MF volant - řazení pádly

Moderátoři: Chozin, alesino

Odpovědět
jiri.newo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 15.02.2019 19:33

MF volant - řazení pádly

Příspěvek od jiri.newo »

Dobrý den,
uvažuji o výměně volantu na MF. Mám na výběr s pádly nebo bez. Auto je 1.6 TDi s 7°DSG. Četl jsem zde různé příspěvky, ale kloudný názor jsem na to nezískal. Ale nákup je jen jeden, pak už to měnit nechci.
Využiji pádla na své motorizaci vzhledem k ceně? Plánuji ovšem načipovat, alespoň trošku kvůli spojce.
Uvažuji patrně jen při předjíždění, kdy umí řadit i pro S režim, tam by se to asi hodilo. Ale jinak nevím. Tiptronic používám minimálně, kick-down vůbec (asi s tím ještě neumím).

Děkuji za názory

Uživatelský avatar
Mr.Slim@k
Závodník
Závodník
Příspěvky: 610
Registrován: 04.01.2009 17:20
Bydliště: Kdesi na VWysočině

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od Mr.Slim@k »

Ahoj já mám auto ani né dva týdny, kick-down jsem již párkrát využil ale pádla pod volantem mě vůbec neberou kbybych je tam neměl tak mě to vůbec neva :D. Hodně jezdím dálnici takže šlápnu a jedu + využívám ACC. Kick-down si zkus při vypnutým motoru šlápnout na plynový pedál na podlahu a pak ještě přišlápnout je tam mikrospínač(to ucítíš) pokud se pletu opravte mě :wink:

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od CentriFUGA »

Padla jsou dobré na zimu, když potřebuješ zařadit staly převod - 2ku nebo 3ku aby ti to neřadilo když nechceš kvůli prokluzu, jinak jsem to asi za dobu co mám dsg (4,roky) využil jen asi 3x když jsem si chtěl sám zařadit na nějaké klikate silnici a nebo když mi to moc poradilo když jsem táhl 2tuny podval

jiri.newo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 15.02.2019 19:33

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od jiri.newo »

Dobrý den,
to jsem zkoušel, je ale správně že to při kickdownu podřadí třeba z 6 na 2 a pak nesmyslně zase zpátky na 3, pak 2 .. Při prudkém zmáčknutí plynu, ale ne na mikrospínač, to dělá skoro totéž.
Pádly by to udělalo jen o stupeň?
Vidím asi výhodu jen v podřazení při předjetí v režimu S, což pákou nejde.

Děkuji

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od kubisz »

padly bude radit (pokud otacky dovoli) presne tam, kam chcete; pokud budete mit manualllni rezim, neni pak nutne radit na pace; ja pouzivam na brzdeni motorem a po cca 10-15 s (nekdy casove jinak kvuli zatizeni motoru) se vrati vse zpet na S, ci D; proc by neslo pakou podradit v manualnim rezimu? jinak kdyz se to naucite, tak muzete podrazovat, ale i radit nahoru jen pomoci plynoveho pedalu ;-) jen to dyl trva, nez pres padla... hlavne kvuli tomu dobrzdovani motorem a pripadnymu podrazeni (coz je ale fakt jednodussi delat plynem) se padla vyplati... pokud neni uprava SW prevodovky, tak se mu da do kopce vnutit nizsi stupen auto se tak netrapi... vsecko mam teda zkusenost z 6° DSG a Aisinu u PSA
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

jiri.newo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 97
Registrován: 15.02.2019 19:33

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od jiri.newo »

na páce
v D mám možnost + a -
v S nemám (to jsem myslel)

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od Peťas »

Pokud někdo používá manuální řazení (jedno z jakého důvodu), jsou pádla pod volantem v podstatě nutnost, protože slavný koncern má, na voliči, opačnou logiku + / -, než je běžné a logické.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od kubisz »

jiri.newo píše:na páce
v D mám možnost + a -
v S nemám (to jsem myslel)
no ono v tu chvili je vlastne jedno, jestli je to S nebo D... jen to automaticky preradi v meznich situacich... dokonce se (alspon u nas) zacnou ukazovat ty prasteny indikatory pro prerazeni na MFD ;-)
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
Mr.Slim@k
Závodník
Závodník
Příspěvky: 610
Registrován: 04.01.2009 17:20
Bydliště: Kdesi na VWysočině

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od Mr.Slim@k »

Peťas píše:Pokud někdo používá manuální řazení (jedno z jakého důvodu), jsou pádla pod volantem v podstatě nutnost, protože slavný koncern má, na voliči, opačnou logiku + / -, než je běžné a logické.

Jo jo to už jsem si taky otestoval z 3-jky místo na 4 jsem mu v manuálu pákou dal 2 velká paradá + jsem zvyklej z aut klasicky dozadu.

Uživatelský avatar
radeksci
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od radeksci »

Dotaz ohledně řazení pádly. Když řadím nahoru pádly je nutné ubírat při přeřazení plyn, nebo je možné řadit pod plynem bez ubrání.
Napadlo mě, jestli se přeci jen ta převodovka při ručním přeřazení pod plynem neničí ?
Touran 5T 2,0TDI DFEA 110Kw DSG Highline
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2876
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od kubisz »

nic nedelate, jen mackate a SW prevodovky a samotna prevodovka si s tim bud drive, ci pozdeji poradi... pri prerazovani nahoru pri pridavani je uz nachystanej vyssi kvalt na druhe rychlosti, takze to ani zadny "problem" udelat nemuze (pokud je vsecko ostatni OK); nebojte se, ze by se preradilo v nejaky spatny okamzik; pokud to dela nejaky nepekny zvuky, je uz spatna prevodovka :-( pokud mu budete s plynem "hybat", bude z toho vic zmatenej, nez kdyz je to klidne pod plnym plynem; co mam zkusenost, tak rucni razeni pri uz trochu opotrebovany spojce muze trochu zacit "blbnout" / zmatkovat pri podrazovani, ale pokud je vsecko OK, tak to nedela problem ani tak;
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
radeksci
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 31
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od radeksci »

Ne nic to nedělá, vše je v pořádku. Jen mne tohle napadlo že se vlastně pádlem přeřadí v plném tahu, když je to pod plynem. Nikde jsem se o tom nic nedočetl a nerad bych tu převodovku nějak ničil.
Díky za odpověď.
Touran 5T 2,0TDI DFEA 110Kw DSG Highline
Scirocco 1,8 GTII 1992 original youngtimer

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: MF volant - řazení pádly

Příspěvek od Peťas »

Jak už bylo zmíněno, povel pádlem provede vlastně jenom přepnutí dvou spojek (v případě, že se řadí očekávaným směrem - zrychluju, tzn. nahoru).

Pokud se zrychluje (třeba pomalu), tak převodovka předpokládá, že další rychlost bude vyšší a už ji má připravenou. Pokud ale přijde opačný povel (zařadit dolů), tak to chvíli trvá, protože převodovka si musí přehodit tu připravenou vyšší rychlost za tu požadovanou nižší rychlost a až potom přepne spojky, Ale nijak jí to nevadí.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Odpovědět

Zpět na „Interier“