Zapojení konektoru termospínače
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Zapojení konektoru termospínače
Dobrý večer, neví prosím někdo čirou náhodou jak je zapojený ten 3 pinový konektor od termospínače na chladiči, co spíná ventilátory? Dnes jsem totiž čirou náhodou zjistil že mi uhnil jeden drát. Už co jsem auto koupil, tak je konektor dolámaný a teď tohle. Konektor zkusím někde sehnat. U nás v obchodu mi nebyli schopni pomoci, ale zeptám se i v jiných obchodech, popř. vrakoviště. Bohužel dráty od konektoru jsou ve svazku pocuchané jak hadí hnízdo(nevím jestli je to tak origo) a nevím tedy kam ty dráty vedou. Všechny 3 do toho modulu pod baterií, nebo jak? Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zapojení konektoru termospínače
Pokud nemáš klimatizaci tak :
Pin1-červenobílý drát průměr 2,5mm vede na ventilátor chladiče pin 2
Pin2-červený drát průměr 2,5mm vede na pojistku 8 na baterce
Pin3-červenočerný drát průměr 2,5mm vede na ventilátor chladič pin 1
S klimatizací:
Pin1-červenobílý vede na pravý(menší) ventilátor chladiče pin2
Pin2-červený vede na malou pojistku úplně vpravo na baterce
Pin3-červenožlutý průměr 1mm vede najednotku dochlazování konktor 14.polový,pin 7
Pin1-červenobílý drát průměr 2,5mm vede na ventilátor chladiče pin 2
Pin2-červený drát průměr 2,5mm vede na pojistku 8 na baterce
Pin3-červenočerný drát průměr 2,5mm vede na ventilátor chladič pin 1
S klimatizací:
Pin1-červenobílý vede na pravý(menší) ventilátor chladiče pin2
Pin2-červený vede na malou pojistku úplně vpravo na baterce
Pin3-červenožlutý průměr 1mm vede najednotku dochlazování konktor 14.polový,pin 7
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
Mám digitální klimu CLIMAtronik. Takže to druhé řešení. Mám jeden tenší červený drát se žutým proužkem, to je tedy do té jednotky. To myslíte ten modul s relátky pod baterkou?
Potom tlustší červený drát s bílým proužkem, ten zapojím na ten menší ventilátor. A tlustší drát čistě červený, ten zapojím na pojistku. Ten mi právě na několika místech uhnil. Modrý flek a měděné jádro kabelu přerušené. Konektor do čidla je polámaný, tak jsem to celé cvaknul a přes víkend to zkusím nějak opravit. Nový konektor jsem zatím nikde nenašel, tak asi budu muset zajet na vrakáč.
Děkuji moc.
Potom tlustší červený drát s bílým proužkem, ten zapojím na ten menší ventilátor. A tlustší drát čistě červený, ten zapojím na pojistku. Ten mi právě na několika místech uhnil. Modrý flek a měděné jádro kabelu přerušené. Konektor do čidla je polámaný, tak jsem to celé cvaknul a přes víkend to zkusím nějak opravit. Nový konektor jsem zatím nikde nenašel, tak asi budu muset zajet na vrakáč.
Děkuji moc.
Naposledy upravil(a) varok dne 28.06.2020 13:09, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zapojení konektoru termospínače
Ano,vše jak píšeš.Ten slabší do jednotky pod nosníkem,ty silnější na ventilátor a pojistku. Nebo konektor koupit přímo ve VW nebo škodovce. Odpoledne bych ti napsal jeho číslo.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
Ptal jsem se u nás v Elmotu, tam to nemohli najít. Zkusím ve škodovce. Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
Aha, tam je ale nakreslená 4 polový konektor a já mám jen 3 piny. Sice mám ten konektor čtvercový, ale piny jsou 3 umístěné do trojúhelníku. Zkusím se zeptat přímo u nás ve škodovce.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zapojení konektoru termospínače
Obrázek je pouze ilustrační.Důležité je co se píše vpravo. Podle mě máš ten 1H0 973 203.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
Aha, omlouvám se, nějak jsem se přehlédl. Ano, to číslo mám i na tom konektoru. podle toho mi to v obchodě hledali, ale nedokázali najít pro objednání. Koukal jsem na známé e-shopy, ale nikde tenhle konektor nemají. Zkoušel jsem auto kelly, skoda-díly, cc-autodíly. Děkuji
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zapojení konektoru termospínače
Měl by vypadat takto že ?
mají ho třeba tady: https://www.oparts.cz/dil-svorkovnice-plocheho-54199
Ale určitě seženeš ve škodovce nebo VW.
mají ho třeba tady: https://www.oparts.cz/dil-svorkovnice-plocheho-54199
Ale určitě seženeš ve škodovce nebo VW.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
Ano, to je on. Ten původní co jsem měl na autě má ulomený celý zadní díl, jak jsou ty kapsičky na zacvaknutí, tak to ani pořádně nedrželo na tom čidle zacvaknuté. Jé, ta firma je přímo v Ostravě? Tak to bych měl z práce kousek, ale nevím kde to je. Musím kouknout na mapy. jestli neseženu u nás ve škodovce, tak se zkusím zeptat tam. Děkuji
A ještě se zeptám trošku mimo tohle téma. To je běžné, že jsou kábliky ve svazcích aut tak prasácky? Některé ty tenší několikrát přeložené, asi byla moc velká délka. Jak jsem sundal izolačku, tak jsem to zahlédl a chtělo se mi z toho
To už i na Favoritech a Felinách bylo pěkněji uložené. Čím ten svazek potom omotat? Klasické plastové izolačky nejsou dobré, v létě když je vedro se to rozmotává a lepí to.
A ještě se zeptám trošku mimo tohle téma. To je běžné, že jsou kábliky ve svazcích aut tak prasácky? Některé ty tenší několikrát přeložené, asi byla moc velká délka. Jak jsem sundal izolačku, tak jsem to zahlédl a chtělo se mi z toho
To už i na Favoritech a Felinách bylo pěkněji uložené. Čím ten svazek potom omotat? Klasické plastové izolačky nejsou dobré, v létě když je vedro se to rozmotává a lepí to.
Naposledy upravil(a) varok dne 28.06.2020 13:13, celkem upraveno 1 x.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4757
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Zapojení konektoru termospínače
Někdy to tak je.
Použil bych textilní izolačku.
Použil bych textilní izolačku.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
No některé svazky jsou ještě v tom plastovém husím krku, zkusím je někde sehnat a udělat v kabeláži trošku pořádek. Zatím jsem je ale nikde neviděl, zkusím někde pohledat.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
Už jsem ten konektor sehnal u nás ve Škoda. Sice cena na poblití, Škoda no. 353,- kč jen za ten plast.
Jen plast, tak ty gumové ucpávky dám ze starého konektoru. Musím ještě někde sehnat ty piny. Za 20cm kousek drátu s dvěma konektory nebudu dávat nějakých 180,- kč za kus.
Jen plast, tak ty gumové ucpávky dám ze starého konektoru. Musím ještě někde sehnat ty piny. Za 20cm kousek drátu s dvěma konektory nebudu dávat nějakých 180,- kč za kus.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1540
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Zapojení konektoru termospínače
Zdravím, zatím mám konektor nachystaný, no nebyl zatím čas to vyměnit. Ale už budu muset, protože jsem před pár dny narazil na kolonu aut a to není dobré.
Může mít prosím to nefungování ventilátorů vliv i na klimatizaci? Protože teď mi nejede climatronic . Jako jede, kompresor sepne ale z výdechů jde jen vlažný vzduch i když mám nastaveno na úplně nejnižší teplotu. Klima byla minulý rok opravovaná a doplněná a jela.
A proč jsou ty ventilátory tak debilně zapojené? Mám tam ale hroznou zněť drátů, tak to budu muset poopravovat pořádně celé.
Co ale nechápu, proč jde hlavní přívod proudu do termospínače káblíkem asi 1,5mm2 na velký konektor, to je dobře. Ale přívod proudu do modulu jde tenkým káblíkem asi 0,75mm2, nejspíše jen ovládací né výkonový a ten je taky na velkém pinu konektoru. Naopak malý ventilátor jde káblíkem taky asi 1,5mm2 ale má malý konektor. To mi hlava nebere. Proč není raději zapojený ten ventilátor na velký pin konektoru když jím asi prochází docela velký proud a ten nejspíše signálový jde tenkým drátkem z velkého pinu? Přehodit to asi nejde, protože to má asi dva samostatné okruhy, že?
Další věc je, že je tam 1000 drátů, jsou tam dva velké konektory, které když se rozpojí, tak stejně to samostatně nesundáte, protože vždycky nějaký drát ještě vede někam jinam. Kdo takové věci vymýšlí, to musí být tydýt. Chápal bych kdyby se třeba jedním konektorem odpojily komplet oba ventilátory a druhým konektorem třeba ten modul. Ale tak jak to je, no nepochopím.
Může mít prosím to nefungování ventilátorů vliv i na klimatizaci? Protože teď mi nejede climatronic . Jako jede, kompresor sepne ale z výdechů jde jen vlažný vzduch i když mám nastaveno na úplně nejnižší teplotu. Klima byla minulý rok opravovaná a doplněná a jela.
A proč jsou ty ventilátory tak debilně zapojené? Mám tam ale hroznou zněť drátů, tak to budu muset poopravovat pořádně celé.
Co ale nechápu, proč jde hlavní přívod proudu do termospínače káblíkem asi 1,5mm2 na velký konektor, to je dobře. Ale přívod proudu do modulu jde tenkým káblíkem asi 0,75mm2, nejspíše jen ovládací né výkonový a ten je taky na velkém pinu konektoru. Naopak malý ventilátor jde káblíkem taky asi 1,5mm2 ale má malý konektor. To mi hlava nebere. Proč není raději zapojený ten ventilátor na velký pin konektoru když jím asi prochází docela velký proud a ten nejspíše signálový jde tenkým drátkem z velkého pinu? Přehodit to asi nejde, protože to má asi dva samostatné okruhy, že?
Další věc je, že je tam 1000 drátů, jsou tam dva velké konektory, které když se rozpojí, tak stejně to samostatně nesundáte, protože vždycky nějaký drát ještě vede někam jinam. Kdo takové věci vymýšlí, to musí být tydýt. Chápal bych kdyby se třeba jedním konektorem odpojily komplet oba ventilátory a druhým konektorem třeba ten modul. Ale tak jak to je, no nepochopím.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue