Řazení a chování převodovky DSG 6
Moderátor: čapik
- tomicek.prosek
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10.05.2018 17:10
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Přesně tak. Je to o zvyku. Po koupi jsem byl z toho špatnej. Ale fakt mě to začlo bavit
Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 30.01.2018 08:15
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Chlapci, mam 6st DSG v Sharanu. Je technicky mozne za rozumny peniz dodelat padla pod volant?
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
pokud je MF volant, tak by to melo byt jen o vymene volantu a dokodovani (resim tedka pro tourana 2014)... bacha, na touranovi (2010 - 15) sou dva typy uchyceni BAGu, takze nejde jen tak koupit nejakej volant... jak je to u SAG a novejsich volantu bohuzel nevim
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 30.01.2018 08:15
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Mam Sharana 2011.
Nasel jsem volant s padlama, ale jak rikas, aby mi tam pasoval.
Nasel jsem volant s padlama, ale jak rikas, aby mi tam pasoval.
- 007houmr
- Jezdec
- Příspěvky: 319
- Registrován: 16.02.2009 20:54
- Bydliště: Třebíč
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Tak po týdnu ježdění musím ještě reagovat na téma chování DSG. Dle mého nynějšího názoru je to opravdu jen otázka zvyku. Po pár kilometrech jsem si zvykl....ikdyž ještě ne úplně ...a nepříjde mě, že by to řadilo nějak tragycky. Ano, převodovka se snaží držet motor v nejnižších možných otáčkách, ale dá se s tím pracovat. Rozhodně bych tohle auto ale dlouhodobě v podobném režimu nepoužíval a nějak rozumně si naplánoval delší a svižnější cestu, aby se "profoukly trubky", protože ty hodně nízké otáčky určitě nebudou nějak prospěšné. Prostě nekoukat na každé deci nafty a pedál na podlahu!007houmr píše:Je pravda, že na DSG 6Q všeobecně jsem zatím slyšel jen chválu, takže bych to chtěl, ale asi to bude opravdu o zvyku. Zatím jsem déle jezdil s DSG pouze v Octávce a tam to bylo super. S DSG v Sharanu jsem se svezl jen kousek a je pravda, že to pořád řadilo nahoru dolů, ale jízda byla po městě, navíc při zkušební, takže se asi není čemu divit.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016
- jenda.master
- Jezdec
- Příspěvky: 225
- Registrován: 21.01.2010 21:33
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
to chování je trochu zvláštní, ale člověk si na to zvykne.
všeobecně, každej motor potřebuje občas trochu prohnat, takže v připojováku na dálnici pokud je možnost, tak plyn na podlahu a nechat to pěkně vytočit.
Jediný, co mi občas vadí, že na S, třeba při předjíždění to zas točí tak vysoko, až dojde síla, pak chvilku trvá něž přeřadí a pak zas jede až do posledních sil...
všeobecně, každej motor potřebuje občas trochu prohnat, takže v připojováku na dálnici pokud je možnost, tak plyn na podlahu a nechat to pěkně vytočit.
Jediný, co mi občas vadí, že na S, třeba při předjíždění to zas točí tak vysoko, až dojde síla, pak chvilku trvá něž přeřadí a pak zas jede až do posledních sil...
Ford Galaxy 1,9TDi 2001 85Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
- tomicek.prosek
- Nový člen
- Příspěvky: 42
- Registrován: 10.05.2018 17:10
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Je fakt. Že to občas má zajímavé jevy to řazení. Ale už bych neměnil
Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 5 pomocí Tapatalk
- 007houmr
- Jezdec
- Příspěvky: 319
- Registrován: 16.02.2009 20:54
- Bydliště: Třebíč
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Čaute! Možná je to blbá otázka, ale jak správně "řadit" s DSGčkem? Ve VW mě říkali, ať při zastavení třeba na semaforech dám volič do polohy "N", jinak že to prý zbytečně namáhá převodovku (spojky?), jinde mě zase říkali, že mám dát "D" a v průběhu jízdi na to v podstatě nemakat a při zastavení jen stát na brzdě. Tak teď babo raď! Je pravda, že když člověk zastaví a stojí na brzdě, tak pocitově je znát napětí a auto chce dopředu.
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
ja jezdim na D kdyz zastavim tak to drzi auto hold tak ze s tim nemam vubec zadny problem
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
no podle vsech poucek a navodu na DSG se toto prave delat rozhodne nema... Nko se pouziva snad jen pro pojezd pri servisu, ci maximalne na nejaky vytazeni / "odtazeni", jinak pri dlouhodbem stani "R"ko a pri parkovani, nebo kopci jeste rucku...Ve VW mě říkali, ať při zastavení třeba na semaforech dám volič do polohy "N"...
pokud neni chyba nekde jinde, tak po zmacknuti brzdy dochazi k automatickemu rozpojeni spojek a N rezim na tom nic nemeni
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- 007houmr
- Jezdec
- Příspěvky: 319
- Registrován: 16.02.2009 20:54
- Bydliště: Třebíč
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Jinými slovy...Opět jsem dostal skvělou radu od autorizovaného servisu a ještě zadarmo? No to mě teda po*er! Takže zařadit "D" příp. "S" a nechat být dokud nehodlám vozidlo zaparkovat. Je to tak?
VW Sharan, 2.0Tdi, 110kW, CUVC, r.2016
- kubisz
- VWexpert
- Příspěvky: 2873
- Registrován: 10.07.2013 10:51
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
no je zbytecne vyrazovat na semaforech, pri kratkem cekani apod. ; sporne to je pri dlouhem cekani v kolone, kdy se spojky zbytecne muzou zahrivat / opotrebovavat, ale vyrazovani na N tomu dle meho nepomuze...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Tak i já jsem řešil podtáčení a nesmyslné řazení převodovky DSQ. Akorát se to týkalo VW multivana s 7q DSG. To co jsem zažil je tak trošku na román. Hlavně jsem zjistil, že větsina ůpravců umí takzvaně kulový a nejsou schopni převodovku naladit dle přání zákazníka. Někdy to bylo ještě horší než v originálu, tragédie. Navíc větsinou při ůpravě se potřebují napíchnout přímo do převodovky, což je většinou problém a práce navíc. Po týdenním shánění a telefonování jsem nakonec oběvil člověka, který fakt “Umí”. Pánovi jsem poslal typ převodovky a softu a požadavky jak má převodovka řadit. Připravil soft a ja přijel. Veškeré úpravy proběhli přes diagnostickou zásuvku!!! což jsem považoval za zázrak. Po zkušební jízdě proběhla ještě drobnà korekce do mírného kopce, tak aby včas převodovka podřadila a opět zkouška a konečně jsem mohl zajásat, že převodovka nepodtáčí a využívá točivý moment motoru. Motor se přestal trápit a celková kultura jízdy se zlepšila o 100%. Pán je z Prahy, a kontakt poskytnu přes SZ či po telefonu. Rád pomohu všem případným zájemcům v boji proti nesmyslnému ničení motorů a převodovek jen kvůli honbě za plnění emisních norem.
Oprava vyvažovacích modulů na 2,0TDI a jiné pomsty od VW Group.www.vyvazovaky.cz,tel. 604543482
-
- Řidič
- Příspěvky: 66
- Registrován: 30.01.2018 08:15
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Proc nenapises kontakt sem?
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: Řazení a chování převodovky DSG 6
Protože pán si to nepřál. Není všechno veřejné víš. Já ti o tom mohu povypravět, jak pravidelně v neděli ve 12h u oběda vyzvání telefon z “ naléhavým dotazem”