TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
-
- Nový člen
- Příspěvky: 13
- Registrován: 22.05.2012 09:30
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Plánujem vybrať komplet čerpadlo, tá chobotnica z akého dôvodu? takže to nepôjde tak jednoducho ako na videu áno?
VW Sharan 1,9TDI 2006 85kW
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
No pro to vyndání a náhradu kolínkem si musíš asi natřikrát zalomit ruce, je tam přístup dost nahouby. Na videu to vypadá jednoduše, ale skutečnost je kapku jiná.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- dejdar
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha - západ
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Odpojuji trubku sání z motoru, získám tím výrazně víc prostoru.
Párkrát jsem to dělal I tak aniž bych sundal ten kryt u stěračů.
Když není nějaký zásek, tak je výměna čerpadla otázka 10-ti minut.
Párkrát jsem to dělal I tak aniž bych sundal ten kryt u stěračů.
Když není nějaký zásek, tak je výměna čerpadla otázka 10-ti minut.
Sharan II 2006 + Tabbert Rossini
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
veškeré autoelektro, diagnostika-nejen VW, opravy příhřevů, přestavby na nezávislé, opravy MAXIdotů, apod...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 04.07.2015 16:35
- Bydliště: Kuželov
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Já odšroubuju držák i s čerpadlem ,pak vytáhnu čerpadlo z gum. úchytů. Pak už jen nějak nasukovat sikovky na ty sponky a je to. Vyteče pár deci chladící kapaliny , nic hrozného. Čerpadla mám dvě , tak je vždycky jenom prohodím. Cca 10 až 15 minut práce a trochu odrané ruce.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 23.09.2011 21:14
- Bydliště: okr.Levice
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Potrebujem prosím radu...
Mám v Sharane 2005 origo nezávislé kúrenie ovládané hodinami v strope.
Po spustení sa zapne climatronic ba funkciu HE a krásne vyhreje interiér, no motor zostáva studený.
Skúsil som to aj pri vypnutom climatronicu no motor zostáva studený. Okruh sa točí len po radiátor.
Otazka: čo riadi prietok vody z bufíku, je tam niekde termostat ako napr. pri T4-ke kde po dosiahnutí teploty 70stp. pustí teplú vodu aj do motora.
Jednoducho chcem ohriat motor pred štartom a teraz to nefunguje...
Prehľadal som fórum, no môj problém sa tu neriešil. Ďakujem.
Mám v Sharane 2005 origo nezávislé kúrenie ovládané hodinami v strope.
Po spustení sa zapne climatronic ba funkciu HE a krásne vyhreje interiér, no motor zostáva studený.
Skúsil som to aj pri vypnutom climatronicu no motor zostáva studený. Okruh sa točí len po radiátor.
Otazka: čo riadi prietok vody z bufíku, je tam niekde termostat ako napr. pri T4-ke kde po dosiahnutí teploty 70stp. pustí teplú vodu aj do motora.
Jednoducho chcem ohriat motor pred štartom a teraz to nefunguje...
Prehľadal som fórum, no môj problém sa tu neriešil. Ďakujem.
ex :Ford Galaxy 1.9tdi GHIA 85kW+chip 2002
Sharan 1.9tdi Special 2005
Sharan 1.9tdi Special 2005
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Je tam ventil
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 23.09.2011 21:14
- Bydliště: okr.Levice
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Môže byť, že je KO? Kde ho mám hľadať, poprípade ak máš fotku...
... a ďakujem za reakciu
... a ďakujem za reakciu
ex :Ford Galaxy 1.9tdi GHIA 85kW+chip 2002
Sharan 1.9tdi Special 2005
Sharan 1.9tdi Special 2005
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Měl by to být ventil ovládaný podtlakem, přibližně v blízkosti konců táhel řadící páky. Nebo když půjdeš po podtlakových trubkách od vývěvy.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 23.09.2011 21:14
- Bydliště: okr.Levice
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Ďakujem pekne!
ex :Ford Galaxy 1.9tdi GHIA 85kW+chip 2002
Sharan 1.9tdi Special 2005
Sharan 1.9tdi Special 2005
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 16.01.2019 12:33
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Zdravím všechny autokutily, rád bych prvně poděkoval všem za dobré tipy ohledně problémů z přídavným topením v šaryku, hodně mi to pomohlo při hledání problémů a odstraněním závad - komplet vyčistění bufíku, uhlíky v oběhovém čerpadle, funkce přídavného topení, a pod. Nyní jsem ale už v koncích z opravou, a asi kopím nové topení D5Z-F, neboť mě již nic nenapadá. Zvažuji ještě novou jednotku, ale ta stojí 5200kč a nový bufík 9000kč, to zas není tak velký rozdíl, takže mi zbude spousty náhradních dílů. Aj jsem vydrbal z ř.jednotky tu gumu či co, propájel co se dalo, ale nic. Bufík komunikuje, zobrazuje teploty, čidla, žhavení - vše OK ale prostě nestartuje. Ještě předtím než to zdechlo úplně tak to najelo do 55°C a vyskočil eror paměti či co. A teď už nic, ani nepohne dmychadlem.
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
No jestli je to D5Z-F, tak to bývá jednotkou. Těžko radit, zda koupit nový či repasovaný bufík, nebo koupit jen jednotku. Pro určení závady se dá třeba zbytek bufa zapojit na jinou jednotku, posoudit stav a pak se rozhodnout.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- mahura
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 07.06.2009 10:43
- Bydliště: Hlubočepy
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Měl jsem podobný problém, koupil jsem novou jednotku za 5.000,- (někde v Plzni ) a bylo po problému...je to hodně peněz, ale za to vztekání a námahu se to vyplatilo...měl jsem bufík asi 5x venku, hubu plnou sraček a vody...a ještě v zimě na ulici...moc fajn...přeju hodně úspěchů...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 24
- Registrován: 11.08.2009 11:44
Re: TOPENÍ, ČERPADLO-OBĚH: bufík se přehřívá, chcípá a startuje
Pro inspiraci: řešil jsem přehřívající se bufík (D5WZ příhřev v Sharanu 2001), začal jsem výměnou uhlíků v čerpadle, čerpadlo pak šlo hezky, ale bufík se stále přehříval. Koupil jsem radši čerpadlo nové, bufík beze změny. Tak jsem celý zadní okruh odpojil a protisměrně propláchl hadicí. Vyteklo dost sraček a teď bufík jede krásně. Při provozu je rozdíl teplot vstup/výstup do 10°C.
Naposledy upravil(a) arielohv dne 08.02.2021 11:16, celkem upraveno 1 x.
VW Sharan AUY 2001
-
- Nový člen
- Příspěvky: 21
- Registrován: 09.08.2020 10:21
- Bydliště: Plzeň
Příhřev cykluje
Zdravím,
nechal jsem si vyměnit příhřev a ten funguje krásně. Jenže.
Když nechám motor na volnoběh tak se příhřev bleskově nahřeje na výstupu na 93°C a tak se zase vypne, teplota spadne zapne se , ...
Když jsem držel motor pod plynem cca. 2500 otáček tak fungoval jak má. Jen co jsemdal nohu z plynu teplota na výstupu letěla nahoru.
Stejně podivně se chová i při jízdě.
Čerpadlo po vypnutí motoru běží. Nechal jsem motor při testu na místě bez víčka expanzky a topení naplno, aby se to případně odvzdušnilo.
Čerpadlo po doběhu jsem měnil. Dá se namotnovat obráceně, nebo "štekr" - že by třeba to čerpadlo běželo proti motoru ? Můžete to někdo nafotit, abych věděl správnou polohu?
Případně kde jinde hledat šotka?
nechal jsem si vyměnit příhřev a ten funguje krásně. Jenže.
Když nechám motor na volnoběh tak se příhřev bleskově nahřeje na výstupu na 93°C a tak se zase vypne, teplota spadne zapne se , ...
Když jsem držel motor pod plynem cca. 2500 otáček tak fungoval jak má. Jen co jsemdal nohu z plynu teplota na výstupu letěla nahoru.
Stejně podivně se chová i při jízdě.
Čerpadlo po vypnutí motoru běží. Nechal jsem motor při testu na místě bez víčka expanzky a topení naplno, aby se to případně odvzdušnilo.
Čerpadlo po doběhu jsem měnil. Dá se namotnovat obráceně, nebo "štekr" - že by třeba to čerpadlo běželo proti motoru ? Můžete to někdo nafotit, abych věděl správnou polohu?
Případně kde jinde hledat šotka?
Sharan Family 2002 , 1.9 85 kW
Touran 2004, 1,9 74 kW
Touran 2004, 1,9 74 kW
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: Příhřev cykluje
respektuj toto sag/pravidla-a-navod-k-pouzivani-fora-i ... 25546.html
pozri tuto viewtopic.php?f=50&t=45929
pokial si menil cerpadlo skontroluj ci si ho spravne, moze to byt zavzdusnene tu pomoze len poriadna jazda na vyssich otackach moze byt pripchaty aj zadny radiator alebo prehodene hadice....
pozri tuto viewtopic.php?f=50&t=45929
pokial si menil cerpadlo skontroluj ci si ho spravne, moze to byt zavzdusnene tu pomoze len poriadna jazda na vyssich otackach moze byt pripchaty aj zadny radiator alebo prehodene hadice....