Rychlost zahrivani motoru

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
MartinOpalecky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 01.01.2020 20:01

Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od MartinOpalecky »

Zdravim, mam dotaz na zahrivani motoru. Mam 110kw CLRB s DSG.

Pri jizde po meste pri aktualnich teplotach se mi po chvilce ohreje voda lehce nad 60 stupnu pak rychle teplota spadne na 50 dle teplomeru realne asi mene a pak jen pozovolna stoupa na 90 kde se zastavi a drzi.

Pri jizde mimo mesto rychle vyleze nad 60 kde se na par minut zastavi a pak pomalu vyleze na 90.

Je to normalni stav ? Mam z toho pocit ze az pri 60 zacne vodni pumpa protacet vodu a dojde k podchlazeni. Je to tak spravne?

Mam b8 teprve kratce, tak nevim jestli je to normalni. Celkove jsem ohrev motoru cekal rychlejsi.

Diky za odpovedi
Martin

Uživatelský avatar
ricardo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 264
Registrován: 03.11.2008 12:18

Re: Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od ricardo »

...pre pochopenie si skus vyhladat ako funguje Thermal Management motoru...

MartinOpalecky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 01.01.2020 20:01

Re: Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od MartinOpalecky »

Muzes me prosim nasmerovat, nic blizsiho se mi nepodarilo najit. Pokud to tak maji vsichni staci mi, ze je to OK :)

Diky
Martin

Uživatelský avatar
Jiruna09
Závodník
Závodník
Příspěvky: 605
Registrován: 01.06.2016 15:29
Bydliště: okres Benešov

Re: Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od Jiruna09 »

Motor má více okruhů. Přednostně se ohřívá menší okruh kolem hlavních dílů a jak teplota roste, je teplo používáno ve zbytku motoru. A určitě ze začátku nebude motor pouštět teplou vodu na vytápění kabiny na plno.
Takže řízení teploty motoru hospodaří tak, aby bylo prohrivani motoru efektivní. Proto ze začátku teplota vyroste poměrně rychle, ale jak roste teplota, roste odběr.

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od CentriFUGA »

Já bych to popsal jednodušeji - máš malý a velký okruh oddělený termostatem, nejdříve se ohřeje malý okruh k cca 70 ° a pak otevře termostat a už jede voda komplet, jenže teď, když je větší zima je, tak ti voda z velkého okruhu ochladí vše že teplota spadne třeba zasi 10-20° a pak už to pozvolna ohřívá celý ten okruh. Takže je to normální,ale třeba v létě to normálně ani nepoznáš, jelikož není voda tak chladná, v zimě je to více vidět...nejlepší je na tuto. Ukázku Škoda 120, kde je 12,5 litrů vody a když se ti ohřeje malý okruh, který má jen asi 4litry a pak. Otevře termostat a vleti ti tam 8 litrů studený... Tam to houpe teprve...

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od eauto1.cz »

Tak nějak akorát tam je ještě, pokud nemáš základní holátko nebo verze pro jižní regiony, elektropřihřívač pro kabinu, který se kdysi spínal jen když jsi dal klimatronic na HI ale dneska mám pocit, že je řízen sofistikovaněji, (Euro5 a novější 6...) a spíná při určitém mrazu a určité potřebě na topení a už nemusíš dávat HI a je tam více podmínek řídí to jednotka a nechápu kdy a jak akorát to tedy topí úžasně dobře, spíš mám obavy že to je energeticky náročné. :)

Neví někdo exaktně podmínky pro ten elektrický přihřívač? Kdy se sepne a kdy ne? Akorát se dá v menu zakázat nebo povolit zcela. Nebo Klimatronic OFF vypne bufík i ten přihřívač vždy. Ale jaké jsou přesné podmínky pro akctivaci? Hraje tam roli profil klimy mírný-max? Atd...

Mě v té souvislosti napadá, zda někdo ví, jak funguje bufík originál, né příhřev ale nezávislé.
Termostaty mají pořád stejné časování dle teploty na kruhy, to je jasné, je i jasné že tam je navíc elektro ventil na přepínání okruhů.
Ale:
Bufík + motor:
Když jede bufík s motorem ve funkci příhřev, tak asi funguje vše stejně jako když je auto bez bufíku. Narůstá teplota a otvírají se termostaty.
Akorát nevím, kdy otvírá ten elektroventil pro topení do kabiny, při jaké telotě nebo zda se dá aktivovat režim, aby se topilo jen do kabiny bez motoru? Tady asi ten elektropříhřev jede stejně jako když bufík nemáš, topí jen když je zima a chceš hodně topit, že?

Bufík bez motoru: co dělá ten elektroventil? Nejdřív topí motor nebo kabinu? Jak tam funguje funkce toho elektrického přihřívače, jede v nějaké době taky, až se pustí ventilace? Nebo nejede nikdy? A dá se její používání ovládat tím nastavením teploty na klimatronicu dle intenzity? HI=elektropříhřev a 23 třeba bez, nebo to jede jen dle potřeby na vzrůst teploty a výkon topení a je jedno kolik nastavím a nebo bez motoru elektropříhřev nejede nikdy?

Ještě existuje funkce automatického spouštění vyhřívání sedaček při bufíku, ale už jsem zapomněl, zda jsem to na současném autě aktivoval, myslím že ano, a že i když výhřev sedaček nezapnu, je řidičova v mrazu méně ledová (kůže) ale je spíš jen chladná nebo dokonce akorát. Akorát nevím jestli to je komfortní automatické samočinné vyhřívání sedačky vyhříváním sedaček, nebo vytápěním celého interiéru?
Má na to vliv nastavení profilu klima? Mírný-Max? Ví někdo?

Hodně pozoruji v mrazech zvýšené otáčky volnoběhu když je kratší trasa, z těch cca800 na těch cca 1000 a není to DPF vypalování.
Podle mě to je dobíjení+ reakce na vyšší odběr mnoha elektrospotřebičů luxusní výbavy.

Aku i když je velká, tak se snaží i přes deaktivaci startstopu pořád podle mě používat rekuperaci. Přitom rekuperace v mrazech má být automaticky nefunkční aby se dobíjela aku nejvíce. Jenže teď je pořád okolo nuly tak to pořád rekuperuje a často nedobíjí vůbec a snaží se to mít volnou kapacitu na rekuperaci, a pak rekuperovat, pokud je kdy a kde.... takže je soustavně aku plná jen přibližně "na půl" nebo na "dvě třetiny" ale potom, je třeba dobíjet a jede to na zvýšený volnoběh okolo 1000ot i když dáš topení na 22 bufík vypneš, a vypneš všechny luxusní spotřebiče i světla a výhřev okna sedaček... Porstě to dobíjí...

Vidím to na voltmetru, někdy tam je okolo 14-15V a někdy jen něco přes 12 a když měřím kapacitu tak vidím na nabíječce vždy při těch 12 "půl kapacity aku" prázdné, a nabiješ to jedině nabíječkou až do plna, auto samotné při funkci rekuperace nikdy.
Tedy až na leden+část února, kdy jedině mrzne a rekuperace nejede a dobije se to vždy na full.

Máte někdo tu rekuperaci deaktivovanou nastálo? Asi to zvyšuje spotřebu ale podle mě to řeší pomalé startování motoru.
Pokud jeho příčinou není závada čidla na vačce např a pod ale je vše OK, tak je to napětí.
Při 12V a pod půl kapacity, tak tam je méně Ampér startovací proud a to točí studeným motorem 3x déle. (3sec cca?) Když máš aku 14-15V, tedy i plnou kapacitu, a startovací proud má A na max tak to startuje na brnk.
Tohle mnoho lidí řeší, že jednou natočí auto na brnk ale většinou to startuje déle... Né že by to byla závada, ale nikdo neví, jaké to má konkrétní podmínky aby se dalo to chování omezit na minimum nebo zcela se tomu vyhnout právě porozuměním toho všeho, co uvádím výše.

Třeba ženské tomu nemají šanci rozumět, ale vysvětli jim to, když sám pořádně nevíš co ty jednotky kdy kde jak proč dělají, potvory!

Ví někdo něco? :laugh:
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

MartinOpalecky
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 01.01.2020 20:01

Re: Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od MartinOpalecky »

Diky za odpovedi ! M.

Odesláno z mého SM-A600FN pomocí Tapatalk

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: Rychlost zahrivani motoru

Příspěvek od jmc »

Přiznám se, že nevím skoro nic :? , ale těm autům chybí ještě predikce jízdy a stahování předpovědi počasí a energymanagement stím spojený. Jo a četl jsem někde, že to auto se může samo nastartovat, aby se prohřálo a dobilo baterku - ale nevím, kde jsem to zachytil, tak to snad není pravda - nebo je?

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“