MF volant - řazení pádly
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 15.02.2019 19:33
MF volant - řazení pádly
Dobrý den,
uvažuji o výměně volantu na MF. Mám na výběr s pádly nebo bez. Auto je 1.6 TDi s 7°DSG. Četl jsem zde různé příspěvky, ale kloudný názor jsem na to nezískal. Ale nákup je jen jeden, pak už to měnit nechci.
Využiji pádla na své motorizaci vzhledem k ceně? Plánuji ovšem načipovat, alespoň trošku kvůli spojce.
Uvažuji patrně jen při předjíždění, kdy umí řadit i pro S režim, tam by se to asi hodilo. Ale jinak nevím. Tiptronic používám minimálně, kick-down vůbec (asi s tím ještě neumím).
Děkuji za názory
uvažuji o výměně volantu na MF. Mám na výběr s pádly nebo bez. Auto je 1.6 TDi s 7°DSG. Četl jsem zde různé příspěvky, ale kloudný názor jsem na to nezískal. Ale nákup je jen jeden, pak už to měnit nechci.
Využiji pádla na své motorizaci vzhledem k ceně? Plánuji ovšem načipovat, alespoň trošku kvůli spojce.
Uvažuji patrně jen při předjíždění, kdy umí řadit i pro S režim, tam by se to asi hodilo. Ale jinak nevím. Tiptronic používám minimálně, kick-down vůbec (asi s tím ještě neumím).
Děkuji za názory
- Mr.Slim@k
- Závodník
- Příspěvky: 610
- Registrován: 04.01.2009 17:20
- Bydliště: Kdesi na VWysočině
Re: MF volant - řazení pádly
Ahoj já mám auto ani né dva týdny, kick-down jsem již párkrát využil ale pádla pod volantem mě vůbec neberou kbybych je tam neměl tak mě to vůbec neva . Hodně jezdím dálnici takže šlápnu a jedu + využívám ACC. Kick-down si zkus při vypnutým motoru šlápnout na plynový pedál na podlahu a pak ještě přišlápnout je tam mikrospínač(to ucítíš) pokud se pletu opravte mě
- CentriFUGA
- VWexpert
- Příspěvky: 2574
- Registrován: 23.03.2013 23:28
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF volant - řazení pádly
Padla jsou dobré na zimu, když potřebuješ zařadit staly převod - 2ku nebo 3ku aby ti to neřadilo když nechceš kvůli prokluzu, jinak jsem to asi za dobu co mám dsg (4,roky) využil jen asi 3x když jsem si chtěl sám zařadit na nějaké klikate silnici a nebo když mi to moc poradilo když jsem táhl 2tuny podval
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 15.02.2019 19:33
Re: MF volant - řazení pádly
Dobrý den,
to jsem zkoušel, je ale správně že to při kickdownu podřadí třeba z 6 na 2 a pak nesmyslně zase zpátky na 3, pak 2 .. Při prudkém zmáčknutí plynu, ale ne na mikrospínač, to dělá skoro totéž.
Pádly by to udělalo jen o stupeň?
Vidím asi výhodu jen v podřazení při předjetí v režimu S, což pákou nejde.
Děkuji
to jsem zkoušel, je ale správně že to při kickdownu podřadí třeba z 6 na 2 a pak nesmyslně zase zpátky na 3, pak 2 .. Při prudkém zmáčknutí plynu, ale ne na mikrospínač, to dělá skoro totéž.
Pádly by to udělalo jen o stupeň?
Vidím asi výhodu jen v podřazení při předjetí v režimu S, což pákou nejde.
Děkuji
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF volant - řazení pádly
padly bude radit (pokud otacky dovoli) presne tam, kam chcete; pokud budete mit manualllni rezim, neni pak nutne radit na pace; ja pouzivam na brzdeni motorem a po cca 10-15 s (nekdy casove jinak kvuli zatizeni motoru) se vrati vse zpet na S, ci D; proc by neslo pakou podradit v manualnim rezimu? jinak kdyz se to naucite, tak muzete podrazovat, ale i radit nahoru jen pomoci plynoveho pedalu jen to dyl trva, nez pres padla... hlavne kvuli tomu dobrzdovani motorem a pripadnymu podrazeni (coz je ale fakt jednodussi delat plynem) se padla vyplati... pokud neni uprava SW prevodovky, tak se mu da do kopce vnutit nizsi stupen auto se tak netrapi... vsecko mam teda zkusenost z 6° DSG a Aisinu u PSA
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Řidič
- Příspěvky: 97
- Registrován: 15.02.2019 19:33
Re: MF volant - řazení pádly
na páce
v D mám možnost + a -
v S nemám (to jsem myslel)
v D mám možnost + a -
v S nemám (to jsem myslel)
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: MF volant - řazení pádly
Pokud někdo používá manuální řazení (jedno z jakého důvodu), jsou pádla pod volantem v podstatě nutnost, protože slavný koncern má, na voliči, opačnou logiku + / -, než je běžné a logické.
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF volant - řazení pádly
no ono v tu chvili je vlastne jedno, jestli je to S nebo D... jen to automaticky preradi v meznich situacich... dokonce se (alspon u nas) zacnou ukazovat ty prasteny indikatory pro prerazeni na MFDjiri.newo píše:na páce
v D mám možnost + a -
v S nemám (to jsem myslel)
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- Mr.Slim@k
- Závodník
- Příspěvky: 610
- Registrován: 04.01.2009 17:20
- Bydliště: Kdesi na VWysočině
Re: MF volant - řazení pádly
Peťas píše:Pokud někdo používá manuální řazení (jedno z jakého důvodu), jsou pádla pod volantem v podstatě nutnost, protože slavný koncern má, na voliči, opačnou logiku + / -, než je běžné a logické.
Jo jo to už jsem si taky otestoval z 3-jky místo na 4 jsem mu v manuálu pákou dal 2 velká paradá + jsem zvyklej z aut klasicky dozadu.
- radeksci
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovník
Re: MF volant - řazení pádly
Dotaz ohledně řazení pádly. Když řadím nahoru pádly je nutné ubírat při přeřazení plyn, nebo je možné řadit pod plynem bez ubrání.
Napadlo mě, jestli se přeci jen ta převodovka při ručním přeřazení pod plynem neničí ?
Napadlo mě, jestli se přeci jen ta převodovka při ručním přeřazení pod plynem neničí ?
Touran 5T 2,0TDI DFEA 110Kw DSG Highline
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2876
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: MF volant - řazení pádly
nic nedelate, jen mackate a SW prevodovky a samotna prevodovka si s tim bud drive, ci pozdeji poradi... pri prerazovani nahoru pri pridavani je uz nachystanej vyssi kvalt na druhe rychlosti, takze to ani zadny "problem" udelat nemuze (pokud je vsecko ostatni OK); nebojte se, ze by se preradilo v nejaky spatny okamzik; pokud to dela nejaky nepekny zvuky, je uz spatna prevodovka pokud mu budete s plynem "hybat", bude z toho vic zmatenej, nez kdyz je to klidne pod plnym plynem; co mam zkusenost, tak rucni razeni pri uz trochu opotrebovany spojce muze trochu zacit "blbnout" / zmatkovat pri podrazovani, ale pokud je vsecko OK, tak to nedela problem ani tak;
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- radeksci
- Nový člen
- Příspěvky: 31
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Rakovník
Re: MF volant - řazení pádly
Ne nic to nedělá, vše je v pořádku. Jen mne tohle napadlo že se vlastně pádlem přeřadí v plném tahu, když je to pod plynem. Nikde jsem se o tom nic nedočetl a nerad bych tu převodovku nějak ničil.
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
Touran 5T 2,0TDI DFEA 110Kw DSG Highline
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer
- Peťas
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OstraVWa
Re: MF volant - řazení pádly
Jak už bylo zmíněno, povel pádlem provede vlastně jenom přepnutí dvou spojek (v případě, že se řadí očekávaným směrem - zrychluju, tzn. nahoru).
Pokud se zrychluje (třeba pomalu), tak převodovka předpokládá, že další rychlost bude vyšší a už ji má připravenou. Pokud ale přijde opačný povel (zařadit dolů), tak to chvíli trvá, protože převodovka si musí přehodit tu připravenou vyšší rychlost za tu požadovanou nižší rychlost a až potom přepne spojky, Ale nijak jí to nevadí.
Pokud se zrychluje (třeba pomalu), tak převodovka předpokládá, že další rychlost bude vyšší a už ji má připravenou. Pokud ale přijde opačný povel (zařadit dolů), tak to chvíli trvá, protože převodovka si musí přehodit tu připravenou vyšší rychlost za tu požadovanou nižší rychlost a až potom přepne spojky, Ale nijak jí to nevadí.