Zdravím
jsem nově majitelem mk6 golfu z roku 2011 TSI 77kw, při startu studeného motoru naskočí otáčky na 1300 otáček a ozve se lehce železitý zvuk, ale nic strašného asi na 1 vteřinu, poté spadnou klasicky na 800.
Vím, že 1.2 TSI mají problém s rozvody a hned v blízké době budou dělané. Auto má najeto necelých 100.000, mám se toho zvuku/otáček obávat? Popřípadě co by to mohlo být?
Předem díky za odpověď.
1.2 TSI 77kW - vyšší otáčky při startu
Moderátor: SandrikGVI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 30.03.2020 11:01
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: 1.2 TSI 77kW - vyšší otáčky při startu
Tohle nejsou rozvody. Asi psát, že se to tady řešilo a vyřešilo už 3x, nemá cenu. Takže jen tak ve zkratce: je to předehřev katalyzátoru, dělá to jen při určitých teplotách a je to normální. Lze to vypnout, nedoporučuje se. Toť ke zvýšeným otáčkám z 1300, pak po chvíli klesající k 1100 a pak na klasiku 900. Tohle může trvat asi půl minuty až 45 vteřin a může docházet i ke "střílení" z výfuku.
Krátký železitý zvuk trvající 1 vteřinu je řetěz a napínák, který ho nenapne ihned. Opět vlastnost. Pokud "chrachtací" zvuk netrvá nějak dlouho (řekněme 10 vteřin a déle), tak to neřeš. Vydávání krátkého zachrachtání po startu se ozve ale skoro vždy u vychladlého motoru. nemá na to vliv okolní teplota. Pokud chceš předejít problémům, tak je potřeba do auta lít pořádný a kvalitní olej. Opět je to zde v G6 a G7, i v Passatech rozebráno ze všech stran. Olej má vliv na napínák. No a pokud by to rozvody byly a blížila se jejich výměna, tak vytahaný řetěz nebo špatný napínák nedoprovází zvýšené otáčky po startu. Jen ten kovový zvuk. Pokud máš obojí, tak se tě týkají oba moje odstavce.
Krátký železitý zvuk trvající 1 vteřinu je řetěz a napínák, který ho nenapne ihned. Opět vlastnost. Pokud "chrachtací" zvuk netrvá nějak dlouho (řekněme 10 vteřin a déle), tak to neřeš. Vydávání krátkého zachrachtání po startu se ozve ale skoro vždy u vychladlého motoru. nemá na to vliv okolní teplota. Pokud chceš předejít problémům, tak je potřeba do auta lít pořádný a kvalitní olej. Opět je to zde v G6 a G7, i v Passatech rozebráno ze všech stran. Olej má vliv na napínák. No a pokud by to rozvody byly a blížila se jejich výměna, tak vytahaný řetěz nebo špatný napínák nedoprovází zvýšené otáčky po startu. Jen ten kovový zvuk. Pokud máš obojí, tak se tě týkají oba moje odstavce.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
-
- Nový člen
- Příspěvky: 39
- Registrován: 24.06.2015 19:47
Re: 1.2 TSI 77kW - vyšší otáčky při startu
Ahoj.
Mám dotaz k níže zvýrazněnému - Jak se provádí vypnutí předehřevu katalyzátoru a proč se nedoporučuje?
Mám 1.4TSi CAXA 90kW, považuji funkci předehřevu za EKO-teroristickou zbytečnost, která pouze zvyšuje spotřebu paliva a opotřebení rozvodu.
Pokud ke zvýšení otáček po startu (k přededehřevu katalyzátoru) dojde po delší době stání vozidla (např. po několika dnech), kdy olej již kompletně vytekl z napínáku, pak ke chrastění řetězu dochází vždy (než se natlakuje napínák). A právě v této chvíli "extra-studeného startu" není žádoucí (podle mého názoru), aby byly rozvody namáhány zvýšenými otáčkami.
Funkce předehřevu katalyzátoru je obecně potřebná pouze pro splnění dané EKO normy (v našem případě EURO 5), kdy se požaduje v řádu sekund/minut po startu plná funkčnost katalyzátoru. Pro měření emisí (před STK) je tato funkce zbytečná, protože měření se provádí při zahřátém motoru.
Velmi rád bych tuto funkci měl vypnutou, kabel+VCDS mám k dispozici.
Díky předem za odpověď.
Mám dotaz k níže zvýrazněnému - Jak se provádí vypnutí předehřevu katalyzátoru a proč se nedoporučuje?
Mám 1.4TSi CAXA 90kW, považuji funkci předehřevu za EKO-teroristickou zbytečnost, která pouze zvyšuje spotřebu paliva a opotřebení rozvodu.
Pokud ke zvýšení otáček po startu (k přededehřevu katalyzátoru) dojde po delší době stání vozidla (např. po několika dnech), kdy olej již kompletně vytekl z napínáku, pak ke chrastění řetězu dochází vždy (než se natlakuje napínák). A právě v této chvíli "extra-studeného startu" není žádoucí (podle mého názoru), aby byly rozvody namáhány zvýšenými otáčkami.
Funkce předehřevu katalyzátoru je obecně potřebná pouze pro splnění dané EKO normy (v našem případě EURO 5), kdy se požaduje v řádu sekund/minut po startu plná funkčnost katalyzátoru. Pro měření emisí (před STK) je tato funkce zbytečná, protože měření se provádí při zahřátém motoru.
Velmi rád bych tuto funkci měl vypnutou, kabel+VCDS mám k dispozici.
Díky předem za odpověď.
- Ipanema
- VWjunior
- Příspěvky: 1727
- Registrován: 22.05.2008 17:50
- Bydliště: Brno
Re: 1.2 TSI 77kW - vyšší otáčky při startu
Kabel a VCDS nestačí. Vypíná se to jinak. Je to (bohužel) jen díky euronormám a emisím. Považuji to taky za zbytečnost a nijak neužitečnou vlastnost. Osobně jsem to nevypínal. Nemám nikoho pak známého na STK.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 21.08.2023 21:02
Re: 1.2 TSI 77kW - vyšší otáčky při startu
Ahoj, poradí jak to tedy vypnout?? Ten předehřev?? Chci to zkusit jen nevím postup. Ale někdo by mohl vědět jak na to a co je vše potřeba