Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
vaclavpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.09.2019 19:11

Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od vaclavpe »

Dobrý den,

omlouvám se za trochu mimo téma, bohužel jsem tady nenašel VW Passat B7. Koupil jsem auto s motorem 2.0 TDI 103kW rok výroby 2011. Má najeto 150tkm, když motor jen lechtám, občas cuká. Rozsvítila se kontrolka chyba motoru. Známý to měl na kufru, zjistil, že jakési čidlo signalizuje špatnou směs a to prý bývá špatnými vstřiky, které na těchto motorech mají životnost právě 150tkm. Tedy se vyměnily všechny vstřiky, ale motor cuká dál. Po najetí 200km se opět rozsvítila kontrolka motoru. To cukání dělá i tempomat (takže to není pedálem plynu), je to na čtyřku nebo pětku mezi 1200-2000 otáček. Když šlápnu na pedál, tak auto zrychluje jak má, jen občas cukne, jakoby se rozmýšlel.

Jako neznalec odhaduju, že to může dělat nějaké čidlo na motoru, kvůli kterému jednotka špatně nastavuje směs. Ale netuším, které čidlo.

Máte někdo tipy, co to může být a na co se podívat ? Servisák je teď na dovolené, tak snad to auto týden vydrží...

Děkuji.

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od Master »

Zejmena bych doporucil rychle opustit tento zpusob "oprav" auta na zaklade domnenek a najit si nekoho, kdo opravdu vi co dela, nez to bude stat jeste vice penez. Vymenit dost mozna zbytecne vstriky jen tak na zkousku prece neni uplne normalni. U 2 generace 2.0 CR TDI jejich bezna zivotnost urcite neni pouze 150tis km, takze tak automaticka ta vymena asi byt nemusela. Podle bydliste muzeme zkusit poradit nekoho, kdo nevymeni dalsiho pul auta, ale zjisti co tomu opravdu je :-)

Passat B7 jinak patri do sekce 3C (B6) - je to v podstate facelfit

vaclavpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.09.2019 19:11

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od vaclavpe »

Aha, děkuji za odpověď, může to téma někdo přesunout do správné sekce ?

Na obranu špatných vstřiků - byly na testeru a dva netěsnily, dva prý téměř na sklonku životnosti. Jsem v Rožnově p.R.. Děkuji.

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od Master »

Z Roznova bud
Cesky Tesin - Zdenek Hajek http://www.tdifun.cz" onclick="window.open(this.href);return false; - dela sice hlavne chiptuning, ale i s timto by mohl pomoct
nebo
Brno RF Auto http://www.rfauto.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

vaclavpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.09.2019 19:11

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od vaclavpe »

Tak trošku z ruky, teď tam zajet nestihnu, mám toho hodně...

Podle těch příznaků se nedá soudit, v čem může být problém ?

Děkuji

misoR
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 463
Registrován: 23.04.2015 21:53

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od misoR »

A co ten snimac? Ten ste neskusali vymenit?

vaclavpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.09.2019 19:11

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od vaclavpe »

misoR píše:A co ten snimac? Ten ste neskusali vymenit?
No já právě netuším, který snímač by to mohl dělat. Máte nějaký tip ?

Add: kamarád vzal ELM327 a stáhl následující chyby - viz obrázky. Tušíte, co a kde to je ?
IMG-20190905-WA0000.jpg
IMG-20190905-WA0001.jpg
IMG-20190905-WA0002.jpg

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

tak to první je přestavovač vačkové hřídele, to druhý lambda sonda. Těžko říct co je způspobuje to cukání, ale vzhledem k tomu, že ty přestavovací ventily se často ucpávají bordelem z oleje, bych jako první zkusil proplach (BG EPR) a výměnu oleje. Klidně i dýl než píšou na krabičce. Pokud to pomůže, tak zkrátit interval na 10-12tkm.
Na lambdu se taky prodávají různý vodičky na vyčištění - třeba tohleto si lidi docela chválí https://aditiva.heureka.cz/bg-245-premi ... ner-325-ml" onclick="window.open(this.href);return false; (nelekat se že to je "fuel system cleaner", podle recenzí to čistí i lambdy)

Výměny dílů bych řešil až potom, co čištění nezabere.
(nemám s firmou BG nic společnýho, jen vím že jejich produkty fungujou)

vaclavpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.09.2019 19:11

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od vaclavpe »

Olej je měněný teď, tak to snad nějak propláchne. Do nafty liju VIF, je to něco podobného, že ? To tam teď mám. Přemýšlel jsem, že by to mohla dělat lambda sonda, že nakopne vstřikovací jednotku. Ten VIF je dostatečný ?

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

No právěže oleji bych úplně nevěřil, on takovej ten napečenej černej bordel nerozpustí, nebo jen částečně a hodně pomalu. Tady ty chemický sajrajty jsou jiná liga. (za hodinu mi to pomohlo od spotřeby oleje jak to uvolnilo pístní kroužky). Jo, jako VIF, jen podstatně silnější.

Lambdu ještě můžeš zkusit vypálit jízdou do kopce (v zátěži) na vyšší otáčky, třeba 3.5k aspoň tři čtyři minuty, to by ji mohlo zachránit taky.

vaclavpe
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 9
Registrován: 03.09.2019 19:11

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od vaclavpe »

Tak jsem se k tomu zase dostal, jednak jsem zjistil, že CFFB motory nemají proměnné časování ventilů, takže ani přestavovač vačkové hřídele. No a žádné diesely nemají lambda sondu, ta je jen na benzinech.

Auto jsem prohnal, cca 1500km, ale žádná změna. Dostal jsem tip, že by mohl být zakarbonovaný EGR ventil, ale teď je to v servisu...

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: Cukání motoru 2.0 CFFB r.v.2011

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

Novější mají, kvůli emisím.
https://www.fcd.eu/blog/post/1957" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.quora.com/Why-is-there-no-O ... sel-engine" onclick="window.open(this.href);return false;

Co se časování týče, podle manuálu máš pravdu, ale ECU to hlásí... takže možná nějakej problém v elektrice? Nebo mě ještě napadají vytahaný rozvody, co by to rozčasovaly a ECU z toho nechápe... Dá se věřit nájezdu? měnil jsi rozvody?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“