MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
- Waclav
- Řidič
- Příspěvky: 84
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
to mimayin : jak ti to dopadlo s zapojením všech 6-ti válců?
Waclav
Waclav
- DAVELVR6
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.02.2009 09:56
- Bydliště: Žďársko Vysočina
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Jak je to s těma pojistkama (viz. první strana) ? Má každej zapal.modul svoji ? Jestli jo, kdo ví, kde je hledat ?
- kytli
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 08.09.2013 15:15
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Zdravím, mám taky problém s V6 (AYL) ...po nastartování studenýho auta kolísaj otáčky, resp. nechce do otáček, po přidání se dusí, klepe se to jako kdyby měl vypadnout motor (že by se nechytlo všech 6 válců?) ... jakmile se trochu ohřeje tak je ok, po přepnutí na LPG (spínat by měl po dosažení 30 nebo 35 stupňů) už jede úplně normálně ... netušíte co to může být?
podle mne to vypadá na svíčky, jak jsem dodatečně zjistil jsou tam už asi 40 000 km ... jak moc náročná operace je výměna svíček u tohohle motoru? opravdu musí dolů sací potrubí jak mi tvrdili v jednom servisu? a jaký svíčky mi případně doporučíte?
podle mne to vypadá na svíčky, jak jsem dodatečně zjistil jsou tam už asi 40 000 km ... jak moc náročná operace je výměna svíček u tohohle motoru? opravdu musí dolů sací potrubí jak mi tvrdili v jednom servisu? a jaký svíčky mi případně doporučíte?
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"
- DAVELVR6
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.02.2009 09:56
- Bydliště: Žďársko Vysočina
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Pro kytli:
Mohou to být svíčky,zap.moduly , snímač nebo čidlo..... Nejlépe diagnostika a pak se uvidí..... Při výměně svíček sací potrubí NEMUSÍ dolů !!!!!! Výměna je přibližně popsána v předchozích příspěvcích- odpojit zap.moduly (dej bacha ať nezničíš plastové zajišťovací zobáčky , vytáhnout moduly,klíč na svíčky.... Zapalovací svíčky používám základní Brisk doporučené pro lpg/cng (snad tam mám DOR15YS-1silver nebo DR15YS silver), koukni na stránky výrobce.
Mohou to být svíčky,zap.moduly , snímač nebo čidlo..... Nejlépe diagnostika a pak se uvidí..... Při výměně svíček sací potrubí NEMUSÍ dolů !!!!!! Výměna je přibližně popsána v předchozích příspěvcích- odpojit zap.moduly (dej bacha ať nezničíš plastové zajišťovací zobáčky , vytáhnout moduly,klíč na svíčky.... Zapalovací svíčky používám základní Brisk doporučené pro lpg/cng (snad tam mám DOR15YS-1silver nebo DR15YS silver), koukni na stránky výrobce.
- kytli
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 08.09.2013 15:15
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
diagnostika psala myslím že vynechává zapalování na 1. válci ... podle toho mechanika to vypadá na svíčky (jsou tam 40 000 km, takže by to asi odpovídalo, tak jako tak budou zralý na výměnu) ... se tam do toho budu muset důkladně podívat, mám to auto chvíli a teprve se seznamuju, každopádně s tím ale někam zajedu, nechci riskovat že tam něco zmrším
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"
- kytli
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 08.09.2013 15:15
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
ještě k těm svíčkám ... mám v tom pěknej guláš ... mám tu doporučení na brisk DR15YS, někde jinde jsem zas našel, že na LPG mají být "o stupeň studenější" takže DR14YS (tam jsem pak našel že jsou DR14YS a DR14YS-9 ale podle popisu jsem mezi nima nenašel žádný rozdíl) ... jiný doporučení zas na NGK BKR6EKUB (za víc jak dvojnásobnou cenu) ... Někde doporučují platinový Boschky, jinde zas píšou že jsou na prd ... co tam teda mám dát?
pokud teda jde svíčky vyměnit bez rozborky motoru, tak asi koupím klíč na svíčky a zkusím to vyměnit o víkendu před barákem ... uvažuju že koupím ty od Brisku (vyjdou kolem pětikila, což je furt lepší jak NGK nebo Bosch kolem 1500) ... ale jestli to rozeberu a nedám pak dohromady tak běda Vám
pokud teda jde svíčky vyměnit bez rozborky motoru, tak asi koupím klíč na svíčky a zkusím to vyměnit o víkendu před barákem ... uvažuju že koupím ty od Brisku (vyjdou kolem pětikila, což je furt lepší jak NGK nebo Bosch kolem 1500) ... ale jestli to rozeberu a nedám pak dohromady tak běda Vám
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"
- kytli
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 08.09.2013 15:15
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Tak uz vidim svetlo na konci tunelu, ehm teda svicky. Pristup je k tomu fakt uzasnej. Akorat jsem zjistil, za klic na svicky mam trochu vetsi nez potrebuju, takze musim koupit sestnactkovej ... a taky ty svicky ... prece jen svicky se bez svicek meni blbe nevite jestli bych je nekde v praze nesehnal i o vikendu?
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"
- kytli
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 08.09.2013 15:15
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Svicky vymeneny (brisk dr15ys) a vypada to ok. Ty co jsem vyndal uz byly po 40 000 km dost pripeceny (iridiovy ngk lpg6)
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
A je nutné psát o jedné věci do dvou témat ?
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 07.12.2012 11:45
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Ahoj,
mám stejnej problém jako kytli. Akorát že já už jsem po výměně svíček (ja dal NGK laser line) a chová se to stejně.
Přestane to dělat pokud jezdím na benzín, pak to chytá normálně, akorát mám pocit v tahu jako by se válce přidávali postupně, auto je obecně "línější"
Na řadě válců 1 to píše dvě chyby - bohatá směs a chudá směs. Cívky jsou vyměněny na 1,3 a 4 řadě za Bremi (A daj se koupit za 729 ,- s DPH )
Napadla mě paraelní diagnostika, protože plynaří říkají vše OK, a technici VW tvrdí že je to plynem, že oni to nemají jak zkontrolvat a že za ně ok
mám stejnej problém jako kytli. Akorát že já už jsem po výměně svíček (ja dal NGK laser line) a chová se to stejně.
Přestane to dělat pokud jezdím na benzín, pak to chytá normálně, akorát mám pocit v tahu jako by se válce přidávali postupně, auto je obecně "línější"
Na řadě válců 1 to píše dvě chyby - bohatá směs a chudá směs. Cívky jsou vyměněny na 1,3 a 4 řadě za Bremi (A daj se koupit za 729 ,- s DPH )
Napadla mě paraelní diagnostika, protože plynaří říkají vše OK, a technici VW tvrdí že je to plynem, že oni to nemají jak zkontrolvat a že za ně ok
- pepe 70
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 15.09.2009 20:27
- Bydliště: Brno
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
ahoj já mám trochu taky problém s zapalovacíma cívkama já mám dvě a je možný aby odešli na obou cívkách jen ty výstupy pro další dva válce?mám cívku na 2 válci a kabel zní vede na 3 a ten nejede a potom mám cívku na 4 válci a kabel na První a ten taky nejede nedávají jiskru kabely jsem zkoušel ptohodit s jinýma a je to stejný nějak tomu nechci věřit žeby odešly dva stejný výstupy na na dvou cívkách ale asi to možný je nevíte jestli tam ještě nemůže být něco jinýho
díky
díky
Ford Galaxy G1 2,3 16V/LPG/stan
Drakouš - Bohouš
Drakouš - Bohouš
- kytli
- Nový člen
- Příspěvky: 44
- Registrován: 08.09.2013 15:15
- Bydliště: Praha
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Zdravím a jsem tu zas ... bohužel ...
zřejmě mi odešla další zapalovací cívka (jedna odešla už v létě a te´d jsou příznaky v podstatě stejný, řekl bych, že to jede na 5 válců - netáhne, cuká, vibruje a svítí kontrolka spalování) ... trochu mne to naštvalo a říkám si, že vyměním všech 5 zbylých ať mám klid ... takže pro jistotu se ptám - patří tam BOSCH BO 0986221073? (Sharan V6, 4 motion, rok 2002, kod motoru AYL a je v tom LPG) nejlevnější jsem našel za 885 kč/ks
Tohle by asi taky mělo být ono NGK 48035 https://mlparts.cz/autodily/vw/sharan-1 ... tId=506914" onclick="window.open(this.href);return false; a za menší peníze (ani ne 3000 za zbylých 5 kusů mi přijde ok, v servise za výměnu jedné jsem nechal jen asi o litr míň)
EDIT: byla to cívka, Jsou tam komplet nový (od NGK) a jezdí to zas jak má
zřejmě mi odešla další zapalovací cívka (jedna odešla už v létě a te´d jsou příznaky v podstatě stejný, řekl bych, že to jede na 5 válců - netáhne, cuká, vibruje a svítí kontrolka spalování) ... trochu mne to naštvalo a říkám si, že vyměním všech 5 zbylých ať mám klid ... takže pro jistotu se ptám - patří tam BOSCH BO 0986221073? (Sharan V6, 4 motion, rok 2002, kod motoru AYL a je v tom LPG) nejlevnější jsem našel za 885 kč/ks
Tohle by asi taky mělo být ono NGK 48035 https://mlparts.cz/autodily/vw/sharan-1 ... tId=506914" onclick="window.open(this.href);return false; a za menší peníze (ani ne 3000 za zbylých 5 kusů mi přijde ok, v servise za výměnu jedné jsem nechal jen asi o litr míň)
EDIT: byla to cívka, Jsou tam komplet nový (od NGK) a jezdí to zas jak má
VW Sharan V6 4Motion "Mora Edition"
-
- Nový člen
- Příspěvky: 10
- Registrován: 01.10.2014 12:30
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
poradte prosim kde hledat ty pojistky k zapalovacim civkam
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 18.05.2020 22:37
Re: MOTOR, ZAPALOVÁNÍ: SHARAN V6 2.8i - Nedává jiskru
Dobrý den,
Prosím o radu. Mám sharan r. 2000, 2,8 benzin V6.
Z ničeho nic jsem nemohla nastartovat. Zkoušeli jsme startovat přes kabely, vyměnili jsme pojistky zapalování a nic. Při nastartování svítí kontrolky, jdou stahovat okýnka i čerpadlo benzínu se spustí. Myslíme si, že je to startér. Věděl by někdo co by tam mohlo být za chybu? Děkuji
Prosím o radu. Mám sharan r. 2000, 2,8 benzin V6.
Z ničeho nic jsem nemohla nastartovat. Zkoušeli jsme startovat přes kabely, vyměnili jsme pojistky zapalování a nic. Při nastartování svítí kontrolky, jdou stahovat okýnka i čerpadlo benzínu se spustí. Myslíme si, že je to startér. Věděl by někdo co by tam mohlo být za chybu? Děkuji