to po tom testu nezapsalo žádnou chybu
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.11.2018 17:32
Re: Start stop
Zkoušeli jste někdo deaktivovat start-stop podle tohoto článku? https://www.garaz.cz/clanek/stop-start- ... paign=null
V podstatě jde o odpojení kabelu hlídajícího napětí akumulátoru. Pak se aku dobíjí trvale, ale jakým proudem, to nepíší...
V podstatě jde o odpojení kabelu hlídajícího napětí akumulátoru. Pak se aku dobíjí trvale, ale jakým proudem, to nepíší...
- Lukkii
- Profík
- Příspěvky: 1021
- Registrován: 18.05.2014 11:41
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Start stop
Jakékoli odpojování akumulátoru u těchto aut je prasárna. Přestane se hlídat napětí a teplota akumulátoru a další /
Passat B8 2.0TDI, 110kw,DSG.Webasto,pACC, přestavba facelift Matrix, kapacitní volant/travel assist, Area View 360, PLA3, MIB2.5, RGB ambient 30 barev
-
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 27.06.2018 20:39
Re: Start stop
Ano, vytažením konektoru na minusovém polu se vypne SS a deaktivuje nejspíše inteligentní dobíjení, je toho na internetu popsáno mnoho, ale opravdu fundovanou odpověd co ovlivnuje ten vytažený drátek jsem nikde nedohledal, pouze samé dohady.
Auto funguje, startuje, nebudu do toho hrabat.
Mému prvnímu autu se SS (deaktivovaným) a baterii AGM je 5 let, má 180 tisíc km a baterka stále původní.
Loňské stejné auto ma již EFB baterku.
Auto funguje, startuje, nebudu do toho hrabat.
Mému prvnímu autu se SS (deaktivovaným) a baterii AGM je 5 let, má 180 tisíc km a baterka stále původní.
Loňské stejné auto ma již EFB baterku.
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.11.2018 17:32
Re: Start stop
Měl bych dotaz k montáži toho relátka z odkazu. Jak šetrně vyndat spínač Start Stopu? U mého Caddy je přímo před šaltpákou pod radiem. děkujipajosII píše: ↑16.05.2019 07:40je to elektronické relé se " zpožděným doběhem " http://www.ispshop.cz/index.php?main_pa ... HmqVP5wRf9" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 27.06.2018 20:39
Re: Start stop
Spinac je v rade asi 5 spinacu, krajni jsou ale pouze krytky, ty vydloubnes nozem. Do direk strcis ukazovacky a docela dost zaberes smerem k sobe. Celej ten plas je nacvaklej na kovovych sponach a dostanes se ke konektorum.
VW Caddy 2.0 TDI 75 KW Comfortline, Bi xenon, Combi Černá perleť 2019
-
- Řidič
- Příspěvky: 99
- Registrován: 27.06.2018 20:39
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 25.11.2018 17:32
Re: Start stop
Chápu, děkuji moc o víkendu provedu.