Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 01.09.2019 22:10
Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Ahoj všem, koupil jsem Passata B8 04/2015 2.0TDI 110KW , 189000km , je super, krásně funguje, nemám žádný problém. Ale zdá se mi, že přejezdy napříklady železničních přejezdů nebo přejezdy děr na silnici zvládá "hlučněji" než třeba octavia, kterou jsem prodal 2011. Co se dá na nápravách vyměnit, co by mohlo pomoct. Nic nebouchá, jen jsem čekal trošku tišší zvládání děr. Možná po těch kilometrech třeba něco vyměnit. Děkuji za odpověď a tipy.
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Je to spíš "přirozený" projev passatů.
Hluk jde hlavně od zadní nápravy, i má občas tendenci to vzadu vrznout. Dělají nám to obě B8 v rodině, jeden měl při koupi 163 a druhéj 183. Teď mají 170 a 193 a je to stále stejné a co jsem zjišťoval, je to normální.
Takže při 190.000 km a dubnu 2015 tě čekají rozvody (210.000km nebo 5 let, dle toho co nastane dřív.)
Hluk jde hlavně od zadní nápravy, i má občas tendenci to vzadu vrznout. Dělají nám to obě B8 v rodině, jeden měl při koupi 163 a druhéj 183. Teď mají 170 a 193 a je to stále stejné a co jsem zjišťoval, je to normální.
Takže při 190.000 km a dubnu 2015 tě čekají rozvody (210.000km nebo 5 let, dle toho co nastane dřív.)
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Mně teda nic nebouchá nebo neduní.
Mám R19 a DCC podvozek. Od zadní nápravy už vůbec, to spíš možná při hodně velké nerovnosti něco málo vepředu.
Rozvody bych také určitě vyměnil kompletně už, i pokud byl měněn pouze rozvodový řemen po 3 letech nebo polovině intervalu výměny rozvodů (resp u 176 kW by se měl měnit, jak je to u 110 kW nevím - tam asi není potřeba, není tam tolik síly). Tak jako tak by tě to čekalo, tak lepší dřív než pozdě.
Jinak interval 5 let je hlavně pro řemen, který stářím degraduje kolikrát i těch 5 let je dlouho, když jsem viděl ty menene řemeny na autech.
Mám R19 a DCC podvozek. Od zadní nápravy už vůbec, to spíš možná při hodně velké nerovnosti něco málo vepředu.
Rozvody bych také určitě vyměnil kompletně už, i pokud byl měněn pouze rozvodový řemen po 3 letech nebo polovině intervalu výměny rozvodů (resp u 176 kW by se měl měnit, jak je to u 110 kW nevím - tam asi není potřeba, není tam tolik síly). Tak jako tak by tě to čekalo, tak lepší dřív než pozdě.
Jinak interval 5 let je hlavně pro řemen, který stářím degraduje kolikrát i těch 5 let je dlouho, když jsem viděl ty menene řemeny na autech.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 01.09.2019 22:10
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
díky moc, rozvody jsem nechal udělat hned při koupi, to mám za sebou. Někde jsem četl, že passaty jsou "hlučnější", že mají špatnou zvukovou izolaci od kol, ale kdyby bylo třeba měnit nějake silentbloky atd, tak jsem myslel, že někdo poradí co a jak Asi si zvyknu... Na rovné dálnici (ne D1) je to naprosto v klidu .-)CentriFUGA píše:Je to spíš "přirozený" projev passatů.
Hluk jde hlavně od zadní nápravy, i má občas tendenci to vzadu vrznout. Dělají nám to obě B8 v rodině, jeden měl při koupi 163 a druhéj 183. Teď mají 170 a 193 a je to stále stejné a co jsem zjišťoval, je to normální.
Takže při 190.000 km a dubnu 2015 tě čekají rozvody (210.000km nebo 5 let, dle toho co nastane dřív.)
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
To netuším, ale když to srovnám s Golfem 7, kde je hluk jak ve vrtulníku... Superb tam mi to přijde stejné jako v B8, možná v Passatu o něco málo lepší, spíš stejný ale.
Ale je fakt že BiTDI má v otáčkách zvuk jak "benzínový" motor a v kombinaci s DSG 7 je fakt ticho po téhle stránce, jedině kolem 130-142km/h je takové menší hučení, ale při 145 je zase ticho. Od kol mi to přijde také normální, tady opět co jsem koukal odizolovane všechna kola a pokud člověk nejede po asfaltu jak struhadlo, tak nic zvláštního ke slyšení.
Je asi normální že po těch km už budou péra, tlumiče apod unavenějši, ale že takový vliv to mít asi nebude. Leda že by bylo někde něco prasklého a pat to tříská, nicméně pozvozek se dá otestovat v servise.
Ale je fakt že BiTDI má v otáčkách zvuk jak "benzínový" motor a v kombinaci s DSG 7 je fakt ticho po téhle stránce, jedině kolem 130-142km/h je takové menší hučení, ale při 145 je zase ticho. Od kol mi to přijde také normální, tady opět co jsem koukal odizolovane všechna kola a pokud člověk nejede po asfaltu jak struhadlo, tak nic zvláštního ke slyšení.
Je asi normální že po těch km už budou péra, tlumiče apod unavenějši, ale že takový vliv to mít asi nebude. Leda že by bylo někde něco prasklého a pat to tříská, nicméně pozvozek se dá otestovat v servise.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 463
- Registrován: 23.04.2015 21:53
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Odporucam skontrolovat vnutornu hranu pneu. Ak bude oskakana, uz aj tlmice bude treba vymenit. Teda ak sa ti zda, ze hluk ide od kolies.
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Pokud se ti zdá že to moc mlátí, tak je nech klidně vyměnit. Já to teď nechal měnit u jinýho auta (O2 RS), ale silentbloky vyšly dráž než celý ramena i s nima, tak mi měnil ramena, a je to nebe a dudy. Tam kde to předtím strašlivě třísklo do auta, tak teď jenom žďuchne a pohoda.
Ale nějak rozumně otestovat to asi nejde, já se ještě díval na ty starý a nebyly nijak roztrhaný, normálně pevný a ani se nehly. Jenom už prostě věkem a českýma silnicema vymlácený, no
Ale nějak rozumně otestovat to asi nejde, já se ještě díval na ty starý a nebyly nijak roztrhaný, normálně pevný a ani se nehly. Jenom už prostě věkem a českýma silnicema vymlácený, no
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 24.02.2019 16:06
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Take jsem ze zacatku resil, zda je potreba na podvozku neco vymenit. MR 2016 najeto 152000 Km podvozek bez DCC. Jezdim stejnou trasu s Passatem a OIII. Prejizdim stejne vymoly a v Passatu jsou to pomerne velke rany od zadni napravy oproti Octavce, ktera je mnohem lepe zehli a nemam nutkani pred kazdou dirou zpomalovat.
VW Passat B8 2.0 140 kW, Comfortline
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 01.09.2019 22:10
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Taky jsem nad tím uvažoval, mohl by jsi mi prosím Tě napsat, kolik Tě to cca stálo? Jen orientačně, ať vím na co se připravit. DíkyStěrače na ponorku píše:Pokud se ti zdá že to moc mlátí, tak je nech klidně vyměnit. Já to teď nechal měnit u jinýho auta (O2 RS), ale silentbloky vyšly dráž než celý ramena i s nima, tak mi měnil ramena, a je to nebe a dudy. Tam kde to předtím strašlivě třísklo do auta, tak teď jenom žďuchne a pohoda.
Ale nějak rozumně otestovat to asi nejde, já se ještě díval na ty starý a nebyly nijak roztrhaný, normálně pevný a ani se nehly. Jenom už prostě věkem a českýma silnicema vymlácený, no
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Měnil mi jedno rameno (za cca 1600; spodní? nevím, rozumím tomu jak koza petrželi) na každé straně vepředu, nějakej silentblok vzadu + práce + geometrie. Celkově 8500, na passata to asi bude o něco dražší.
Na starší auta bývají občas komplet sady na repas nápravy, nebo aspoň sady silentbloků co jsou levnější než po jednom. Ale nevím jestli už bude na takhle nový auto, zkus se poptat.
Na starší auta bývají občas komplet sady na repas nápravy, nebo aspoň sady silentbloků co jsou levnější než po jednom. Ale nevím jestli už bude na takhle nový auto, zkus se poptat.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 01.09.2019 22:10
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
OK díky, do 10ti by to asi stálo za toStěrače na ponorku píše:Měnil mi jedno rameno (za cca 1600; spodní? nevím, rozumím tomu jak koza petrželi) na každé straně vepředu, nějakej silentblok vzadu + práce + geometrie. Celkově 8500, na passata to asi bude o něco dražší.
Na starší auta bývají občas komplet sady na repas nápravy, nebo aspoň sady silentbloků co jsou levnější než po jednom. Ale nevím jestli už bude na takhle nový auto, zkus se poptat.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Tyhle neoriginál nebo repasy většinou stejně moc dlouho nevydrží nebo alespoň mně to tenkrát nevyšlo. Ve snaze něco málo ušetřit, jsem to dal ještě na staršího Passata. Po 50tis km vytřískaná obě zadní ramena. Měnil jsem komplet rameno i pružinu. Pružina ale byla OK, ramena ale výlučné.
Před třemi lety to vyšlo také na cca 10tis Kč za 2 komplet ramena a jedno péro.
Stav tlumičů se dá otestovat v servise.
Co tam máš za disky, velikost?
Před třemi lety to vyšlo také na cca 10tis Kč za 2 komplet ramena a jedno péro.
Stav tlumičů se dá otestovat v servise.
Co tam máš za disky, velikost?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 01.09.2019 22:10
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Mám 17" kola, ono to není nijak tragické, možná by to někdo neřešil, jen mám srovnání s tím autem co jsem teď prodal, a je to prostě hlučnější... Mám to krátce, najeto mám zatím cca 2000km tak si možná zvyknu, nebo najdu někoho s podobným a srovnám to.JirkaVys píše:Tyhle neoriginál nebo repasy většinou stejně moc dlouho nevydrží nebo alespoň mně to tenkrát nevyšlo. Ve snaze něco málo ušetřit, jsem to dal ještě na staršího Passata. Po 50tis km vytřískaná obě zadní ramena. Měnil jsem komplet rameno i pružinu. Pružina ale byla OK, ramena ale výlučné.
Před třemi lety to vyšlo také na cca 10tis Kč za 2 komplet ramena a jedno péro.
Stav tlumičů se dá otestovat v servise.
Co tam máš za disky, velikost?
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Hmmm, tak to by to mělo být OK na ten rozměr.
Já v B8 bez DCC bez podvozku nejel, takže těžko srovnávat.
Ale u B6 a CC bez DCC to také vzadu dost "bouchalo", ač teda předpokládám že podvozek stejný není, ale ono zase asi tolik změn tam také nebude v tomto směru.
Tenkrát mi u jednoho z těch dvou praskl konec pružiny (cca 8cm)a pak to také "rachtalo", ale to asi, nebude tvůj problém
Já v B8 bez DCC bez podvozku nejel, takže těžko srovnávat.
Ale u B6 a CC bez DCC to také vzadu dost "bouchalo", ač teda předpokládám že podvozek stejný není, ale ono zase asi tolik změn tam také nebude v tomto směru.
Tenkrát mi u jednoho z těch dvou praskl konec pružiny (cca 8cm)a pak to také "rachtalo", ale to asi, nebude tvůj problém
-
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 01.09.2019 22:10
Re: Co měnit u Passata B8 po 190.000KM
Zkusím někde nechat změřit ty tlumiče a od toho se odrazím...JirkaVys píše:Hmmm, tak to by to mělo být OK na ten rozměr.
Já v B8 bez DCC bez podvozku nejel, takže těžko srovnávat.
Ale u B6 a CC bez DCC to také vzadu dost "bouchalo", ač teda předpokládám že podvozek stejný není, ale ono zase asi tolik změn tam také nebude v tomto směru.
Tenkrát mi u jednoho z těch dvou praskl konec pružiny (cca 8cm)a pak to také "rachtalo", ale to asi, nebude tvůj problém