Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem - |VYŘEŠENO|
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Tak jsem včera dovezl auto ze servisu, bylo řečeno, že už nechcípá. Provedl jsem jízdu po městě, v pohodě, pak dalších 12 km domů, v pohodě. Za 4 hodiny cesta do města, v pohodě, poté zase po chvíli domů 12 km, a 50 m před barákem se to stalo opět. Ovšem trošku jinak, auto jsem trošku více do kopce vytočil do otáček, vyřadil jsem, zpomalil a do zatíčky, motor zhasl, ztuhlo řízení, ale nepíplo "motor do dílny", rozsvítila se kulatá kontrolka esp, epc, které se rozsvicovalo také již nesvítí. Rozdíl byl ovšem v tom, že auto nešlo vůbec nastartovat, dříve, jsem ho s plynem na podlaze alespoň nějak nahodil. Po pár minutách se ale zadařilo a dojel jsem bez problémů, otáčky to drželo zas ok. Auto při jízdě občas pocukává, tu lambdu jsem zatím neměnil, mohla by to dělat ona ? Zkusím ji odpojit, co to bude dělat.Díky.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Ahoj, tak po odpojení lambdy před katem auto přestalo i pocukávat za jízdy a jelo krásně plynule, jezdil jsem s autem celé odpoledne a v pořádku.
Ovšem, když se auto opravdu pořádně ohřeje, po dlouhé jízdě, problémy jsou zpět, chcípání za jízdy, mizerný výkon, špatný tah, motor do dílny, svítí esp, epc.... Stalo se mi i to, že auto jakoby běželo, ale nulová reakce na plyn pedál...Nevím, zda je to tím, že je lambda odpojená. Nicméně výměně pístních kroužků se nevyhnu, to už vím, ovšem vyřeší to tyto problémy... ?
Ovšem je mi divné, že mi na palubce nesvítí žádná chyba, když jezdím bez lambdy.
Ovšem, když se auto opravdu pořádně ohřeje, po dlouhé jízdě, problémy jsou zpět, chcípání za jízdy, mizerný výkon, špatný tah, motor do dílny, svítí esp, epc.... Stalo se mi i to, že auto jakoby běželo, ale nulová reakce na plyn pedál...Nevím, zda je to tím, že je lambda odpojená. Nicméně výměně pístních kroužků se nevyhnu, to už vím, ovšem vyřeší to tyto problémy... ?
Ovšem je mi divné, že mi na palubce nesvítí žádná chyba, když jezdím bez lambdy.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.04.2019 09:57
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Uz si nepamatam ci si daval prehrat nanovo SW riadiaej jednotky priamo vo VW. Na jednom fore sa bavili o problemoch s motorom a pomohlo to.
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
SW prehranej nebyl, ale taky uz me to napadlo. Dik, zkusim.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Ahoj, zkusim koupit jeste tu lambdu před kat, jsem spravne, kdyz jsem nasel, že do 1.6 16v ATN patří 036906262J LZA11-v4 - 810 mm, s 5 piny ? Najít totiž tu správnou je fakt oříšek. Měla by tam bejt tusím otigo NGK (NTK), v mém autě už totiž origo podle všeho při koupi nebyla.
Našek jsem jich povícero, ovšem někde uvídějí pinů i 6, tak se ptám, zda to vad. Ten jeden pin se mi zdá z fotek takový zdvojený a širší, tak nevím, zda ho některé obchody uvádějí jako 6 pin a dá se použít, či je tomu jinak.
Jinak ,kdyby se někomu válela doma tato lambda, funkční, klidně ji koupím. Díky.
Našek jsem jich povícero, ovšem někde uvídějí pinů i 6, tak se ptám, zda to vad. Ten jeden pin se mi zdá z fotek takový zdvojený a širší, tak nevím, zda ho některé obchody uvádějí jako 6 pin a dá se použít, či je tomu jinak.
Jinak ,kdyby se někomu válela doma tato lambda, funkční, klidně ji koupím. Díky.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Ahoj, tak jsem lambdu vyměnil za Originál NGk. Vyřešily se problémy s výkonem - auto němělo tah, špatně reagovalo na plyn, nešlo do otáček. Teď auto jede fakt pěkně.
Problémy s chcípáním při ohřátém motoru se ovšem nevyřešily.
situaci mám vypozorovanou a stane se tomu tak při konstatní rychlosti. Jedu přes ves +- stále 50, pustím plyn, abych dodržel ryhlost a po následném sešlápnutí plynu , či přeřazení auto cukne a od té doby otáčky nedrží, jede cukavě a po vyřazení zdechne.
Ještě mě napadá ten EGR, tak ho zkusím na chvíli zaslepit, popřípadě vyměnít. Také vyčistím klapku i zespodu a budu řešit dál.
Problémy s chcípáním při ohřátém motoru se ovšem nevyřešily.
situaci mám vypozorovanou a stane se tomu tak při konstatní rychlosti. Jedu přes ves +- stále 50, pustím plyn, abych dodržel ryhlost a po následném sešlápnutí plynu , či přeřazení auto cukne a od té doby otáčky nedrží, jede cukavě a po vyřazení zdechne.
Ještě mě napadá ten EGR, tak ho zkusím na chvíli zaslepit, popřípadě vyměnít. Také vyčistím klapku i zespodu a budu řešit dál.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Zaslepeni EGR nepomuze, euro 4 to automaticky hodi do nouzaku.
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Sehnal jsem si od známého vyhozený EGR z Fabie 1.4 16v, nějaký noname. Měnil ho za nový, protože je ten starý prý vadný.
Řekl jsem si, že za pokus nic nedám a ten noname, údajně vadný EGR jsem použil. Zatím jezdím a musím zaklepat. Bez problému, bez chcípnutí.
EGR jsem nijak nenastavoval, bylo by asi dobré ho přes diag. nastavit, že ?
Řekl jsem si, že za pokus nic nedám a ten noname, údajně vadný EGR jsem použil. Zatím jezdím a musím zaklepat. Bez problému, bez chcípnutí.
EGR jsem nijak nenastavoval, bylo by asi dobré ho přes diag. nastavit, že ?
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
- xerxes
- VWmaniak
- Příspěvky: 10178
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
egr se časem sám nastaví
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.04.2019 09:57
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
Mne po odpojeni egr konecne necuka autom. Mam euro4 a zatial sa nic zle, okrem kontrolky motoru, nestalo. Vymenil som aj plynovy pedal a to zas vyriesilo skakanie autom pri posuvani sa v kolone na jednotke.
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem
U mě cukání způsobovala špatná lambda, auto němělo po sešlápnutí vůbec tah a z ničeho nic, jako když střelí a auto vyrazilo.
Zatím (musím zaklepat) auto stále jede a nezdechlo mi to ani jednou. Tak to snad i tak zůstane.
Zatím (musím zaklepat) auto stále jede a nezdechlo mi to ani jednou. Tak to snad i tak zůstane.
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Řidič
- Příspěvky: 88
- Registrován: 01.09.2018 00:15
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem - |VYŘEŠENO|
Ahoj, tak auto jezdí, necuká, nechcípá. Chtěl bych tímto všem zde přispívajícím poděkovat za rady.
Pro ty, kteří řeší podobné problémy jsem se rozhodl sepsat seznam dílů, které jsem měnil a závady, které tyto vadné díly způsobovaly.
1) Lambda sonda před katem - Byla vadná a způsobovalo to u mě velmi špatný tah auta, špatná reakce na plyn. Vyjel jsem např z křižovatky a ať jsem šlapal na plyn, jak jsem chtěl, auto prostě vůbec nejelo, najednou, jako když střelí a auto vyrazilo.
Po výměně auto skvěle táhne a necuká.
Lambda vyměněna za originál NGK - číslo dílu pro 1.6 16v ATN (s delším kabelem) 036906262J LZA11-v4 - 810 mm kabel ,konektor s 5 piny
2) EGR Ventil - zdá se hlavní příčína celého problému, že auto po zahřátí na volnoběh chcípalo.
EGR se zasekával a nefungoval správně, takže to na volnoběh auto spalinami, které EGR pouštěl zpět motor udusil. Auto poté nešlo nastartovat, či chytilo velmi bídně při sešlápnutém plynu na podlahu. Na palubce se rozsvicovala kontrolka ABS, (trojůhelník v kolečku na pravé straně budíků), občas spolu s kontrolkou ESP na protější straně. Ovšem na diag. EGR chybu nevyhazoval, o to horší byla detekce problému. (dá se řící, že jsem ze zoufalství šel stylem pokus/omyl a měnil vše postupně).
EGR jsem si půjčil na zkoušku nějaký noname vyhozený z Fabie 1.4 16V, jako nefuknční a kupodivu u mě v autě funguje, jak má. (snad tomu tak bude i nadále).
3) Senzor klikové hřídele
Auto z ničeho nic nešlo nastartovat, točilo jako vzteklé, ale prostě nic.
Po výměně tohoto senzoru už vše ok.
4) Zapalovací modul
Spolu se senzorem klikovky mi způsoboval to, že auto nešlo nastartovat. Měnil jsem oboje dohromady.
5) MAP senzor - senzor sacího potrubí.
Ten jsem měnil vloni, na diag mi ukazoval chybu. Může způsobovat chcípání a cukání také.
6) Těsnost sání
Nechal jsem si přetěsnít sání, protože auto přisávalo falešný vzduch.
Toto byly asi ty nejzákladnější věci, které jsem na autě měnil. Mozná tento soupis někomu pomůže.
V případě mého auta to byla kombinace více vadných dílů dohromady, což znesnadňovalo odhlalení toho, co tomu presně je.
Lambda + EGR, do toho MAP senzor, zapalovací modul, senzor na klice,...
Pro ty, kteří řeší podobné problémy jsem se rozhodl sepsat seznam dílů, které jsem měnil a závady, které tyto vadné díly způsobovaly.
1) Lambda sonda před katem - Byla vadná a způsobovalo to u mě velmi špatný tah auta, špatná reakce na plyn. Vyjel jsem např z křižovatky a ať jsem šlapal na plyn, jak jsem chtěl, auto prostě vůbec nejelo, najednou, jako když střelí a auto vyrazilo.
Po výměně auto skvěle táhne a necuká.
Lambda vyměněna za originál NGK - číslo dílu pro 1.6 16v ATN (s delším kabelem) 036906262J LZA11-v4 - 810 mm kabel ,konektor s 5 piny
2) EGR Ventil - zdá se hlavní příčína celého problému, že auto po zahřátí na volnoběh chcípalo.
EGR se zasekával a nefungoval správně, takže to na volnoběh auto spalinami, které EGR pouštěl zpět motor udusil. Auto poté nešlo nastartovat, či chytilo velmi bídně při sešlápnutém plynu na podlahu. Na palubce se rozsvicovala kontrolka ABS, (trojůhelník v kolečku na pravé straně budíků), občas spolu s kontrolkou ESP na protější straně. Ovšem na diag. EGR chybu nevyhazoval, o to horší byla detekce problému. (dá se řící, že jsem ze zoufalství šel stylem pokus/omyl a měnil vše postupně).
EGR jsem si půjčil na zkoušku nějaký noname vyhozený z Fabie 1.4 16V, jako nefuknční a kupodivu u mě v autě funguje, jak má. (snad tomu tak bude i nadále).
3) Senzor klikové hřídele
Auto z ničeho nic nešlo nastartovat, točilo jako vzteklé, ale prostě nic.
Po výměně tohoto senzoru už vše ok.
4) Zapalovací modul
Spolu se senzorem klikovky mi způsoboval to, že auto nešlo nastartovat. Měnil jsem oboje dohromady.
5) MAP senzor - senzor sacího potrubí.
Ten jsem měnil vloni, na diag mi ukazoval chybu. Může způsobovat chcípání a cukání také.
6) Těsnost sání
Nechal jsem si přetěsnít sání, protože auto přisávalo falešný vzduch.
Toto byly asi ty nejzákladnější věci, které jsem na autě měnil. Mozná tento soupis někomu pomůže.
V případě mého auta to byla kombinace více vadných dílů dohromady, což znesnadňovalo odhlalení toho, co tomu presně je.
Lambda + EGR, do toho MAP senzor, zapalovací modul, senzor na klice,...
VW GOLF IV Generation 1.6 16V ATN 77KW r.v. (12/1999) Barva: Technoblau (LW5Y)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.01.2023 07:03
Re: Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 12/1999) - nahodilé problémy s motorem - |VYŘEŠENO|
Dobrý den
mám nějakou dobu rok Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 2005) vesměs všechny zásadní neduhy jsem vyřešil .
Až na jeden po nastartování motor běží jak má cca 1000 ot., ale po zahřátí, vyřazení nebo zastavení otáčky klesnou na 700 a při rozjezdu bez přidáni plynu ztrácí motor výkon ani na jedničku bez plynu motor auto pořádně neutáhne (ještě jsem si všiml že když zapnu tlačítkem AC klima která normálně nefunguje je prasklá hadice uniklo médium tak se otáčky zvýší na 900 ).
Mechanici mi tvrdí že je to normální.....můj názor je jiný .U Oktávky jsem tohle nikdy nezažil.
Prosím poraďte mi jestli někdo tušíte kde je problém.
mám nějakou dobu rok Golf 4 Generation 1.6.16V 77kw (r.v. 2005) vesměs všechny zásadní neduhy jsem vyřešil .
Až na jeden po nastartování motor běží jak má cca 1000 ot., ale po zahřátí, vyřazení nebo zastavení otáčky klesnou na 700 a při rozjezdu bez přidáni plynu ztrácí motor výkon ani na jedničku bez plynu motor auto pořádně neutáhne (ještě jsem si všiml že když zapnu tlačítkem AC klima která normálně nefunguje je prasklá hadice uniklo médium tak se otáčky zvýší na 900 ).
Mechanici mi tvrdí že je to normální.....můj názor je jiný .U Oktávky jsem tohle nikdy nezažil.
Prosím poraďte mi jestli někdo tušíte kde je problém.