spolehlivost biTDI

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Romulus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 16.01.2008 08:56

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od Romulus »

V plánu mám koupi B8 176 kW bi-TDi.
Je to 4/2015, nyní najeto 88tis km.
Motor CUA - edit: CUAA.
Nevíte jak je to se spolehlivostí či poruchovostí tohoto motoru s odstupem času?
Má co si dát pozor? Díky
Naposledy upravil(a) Romulus dne 03.04.2019 09:42, celkem upraveno 1 x.
VW Passat B8 BiTDi 03/16 plná výbava krom koule, barev. ambientu a výhřevu vzadu.
VW Passat B5.5 96kW 10/04

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od eauto1.cz »

Motor je z hlediska prvních 4let zatím držák neskutečný, ale ještě uvidíme, jsou moc mladé. Každopádně problémy, které měly první čtyřválcová BiTurba s menším výkonem v jiných vozech, se nekonají ve verzi CUAA, o které hovoříš.

Alfa a omega jsou servis a zacházení.

-servis: norma oleje je 507.00, skutečné výměny včetně filtru, né jen papírově, kvalita filtrů prostě základní věci, samozřejmé, ale to je rizikový faktor číslo jedna. ( běžně se to děje, my dáváme ten sud už 20let a nikdo si nestěžoval, akorát je to jiná norma a výrobce z Litvy.... Filtry nejlevnější na světě, odsávačkou odsáto nedostatečně, atd...)

-zacházení: Zahřát olej, tzn první kickdown po studeném startu během prvních 10minut udělá jen prase co se toho brzo zbaví a je mu to jedno. Kontrola měrky a dolévání na horní hranici měrky klidně každý týden respektive co 2000km je úplně normální u každého turbomotoru, a hlavně u toho, co se točí na kickdown klidně i každých 1000km. Olej neubývá nikdy konstantně ale dle podmínek provozu. Proto je lepší se stokrát podívat zbytečně. Kdo to dolévá, až mu to zařve, že tam má málo, tak ať se pak nediví, že mu to klekne. Ještě asi při palbě je dobré sledovat ten olej, zda se nepřehřívá, a dochlazovat. Ideální je aktivace běžícího motoru při zamknutém voze. Není to ekologické ani legální, motor by se měl zhasnout. Ale když je olej přes 100 stupňů, nezahsínal bych motor hned při zastavení. DPF nemá rádo krátké trasy, ani nekvalitní olej s popelem, špatné palivo ani nezmiňuji, vše je všem jasné.
Absolutně běžné věci pro každé auto dnes. Nevidím v tom nic extra.

Co se občas stává na některých kusech, tak je dobré preventivně sledovat:
Může selhat vodní pumpa elektrická, tak výměna.
Může téct i hlavní, tak přehodit i rozvody
DSG+4motion potřebují měnit provozní kapaliny a fitry a hlavně bych tomu nedával Launch Control a nikomu to neukazoval, co to umí, protože se to přetěžuje a to životnosti neprospívá.
Filtrbox-potřebuje před výměnou filtru vysát nebo vywapkovat, lze jej demontovat bez nářadí, je to otázka sekund.
Další je filtr DSG DQ500 nad kterým je přívod vzduchu pro BiTurbo, čili výměna filtru je náročnější.
Ostatně i olejový zespod je oproti generaci motorů předchozích v B7 kde se měnily filtry zvrchu snad od dob Pašíka B4, taky děs. Nelze to vyměnit, aniž by olej netekl na rukavice a trochu na motor.
Ještě tam vadí vodní hadice a elektrokabeláž, lze je posunout bokem ale vadí.
Z toho je vidět, že ty filtry jsou fakt na zabití konstruktérů a to může některé servisáky motivovat to neměnit reálně, ale jen papírově bohužel a od toho je krůček k problému...
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Romulus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 16.01.2008 08:56

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od Romulus »

Díky za podrobnou odpověď. Je mi jasné, že pokud bych měl tenhle motor od začátku, tak určitě by byl na místě kvalitní záběh, dřívější výměny oleje, řádné ohřátí motoru a dohřívání a dodržování všech zásad. To bohužel u ojetého auta, byť po jednom majiteli a ukončeném leasingu se servisem jen ve VW, nelze nijak přesně zjistit a problémy se mohou projevit později až po koupi. Bohužel, možná bohudík, že ta auta nemají paměť celého provozu, kdy a kde to někdo honil studené na plný koule apod., to bychom se divili. Možná v budoucnu, ale české ručičky by zase přišly na to, jak to upravit tak, že v tom jezdil citlivý pečlivka s citem pro závody apod.

Nicméně motor CUA (edit: CUAA) tedy nějakými problémy z výroby, které by byly u mladší motorizace vychytány a odstraněny, zřejmě netrpí, že?

Dík za info k výměnám a k zacházení. Servis, ale nechám na servisákovi, byť ne přímo VW (to je už je lepší jet na servis do Německa a vyjde levněji), ale VW a Škodu dělá komplet vše. Historii servisu neznám, ale určitě se ve VW v ČR nepřetrhli, aby zkrátili km výměny oleje apod. Určitě to ale zvážím.
VW Passat B8 BiTDi 03/16 plná výbava krom koule, barev. ambientu a výhřevu vzadu.
VW Passat B5.5 96kW 10/04

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od eauto1.cz »

Romulus píše: Nicméně motor CUA (edit: CUAA) tedy nějakými problémy z výroby, které by byly u mladší motorizace vychytány a odstraněny, zřejmě netrpí, že?
Ta otázka je tendenční. Sám to znáš, jaký pán, takový krám.
Na jednu stranu někdo najede 200.000 bez závady, na druhou stranu se většina aut prodává dneska:
1) firemní=kdo by si toho vážil, když bude za 5let mít nové, že?
2) soukromé, ale z důvodu amortizace, nechce opravovat, jde pro nové, takže jen to koupíš a opravuješ.
3) Soukromé auta, bez vady, ale jsou nejdražší, a ty ceny jsou fakt vysoké vychází z vysokých cen nových aut, takže to je logické.

Takže já bych nelaboroval, jaký ten motor CUAA je, ale jaký stav si koupíš, jestli někdo dolívá olej až se rozsvítí kontrolka (firemní) tak se pak nediv, že motor lehne komplet.
Některé firemní auta mají i přesto přes půl mega najeto a prochází emisema, jezdí bez problémů.
Převodovka DQ500 i Haldex5 je dá se říct nejspolehlivější co si této třídě můžeš koupit, víceméně mega km to musí vydržet, to tvrdí kapacita na převodovky Sixta a to má nějakou váhu.

Dneska je největší problém výrobní vada, to se může stát že dodavatel dodá zmetek výrobci (odejde ložisko) ale to se často objevuje hned první roky a nebo je to OK, nebo řidič (nevhodné zacházení) nebo nekvalitní servis (bez komentáře) a to jsou nejčastější problémy.

Že by tam byla konstrukční změna a svolávačky tak to je akorát jedna změna u chladícího média G13 které se nahrazuje zpět G12 a i tak auta daly 500.000km.
Dál mě už nic nenapadá, vždycky se toho objeví více postupem času, ale většinou to bývá amortizace nebo sporadické zmetky.
176kW: Že by celá série byla vadná by se už dávno projevilo za 5let co je to ve výrobě, i facelift se vyrábí v původní konfiguraci jako byl v roce 2014 pořád shodně, neměnili snad od začátku dodnes vůbec nic zásadního.
140kW: od 2014 DQ250 šestikvalt a 2017 dostaly nové převodovky DQ381
110kw: se modifikoval nejdřív 2017 AdBlue+DQ381 a 2019facelift zcela nový motor nahrazen za 110kW EVO (Hlavně má lepší účinnost díky složitější konstrukci, jinak je podobný)
88kW: DQ200 DSG Tam je zajímavost, že suché spojky měly sice problémy v minulosti ještě před výrobou B8, ale málo kdo ví, že B8 má třetí generaci suchých spojek kde je potencionálně odstraněna jejich typická náchylnost na škubání vlivem koroze a zůstala výhoda nejlepší účinnosti díky tomu, že olej neklade odpor spojce, takže vynikající spotřeba zůstává výhodou.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Som majitel Bitdi 9/2015 149500km aktualne.

Kupil som pri 120 000km .
Samozrejme pozor predpis na rozvody pri Bitdi 120 000km takže velký servis som daval robit ja aj s DSG aj haldexom a až potom som zistil ze vo VW proste nepíšu potrebu vymenit filter v prevodovke nakoľko je tažko dostupny ako pisal vyššie takže ďalšia výmena DSG oleja pri 160 000km to nechám aj s filtrom lebo je to chore podľa mňa.

Inak motor šlape ako hodiny odkedy to mám výmena oleja vždy po 10 000km max ( kvalitny olej Millers oils a teraz na skušku Motul specific 0w-30 /filtre všetko vždy Mann )!!

DSG zatial pohoda i keď k samotnemu fungovani DSG sa vyjadrovať nebudem mne to proste nesedi !! Inzinieri sa mohli pohrať trosku stým nezmyselnym podtáčanim motora lebo to je otras až do placu (chápem ekologia) v Decku a v S-ku na tempomat to iste nasuka najvyssiu moznu rýchlost takže do kopca pri 72km/h 7 stupen a 1100otáčok.
S ko zase zbytočne točí dlho i keď to by som pripisoval aj slabemu odhlučneniu Passatu ako celku a pocit že to huči.Ku kvalite radenia sa tiež nebudem vyjadrovat nie je to moje prve DSG ale sekanie a v manuale podradovanie pod plynom kde je pripravena rýchlost smerom hore Vás pekne sekne a určite to nie je zdrave ani pre DSG takže bud upravit DSG alebo sa stym zmieriť ja proste nepodtáčam motor lebo viem následky a to nastavenie je proste hrozne a nekultivovane. Od AUDI to ma teda hodne daleko !!

Inak motor ide ako benzin fakt pecka len treba davat pozor na to dochladzovanie ako u každeho auta a samozrejme nevypinanie prebiehajucej regeneracií DPf ked je tam 700°C na vyfuku.

Inak klasika problem otrasny podvozok aj s DCC priečne nerovnosti otras za mna sklamanie obrovske natože to moje stalo 59000eur tak vyslovene hanba a v živote by som zato auto toľko nedal.+ neskutočne vrzganie náprav pri pomalej jazde cez väčšie nerovnosti a retarderi ( treba mazat ako debil stále).

Auto nie je žiadny závodny špecial hlavne po stranke emocií je to mrtvé auto ale ano motor a auto ide ako j...te len to nemá emóciu inak stym vytreš kade ake auta ked treba. :mrgreen: :good: Za mňa hlavne to bezpečne predbiehanie.!!

Spotreba kombinovana premávka jazdim skor kratšie trasy do 15km vikendy chata 40km tam 40 km spät a sporeba cez leto na R19 cca 7,5-7,7l / v zime R18 do 8,5l ale nie je problem zajazdit aj viaca a po meste to ide hore samozrejme !!

Uživatelský avatar
Santusovic
Profík
Profík
Příspěvky: 1012
Registrován: 24.06.2016 11:42
Bydliště: Praha

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od Santusovic »

PassatB8-BiTdi píše:Som majitel Bitdi 9/2015 149500km aktualne.

Kupil som pri 120 000km .
Samozrejme pozor predpis na rozvody pri Bitdi 120 000km takže velký servis som daval robit ja aj s DSG aj haldexom a až potom som zistil ze vo VW proste nepíšu potrebu vymenit filter v prevodovke nakoľko je tažko dostupny ako pisal vyššie takže ďalšia výmena DSG oleja pri 160 000km to nechám aj s filtrom lebo je to chore podľa mňa.

Inak motor šlape ako hodiny odkedy to mám výmena oleja vždy po 10 000km max ( kvalitny olej Millers oils a teraz na skušku Motul specific 0w-30 /filtre všetko vždy Mann )!!

DSG zatial pohoda i keď k samotnemu fungovani DSG sa vyjadrovať nebudem mne to proste nesedi !! Inzinieri sa mohli pohrať trosku stým nezmyselnym podtáčanim motora lebo to je otras až do placu (chápem ekologia) v Decku a v S-ku na tempomat to iste nasuka najvyssiu moznu rýchlost takže do kopca pri 72km/h 7 stupen a 1100otáčok.
S ko zase zbytočne točí dlho i keď to by som pripisoval aj slabemu odhlučneniu Passatu ako celku a pocit že to huči.Ku kvalite radenia sa tiež nebudem vyjadrovat nie je to moje prve DSG ale sekanie a v manuale podradovanie pod plynom kde je pripravena rýchlost smerom hore Vás pekne sekne a určite to nie je zdrave ani pre DSG takže bud upravit DSG alebo sa stym zmieriť ja proste nepodtáčam motor lebo viem následky a to nastavenie je proste hrozne a nekultivovane. Od AUDI to ma teda hodne daleko !!

Inak motor ide ako benzin fakt pecka len treba davat pozor na to dochladzovanie ako u každeho auta a samozrejme nevypinanie prebiehajucej regeneracií DPf ked je tam 700°C na vyfuku.

Inak klasika problem otrasny podvozok aj s DCC priečne nerovnosti otras za mna sklamanie obrovske natože to moje stalo 59000eur tak vyslovene hanba a v živote by som zato auto toľko nedal.+ neskutočne vrzganie náprav pri pomalej jazde cez väčšie nerovnosti a retarderi ( treba mazat ako debil stále).

Auto nie je žiadny závodny špecial hlavne po stranke emocií je to mrtvé auto ale ano motor a auto ide ako j...te len to nemá emóciu inak stym vytreš kade ake auta ked treba. :mrgreen: :good: Za mňa hlavne to bezpečne predbiehanie.!!

Spotreba kombinovana premávka jazdim skor kratšie trasy do 15km vikendy chata 40km tam 40 km spät a sporeba cez leto na R19 cca 7,5-7,7l / v zime R18 do 8,5l ale nie je problem zajazdit aj viaca a po meste to ide hore samozrejme !!
Olej 0w-30 bych zrovna nedával, jeho hustota je ještě menší jak u 5W-30, já do Bi-tdi dával jen 5W-30 a budu v tom i pokračovat dál.
Old:VW Passat B6 2.0 TDI
Sold:VW Passat B7 2.0 TDI R-line
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White R-line DSG
Sold:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi Blue R-line DSG
New:VW Passat B8 2.0Bi-Tdi White High DSG
White Var

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Ja viem preto to tam idem dať .
Rozdiel v hustote je iba pri studenom oleji ( o čom hovorí prvé čislo )čo je pri studených štartoch kratšich jazdach len a len +( kedže skorej domaže a skor je viskoznejši ako 5w pri nižších teplotach = lepšia čerpatelnost aj mazanie !) a keď sa zohreje na pracovnu teplotu má taku istu viskozitu ako 5w-30 kedze to druhé čislo ma 30 tak isto a hovoria o tom aj datasheety .

Stym že nie je olej ako olej a nie je 0w-30 ako 0w-30 ..
Doteraz som jazdil 5w-30 idem vyskušat tento olej kedže ma Motul zaujal svojimi nadpriemernými hodnotami oproti tým ktoré som použival doteraz a niet nad vlastnú skúsenost ktorou ale určite nič nepokazim. :good:

Ak by som tam nalial miesto 5w-30 ja neviem 0w alebo 5w- 20 ak by sa robil taky olej v tejto norme tak ano ale takto by určite lepšie nebolo .. :good:

PS: Samozrejme Ty si dávaj do motora čo chceš. Ja som len spomenul že idem vyskúšat nahradiť už aj tak špičkovy Millers za Motul z inou viskozitou a možno bude niekoho zaujimat osobná skúsenosť + vyborne papierove hodnoty tohto oleja v skutočnosti.. :good:
Tak ako ja mňa a keď nebude dobre alebo bude horšie ide späť Millers alebo rokmi overeny špičkovy Mobil 1 ESP 5w-30 .

PS 2: Ako vidíš rozdiel je iba pri viskozite pri 40°C ciže pri studenom oleji a dosť podstatný čo je v tomto prípade +.Pri zohriatom ako vidiš je úplne identicky :good: + Motul ma TBN 8 a Mobil čo viem 7 aj to je napriemer a Motul ma viskozny index 191 čo je tiež inde ako Mobil ale to nič nemeni natom že Mobil1 je naj olej z bežne dostupných olejov na trhu ..Ale za vyskúšanie nič nedám, len asi 30eur na 5l navyše :rofl:
Přílohy
Motul 0w-30 Specific 507.00
Motul 0w-30 Specific 507.00
Mobil 1 ESP Formula 5w-30
Mobil 1 ESP Formula 5w-30

r3ady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.07.2019 19:56

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od r3ady »

Jen pro info , čím vyšší vizkozita tím je větší odpor točícímu se vřetenu definovaného tvaru v oleji při dané teplotě, voda má hodnotu cca 1 , nejřidší průmyslové oleje kolem 16 při 23C . Těch 191 je ještě dost řídké , měřívám produkty co mají i několik tisíc , pro představu v hodnotách 700-800 zůstane stát lžička.Jak je vidět v technických listech tak při 150C je to řídké téměř jako voda. Pokud si to chcete změřit doma tak vizkozimetry stojí od 400 litrů až po několik mega
Naposledy upravil(a) r3ady dne 31.10.2019 17:24, celkem upraveno 1 x.
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI 140kW DSG R-Line 2016

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

r3ady píše:Jen pro info , čím vyšší vizkozita tím je větší odpor točícímu se vřetenu definovaného tvaru v oleji při dané teplotě, voda má hodnotu cca 1 , nejřidší průmyslové oleje kolem 16 při 23C . Těch 191 je ještě dost řídké , měřívám produkty co mají i několik tisíc.Jak je vidět v technických listech tak při 150C je to řídké téměř jako voda. Pokud si to chcete změřit doma tak vizkozimetry stojí od 400 litrů až po několik mega

Neviem o com hovoríš ale vieš čo je vlastne viskozný index?
Tych 191 je hodnota viskozneho indexu nie viskozity!!!!
Viskozný index nevyjadruje viskozitu oleja !!!

Hodnota viskozity sa s teplotou mení. Čím je olej teplejší tým je viskozita nižšia a opačne, čím je chladnejší, viskozita rastie. Táto zmena viskozity sa nazýva viskozitný index. Ak je zmena viskozity menšia vzhľadom na zmenu teploty, tak je vyšší viskozitný index a opačne. Viskozitný index je jedným z parametrov oleja a hovorí o jeho kvalite - kvalitnejší olej ma vyšší viskozitný index. Monográdové oleje majú nižší viskozitný index ako oleje multigrádové


Pekný vecer

r3ady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.07.2019 19:56

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od r3ady »

njn přehlíd jsem se mělo tam být 72 (případně 66).
Jen jsem chtěl vysvětlit v rychlosti co ta hodnota vlastně znamená a s čím ji srovnat.
Naposledy upravil(a) r3ady dne 31.10.2019 17:42, celkem upraveno 1 x.
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI 140kW DSG R-Line 2016

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

V pohode :good:

Kukal som že o čom.
No 72 pri 40C
motul 63 co je pre studene starty lepsie ako 72 .

Tak uvidime :good:

r3ady
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 24.07.2019 19:56

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od r3ady »

při studeném startu tam bude mnohem víc , toto je hodnota při 40C.
Jinak jsou to celkem nízké rozdíly , pozná to více méně jen ten měřící stroj a motor , laik by to asi nepoznal kdyby mu to stálo na stole pro srovnání.
VW Passat Variant Highline 2.0 TDI 140kW DSG R-Line 2016

PassatB8-BiTdi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 39
Registrován: 14.08.2019 10:13

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od PassatB8-BiTdi »

Však jasne ze tam budem viacej o tom bohužial datasheet nehovorí.
Ide o ten rozdiel ktorý tam je a ten bude aj pri 0 stupňoch.Dôlezite je že je riedši počas celej doby zahrievania na pracovnu teplotu :good:
Asi to netreba moc riešit dalej.
Vyborna je aj hodnota TBN ktora pri olejoch ACEA C3 býva vacsinou okolo 6,6 Motul ma až 8 co je výborne.


Vyskúšam a dam vedieť .

tomo_111
Řidič
Řidič
Příspěvky: 82
Registrován: 06.08.2020 16:47

Re: spolehlivost biTDI

Příspěvek od tomo_111 »

Ahoj,
neviete niekto, cim by mohli byt sposobene 'spatne starty'
Ked auto stoji 2 dni (v garazovom stani, 10-15 stupnov teplota?) tak niekedy pri prvom starte dyl toci nez naskoci. Po zhasnuti a prestartovani uz naskoci hned.

baterkou to zda sa nie je ( ma 2 mesiace, bola pre istotu dobita, napatie pri dlhsom stani zda sa drzi).
auto ma 4.5r a 80k km.

Dik

edit: mam len jednoduchu diagnostiku (Car scanner appka a adapter za 5 korun), ta nehlasi ziadne diagnosticke chyby


Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“