Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Co se děje kolem VW.

Moderátoři: LukaSHek, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od admin »

Je zřejmé, že Volkswagen v posledních letech opravdu tápe a neví kudy kam. V panické honbě za dohnáním Tesly na poli elektromobility doslova seká jednu botu za druhou. 20 000 ks reálně vyrobených elektromobilů VW ID3 má fatální chybu v software. Všechny tyto vozy čekají na opravu. Volkswagen zde předvádí totální neschopnost svých IT pracovníků. Nejen IT je slabou stránkou VW. Volkswagen má očividně velký problém s pracovníky marketingu. Jediná Itálie je zdárnou vyjímkou. V Itálii marketingové teamy pochopily, že drží v rukou svatý grál trhu. Když roku 1997 přišel do Golfu 4 a Octavie 1 motor TDI, tak to byl také marketingový oříšek. Mnoho lidí tomu nevěřilo, že se ten hlučný a drahý motor vůbec prodá. Italové prodají s CNG motorem cca 50% nových golfů.

Volkswagen představil, zrealizoval, dokončil a nabídl do prodeje motory spalující CNG. Tyto motory jsou naprostou špičkou. TGI motory daleko předbíhající konkurenci všech spalovacích motorů na trhu. Jenže Volkswagen je neumí prodat. Prodejci se CNG motorů doslova bojí. Bazary o nich nechtějí ani slyšet a zákazník si myslí, že CNG je nějaké divně drahé LPG pro blázny. Ano právě z toho pramení neochota zákazníků kupovat CNG motory. Zákazník CNG chápe jako LPG a nerozumí, proč by měl platit za nesmyslný motor se spotřebou 8 kg plynu, když ten plyn stojí stejně jako nafta. Ano takto jednoduché to je. Naprosto katastrofální práce marketingu nedokázala prodejcům ani zákazníkům vysvětlit, že CNG motor disponuje spotřebou 3-4kg plynu na 100km. A to všechno při výhodách benzínového motoru za cenu nižší než diesel. Smutným faktem na konec je to, že CNG motory vypouští 80-95g CO2 a plní tak i dnešní pro benzínové a naftové motory nesplnitelné normy.

A co na to Volkswagen? Zrušit! Zahodit a vychrlit více nesmyslných elektromobilů. Dávám palec nahoru Volkswagenu za další hřebíček do rakve celého koncernu.
CNGG.png
CNGG.png (250.31 KiB) Zobrazeno 7516 x

JirkaNTV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 19.09.2019 20:29

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od JirkaNTV »

Každá mince má dvě strany.
CNG vozy bývají v případě pořízení o cca 100 000kč dražší oproti obdobně vybavenému vozu s benzínovým motorem.
V případě ojetého vozu s CNG musíte počítat s životnosti tlakových lahví CNG (15-20let) a pak jejich výměně (láhev 17-20tis kč/ks, bývají v autě 3ks+práce), dále příjdete o rezervní kolo, a 10% výkonu a nějaké to kilo navíc a omezí vás radius okolo čerpací stanice CNG. Dále pak naskakují každoroční revize systému CNG, měření emisí benzín/cng, údržba systému CNG (předpokládám filtry, seřízení čištění atd.)
Takže pak zbývá Excel a počítat jestli a kdy se vložená investice vrátí..
Pokud jezdíte s nájezdem do 10tis-15tis km ročně, tak bych s klidným srdcem zůstal u benzínu/nafty a na dobrodružství po zkušenostech s LPG radši zapomněl..
Další "nevýhoda" CNG je, že ročně najezdíte více km, když je to "tak levné", a doslova jezdíte autem i na záchod..

Než CNG bych volil hybridní ústrojí, svezte se třeba v Aurisu a pochopíte..

Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od admin »

No právě že nemá. CNG není o tolik dražší viz například Seat Ibiza za 297 tis čisté ceny. Ano dá se pořídit Ibiza s obdobným benzínem za 250 tis. Ale po odečtení zůstatkových cen je auto vlastně stejně drahé. CNG se prodá dráž. Takže rozdíl v kupní ceně je pouze úroková sazba.

CNG a Životnost. Kupovat si auto na 15-20 let je přežitek. Nové auto se kupuje na 1-5 let. Po dobu záruky se žádné opravy, údržba, STK neřeší. Jediná nevýhoda je olej po 15 tis a nemožnost mít tam longlife.

Sečteno podtrženo CNG šetří od prvního km. Například VW Polo s 1.0 TGI jezdí za 2,8 - 3,2 kg. TSI 1.0 jezdí za 4,2 - 5,0. To je na každých 100km úspora 42 Kč. Rádius -> Golf 7 se kterým jezdím najede 390 - 500 km na CNG. Nejsem nijak omezen. Nejdelší trasu Trutnov -> Děčín -> Trutnov dávám na jednu nádrž.

CNG není LPG. CNG funguje jako benzín. Záměna s LPG je obrovský omyl. LPG je systém 15 let zpět.

Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od admin »

Auris -> zvýšená kupní cena. Automat a spotřeba ještě o kousek vyšší než CNG + složitost systému.
Strašně se mi hybridy líbí, ale nedá se to obhájit ani z hlediska nákladů ani z hlediska složitosti systému.

JirkaNTV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 19.09.2019 20:29

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od JirkaNTV »

Jezdil jsem Aurisem v Anglii (ten volant na druhé straně je pro nás opruz to bylo asi jediný negativum), a mě se to zase strašně líbilo. Do města bych to bral všema 10ti.
V práci máme/měli jako služebáky od Toyoty, prezidenti máji Lexuse a žádný problém nepamatuji (kolega je "správcuje").
Automat úplně vpohodě, žádné opotřebovatelné DSG, žádné komplikace, ta auta dostávají klasický servis a jezdí..

Co se týče mých zkušeností s CNG tak bohužel ty nemám, nicméně s LPG mám nejeto v několika vozech cca 250tis km, a po sečtení nákladů jsem o pár halířů na km pod naftou a to nezapočítávám čas strávený řešením problémů, ale jsou lidé, kteří problémy nemají, nicméně pohádkám o bezproblémovém provozu nevěří..
Sice u CNG 1.4TGI je upravený motor z fabriky, ale i tak v případě poruchy = problém s díly (málo rozšířené, drahé a autorizovaný servis..)
Takže otázka je jestli riskovat nebo ne..(komentáře pod článkem https://www.auto.cz/prestavby-vozidel-n ... ysl-129215 )

Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od admin »

Hodně se zobíráš těmi vadami. S pětiletou zárukou žádné problémy nemáš. Neřešíš jezdíš. Výhodou je, že díly až na komponenty vnitřku motoru jsou vpodstatě stejné.

Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od admin »

Jel jsi v elektromobilu? Nedává to vůbec žádný smysl, ale z hlediska jízdy je to TOP.

JirkaNTV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 19.09.2019 20:29

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od JirkaNTV »

admin píše:
03.04.2020 13:59
No právě že nemá. CNG není o tolik dražší viz například Seat Ibiza za 297 tis čisté ceny. Ano dá se pořídit Ibiza s obdobným benzínem za 250 tis. Ale po odečtení zůstatkových cen je auto vlastně stejně drahé. CNG se prodá dráž. Takže rozdíl v kupní ceně je pouze úroková sazba.

CNG a Životnost. Kupovat si auto na 15-20 let je přežitek. Nové auto se kupuje na 1-5 let. Po dobu záruky se žádné opravy, údržba, STK neřeší. Jediná nevýhoda je olej po 15 tis a nemožnost mít tam longlife.

Sečteno podtrženo CNG šetří od prvního km. Například VW Polo s 1.0 TGI jezdí za 2,8 - 3,2 kg. TSI 1.0 jezdí za 4,2 - 5,0. To je na každých 100km úspora 42 Kč. Rádius -> Golf 7 se kterým jezdím najede 390 - 500 km na CNG. Nejsem nijak omezen. Nejdelší trasu Trutnov -> Děčín -> Trutnov dávám na jednu nádrž.

CNG není LPG. CNG funguje jako benzín. Záměna s LPG je obrovský omyl. LPG je systém 15 let zpět.
jj taky jsem to na papíře počítal s LPG, ale realita z provozu je diametrálně jiná.
Ano odlišné systémy to jsou (jsem od Pardubic, jezdím kolem DPMP kde je pumpa), tak jsem taky přemýšlel o CNG konkrétně Caddy s 2.0CNG, nebo Zafirou CNG
Bohužel já si auto nekupuji na 1-5let, ani nové, ale spíše na dekádu, načež stávajícímu auti s LPG je 16let a Caddymu 10, takže každý máme auto jiný úhel pohledu.

Zrovna TSI 1.0 je samo o sobě problém s životností i v benzínu (100tis km a problém s ovalitou válců a nicasil v tahu u vetších aut např. Octv.), neumím si dost dobře představit tohle na CNG. Dalším problémem je nižší výkon a známe problémy se spojkou (u 1.0 TSI), proč si v malém autě do města koplikovat život s dalším systémem.
Long life intervaly jsou snad dlouhodobě profláknuté, další jsou problém s podzemním parkováním (hlavně v ČR), pak následuje tankování (doba, rozšíření) atd.
Neříkám, že to není způsob jak snížít emise CO2 (hlavně flotilově),ale je to pěkné hlavně na papíře a v grafech, stejně jako turbomotory..

Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od admin »

Je to samozřejmě o hodnotách. Já mam auto čistě jako spotřebák, takže sednout a jezdit. Uhradit co nejméně. Citově se na ten kus plechu nevážu. Nic do toho nedávám jen palivo. Pak nemohu auto déle než 1-5 let vlastnit. Co to bude dělat dalšímu a nebo po 100 000 km je pro mě něco co nikdy nezažiju.

JirkaNTV
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 10
Registrován: 19.09.2019 20:29

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od JirkaNTV »

admin píše:
03.04.2020 14:44
Jel jsi v elektromobilu? Nedává to vůbec žádný smysl, ale z hlediska jízdy je to TOP.
v elektromobilu ne, jen s hybridem.
Proto porovnávám hybrid / CNG, elektromobil je slepá cesta (leda, že by jsme kompletně předělali rozvodnou sít a výrobu el. energie, což v ČR nehrozí)

Uživatelský avatar
admin
Administrator
Administrator
Příspěvky: 821
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Serverovna
Kontaktovat uživatele:

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od admin »

Stojí to za to. Z hlediska jízdy je to opravdu potěšení. Hybrid je malý pán proti tomu. Ale ta technologie je samozřejmě hloupá.

Uživatelský avatar
vinař
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 12.06.2009 15:45
Bydliště: okr.Znojmo

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od vinař »

Chci přidat vlastní zkušenost z vw golf7 1,4 TGI-cng.s dsg-vlastní ho manželka.
Zatím najeto 140tis.km Při koupi rozdíl ceny oproti stejnému motoru bez cng pouze 40000kč
Žádné zvýšené náklady na servis,jen svíčky každých 60000km a kontrola cng každých 30000, ale to je v balīčku inspekčního servisu od vw
Reálná spotřeba 3,5kg cng-v přepočtu na 100km =cca 89kč dojezd 400-420km čistě na cng
S benzinem či dieselem se na toto nedostanete.

Meglle
Řidič
Řidič
Příspěvky: 109
Registrován: 05.07.2016 09:46

Re: Volkswagen už neví kudy kam - Ukončuje vývoj svých nejlepších motorů CNG

Příspěvek od Meglle »

Chceš říct, že nový motor 1,5 tgi hodili do kytek? Chystal jsem se ho koupit s novým touránkem

Odpovědět

Zpět na „Novinky & Tiskové zprávy“