Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Karoserie, lak, spoilery, nárazníky...

Moderátor: Olaf87

Uživatelský avatar
Roman_P
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 20.05.2018 21:17
Bydliště: Praha západ

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od Roman_P »

wittmann167 píše:Tak zaprvé – je to pořádná piplačka a je to vidět. Za druhé – pokud jedeš na myčku resp. na vapku, tak to co jsi pracovně zadělával ti ta vapka vystřílí ven. Z nárazníku to jde strašně snadno, z kapoty to jde hůř, tam to drží lépe. Ta barva na tom nárazníku vůbec nedrží, tím myslím i originál z továrny. Ze všech aut co jsem kdy měl, tak toto má nejhorší povrchovou úpravu. Mám také bílou.
Už tě nebudu otravovat. Stejně se do toho asi pustím, protože mě na ty tečky nebaví koukat, už je znám nazpamět.
Odmastil jsi to dobře?
VW Golf VII Variant 1.4 TSI 103kW High Line
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=291&t=348950

Uživatelský avatar
wittmann167
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 343
Registrován: 13.02.2014 22:37
Bydliště: Matrix - ostatně jako každý

Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od wittmann167 »

Vůbec mě neotravuješ! Kdybych nechtěl, tak jsem neodpovídal. Auto jsem vždy umyl a následně odmastil. Pokud jsou ty ťupky větší, je třeba to zadělal několikrát, jinak se ti ta velká vrstva propadne (udělá se ďůlek).
VW Golf Sportsvan 1,4 TSI Maraton Edition, bílá Pure
Mio MiVue C330

Sebasten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 05.10.2018 14:02

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od Sebasten »

Tip na někoho z Plzně, kdo je machr na opravy laku ?

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od Biggles1 »

Zdar chlapi, při parkování utrpěly moje dveře tvrdý zásah dveřmi od vedle stojícího vozu. "Pachatele" jsem zjistil, nic příjemného to nebylo, ale slíbil, že pojistnou událost nahlásí, takže zatím OK. Dveře to dostaly až nahoře, přesně do té hrany, takže je promáčklá a asi 3 cm nad ní, vznikla boule. Technik v autorizáku se vyjádřil, že to je na výměnu dveří, což mě docela překvapilo a tady začíná moje dilema, jestli chtít dveře lakované z fabriky a nebo nelakované a nechat to na autorizáku. Obojí je možné, pokud jsem to dobře pochopil. Jde mi o to, co je lepší z hlediska kvality laku, antikorozní ochrany....a nevím čeho ještě? Má někdo tyhle znalosti, zkušenost? Budu rád za vaše názory.
Auto má 11 měsíců a barva je bílá.
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od mxm1919 »

Biggles1 píše: Technik v autorizáku se vyjádřil, že to je na výměnu dveří, což mě docela překvapilo a tady začíná moje dilema, jestli chtít dveře lakované z fabriky a nebo nelakované a nechat to na autorizáku. Obojí je možné, pokud jsem to dobře pochopil.
Jasně, že to je na výměnu, pokud si to koupil přes tu hranu u kliky, která když se zlomí, už ji nenarovnáš... S tím mám vlastní zkušenost (já to teda měl od dodávky, asi ožrala, co mě naboural a ujel), zkoušel jsem to vytáhnout a nešlo.

Ve 3 servisech (autorizák, lepší neznačkový a garážista lakýra) mi řekli, že to je na výměnu. Jeden šikovný pán řekl "já vám to klidně vytáhnu, co půjde, zakytuju a přestříknu, ale jak je to u kliky, je to namáhané místo a stejně vám to časem asi praskne a práce plus lak vás vyjde na stejné peníze, jako když koupíte jiné dveře. Klidně si je kupte a já vám to pak přehodím"...
A ano, řešil jsem to "novýma" dveřma - z golfa nabouraného na opačnou stranu vozu vzadu, prodávaného na díly - a světe div se, nelze to poznat na barvě laku, takže super.

A ke tvé druhé části dotazu, raději bych měl dveře z fabriky než z autorizáku...
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od Biggles1 »

Jde mi právě o tu druhou část dotazu. Co je lepší, dveře lakované ve fabrice, nebo je nechat lakovat v autorizáku? Nehrozí v případě lakování v autorizáku, že v rámci jakési přípravy dveří před nastříkáním dojde k poškození (třeba broušením), antikorozní vrstvy pozinku např. na hranách- okrajích dveří? To jenom uvažuju jako laik, znalci mi prominou a třeba napíší jaká je realita.
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Uživatelský avatar
pasátek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 01.07.2015 22:37
Bydliště: Chrudim

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od pasátek »

Úplně nechápu, co myslíš tím, že je díl nalakovaný z fabriky. Když se vyměňuje nový díl v autorizáku a objedná se, tak ten díl přijde v kataforéze a musí se stejně nalakovat. Nový díly se mají dávat do nonstopu. Standardně se nový díl přelítne pouze scotch britem, ale stane se že i u nového dílu je někde nějaký defekt(dolíček, špatně aplikovaná kataforéza atd.) a to se potom musí vzít bruska a často se to musí probrousí až na plech, ale od toho se to dává právě do nonstopu. Samozřejmě je lakýrník a lakýrník, ale že to zrovna tenhle jouda neudělal stejně nepoznáš.
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW

Biggles1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 115
Registrován: 18.11.2015 16:16

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od Biggles1 »

Nový díl lze údajně objednat nalakovaný v požadované barvě a nemusí se už lakovat v autorizáku.
A já nevím, co znamená, že nové díly se mají dávat do nonstopu.
Golf VII, 2.0 TDi Highline + ergoActive, Bi-xenon / prodáno
Golf VII, 1.4 TSI 110 kW, Highline + ergoActive, LED DLA

Uživatelský avatar
pasátek
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 01.07.2015 22:37
Bydliště: Chrudim

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od pasátek »

To se mi moc nezdá, že by šel objednat rovnou díl v barvě. Nonstop se tam dává jednak kvůli lepší přilnavosti a jednak je to další ochrana vůči korozi.
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW

Sebasten
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 05.10.2018 14:02

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od Sebasten »

Jsem šikovný a tohle mám na hraně dveří. Řešit to nebudu, jde mi jen o to jestli to nebude reznout ? Jak moc je to hluboké ? Koukal jsem, ze snad není auta které by nemělo hranu dveří v pr...
Přílohy
3CF78EA2-F4A1-4312-8B62-5C6A7D2B6468.jpeg
0C78C993-9E0C-45AF-AB29-843109B97EC7.jpeg

mxm1919
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 462
Registrován: 21.04.2011 16:10
Bydliště: Hodonín (JMK)

Re: Poškodený lak a fabra - ošetrenie

Příspěvek od mxm1919 »

Sebasten píše:Jak moc je to hluboké ? Koukal jsem, ze snad není auta které by nemělo hranu dveří v pr...
Já po 175. tis. km mám hrany naprosto ok, stačí otevírat dveře s rozumem (ne jako ti kikoti co od nich mám domlácené a promáčklé dveře já).
A ano, pokud to tam budeš mít až na plech, časem to chytne na té hraně rez.
Nezažil jsem ale u koncernu, že by ta rez z povrchové nějak výrazně postupovala pod lak na dveřích... Lepší je to lehce zbrousit a přetřít aspoň tím korekčním štětečkem.
Golf VII 1.4 TSI CHPA (mpower 123kW) HL http://bit.do/Golfik
Passat 3C 2.0 TDi BKP (103kW) HL
OI 1.9 TDi ALH (TDIFun 94kW) RIDER
Fabia I 2.0i AZL (85kW) ELEG,KŮŽE,XEN
OII 1.9 TDi BXE (77kW) ELEG

Odpovědět

Zpět na „Exteriér + Styling“