Vrzání přední nápravy

Podvozky, kola, nápravy, brzdy, pneu...
Uživatelský avatar
dream7000
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1447
Registrován: 16.01.2008 18:29
Bydliště: Námestovo, Orava

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od dream7000 »

stacilo, ale mam dojem že po nejakom najazde budeš na tom istom, ja som tam dal strongflex a ten zadny preto lebo to auto na tych standartnych plavalo pri tom vykone, mam to v G7 R, teraz je ta naprava konečne ticho a hlavne je tuhá pri ostrejšom prejazde zakruty

Uživatelský avatar
THaltof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 103
Registrován: 14.06.2018 20:52

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od THaltof »

Odstranění nepříjemného vrzání přední nápravy při přejezdu retardérem, popřípadě zhoupnutí na vozovce -> problémem jsou zadní silentbloky předních ramen. Vcelku snadné nalézt. Prostě vemte pajcr a zkoušejte vyvíjet sílu na všechny různé silentbloky ze všech možných úhlů dokud nenajdete takový, který povrzává. Oprava jednoznačně teflonovým mazivem, ať to za půl roku neděláte znova
Přílohy
CA5F9011-6CAC-46CD-9D81-AEC342B76067.jpeg
VW Passat B8 Variant 2.0TDi 140kW DSG Full LED Custom R-line St.Tropez klikněte zde!

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od jmc »

Taky vržu... Tedy chystám se to promazat všude, kde by mohlo. Měnit budu, až bude vůle. Ptám se tedy autoznalých Silikonový olej, MD, WD - je špatně nebo?

Uživatelský avatar
capo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.02.2008 09:47

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od capo »

Pokud to chceš mazat každý den, tak to špatně není :). Teflonová vazelína vydrží mnohem déle.
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička ;)

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od eauto1.cz »

Ideální je zespoda umýt horkou vapkou saponátem, bez vosku pořádně celé auto a zejména ty silentbloky
Taky umýt všechny pružiny tlumičů zejména jejich spodní uložení v "misce" dokonale
Potom vysušit
Pak ty spodní misky 4x máznout
Mazat všechny silentbloky na celém autě a nemusíte nic zkoušet. Lepší máznout více a případně pak otřít co jde ven.
Včetně uložení stabilizátorů na obou nápravách 2+2ks (kosti by se měly měnit když vržou asi mají vůli)
všechna ramena, vpředu 4x
vzadu 10x
a taky na motoru 2x a 1x převodovka reakční k nápravnici přední
a dále zadní nápravnice ke karosérii 4x
4Motion zadní Haldex taky máznout 3x silentbloky
Naposledy upravil(a) eauto1.cz dne 25.03.2020 13:00, celkem upraveno 1 x.
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od jmc »

Super,
díky za vyčerpávající odpověď. (Akorát nemám vapku ani rampu). Ale nějak to udělám.

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od eauto1.cz »

Nic na tom není, nejdřív si to nastuduj tu konstrukci, pak to umíš umýt když víš kde co přesně je viz foto:
(spodní misky zadních pružin jsou v těch největších nejnižších ramenech v místě za tlumičem při pohledu od kola, když se to nemyje, tak ty pružiny časem prasknou)
Přílohy
UyPUNV.jpeg
d.jpeg
f.jpeg
b.jpeg
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
Jirass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 218
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od Jirass »

Mě to taky hodně vrzalo a namazání je jen na chvilku. Doporučuju vyměnit celý ramena. Není to taková raketa a vyměnit si to může každý sám. Jsou to dva šrouby a tři matky. Nic jinýho není potřeba povolovat. Jen to rameno bez čepu na konci. Vyndat a nasadit v pohodě, ani jsem nesundaval spodní kryt motoru. Já to měnil už vše komplet, mimo kuláků. Ty vyměním později a nechám udělat geometrii. Začal jsem ve dvě odpoledne a v půl devátý hotovo :) Je to úplně jiná jízda, doporučuju :)
2020-04-24 15.21.02.jpg
2020-04-25 13.27.21.jpg
2020-04-24 17.27.25.jpg
Passat Variant B8 2.0TDI(CRLB)15 110kw@140kw

Uživatelský avatar
capo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.02.2008 09:47

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od capo »

Jaké a za kolik jsi dával tlumiče? A kolik najeto, že tak "radikální" obměna?
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička ;)

Uživatelský avatar
Jirass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 218
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od Jirass »

Dával jsem vše origo a najeto už mám 206 000km. Třeba na tlumičích je Monroe, ale kupováno jako origo. Už když jsem auto před rokem kupoval, tak mělo 176 000km a tlumiče mokrý. Při přejezdu díry nebo něčeho většího, tak to byla taková ošklivá rána a v zatáčkách na kanálech to uskakovalo. Na rovný silnici to bylo v pohodě. Nechtěl jsem měnit jen něco a dělat to na etapy. Znáš to, vyměníš něco, není to ono. Vyměníš další a zase se něco nezdá. To už znám. Teď je to nový auto. Dlažba, kanály, nerovnosti prostě paráda !!! Úplně si to užívám :-D Jinak zadek jsem dělal už loni na podzim.
Passat Variant B8 2.0TDI(CRLB)15 110kw@140kw

Uživatelský avatar
capo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.02.2008 09:47

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od capo »

Hezky z gruntu...
Já měnil DCC na 3C, tehdy jsem věděl že ty tlumiče dělá pouze Monroe (na většinu značek) a ty el-mag ventily jsou přímo od Ohlins. Ale já je neměl vyteklý a rozdíl jsem vlastně moc nepoznal, proto se ptám (auto mělo najeto asi 280t.)
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička ;)

Uživatelský avatar
Jirass
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 218
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 4

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od Jirass »

To moje tlumiče asi už tolik nefungovaly. Třeba při retardéru ten tlumič po přejetí jakoby vystřelil, pružina ho vytáhla zpět rychle a nepodržel, a jelikož i horní uložení si přidávalo další zvuky, tak se to sčítalo a bylo to takový divný. Auto se chová hodně jinak a krásně drží stopu i při nerovnostech. I silentbloky už nebyly nic moc. Hrozně to vrzalo, až mi bylo stydno :-) Teď je to úplně něco jinýho. Asi by to vydrželo déle, ale už to nebylo ono. Třeba na zadku jsem slyšel zadní ložiska. Proto jsem je dal i na předek. Asi těch 200 000km je taková hranice, kdy už to není 100% ale asi by to drandilo vše dál.
Passat Variant B8 2.0TDI(CRLB)15 110kw@140kw

Uživatelský avatar
tomxass
Závodník
Závodník
Příspěvky: 635
Registrován: 01.07.2012 16:55

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od tomxass »

V origo servise podľa môjho VIN r.v. 2018 neeviduju problémy s vrzganim pri Passate, len Škoda Octavia, Karoq, Superb, Kodiaq...
Vraj je pripis od VW, kto má auto v záruke tak treba namazat ak som dobre pochopil dorazy vpredu na tlmicoch pod prachovkou.
Nemáte niekto ten dokument?
Passat B8 2.0 TDI DFGA 2018 7°DSG Highline

Uživatelský avatar
tomxass
Závodník
Závodník
Příspěvky: 635
Registrován: 01.07.2012 16:55

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od tomxass »

5e74dd40dab36.jpg
Passat B8 2.0 TDI DFGA 2018 7°DSG Highline

czuba
Řidič
Řidič
Příspěvky: 135
Registrován: 01.10.2010 15:29

Re: Vrzání přední nápravy

Příspěvek od czuba »

neuvažovali jste někdy místo Monroe dát třeba Bilsteiny?
Buď B4 (černé) nebo B6 (žluté) ?

Ja na Alltrack zakoupil origo pružiny a B6 tlumiče, k tomu nové uložení a další věci na nápravy a jsem neskutečně zvědavý na to jak se to bude chovat :D

Odpovědět

Zpět na „Podvozek a kola“