1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Ahoj páni!

Máme Golf 6 5dv hatchback a v něm je motor s nemocí šílených krav... čili typ BSE (benzín 1.6 75kW). Koupený je loni v létě, dovoz ze SRN. Motor má teď najeto 125k km. Na štítku v motoru je napsaná poslední výměna oleje 06/2017 krátce po 100k km a je tam 5w30 LL. Užití vozu je vcelku jednoklonné, tzn. jezdí s tím pouze moje žena po Praze, prakticky výhradně jen do práce a na nákupy, denně max. 50 km.

Tak mě napadlo, že je asi čas přejít na standardní režim 10k (15k?) km/1rok. Ale mám několik otázek!

1. Patří tam 3.2 nebo 4.5 litru oleje?
2. Patří tam olej normy VW502.00 ACEA C3 nebo jiný?
3. Mám tam napřed dát na "výplach" třeba 0w30 a nový filtr na 3000-4000 km a pak teprve tam dát třeba 5w40?
4. Jakou značku? Castrol, Mobil 1, Texaco, Shell, OMV...?
Předem díky za rady a nápady!

Mějte se!

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od Ipanema »

Ahoj.

1. příručka píše 4.5 l. (osobní zkušenost nemám, ale asi to tak bude, jak píší ve VW)
2. 5W-40, norma VW 502.00, ECEA A3/B4. C3 může být. Otázka ale kolik peněz do toho chcete dát. Lepší je C3-10 a C3-12. Ty jsou opravdu dobré. Plnotučná A3/B4 je zcela dostačující. Pokud auto nějak nekouří nebo olej nežere, nedíval bych se jinam.
3. výplach ano, ale jakýmkoliv levným olejem, který splňuje bod 2
4. Castrol na ten výplach. Nebo se dá i nalít děckám do pískoviště, aby to měli kypřejší. Možná tak ten Titanium, ten ještě jo, ale jinak ne. Otázka je, jestli si chcete auto nechat nebo s ním pojezdíte po městě dva nebo tři roky a pak ho prodáte. Pak je Castrol dobrou volbou. Ostatní značky OK.
5. měnit 1x ročně. Měnit budeš sám nebo to dáš někam do servisu?

Třeba napíše i někdo další. Event si to projeď tady, když dáš do hledání něco jako "oleje" nebo tak.... Někomu jsem psal tady a tady a tady. Z posledního odkazu bych pro vaše auto vzal 2. nebo 5. olej uprostřed strany.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od GeorgettaCZ »

WOW! Díky za vyčerpávající odpověď!

Takže na výplach nějakou levnou řidší 0W30 a potom tedy lepší 5W30? Chápu to správně?

Auto je moc hezký a nebylo úplně levný...asi právě proto, že je moc hezký, i když jen v TRENDu...a žena se do něj zamilovala, tak jí ho asi chvilku nechám...

Jinak, drobný věci si na autech dělám sám..., tzn. brzdy, olej, filtry, kapaliny... Teď ještě musím rozchodit na notebooku VAG, abych pak mohl vyresetovat taky palubu. Nebo možná oslovím někoho z okolí, tady z fóra. Už jsem to dělal kdysi před léty na Passatu B5.5, tak to asi taky zvládnu...

Páčko
Naposledy upravil(a) GeorgettaCZ dne 10.02.2020 13:16, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od Ipanema »

To bohužel u olejů není. To je těžký základ :cry:

Na reset servisu nepotřebuješ VAG. To se dělá tlačítky na budících. Pokud tedy nechceš změnit délku servisu. Na to už jen VAGem.

Nevím co jsem kde psal o 0W-30 a 5W-30. Takže snad se správně chápeme. Výplach levnou 5W-40 a pak na stálo 0W-40 nebo 5W-40. Nic jinýho. Pokud to uděláš jinak, je to na tobě.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Ahoj,

Díky za velmi rychlé a jasné odpovědi! Ne, o 0W-30 ani 5W-30 jsi ty nikde nic nepsal. Já jen, že v tom motoru je na štítku napsáno, že teď je tam 5W-30 LL.

Pročetl jsem pečlivě tvé rady ohledně olejů z těch odkazů... a z připraveného seznamu na jednom eshopu odstranil olej Castrol... Jinak, výměna filtr/olej společně je mi jasná. A perioda 1 rok/10tis. km je mi také jasná.

OTÁZKY:
1. Olej Total, co si o něm myslíš? Konkrétně TOTAL QUARTZ ENERGY 9000 a TOTAL QUARTZ 9000. Sice jsi pochválil Valvoline SynPower 5W-40, ale ten je v 5L balení o dost dražší... Charakteristiky TOTALů jsou na webu sice k dispozici, ale já se v těch hodnotách moc neorientuju...A v obsahu aditiv už vůbec ne...

2. Olejové filtry - je v nich velký kvalitativní rozdíl? Champion do 100 korun nebo Bosch, Mahle, MANN atp. s cenovkou 150 a více korun? Co si kupuješ ty?

3. Vypustit olej a pak vrazit do starýho filtru šroubovák a povolit ho, problém není! Ale utahování?? Na filtrech se píše 20Nm. Nemám v arsenálu nářadí momenťák. Stačí to tedy dotáhnout, co dokážu rukou? Nebo je lepší, či dokonce nutné mít na to nástroj?

4. Mám před utahováním namazat těsnící gumu olejem? Někdo říká ano, někdo říká ne... co si o tom myslíš?

5. Někde jsi psal, že...cituji... "Ono když to spočítáš, tak to finančně nevýjde nijak blbě. Stojí to 4 litry oleje a jeden filtr." Znamená to, že nemusím kupovat 5L balení? Že by motoru stačily 4 litry místo 4,5 litru? Třeba na ten výplach by ty 4 litry stačily, což...?

Díky! Páčko!

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od Ipanema »

Jestli si toho motoru vážíte, tak 5W-30 obejdi obklikou.

1. Hodnoty ti můžu napsat. Total jsou dobré oleje. Určitě i Total můžeš zařadit do výběru. Ja tím Valvolinem vyplachoval už dvě auta. Byl hodně levný. Pokud je třeba ten Total levnější....

2. Ve filtrech je rozdíl. Alco, Fram a Starline určitě nebrat. Dobré jsou Mann, Hengst, Mahle. S Bosch zkušenost nemám. Používám pouze Hengst a Mann.

3. Utahuju taky jen rukou. Prostě nadoraz, ale né nějak ukrutně. Spíš prostě na doraz, ale stále s citem. Utahuju jedině rukou.

4. Skoro každý říká, že namazat. Asi nic nezkazíš tím, že těsnění bude kluzké. Já nenamazávám.

5. To v těch uvozovkách bylo napsané (asi) proto, že ročně (a né 1x za 2 roky) vrazit do auta odhadem 200,- za filtr a 800,- za olej by nemělo být tak náročné. Při pocukávání ve městě bych to nenatahoval mezi výměnami. Podle mě je lepší koupit 5l kanystr. Budeš mít zbytek na dolívání (je vždy lepší, pokud do stálé náplně dolíváš olej se stejnými vlastnostmi). Na ten výplach samozřejmě stačí nalít jen po spodní rysku měrky. Takže 4l bude jistě stačit.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
GeorgettaCZ
Řidič
Řidič
Příspěvky: 71
Registrován: 30.10.2014 11:23
Bydliště: Praha 6 - Dědina
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od GeorgettaCZ »

Ahoj,

Tak jsme koupil 2x Total Quartz Energy 9000 5w-40 502.00 a 2x filtr MANN 719/30. Počkám, až bude ještě trošku lepší počasí a pak to vyměním. Ale je mi jasný, že čím dřív, tím lépe.

Tak zatím!!!

A ještě jednou díky!!!

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od noxik600 »

Ipanema - Proč ne 5W30? A 0W30?

Ja po koupi měnil olej za 5W40 a v autorizáku mi tam dali Castrol 0W30. A výměnu mi nastavil na rok nebo 15tis km, na 10tis km to prý nejde.

Olej se neztrácí, hydroštely neklepou a spotřeba na volnoběh 0.6l.

Jinak filtr jsem sehnal original za 160 a taky jsem dal
Total Quartz Energy 9000 5w-40
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od Ipanema »

Tady ty Longlife oleje můžou být. Ale původně byl dotaz a "prosba" o doporučení. Vzhledem k malým HTHS a TBN však jsou lepší a levnější oleje. Pokud si můžu vybrat normální olej co vydrží a pak takový, který je aditivací lepší a budu ho poctivě po roce měnit, tak si já osobně vždy zvolím tu druhou možnost. Takovému tomu předcházení s klepáním a žravostí (a starosti o turbo) se vždy předejde nebo se to oddálí.

Lepší nějaký olej než žádný, ale taky jsem se ptal jak moc to auto mají rádi a kdo výměnu bude dělat. To je vždy kritérium jaký olej se dá. V servisu ti vždy dají LL olej. Protože jiný nemají a lijí ho všude. Do RS modelů, Touaregů a taky do 1,0 tříválců. Nastavit interval jde samozřejmě diagnostikou klidně na hodnotu 1000 km. Ale to ti neudělají jen tak bez známosti.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
noxik600
Závodník
Závodník
Příspěvky: 644
Registrován: 29.01.2016 07:07

Re: 1.6 BSE 75kW výměna oleje a přechod na kratší periodu

Příspěvek od noxik600 »

Tak známého tam nemám.
Právě že jsem mu říkal, ze v servisce přehodili interval a připsali 502.00(při 120tis), tak ať o tom ví a že ho chci měnit za 10tis km nebo rok. Pak jsem auto převzal a za asi 14 dní při dolévání kap do ostřikovačů jsem našel štítek a tam castrol 0W30.

A popravdě jsem se zděsil, co to dali do motoru, který má najeto skoro 150tis km.
VOLKSWAGEN GOLF VI Variant 1.6 75KW BSE, r.v. 2009.

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“