výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec
Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 27.07.2014 09:55
výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Ahojte odborníci,
vyměnil jsem termostat na svém B6 - to jsem tu našel že když kolísá ručička teploty chladící kapaliny atd atd atd - vyměněno a vše ukazuje jak má - vyřešeno
Ale teď mi "topí" olej o 10 - 12 °C více než před tím.
Jezdím 35 km do práce každé ráno kolem půl 6. Hned za barákem mám dálnici, takže prvních cca 27 km po dálnici. Žádný fofr, 120 km/h celou dobu. Olej začíná ukazovat 50 °C přibližně na tom samém místě, ale když dojedu do práce mám tam 102 - 105 °C a dřív sem měl max 95°C. A to není venku žádné teplo a neběží klima atd.
Dočetl jsem se tu že 105 °C není nic moc velká teplota, ale vesměs to bylo spojené s létem a ne s teplotami, které jsou ted.
Nějaký nápad co s tím nebo to mám nechat být?
Chladící kapalinu jsem dolil, takže mám dost a oleje je také akorát.
Děkuji.
Kamil
vyměnil jsem termostat na svém B6 - to jsem tu našel že když kolísá ručička teploty chladící kapaliny atd atd atd - vyměněno a vše ukazuje jak má - vyřešeno
Ale teď mi "topí" olej o 10 - 12 °C více než před tím.
Jezdím 35 km do práce každé ráno kolem půl 6. Hned za barákem mám dálnici, takže prvních cca 27 km po dálnici. Žádný fofr, 120 km/h celou dobu. Olej začíná ukazovat 50 °C přibližně na tom samém místě, ale když dojedu do práce mám tam 102 - 105 °C a dřív sem měl max 95°C. A to není venku žádné teplo a neběží klima atd.
Dočetl jsem se tu že 105 °C není nic moc velká teplota, ale vesměs to bylo spojené s létem a ne s teplotami, které jsou ted.
Nějaký nápad co s tím nebo to mám nechat být?
Chladící kapalinu jsem dolil, takže mám dost a oleje je také akorát.
Děkuji.
Kamil
- sharik4x4
- VWagenista
- Příspěvky: 1348
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
105 C je absolutně v pořádku. Problém je teplota 120-130C.
- pasátek
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 01.07.2015 22:37
- Bydliště: Chrudim
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Potvrzuji, jezdím Chrudim-HK(celková délka trasy 38km), z toho 20km 130km/h na tempomat a olej je naprosto běžně kolem této hodnoty
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW
Passat CC 2.0 TDI 103kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 27.07.2014 09:55
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
nechci být hnidopich ale to sem tu dohledal. Jakmile bude teplota nad 120 už to řešit. To je jasné.
Mě jde spíš o to, že po té výměně mi to takhle vyskočilo. Jestli je tam nějaká spojitost, nebo to opravdu nemám řešit. Protože mít 93 nebo 105 po příjezdu a v relativní zimě je rozdíl.
Ale možná jen zbytečně plaším
Mě jde spíš o to, že po té výměně mi to takhle vyskočilo. Jestli je tam nějaká spojitost, nebo to opravdu nemám řešit. Protože mít 93 nebo 105 po příjezdu a v relativní zimě je rozdíl.
Ale možná jen zbytečně plaším
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Spojitost tam být musí. Olej se chladí přes výměník. No a pokud ti teď termostat drží správně teplou vodu, tak se logicky musí méně ochlazovat i olej, protože ho chladí právě ta voda a taky celková provozní teplota motoru tím novým termostatem stoupla.
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- pasátek
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 01.07.2015 22:37
- Bydliště: Chrudim
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Měl si ho vadný. To co popisuješ je naprosto stejný příznak, který jsem pozoroval u sebe. Po výměně teplota oleje stoupla o těch 10-12 stupnu.
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW
Passat CC 2.0 TDI 103kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 27.07.2014 09:55
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Děkuji. Takto to asi bude stačit.Currahee píše:Spojitost tam být musí. Olej se chladí přes výměník. No a pokud ti teď termostat drží správně teplou vodu, tak se logicky musí méně ochlazovat i olej, protože ho chladí právě ta voda a taky celková provozní teplota motoru tím novým termostatem stoupla.
Žil jsem totiž v tom, že ta teplota je obvykle někde kolem 95 °C a ne přes 100. Uvidím, co to bude dělat v létě pak.
Ještě jednou děkuji
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Olej krátkodobě snese velmi vysokou teplotu. Slouží i ke chlazení nejen k mazání. U auta je to v pohodě, ale na mašině jsem byl nervózní, když jsem měl v Alpách olej na vracečce z hlav válců na 160 stupních, ale pak se hned ochladí na svých běžných 110 ve vaně a pohoda. Tak žádnej stres
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
-
- Nový člen
- Příspěvky: 32
- Registrován: 27.07.2014 09:55
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Zdravím všechny nadšence a znalce.
Opět toto téma otvírám.
Vyměnil jsem chladič pod olejovým filtrem a teplota je stále "vysoká".
Včera po 30 km po dálnici 140 km/h na tempomatu byla teplota 104 °C.
Přijde mi to, že slyším trávu růst, ale přeci jen žiji v tom, že ta teplota má být v řádu o 10 °C nižší.
Nenapadá mě nic, čím to dál prověřit, kromě turba.
Děkuji
Opět toto téma otvírám.
Vyměnil jsem chladič pod olejovým filtrem a teplota je stále "vysoká".
Včera po 30 km po dálnici 140 km/h na tempomatu byla teplota 104 °C.
Přijde mi to, že slyším trávu růst, ale přeci jen žiji v tom, že ta teplota má být v řádu o 10 °C nižší.
Nenapadá mě nic, čím to dál prověřit, kromě turba.
Děkuji
-
- Jezdec
- Příspěvky: 492
- Registrován: 29.01.2016 14:37
- Bydliště: Brno,Zurich
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Teplota úplně v pohodě řekl bych že normál,to když já v létě smažím dálnici tak tak mám i 114° ,když tam nemáš 120° delší dobu tak klid
Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Redmi Note 7 pomocí Tapatalk
- Nwkt
- VWexpert
- Příspěvky: 2726
- Registrován: 18.10.2011 21:33
- Bydliště: ČR
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Je to normální teplota, TSi třeba mají 110 na oleji běžně
- Currahee
- VWexpert
- Příspěvky: 3692
- Registrován: 25.09.2007 10:11
- Bydliště: StoVWěžatá Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Slimáku, nezlob!
Olej má VŽDYCKY vyšší teplotu, než voda, tak 100-110 je běžná provozní
Olej má VŽDYCKY vyšší teplotu, než voda, tak 100-110 je běžná provozní
Passat kombi B7 2.0TDI CFGB 157kW by Motorpower DSG 4motion r.2013
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
Opravy, repase a prodej baterií do akunářadí, diagnostiky, geometrií apod!
- SPA31
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.11.2011 12:07
- Bydliště: ZDIBY
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Také jsem měl o něco vyšší teplotu oleje něž bych chtěl, tj 105-110 stupňů při jízdě cca 140 km/h.
Použil jsem nejenom mnou osvědčená aditiva do oleje Prolong - https://www.prolong.cz/stranka-oil-plus-12 . Při výměně oleje, přidání aktivační dávky a po ujetí pár tisíc km mi klesla teplota cca o 10 stupňů a motor má také lepší projev.
Jinak s teplotou ale není problém dostat se k hranici 130 stupňů když na to pár minut šlapeš, ale na to nemám moc náturu, jen výjimečně.
Použil jsem nejenom mnou osvědčená aditiva do oleje Prolong - https://www.prolong.cz/stranka-oil-plus-12 . Při výměně oleje, přidání aktivační dávky a po ujetí pár tisíc km mi klesla teplota cca o 10 stupňů a motor má také lepší projev.
Jinak s teplotou ale není problém dostat se k hranici 130 stupňů když na to pár minut šlapeš, ale na to nemám moc náturu, jen výjimečně.
ex Passat B5,5 Variant PD 1.9 TDi AVF
Passat B7 Variant CR 2.0 TDi CFGC 130kW+ -> http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=329506
Passat B7 Variant CR 2.0 TDi CFGC 130kW+ -> http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=132&t=329506
- pasátek
- Závodník
- Příspěvky: 644
- Registrován: 01.07.2015 22:37
- Bydliště: Chrudim
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Taky se s tím občas takhle projedu v noci. Jo, ta teplota jde nahoru dost rychle.
Passat CC 2.0 TDI 125kW Individual
Passat CC 2.0 TDI 103kW
Passat CC 2.0 TDI 103kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 41
- Registrován: 06.11.2018 02:07
Re: výměna termostatu = vyšší teplota oleje
Zdravím, vie niekto poradiť kde by mohol byť problém, teplota je na 90 stupnou neklesa len stúpa na tých 120 a potom zase padá na 90 a stále to isté, hlavne ak idem do kopca a viac ako 100 km na hodinu golf 7 1.4tsi 103kw,dakujem za každú odpoveď