B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

3G5 / 3G2 2014 - 201.
Samaelith
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 05.09.2010 21:12

B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Samaelith »

Zdravim ve spolek a prosim o pripadne zkusenosti s timto problemem.
Od zacatku rijna se mne nepravidelne stane (vzdy pouze pri studenem motoru) ze teplota motoru normalne vystoupa k 90C (cca po 10km) a pote rychle vyleze az k cervenemu poly (nekdy se rozsviti i kontrola prehrati motoru). Kdyz zklidnim jizdu, tak teplota klesne zpet na 90C a tam zustane po celou dobu jizdy (napr. celych 200km az do Brna).
Pri zastavce a vypnuti motoru (treba na 30min.) a opetovne jizde se tento problem uz neobjevi (kapalina je jiz asi stale zahrata).
Hladinu chl. kapaliny jsem kontrolovat, je v poho. Ani zadne unik kapaliny na zem jsem nezaznamenal.
Jevi se mne to jako "haprujici" termostat ale kdo vi :roll:
Podle "povidani" o techto motorech ( https://uloz.to/file/5EdBV7BswMPB/820433-ea288-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) by to mohlo byt i spousta dalsich veci :(
Najeto mam 106tis., rok vyroby 2016, motor DFEA, manual)

Predem diky vsem.
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od eauto1.cz »

To by chtělo data z diagnostiky to může být cokoliv ale mohla by to být vodní pumpa.
Jde zkusit přes akční členy snad, ale ona ráda kolabuje sporadicky, půl roku funguje, pak jednou nejede a zase půl roku jede tak se nediv...
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Samaelith
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 05.09.2010 21:12

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Samaelith »

Diky za rychly tipy.
VAG neukazuje nic, bylo to prvni co jsem hned kontrolovat, zda neni neco ve vypisu zavad.
motor bez chyby (ani sporadicka). :?
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

Tak zasekávající se vodní pumpy na EA288 jsou už skoro legendární. To bych měnil rozhodně preventivně, jen aby mě to někde nenechalo.
Co se termostatu týče, ty i na koncernových zgarbech většinou chcípají "až" po 150tkm, ale asi se může najít i vadnej kousek, a když už se do toho motoru poleze, taky bych ho vyměnil.

Zároveň s výměnou vodní pumpy si nech udělat proplach systému aspoň vodou, a pak nedávat kapalinu G13, ale G12 EVO, viz https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-c ... -motory-vw" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
denis.82
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1701
Registrován: 29.01.2012 12:16
Bydliště: Zlín

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od denis.82 »

Jj,na 99% vodni pumpa.
RS6 Performance 445kw

Samaelith
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 05.09.2010 21:12

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Samaelith »

tak dnes rano nic, vse OK - bez prehrivani
cesta tedy jen 50km ale probehla i regenerace DPF, co jsem vypozoroval (vyssi otacky na volnobeh + dochlazovani pri zastaveni a vypnuti motoru)

No nicmene jsem se objednal na kontrolu do VW (pristi patek).
dam pak vedet co (ne)zjistili a jak to vypada.
vymenu cerpadla, termostatu, cele chl. naplne + prace odhadem pry cca 10k

zatim ale diky za tipy.
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od JirkaVys »

A u těchto motoru EA 288 je už pouze elektrické vodní čerpadlo nebo tam je ještě někde druhé klasické poháněné řemenem?

Cena originál el. čerpadla je 3tis Kč, ale v autorizáku to bude asi ještě víc.

Samaelith
Řidič
Řidič
Příspěvky: 96
Registrován: 05.09.2010 21:12

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Samaelith »

co jsem se docetl zde ( https://uloz.to/file/5EdBV7BswMPB/820433-ea288-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ), tak hlavni vodni cerpadlo je hnane remenem (avsak spinane ele. ventilem).
Pak tam jsou jeste 2 ciste ele. cerpadla pro intercooler a topeni (klimatizaci)
(prilozil jsem schema (vystrizene z toho .pdf))
Přílohy
cooling circuit.JPG
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od JirkaVys »

Co jsem se ptal, tak v autorizakach používají stále G13++.
G12 Evo nikoliv.
Takže možná na zbožné přání by sehnali tuto kapalinu, ale kdo ví co tam ve finále opravdu dají.

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

no jako co lejou autorizáky (třeba z nakoupené zásoby) je jedna věc, ale pokud tam dáš G13 se silikáty, tak tu pumpu budeš za dva roky řešit zase. Nebo výměnu půlky chladícího okruhu. Já bych to tam nedal, když vím, že to způsobuje problémy.

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od JirkaVys »

Nějak nemám tušení co tam je, ale předpokládám že G13 právě z výroby od novoty. Ať už u předchozího BiTDI, tak i u aktuálního. Vzhledem k tomu, ze na baňce je G13, tak tam žádný dobrák G12 určitě nedal :-D
Má to aspoň jinou barvu?

Odchází teda elektrické čerpadlo nebo poháněné rozvody?
Na tom poháněné řemenem se předpokládám nemá co, to by se musela zadrit jedině ložiska nebo povolit těsnění, ze by ukapavalo.

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

To, co na obrázku popisujou (zalepení clony, která přepíná chladící okruhy, v řemenem poháněné vodní pumpě), dělají právě přepálený silikáty v G13. V reakci na to koncern vydal TPI, podle kterýho se má místo G13 používat G12 EVO, která už silikáty nemá. Nicméně pokud už máš v nádobce hnědý bahno a usazeniny, tak to bude drahý, opět viz obrázek, minimálně dva proplachy, možná ještě výměna ucpanýho chladiče.

Co se elektrické pumpy (pump?) týče, o tom nic nevím, ale EAuto1 někde psal, že ty občas chcípají taky.
Přílohy
ea288 2.png

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od JirkaVys »

Tak jako lecos jsem četl už před X lety o tomto.
Jen u sebe jsem nic nepozoroval, v expanzce průzračno a růžovo. Ale díky za info, možná po novém roce nechám vyměnit, protože je to doporučené po 4-5 letech vyměnit.

Uživatelský avatar
pasátek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 01.07.2015 22:37
Bydliště: Chrudim

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od pasátek »

Mě by teda docela zajímalo, jestli není dobrý ji vyměnit i ve starých TDI (EA189), protože já ji tam každopádně mám, protože mi bylo řečeno, že G12 nahradila G13 a je plně mísitelná, bez nutnosti proplachu. Nerad bych, aby mi ta mrcha ucpala třeba velmi oblíbený radiátor topení. :?
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW

Stěrače na ponorku
Řidič
Řidič
Příspěvky: 52
Registrován: 28.08.2019 12:53

Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW

Příspěvek od Stěrače na ponorku »

asi zbytečný, EA189 nemaj vodní mezichladiče, a přepaluje se to právě v nich.

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“