Divné řízení

kola, brzdy, podvozek, převodovka a spojka

Moderátor: lister

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Divné řízení

Příspěvek od Shorty »

Zdar, s dovolením se přiživím na tomdle tématu.

Nezkoušel někdo na Mk1 (Cabrio) štelovat vůli v řízení bez serva pomocí toho šroubu zezadu hřebenu řízení? Ten hřeben je dost blízko kastle, shora je tam kloubový hřídel a jeho manžeta, a držák převodovky (5Q manuál) zase brání přístupu zespoda. Koukal jsem na nějaké globální návody a tam je to většinou UK, SAR a tam mají lepší přístup, jak mají volant na druhé straně.

Můj problém - za jízdy něco lehce ťuká. Měl jsem to v servisu a doporučují zaměřit se na řízení, ale pak se na to vykašlali kvůli tomu virusu. Prý tam mám vůli v řízení, ale nedokážu porovnat protože třeba stará felda bez serva měla určitě větší. I když je pravda, že za jízdy jde to řízení docela volně, ale mrtvé není - na pohyb volantem reaguje hned. Při točení na místě to jde samozřejmě ztuha, ale asi jsem ovlivněn moderními auty. Zkoušeli udělat geometrii, ale prý mašina vyhodila error právě asi kvůli těm vůlím. Jinak když zrychluju, tak cca při 60-70kmh začne předek auta trochu házet ze strany na stranu a je to vidět i ve zpětném zrcátku. Skoro jako kdyby byla osma na kole. Pak mi přijde, že to ustává.

Auto jede hezky rovně, kola vyvážený. Hlavy řídících tyčí vypadají ok. Ty výše popisované šrouby na kloubovém hřídeli jsem zatím zkoušel jen ten spodní a je fest. Uložení tlumičů do kastle vypadá taky ok - utáhnul jsem na víc než předepsaných 20Nm.

Díky a zdar.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: Divné řízení

Příspěvek od Peťas »

Kdysi dávno (už to bude tak 15- 16 let), jsem to na svém prvním Cabriu utahoval, protože tam byla drobná vůle (po utažení už to bylo OK). Jediné, co si po té době pamatuju je to, že tam opravdu byl přístup na p**u a že jsem to dělal zespodu. Ale jestli jsem musel odmontovat ještě něco jiného....???

Zkus se taky podívat na kloubek na spodku volantové tyče v kabině. Měl jsem tam na všech autech drobnou vůli (občas to i lehce kleplo). Muselo se to opravdu pořádně dotáhnout, aby zmizela.
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: Divné řízení

Příspěvek od Shorty »

Díky za postřehy. Trochu pomůže když se rozdělají tyčky řazení, ale furt je děsná gynekologie.

A na ty klouby taky mrknu - díky
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Mechanika“