Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
- Pajinos
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 06.10.2019 09:18
- Bydliště: Nový Jičín
Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Zdravím všechny členy fóra,
tak od včerejška už jsem taky majitelem Volkswagena a to konkrétně v nadpise zmíněného typu s výkonem 103 kW, r. v. 2005, najeto 161 tisíc km, aut. převodovka s pádly pod volantem. Měl bych hned na úvod jeden dotaz týkající se krátkých cest. Až doposud jsem 6 let řídil Hyundai Lantru 1.6 GLS, r. v. 1999 (kterou se nyní snažím prodat někomu na dojezd nebo náhradní díly), tak jsem jim nepřikládal takovou váhu, vzhledem k tomu, že jsem měl benzín + ještě LPG.
Teď mám ale poprvé diesel a od spolubydlícího a dalších majitelů dieselů jsem se dozvěděl, že nejhorší, co můžu takovému motoru udělat, je jezdit krátké trasy po městě nebo takhle. Do práce chodím pěšky (zatím, mám to 600 metrů od bytu, aktuálně hledám novou a rýsuje se mi jedna, kde bych dojížděl denně 35 km tam a zpátky), třikrát týdně jezdím do nedaleké městské části (5 km tam a zpátky) a do toho si občas udělám výlet tady po okrese (vesměs trasy 30 - 60 km).
Chtěl jsem se zeptat, co byste mi v tomto případě doporučili. Četl jsem někde, že se na těch krátkých vzdálenostech nemají moc honit otáčky (třeba jen do 2-2,5 tisíc) a že stačí sledovat nějakou kontrolku toho filtru pevných částic. Nebo jestli stačí to prokládat delšími trasami (každý druhý víkend hrajeme někde venku v okrese, což jsou trasy 10 - 40 km) a případně v jakém intervalu. Chci se o to auto starat a nerad bych si jej hned po chvilce odrovnal a vrážel do toho nekřesťanské peníze.
Jinak auto jsem hledal snad od léta už vzhledem k blížící se technické, takže jsem se v první řadě skutečně díval na TSI motory (chtěl jsem Passata nebo Octaviu), ale těch moc nebylo, nebo byl inzerát do chvíle pryč. Tady jsem dostal luxusní cenu vzhledem i k mým finančním možnostem, takže jsem neváhal a po projížďce a diskuzi s prodávajícím ho hned bral a odjel s ním 135 km zpátky domů. A nemůžu si to vynachválit - oproti mému předchozímu povozu 100 a 1.
Děkuji moc za všechny odpovědi a VW zdar!
PS: Pokud jsem toto téma špatně zařadil, omlouvám se adminům a prosím o přesunutí do správné sekce.
tak od včerejška už jsem taky majitelem Volkswagena a to konkrétně v nadpise zmíněného typu s výkonem 103 kW, r. v. 2005, najeto 161 tisíc km, aut. převodovka s pádly pod volantem. Měl bych hned na úvod jeden dotaz týkající se krátkých cest. Až doposud jsem 6 let řídil Hyundai Lantru 1.6 GLS, r. v. 1999 (kterou se nyní snažím prodat někomu na dojezd nebo náhradní díly), tak jsem jim nepřikládal takovou váhu, vzhledem k tomu, že jsem měl benzín + ještě LPG.
Teď mám ale poprvé diesel a od spolubydlícího a dalších majitelů dieselů jsem se dozvěděl, že nejhorší, co můžu takovému motoru udělat, je jezdit krátké trasy po městě nebo takhle. Do práce chodím pěšky (zatím, mám to 600 metrů od bytu, aktuálně hledám novou a rýsuje se mi jedna, kde bych dojížděl denně 35 km tam a zpátky), třikrát týdně jezdím do nedaleké městské části (5 km tam a zpátky) a do toho si občas udělám výlet tady po okrese (vesměs trasy 30 - 60 km).
Chtěl jsem se zeptat, co byste mi v tomto případě doporučili. Četl jsem někde, že se na těch krátkých vzdálenostech nemají moc honit otáčky (třeba jen do 2-2,5 tisíc) a že stačí sledovat nějakou kontrolku toho filtru pevných částic. Nebo jestli stačí to prokládat delšími trasami (každý druhý víkend hrajeme někde venku v okrese, což jsou trasy 10 - 40 km) a případně v jakém intervalu. Chci se o to auto starat a nerad bych si jej hned po chvilce odrovnal a vrážel do toho nekřesťanské peníze.
Jinak auto jsem hledal snad od léta už vzhledem k blížící se technické, takže jsem se v první řadě skutečně díval na TSI motory (chtěl jsem Passata nebo Octaviu), ale těch moc nebylo, nebo byl inzerát do chvíle pryč. Tady jsem dostal luxusní cenu vzhledem i k mým finančním možnostem, takže jsem neváhal a po projížďce a diskuzi s prodávajícím ho hned bral a odjel s ním 135 km zpátky domů. A nemůžu si to vynachválit - oproti mému předchozímu povozu 100 a 1.
Děkuji moc za všechny odpovědi a VW zdar!
PS: Pokud jsem toto téma špatně zařadil, omlouvám se adminům a prosím o přesunutí do správné sekce.
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
- teekey
- VWexpert
- Příspěvky: 3840
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
mas natoceno 161 kkm za 14let (pokud jsi to auto nekupoval z rodiny, tak ma nalitano minimalne 2-3x tolik), takze co resis? Si snad myslis, ze ten co to mel nove na to bral ohledy a nedej zda to bylo vice majitelu. Dieslu obecne neprospivaji kratke trasy, ale v tvem pripade bych to vubec neresil. Spis se podivej co je vse treba zkontrolovat a vymenit driv nez te to nekde necha viset idealne i se zadrenym motorem. To nad cim premyslis ma hlavni vyznam zejmena kdyz najizdis prvni tisice km na novem motoru...
VW Passat B6@103kw (BMP) | Range Rover V8 | eGolf
-
- Jezdec
- Příspěvky: 492
- Registrován: 29.01.2016 14:37
- Bydliště: Brno,Zurich
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Osobně si myslím že tam máš namotano víc protože to vychází něco kolem 11t. ročně a nikdo si nekoupí naftu na takhle malou porci km/rok.Ale to je jedno auto už máš doma ,nepíšeš kód motoru takže prvně zjistit kód motoru aby jsi věděl či vůbec máš dpf,pak jak jsou na tom rozvody a olejové čerpadlo (vyvazovaky), olej bych měnil po 10t.km když budeš jezdit krátké trasy a přidával aditiva do nafty.Neboj se to vytočit když bude motor zahřátý jinak ti zakuká turbo (zatuhne regulace).Nějakou kontrolku filtru bych nesledoval protože se rozsvítí až je něco špatně (zaplněný filtr a bude ho potřeba zregenerovat jízdou) jinak nesvítí.A hlavně brouzdej a čti na tomhle fóru protože problém který budeš v budoucnu řešit už tady před tebou někdo měl a radu dostal. Přeji hodně kilometrů a málo problémů
Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk
- Pajinos
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 06.10.2019 09:18
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Díky za příspěvek a omlouvám se za neznalost - celá moje řidičská kariéra se točila kolem toho Hyundaie. Oleje chci měnit v dohledné době oba (motorový se měl po 160 tisíc podle štítku, tak ten asi hned příští víkend). Jinak je to dovoz z Itálie a pán, co mi ho prodával, vypadal solidně - byla k tomu i serviska a všechny možné doklady. Jinak mám určitě v plánu prokládat krátké trasy, ve kterých to nebudu honit nad 2 tisíce otáček (někde jsem se dočetl, že na studený motor je to takhle vhodné), i delšími, zajímaly mě spíše zkušenosti a tak.teekey píše:mas natoceno 161 kkm za 14let (pokud jsi to auto nekupoval z rodiny, tak ma nalitano minimalne 2-3x tolik), takze co resis? Si snad myslis, ze ten co to mel nove na to bral ohledy a nedej zda to bylo vice majitelu. Dieslu obecne neprospivaji kratke trasy, ale v tvem pripade bych to vubec neresil. Spis se podivej co je vse treba zkontrolovat a vymenit driv nez te to nekde necha viset idealne i se zadrenym motorem. To nad cim premyslis ma hlavni vyznam zejmena kdyz najizdis prvni tisice km na novem motoru...
Taky díky za doporučení, taky doufám, že bude sloužit bez větších potíží. Motor jsem zapomněl dopsat - je to BKP (kód nevím kde hledat). Ohledně těch aditiv už mi radili známí, stejně jako tam občas hodit třeba Vervu od Benziny, prostě tankovat kvalitní paliva a používat i značkové oleje a tak, s čímž jsem počítal. Ohledně těch kilometru - v roce 2007 tam bylo nějak 80 tisíc v servisce a pak při měnění oleje v roce 2014 tuším 140 tisíc. Jinak určitě se chystám tady projíždět diskuze, je to tady aktivní - více než na Hyundai fórum co se tak dívám. .Stefan777 píše:Osobně si myslím že tam máš namotano víc protože to vychází něco kolem 11t. ročně a nikdo si nekoupí naftu na takhle malou porci km/rok.Ale to je jedno auto už máš doma ,nepíšeš kód motoru takže prvně zjistit kód motoru aby jsi věděl či vůbec máš dpf,pak jak jsou na tom rozvody a olejové čerpadlo (vyvazovaky), olej bych měnil po 10t.km když budeš jezdit krátké trasy a přidával aditiva do nafty.Neboj se to vytočit když bude motor zahřátý jinak ti zakuká turbo (zatuhne regulace).Nějakou kontrolku filtru bych nesledoval protože se rozsvítí až je něco špatně (zaplněný filtr a bude ho potřeba zregenerovat jízdou) jinak nesvítí.A hlavně brouzdej a čti na tomhle fóru protože problém který budeš v budoucnu řešit už tady před tebou někdo měl a radu dostal. Přeji hodně kilometrů a málo problémů
Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
- Jirka.
- VWmaniak
- Příspěvky: 6214
- Registrován: 12.05.2010 00:53
- Bydliště: Praha
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
BKP je v pohodě, odpadají starosti s dpf. Nebál bych se toho.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA
- Mache
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 26.06.2019 06:25
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Mrkni se sem: https://www.vyvazovaky.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010
- Widlajz
- Nový člen
- Příspěvky: 34
- Registrován: 24.08.2017 13:02
- Bydliště: Slaný
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Za 2 roky to najelo 80 tisíc a za dalších 7 let 60 tisíc? A o 5 let později jenom 21k km?Pajinos píše: Ohledně těch kilometru - v roce 2007 tam bylo nějak 80 tisíc v servisce a pak při měnění oleje v roce 2014 tuším 140 tisíc.
Jinak bych asi nechal preventivně vyměnit olej v motoru, v DSG a udělat rozvody.
- Pajinos
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 06.10.2019 09:18
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Tak ono se asi při tom roku výroby najde něco jiného ne? Kámoš (jezdí s Audinama) mě strašil, že u B6 odcházejí ramena, další zase že vstřiky (ale od něj to moc neberu, když jezdí odjakživa s Mazdou a na koncerny nadává).Jirka. píše:BKP je v pohodě, odpadají starosti s dpf. Nebál bych se toho.
To se bude určitě hodit, díky.Mache píše:Mrkni se sem: https://www.vyvazovaky.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pro jistotu se ještě podívám jednou, bylo toho na mě v tu sobotu hodně, ale tak jestli se nějak měnil často majitel - nevím. Výměnu oleje chci udělat teď o víkendu, DSG asi příští a rozvody mám taky v dohledné době v plánu (nebo aspoň zkontrolovat, jestli se třeba udělaly).Widlajz píše:Za 2 roky to najelo 80 tisíc a za dalších 7 let 60 tisíc? A o 5 let později jenom 21k km?Pajinos píše: Ohledně těch kilometru - v roce 2007 tam bylo nějak 80 tisíc v servisce a pak při měnění oleje v roce 2014 tuším 140 tisíc.
Jinak bych asi nechal preventivně vyměnit olej v motoru, v DSG a udělat rozvody.
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Pokud statistiky mluví o statisících stočených aut, tak někde asi být musí.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Prochy01
- VWexpert
- Příspěvky: 4178
- Registrován: 12.05.2012 18:28
- Bydliště: Praha
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Na kolik dnes vyjde taková voňavka z Itálie?
Jinak osobně tipuji najezd dvou až trinasobny než co svítí na tachu tj.: 300-400tis km, když mas DSG, lze to vyčíst z prevodovky, to by mě zajímalo, kolik se dnes stačí a co projde, svalne se na to mrkni až budeš mít možnost.
Jinak při takovém staří a nejspíše slusne porci km muže odejít cokoliv a kdykoliv, stejně tak jako to muže na ty 5-10km trasy fungovat dalších x let.
Jinak osobně tipuji najezd dvou až trinasobny než co svítí na tachu tj.: 300-400tis km, když mas DSG, lze to vyčíst z prevodovky, to by mě zajímalo, kolik se dnes stačí a co projde, svalne se na to mrkni až budeš mít možnost.
Jinak při takovém staří a nejspíše slusne porci km muže odejít cokoliv a kdykoliv, stejně tak jako to muže na ty 5-10km trasy fungovat dalších x let.
VW Passat 3C Variant HL Executive, 2.0 TDi CBBB
-
- Nový člen
- Příspěvky: 36
- Registrován: 13.12.2009 11:14
- Bydliště: Chomutov
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Itálie nemá žádný registr, databázi, kde by se dali ověřit kilometry. Tyto ojetiny navíc většinou nemají ani servisní knížky.
Platí teda, že dovoz Itálie: Žádná možnost ověření najetých kilometrů.
Hodně to jde vidět na skůtrech, kde všechny mají natočeno kolem 20t km. Což je na tuty blbost u 10 let starých ojetin.
Platí teda, že dovoz Itálie: Žádná možnost ověření najetých kilometrů.
Hodně to jde vidět na skůtrech, kde všechny mají natočeno kolem 20t km. Což je na tuty blbost u 10 let starých ojetin.
Passat B7, 2.0 TDI, 125kW DSG, 2012
- Pajinos
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 06.10.2019 09:18
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Stálo mě to 105 tisíc. K tomu vyčtení z převodovky - čili asi nějak napíchnout na počítač s diagnostikou, že? Nebo při výměně oleje něco zkontrolovat? Já totiž fakt nevím; říkám, je to moje první koupě - předchozí auto jsem prakticky podědil.Prochy01 píše:Na kolik dnes vyjde taková voňavka z Itálie?
Jinak osobně tipuji najezd dvou až trinasobny než co svítí na tachu tj.: 300-400tis km, když mas DSG, lze to vyčíst z prevodovky, to by mě zajímalo, kolik se dnes stačí a co projde, svalne se na to mrkni až budeš mít možnost.
Jinak při takovém staří a nejspíše slusne porci km muže odejít cokoliv a kdykoliv, stejně tak jako to muže na ty 5-10km trasy fungovat dalších x let.
Servisku jsem dostal k tomu se všemi manuály a tak (všechno v italštině) a je tu poslední záznam z května roku 2013 a to 79 272 km. Předtím v listopadu 2012 74 041 km, rok předtím 57 500. A pak je pod kapotou něco, kdy se měnil olej, ale to teď z hlavy nevím.Buffalo007 píše:Itálie nemá žádný registr, databázi, kde by se dali ověřit kilometry. Tyto ojetiny navíc většinou nemají ani servisní knížky.
Platí teda, že dovoz Itálie: Žádná možnost ověření najetých kilometrů.
Hodně to jde vidět na skůtrech, kde všechny mají natočeno kolem 20t km. Což je na tuty blbost u 10 let starých ojetin.
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
- KJirka
- Moderátor
- Příspěvky: 14864
- Registrován: 09.04.2009 09:33
- Bydliště: Chomutov
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
To i za komančů, kdy nebylo kam a proč vůbec někam jezdit, jsem ročně najezdil víc. Kdyby to auto skutečně takový kilometry mělo, tak by možná ta cena byla za 15 let starou šlupku ještě přijatelná. A právě proto se tachometry stáčí, protože kdyby počítadlo ukazovalo 400 - 500t, nikdo by za to nedal ani 50t. Kč. Italové jsou v tomhle ohledu asi ještě větší šmejdi, než kdekoliv jinde v Evropě.
Nejlepší servis je ten, kterej nebudeš nikdy potřebovat.
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
VELKÁ RADOST JE, KDYŽ SE AUTO KUPUJE, ALE JEŠTĚ VĚTŠÍ, KDYŽ SE PRODÁVÁ !
- Mache
- Řidič
- Příspěvky: 51
- Registrován: 26.06.2019 06:25
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Co už... neřeš km, užívej nového kamaráda. Dej mu co potřebuje, studuj tady a čti, toto forum ti dá hodně. Taky mám Pašíka chvíli a za tu dobu jsem tady pár dobrých rad pochytil
VW Passat B6 Variant, 2.0 TDI 16V 103kW, CR, CBAB, 08/2010
- Pajinos
- Nový člen
- Příspěvky: 26
- Registrován: 06.10.2019 09:18
- Bydliště: Nový Jičín
Re: Passat B6 2.0 TDI - krátké trasy
Pozdě bycha honiti, no. Mě už teklo do bot se stávajícím autem a ani ty Octavie už na inzerátech nebyly, tak jsem po tom prostě sáhl + solidní prodávající (žádní vagabundi, jako jsem měl tu čest v áčkách a s jedním chlápkem ve Vlašimi).KJirka píše:To i za komančů, kdy nebylo kam a proč vůbec někam jezdit, jsem ročně najezdil víc. Kdyby to auto skutečně takový kilometry mělo, tak by možná ta cena byla za 15 let starou šlupku ještě přijatelná. A právě proto se tachometry stáčí, protože kdyby počítadlo ukazovalo 400 - 500t, nikdo by za to nedal ani 50t. Kč. Italové jsou v tomhle ohledu asi ještě větší šmejdi, než kdekoliv jinde v Evropě.
Jinak pokud to nějak půjde ověřit, tak bych to klidně udělal, ale po zadání VIN mi našlo právě jen těch 161 tisíc po převozu sem a pak ta serviska akorát co tam je k tomu. Nevím no, zase za ty peníze bych byl blbec, kdybych to nevzal, si myslím.
Určitě, mám to všechno v plánu - jen dotáhnu změnu práce a budu se mu denně věnovat. O poslední auto jsem se už nestaral, protože jsem věděl, že to už je ztracený případ. Díky.Mache píše:Co už... neřeš km, užívej nového kamaráda. Dej mu co potřebuje, studuj tady a čti, toto forum ti dá hodně. Taky mám Pašíka chvíli a za tu dobu jsem tady pár dobrých rad pochytil
VW Passat B6 2.0 TDI Highline BKP - 103 kW, r. v. 2005, DSG, při koupi 161 tisíc km
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)
od 5.10.2019 (předtím 6 let Hyundai Lantra 1999 1.6 GLS - 77 kW, r. v. 1999, najeto cca 50 tisíc km)