1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Benzínové agrégáty

Moderátor: Olaf87

Odpovědět
scaniatik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.02.2020 10:10

1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od scaniatik »

dobry den preji, chtel jsem se zeptat, zda li uz se nekdo setkal nebo resil podobny problem, auto zacalo hlasit poruchu motoru- diagnostika vyhodnotila prvni lambdu(bohata smes), nicmene po vymene sondy po ujeti asi ca 300km se porucha znovu rozsvitila a stejne chybove hlaseni... vite nekdo kde mam hledat dalsi zadrhel prosim??? predem diky ...

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od srotty »

Kod té chyby víš ?

scaniatik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 06.02.2020 10:10

1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od scaniatik »

ahoj, ano viz foto... P219600+P2196

uz tam mam i druhou sondu, protoze jsme si mysleli, ze prvni byla vadna, ale chyba je tam stale i pri druhe sonde, vsechny chyby stale stejne...
Přílohy
lambda.jpeg

booboo83
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 05.05.2018 17:06

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od booboo83 »

Mam 1.4 TSI 103 kW CHPA 2012 a rovnaka chyba P219600 sa po vymazani vracala ako sporadicka bez rozsvietenej kontrolky, ktora sa ale rozsvietila, ked chyba presla do permanentnej, ktoru som takisto vymazal. Potom som tiez chcel vymenit lambdu, ale predtym som este vymenil baterku a chyba sa odvtedy nevratila ani ako sporadicka a ani ako permanentna. V danom momente bolo riesenie tak trochu dielom nahody, ale vyhrievanie lambdy je citlive na stav baterky http://forums.tdiclub.com/showthread.ph ... ost4568714

Plechac_tony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 08.03.2021 17:32

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od Plechac_tony »

Zdravím, nechtěl jsem zakládat nové téma, ale myslím si, že to sem docela zapadá. Po dlouholeté věrnosti Octavii G-tec jsem přesedlal na Golf VII (2017) variant CNG. Mám ho půl roku, byl zakoupený s nájezdem cca 22 000 prověřených km po leasingovce.
Nicméně od počátku je problém s CNG. Po nějaké době (zprvu cca 150km) se rozsvítí "vrtulník" - kontrolka MIL.
Chyby:
P227000 - O2 Sensor Signal Stuck Lean; Bank 1 Sensor 2 (Intermittent)
P209600 - Post Catalyst Fuel Trim System Bank1 Too Lean (Intermittent)
P219600 - O2 Sensor Signal Stuck Rich Bank 1 Sensor 1 (static)

Zprvu bylo vše přisuzováno stářím paliva atd. (auto stálo asi půl roku).
No nicméně za ten necelý půl rok mám za sebou (i s velkými pauzami v servisu) najeto dalších 15 000km, tři servisy (originál škoda auto, originál VW, a specializovaný na CNG) a doposud se nikomu nepodařilo problém odstranit. Byly měněny vstřiky, repase reduktoru a komplet (vyjma nádrží) čištěn opakovaně systém CNG.
Vždy po vyčištění, vymazání chyb vše šlape jak má, třeba 0,5 až tři nádrže a pak se vše vrátí. Když byla zima a kontrolka svítila, několikrát aoto na CNG nastartovalo a pak zdechlo, případně nemělo výkon a přeplo na benzín. Když svítí kontrolka (obzvláště jeli chladno a vlhko), auto při velmi lehké noze občas pocukne. Když se chyby vymažou, vše chvíli zas pracuje jak má.
Servis vše opakovaně diagnostikoval, za jízdy atd. a vždy po vymazání chyby (najeli i 100km) nic neobvyklého neviděli.
Servis VW, který byl druhý v pořadí říkal, že před pár lety tam měly úplně stejný problém, nakonec prý uživateli doporučili prodej auta a pak už nepřijel (po tom co mi to řekli jsem tam už taky nebyl :-D)


Setkal se někdo s něčím podobným, nějaký nápad?
Díky za cokoliv

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od srotty »

No a co lambda sonda, tu neměnili ?

Plechac_tony
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 08.03.2021 17:32

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od Plechac_tony »

Servis: "má to 25tis, proměřili jsme ji a je vpořádku". No nicméně za sebe nevím, jestli kontrolovali obě. Po pátrání po diskusích bych tipoval lambdu za katem. Ale nechce se mi vyhazovat 2 nebo 4 tis. za obě. Nicméně někdy trvá dlouho (třeba 100km) než ukáže po natankování kvalitu CNG, což by na ni taky poukazovalo. Většinou ukáže i nižší kvalitu, třeba 90% (u octavie se mi to za 180tis. km na CNG stalo 1)

p.hrabcik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 12.09.2021 13:22

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od p.hrabcik »

Nazdar chlapi, nepodařilo se někomu tento problém vyřešit. Hlásí mi to závadu P219600, lambda sonda 1. Ta je vyměněná, ale problém se opět objevil. Auto jede normálně. Vstřiky byly na kontrole a čištění, jsou a byly O.K.. P

drmla
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 336
Registrován: 30.06.2018 19:49

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od drmla »

U tohoto motoru lambdy odchází často. Důležité je vyměnit za originál nebo kvalitní náhradu, snad jedině Bosch. Jestli se tam dávalo něco jiného, tak bych se nejdřív zaměřil na výměnu za kvalitní lambdu.

Johnny_704
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 19.01.2021 23:04

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od Johnny_704 »

Ahojte pani, uz priblizne 9 mesiacov riesim podobny problem a zda sa, ze som na dobrej ceste k vyrieseniu. Mam VW Golf Variant 1.4 TGI 2015, najazd cca 69000 pred poruchou. Na zaciatku som si vsimol, ze auto jemne cuka, sklbe hned po nastartovani, spotreba bola tiez trochu vyssia, cca 20% potom sa objavil check engine a tieto chyby:
15356 - Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2
P2270 00 [096] - too Lean

4116 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
P2196 00 [237] - Signal too High (Rich)
Prvu vec co som spravil je, ze som si dal vymenit obe lambda sondy. To nepomohlo, tak som dal auto do autorizovaneho servisu VW v Bratislave k importerovi. Ziadal som iba diagnostiku a vysledok bol, ze mam bud zakarbonizovane sacie ventily, alebo vadne CNG vstreky. Tak som si dal vymenit CNG vstreky za nove, tiez to nepomohlo. Cize som riesil zakarbonizovane sacie ventily. Tie sa cistia orechovymi skrupinami, ale ani to nepomohlo. Teda auto islo lepsie, aj spotreba bola lepsia, ale check engine aj tak zasvietil. Dalsiu vec, co som skusil bola chemicka dekarbonizacia BG. Musim povedat, ze auto islo o poznanie lepsie, ale opat check engine zasvietil. To uz som bol zufaly, kolko penazi to auto zhltlo a stale nie je opravene. Pisal som ludom po forach a presne na tomto fore v tejto skupine mi Plechac_tony povedal, ze on mal chybnu lambda sondu za katalyzatorom. Skontroloval som ake lambda sondy mi teda vymenili v neautorizovanom servise hned na zaciatku a zistil som, ze tam dali obe nespravne, ktore nepatria na moje CNG auto, ale na cisto benzinove. Tie povodne som vycistil a namontoval som ich naspat. Auto vyzeralo, ze ide bez problemov, ale po cca 1500 km opat zasietila kontrolka check engine a P2196. Vymenil som teda lambda sondu za katalyzatorom. Povodne som mal 04E906262F, ale ta sa uz nerobi, teraz VW dodava 04E906262EC. Eshop sa mi snazil predat 04E906262DT (podla netu sonda iba na benzinove auto, aj ked su eshopy, kde uvadzaju, ze moze ist aj na CNG), ze to bude fungovat, ale ja som trval na 04E906262EC. Po vymene a najazdeni cca 500 km ide auto bez problemov. Inak len pre info, lambda sonda pred katalyzatorom ma oznacenie 04E906262E. Vraj CNG taxiky v Prahe menia obe lambda sondy casto, cize je mozne, ze aj v mojom pripade ak by som vymenil hned na zaciatku lambda sondy za tie spravne, nemuselo to stat take peniaze a tolko casu. Treba si dat naozaj pozor, ake lambda sondy servis namontuje, lebo to moje auto nejako islo aj s tymi nespravnymi, len check engine svietil kazdych 30 km. Mozno tomu autu pomohli aj oriesky a dekarbo, ale to uz samozrejme nezistim. Teraz mam na aute cca 77000 a cakam, co sa bude diat dalej. Mam zakupenu novu originalnu lambda sondu aj pred katalyzatorom, cize cakam, ci ju vymenim.
Ak by som mal dat nejaku radu, kto ma momentalne podobny problem, tak by som skusil vycistit obe lambda sondy v nejakom cistici a pozoroval, ci to ma nejaky efekt. Ak by sa interval od vymazania chyby a opatovneho zasvietenia predlzil, vymenil by som sondy (najpr sondu za katalyzatorom). Z mojho pohladu dekarbonizacia BG tiez zlepsila chod motora.
Dufam, ze som aspon trochu pomohol. Drzte sa pani.
Naposledy upravil(a) Johnny_704 dne 20.01.2022 10:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
negr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od negr »

Ahoj, lambdy budou asi u CNG spotřební zboží :)

Stejné chyby a problém jsem řešil na Leonu 1.4 TGI už v cca 30 000 km na záruku. V origo servisu vyměnili sondu před katem, ale chyba se znovu objevila.
Tudíž vyměnili sondu za katem a byl pokoj. Tedy až do teď :) Nyní mám najeto 119 000 km a vrtulník zase svítí. Dagnostika hlásí opět chyby 23609 (P2270 00) a 4116 (P2196 00). Zatím jsem jen chyby vymazal a uvidí se. Pokud se znovu objeví, tak jde sonda za katem ven.

Dám vědět jak to dopadlo.

Worm581
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 09.04.2024 17:52

Re: 1.4 TGi - porucha motoru, lambda

Příspěvek od Worm581 »

Zdravím,
řeším stejný problém – „O2 S1 - P2196 - signal stuck rich“. Jde o Octavia 1.4 G-TEC (stříbrná). Zakoupeno jako ojeté ve Škodovce (dovoz Belgie). Najeto cca 80 000 km. Chyba se poprvé objevila druhý den po koupi. Objevuje se sem a tam, cca každých 500 až 1000 km. Auto asi docela dlouho stálo v bazaru. Auto bylo ze začátku dost líné a větší spotřeba. Výrazně pomohla výměny svíček. Mohu porovnávat, mám ještě jedno, skoro stejné (modré). Nyní jsou obě auta srovnatelná. Nepociťuji nějaké horší jízdní vlastnosti, i když je auto v chybě.
Můj servisák mi v podstatě řekl, že když tam je CNG, tak tomu nerozumí. A zároveň mě odrazuje od autorizovaného servisu, který by jen měnil díly za nové, což má asi pravdu. Že mám zkusit pátrat.
Půjčil jsem si OBDII čtečku. Na výpisu od servisáka mám dvě chyby: P2270 a P2196. OBDII mi ukazuje pouze P2196. Měřil jsem a měřil. Zjistil jsem, že mám hodně negativní LTFT (long term fuel trim) na CNG, což značí bohatou směs. Hodnoty cca až -15%. Výhoda je, že mohu porovnávat s druhým autem (modrým). Tam jsou to nízká procenta kolem 0.
Důvodů pro bohatou směs může být hodně. Prověřoval jsem tlakový senzor na sání. Jsou tam dva stejné senzory, ale každý dělá něco jiného. Prohodil jsem je a beze změny.
Pak jsem zkusil benzín. No a LTFT jsou OK. Takže problém asi pouze na CNG. Další možný příznak je, že stříbrné auto často ukazuje kvalitu CNG 90%. Modré vždy 100%. Jak se to měří? Asi O2 S1 nebo S2. Přesně nevím.
Nevím, jak přesně souvisí LTFT s rozdílem mezi „commanded A/F ratio“ a signálem z O2 S1, ale na grafech je vidět, že u modrého auta signál O2 S1 krásně kopíruje „commanded A/F ratio“, ale u stříbrného to je o kus níže – moc bohatá směs.
No a pak se mi podařilo zachytit okamžik detekce P2196. A také to je vidět na „Noncontinuous Monitors“.
Chyba z OBDII:
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... 6btQyfP5l2
„Noncontinuous Monitors“:
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... IJevjyf56D
Na benzín (nízké LTFT jsou přepnutí na CNG):
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... fxzNr0Ud2Z
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... DebRTKgrfB
Na CNG:
https://photos.google.com/photo/AF1QipP ... B2fciKjP3a
https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... RTOyx74DDf
Tady ta potvora šla do kytek v 19:17 (P2196):
https://photos.google.com/photo/AF1QipM ... xHRnp5OAFj
Pak to je v nějakém divném módu (asi open loop) – detail – O2 S1 nějak neběží:
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... e7NXNS4Ou0
A další jízda – asi ne už open loop, ale je to horší – větší rozdíl mezi „commanded A/F ratio“ a signálem z O2 S1, a je tam vidět asi další zachycení problému:
https://photos.google.com/photo/AF1QipN ... n-B1Md6r2K
Řeším dále….
Někdo nějaký nápad? 😊
Děkuji

Odpovědět

Zpět na „Motory - benzín“