Výměna oleje

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Klvys
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 16.12.2013 22:46
Bydliště: Opatovice

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Klvys »

Najezdím ročně 10-15 tisíc km takže bych ho měnil stejně po roce cca. Bral jsem v potaz 5l protože nevím kolik se vleze do auta oleje a ještě to že mi zustane kdyžtak na dolití.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

3,3 litru
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
SHODAN
Závodník
Závodník
Příspěvky: 623
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: f Práglu
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Příspěvek od SHODAN »

ja mam original long life v 1.4 TSI uz od němčourů, ted to nahradil akorat 0W-30 helix ultra.. zkrátka a dobře musíte splnit normu co udává výrobce to je nejpodstatnější.
Obrázek

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Výměna oleje

Příspěvek od noxik600 »

Já už mám taky OW 30 na rok/10000 km.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

luttor
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 25.04.2012 20:50

Re: Výměna oleje

Příspěvek od luttor »

je tam opravdu 3.3 L neni tam 3.6L dnes jsem daval novy a 3.3 je na spodku rysky

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Výměna oleje

Příspěvek od noxik600 »

Pro 1.4tsi je oleje 3.6 litru.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

luttor
Řidič
Řidič
Příspěvky: 68
Registrován: 25.04.2012 20:50

Re: Výměna oleje

Příspěvek od luttor »

JJ to sedi

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

tak asi budou jiný kW.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Výměna oleje

Příspěvek od noxik600 »

3.6 je pro 90 i 118kw
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Tak fajn. V životě jsem 3,6 litru nepoužil a to mám vanu bez usazenin... Ale jo, pokud to má někdo "pod ryskou", tak dejte víc.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Výměna oleje

Příspěvek od noxik600 »

Však kdysi bývalo, že od spodní po horní rysku je to cca půl litru, takže 0.3l by byly malinko nad půlkou rysky.
Ale jestli to platí i dnes, to netuším..
Osobně mám raděj olej u spodní rysky.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

Jo táááák. My se bavíme, že kdyz to někdo přelije až moc, tak je to 3,6 l.? :-D
Tak to pak jo. Ja liju přesně tak, aby to bylo uprostřed mezi.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4767
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Výměna oleje

Příspěvek od srotty »

noxik600 píše:
29.06.2020 22:41
Osobně mám raděj olej u spodní rysky.

Můžu se septat,proč to tak děláš ?

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: Výměna oleje

Příspěvek od noxik600 »

Ipanema: nechápu tu ironii, ale budiž. Asi jsem to napsal složitě na pochopení Obrázek

Srotty: olej nechávám cca 3 milimetry nad spodní ryskou hlavně z důvodu ředění oleje benzínem = zvýší se jeho objem. A když máš přesně na horní rysku, tak se olej dostává nad a pak vznikají ty problémy: olej se dostává do sání, v klikové skříni se zvyšuje tlak, zvyšuje se pěnění oleje v klikové skříni, tím se mění mazací schopnosti a odnáší to klikové části, ojnice atd.

Obrázek
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Ipanema »

To nebyla ironie. Jen těch 3,6l. je zkrátka moc. A proč to je moc jsi napsal sám a dobře. Nebo to si snad každý i vygooglí co se děje uvnitř, když se dá oleje moc. S ironií nebo bez ironie.
Ale nebudu se hádat, pokud někdo dá 3,3l. a je na úplným minimu, tak ať neleje víc. Pokud to nezměřil s teplým motorem nebo u baráku v kopci, tak stejně nevím kam by se ten olej měl ztratit. Jediný co mě napadá, je, že by byla vložka filtru z jiného materiálu. Mezi Mann a Fram je cca. 0,1l., to je fakt...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“