B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
-
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.09.2010 21:12
B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
Zdravim ve spolek a prosim o pripadne zkusenosti s timto problemem.
Od zacatku rijna se mne nepravidelne stane (vzdy pouze pri studenem motoru) ze teplota motoru normalne vystoupa k 90C (cca po 10km) a pote rychle vyleze az k cervenemu poly (nekdy se rozsviti i kontrola prehrati motoru). Kdyz zklidnim jizdu, tak teplota klesne zpet na 90C a tam zustane po celou dobu jizdy (napr. celych 200km az do Brna).
Pri zastavce a vypnuti motoru (treba na 30min.) a opetovne jizde se tento problem uz neobjevi (kapalina je jiz asi stale zahrata).
Hladinu chl. kapaliny jsem kontrolovat, je v poho. Ani zadne unik kapaliny na zem jsem nezaznamenal.
Jevi se mne to jako "haprujici" termostat ale kdo vi
Podle "povidani" o techto motorech ( https://uloz.to/file/5EdBV7BswMPB/820433-ea288-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) by to mohlo byt i spousta dalsich veci
Najeto mam 106tis., rok vyroby 2016, motor DFEA, manual)
Predem diky vsem.
Od zacatku rijna se mne nepravidelne stane (vzdy pouze pri studenem motoru) ze teplota motoru normalne vystoupa k 90C (cca po 10km) a pote rychle vyleze az k cervenemu poly (nekdy se rozsviti i kontrola prehrati motoru). Kdyz zklidnim jizdu, tak teplota klesne zpet na 90C a tam zustane po celou dobu jizdy (napr. celych 200km az do Brna).
Pri zastavce a vypnuti motoru (treba na 30min.) a opetovne jizde se tento problem uz neobjevi (kapalina je jiz asi stale zahrata).
Hladinu chl. kapaliny jsem kontrolovat, je v poho. Ani zadne unik kapaliny na zem jsem nezaznamenal.
Jevi se mne to jako "haprujici" termostat ale kdo vi
Podle "povidani" o techto motorech ( https://uloz.to/file/5EdBV7BswMPB/820433-ea288-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ) by to mohlo byt i spousta dalsich veci
Najeto mam 106tis., rok vyroby 2016, motor DFEA, manual)
Predem diky vsem.
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+
- eauto1.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1474
- Registrován: 29.09.2014 11:41
- Bydliště: Opavsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
To by chtělo data z diagnostiky to může být cokoliv ale mohla by to být vodní pumpa.
Jde zkusit přes akční členy snad, ale ona ráda kolabuje sporadicky, půl roku funguje, pak jednou nejede a zase půl roku jede tak se nediv...
Jde zkusit přes akční členy snad, ale ona ráda kolabuje sporadicky, půl roku funguje, pak jednou nejede a zase půl roku jede tak se nediv...
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"
-
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.09.2010 21:12
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
Diky za rychly tipy.
VAG neukazuje nic, bylo to prvni co jsem hned kontrolovat, zda neni neco ve vypisu zavad.
motor bez chyby (ani sporadicka).
VAG neukazuje nic, bylo to prvni co jsem hned kontrolovat, zda neni neco ve vypisu zavad.
motor bez chyby (ani sporadicka).
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
Tak zasekávající se vodní pumpy na EA288 jsou už skoro legendární. To bych měnil rozhodně preventivně, jen aby mě to někde nenechalo.
Co se termostatu týče, ty i na koncernových zgarbech většinou chcípají "až" po 150tkm, ale asi se může najít i vadnej kousek, a když už se do toho motoru poleze, taky bych ho vyměnil.
Zároveň s výměnou vodní pumpy si nech udělat proplach systému aspoň vodou, a pak nedávat kapalinu G13, ale G12 EVO, viz https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-c ... -motory-vw" onclick="window.open(this.href);return false;
Co se termostatu týče, ty i na koncernových zgarbech většinou chcípají "až" po 150tkm, ale asi se může najít i vadnej kousek, a když už se do toho motoru poleze, taky bych ho vyměnil.
Zároveň s výměnou vodní pumpy si nech udělat proplach systému aspoň vodou, a pak nedávat kapalinu G13, ale G12 EVO, viz https://www.autorevue.cz/skodu-kodiaq-c ... -motory-vw" onclick="window.open(this.href);return false;
- denis.82
- VWjunior
- Příspěvky: 1701
- Registrován: 29.01.2012 12:16
- Bydliště: Zlín
-
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.09.2010 21:12
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
tak dnes rano nic, vse OK - bez prehrivani
cesta tedy jen 50km ale probehla i regenerace DPF, co jsem vypozoroval (vyssi otacky na volnobeh + dochlazovani pri zastaveni a vypnuti motoru)
No nicmene jsem se objednal na kontrolu do VW (pristi patek).
dam pak vedet co (ne)zjistili a jak to vypada.
vymenu cerpadla, termostatu, cele chl. naplne + prace odhadem pry cca 10k
zatim ale diky za tipy.
cesta tedy jen 50km ale probehla i regenerace DPF, co jsem vypozoroval (vyssi otacky na volnobeh + dochlazovani pri zastaveni a vypnuti motoru)
No nicmene jsem se objednal na kontrolu do VW (pristi patek).
dam pak vedet co (ne)zjistili a jak to vypada.
vymenu cerpadla, termostatu, cele chl. naplne + prace odhadem pry cca 10k
zatim ale diky za tipy.
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
A u těchto motoru EA 288 je už pouze elektrické vodní čerpadlo nebo tam je ještě někde druhé klasické poháněné řemenem?
Cena originál el. čerpadla je 3tis Kč, ale v autorizáku to bude asi ještě víc.
Cena originál el. čerpadla je 3tis Kč, ale v autorizáku to bude asi ještě víc.
-
- Řidič
- Příspěvky: 96
- Registrován: 05.09.2010 21:12
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
co jsem se docetl zde ( https://uloz.to/file/5EdBV7BswMPB/820433-ea288-pdf" onclick="window.open(this.href);return false; ), tak hlavni vodni cerpadlo je hnane remenem (avsak spinane ele. ventilem).
Pak tam jsou jeste 2 ciste ele. cerpadla pro intercooler a topeni (klimatizaci)
(prilozil jsem schema (vystrizene z toho .pdf))
Pak tam jsou jeste 2 ciste ele. cerpadla pro intercooler a topeni (klimatizaci)
(prilozil jsem schema (vystrizene z toho .pdf))
before B3 1.8i GL, before B6 2.0FSi 4M HL+, NOW B8 2.0TDi 4M HL+
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
Co jsem se ptal, tak v autorizakach používají stále G13++.
G12 Evo nikoliv.
Takže možná na zbožné přání by sehnali tuto kapalinu, ale kdo ví co tam ve finále opravdu dají.
G12 Evo nikoliv.
Takže možná na zbožné přání by sehnali tuto kapalinu, ale kdo ví co tam ve finále opravdu dají.
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
no jako co lejou autorizáky (třeba z nakoupené zásoby) je jedna věc, ale pokud tam dáš G13 se silikáty, tak tu pumpu budeš za dva roky řešit zase. Nebo výměnu půlky chladícího okruhu. Já bych to tam nedal, když vím, že to způsobuje problémy.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
Nějak nemám tušení co tam je, ale předpokládám že G13 právě z výroby od novoty. Ať už u předchozího BiTDI, tak i u aktuálního. Vzhledem k tomu, ze na baňce je G13, tak tam žádný dobrák G12 určitě nedal
Má to aspoň jinou barvu?
Odchází teda elektrické čerpadlo nebo poháněné rozvody?
Na tom poháněné řemenem se předpokládám nemá co, to by se musela zadrit jedině ložiska nebo povolit těsnění, ze by ukapavalo.
Má to aspoň jinou barvu?
Odchází teda elektrické čerpadlo nebo poháněné rozvody?
Na tom poháněné řemenem se předpokládám nemá co, to by se musela zadrit jedině ložiska nebo povolit těsnění, ze by ukapavalo.
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
To, co na obrázku popisujou (zalepení clony, která přepíná chladící okruhy, v řemenem poháněné vodní pumpě), dělají právě přepálený silikáty v G13. V reakci na to koncern vydal TPI, podle kterýho se má místo G13 používat G12 EVO, která už silikáty nemá. Nicméně pokud už máš v nádobce hnědý bahno a usazeniny, tak to bude drahý, opět viz obrázek, minimálně dva proplachy, možná ještě výměna ucpanýho chladiče.
Co se elektrické pumpy (pump?) týče, o tom nic nevím, ale EAuto1 někde psal, že ty občas chcípají taky.
Co se elektrické pumpy (pump?) týče, o tom nic nevím, ale EAuto1 někde psal, že ty občas chcípají taky.
-
- Profík
- Příspěvky: 1110
- Registrován: 11.09.2016 14:37
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
Tak jako lecos jsem četl už před X lety o tomto.
Jen u sebe jsem nic nepozoroval, v expanzce průzračno a růžovo. Ale díky za info, možná po novém roce nechám vyměnit, protože je to doporučené po 4-5 letech vyměnit.
Jen u sebe jsem nic nepozoroval, v expanzce průzračno a růžovo. Ale díky za info, možná po novém roce nechám vyměnit, protože je to doporučené po 4-5 letech vyměnit.
- pasátek
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 01.07.2015 22:37
- Bydliště: Chrudim
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
Mě by teda docela zajímalo, jestli není dobrý ji vyměnit i ve starých TDI (EA189), protože já ji tam každopádně mám, protože mi bylo řečeno, že G12 nahradila G13 a je plně mísitelná, bez nutnosti proplachu. Nerad bych, aby mi ta mrcha ucpala třeba velmi oblíbený radiátor topení.
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW
Passat CC 2.0 TDI 103kW
-
- Řidič
- Příspěvky: 52
- Registrován: 28.08.2019 12:53
Re: B8 přehřívání motoru 2.0TDi 110kW
asi zbytečný, EA189 nemaj vodní mezichladiče, a přepaluje se to právě v nich.