1.6 FSI - Chyba P0401 - EGR, Následně P0108 a P0113

1.4, 1.6, 1.8....

Moderátoři: čapik, -Jakub-

Odpovědět
Uživatelský avatar
Rendy-R10
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 18.11.2011 11:44
Bydliště: Ústecký kraj

1.6 FSI - Chyba P0401 - EGR, Následně P0108 a P0113

Příspěvek od Rendy-R10 »

Ahoj klucí, řeším nyní jeden problém u Golfa V, 2004, 1.6 FSI 85kW, BLP a jelikož už si nevím rady, chtěl bych požadat o pomoc.

Zhruba před pár týdny se mi objevila kontrolka motoru (emisí) a při jízdě jsem začal cítit, jak auto jede hůře, má větší spotřebu a při stání na volnoběh auto mírně cukalo, jako by se dusilo. Po napíchnutí na pc mi vyjela chyba P0401 - Systém vedení výfukových plynů - průtok příliš malý. Po konzultaci se známým mi potvrdil, že je špatný egr ventil a že pomůže výměna. Chybu jsme smázli a egr nejdřív vyčistili. Nepomohlo. Chyba se zhruba po 30km objevila znovu. Koupili jsme tedy nový, nastavili a chyba se mi bohužel objevila znovu.

Po přečtení všeho možného jsme egr opět vyndali, vyčistili trubky od egru a škrtící klapku, které byly šíleně zanesené. Zkompletovali zpět, chybu smázli a tady je zádrhel, díky kterému nevím, jak dál. Po nastartování se již chyba motoru neobjevila, nýbrž se objevila chyba ESP, konkrétně: P0108 - Absolutní tlak sběrného potrubí / barometrického tlaku Circuit High Input a P0113 - Teplota nasávaného vzduchu Circuit High Input.
Tyto 2 chyby už smazat nelze. Co jsem se dočetl, mělo by to být jedno čidlo. Nicméně jsem z této chyby docela rozhozen.

Nyní se mi i stalo, že kontrolka ESP po nastartování zhasla a objevila se zpátky kontrolka motoru. Po napíchnutí již nevykazuje chybu egru, ale pouze tyto 2 zmíněné. Pokud ji smažu, zhasne a objeví se zpátky ESP :D
Nesetkal se s tím někdy někdo, kdo by dokázal případně pomoct? Po přečtení několika diskusích se řešila i špatná kabeláž ke škrtící klapce, kterou mám v plánu projít.
Děkuji za každou radu ;)

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4768
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.6 FSI - Chyba P0401 - EGR, Následně P0108 a P0113

Příspěvek od srotty »

Nejdřív bych se podíval na samotné čidlo. Tím jak jste vše okolo čistili je docela možné,že si nasálo nečistoty a blbě teď ukazuje.
Ano ,je společné pro obě chyby,měří jak množství vzduchu,tak jeho teplotu. V měřených hodnotách si najdi ,jaké udává hodnoty,jestli to nejsou nesmysly.

Uživatelský avatar
Rendy-R10
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 18.11.2011 11:44
Bydliště: Ústecký kraj

Re: 1.6 FSI - Chyba P0401 - EGR, Následně P0108 a P0113

Příspěvek od Rendy-R10 »

Super, děkuji. Mrkneme na to, jelikož mi přijde taky divný, že by to najednou nešlo. Mohu se ještě blbě zeptat, které to čidlo to přesně je? :)

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4768
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.6 FSI - Chyba P0401 - EGR, Následně P0108 a P0113

Příspěvek od srotty »

Sorry že píšu až teď,byli jsme pryč :D . Čidlo je zezadu motoru z boku horního dílu sacího potrubí viz.foto,pozice 26.
Přílohy
čidlo.jpg

Uživatelský avatar
Rendy-R10
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 244
Registrován: 18.11.2011 11:44
Bydliště: Ústecký kraj

Re: 1.6 FSI - Chyba P0401 - EGR, Následně P0108 a P0113

Příspěvek od Rendy-R10 »

srotty píše:Sorry že píšu až teď,byli jsme pryč :D . Čidlo je zezadu motoru z boku horního dílu sacího potrubí viz.foto,pozice 26.
Mockrát děkuji. Jak bude trochu času, hned se na to vrhnu. Ještě jednou díky ;-)

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzin“