Lakování MK2 1986
- romaneek
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.03.2009 12:57
- Bydliště: Tachovsko
- Kontaktovat uživatele:
Lakování MK2 1986
Ahojte,
Projel jsem témata a nenašel uspokojivou odpověď tak zakládám nové..
Má MK2 je nyní ve stádiu hotové vyvaření, konzervace spodku a přijde na řadu lak.. Původně při koupi vypadala takto, ale držela pohromadě jen díky notnému nástřiku spodku, moc plechu tam nebylo.. Ta šedá se mi líbí, a chtěl bych dolakovat měněné díly (páté dveře, oboje přední, přední blatníky) ale i střechu, která je domrvená. Ovšem mechanik mě od toho odrazuje, že prý by se muselo vše obrousit až na plech, dát do plniče atd a až pak lakovat jinak se prý nový lak jakoby neprováže s originálním lakem, bude reagovat a loupat se. Jakou máte zkušenost vy?
Zvažoval jsem na jeho popud i celopolep fólií, ale to mi přijde jako prznění když si auto chci nechat..
Díky Roman
Projel jsem témata a nenašel uspokojivou odpověď tak zakládám nové..
Má MK2 je nyní ve stádiu hotové vyvaření, konzervace spodku a přijde na řadu lak.. Původně při koupi vypadala takto, ale držela pohromadě jen díky notnému nástřiku spodku, moc plechu tam nebylo.. Ta šedá se mi líbí, a chtěl bych dolakovat měněné díly (páté dveře, oboje přední, přední blatníky) ale i střechu, která je domrvená. Ovšem mechanik mě od toho odrazuje, že prý by se muselo vše obrousit až na plech, dát do plniče atd a až pak lakovat jinak se prý nový lak jakoby neprováže s originálním lakem, bude reagovat a loupat se. Jakou máte zkušenost vy?
Zvažoval jsem na jeho popud i celopolep fólií, ale to mi přijde jako prznění když si auto chci nechat..
Díky Roman
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Lakování MK2 1986
Barvím 50 let, první byla tříkolka. Je třeba si položit otázku co od toho čekám. Mám flekaté auto na doježdění a jezdím s ním k fabrice, tak stačí pořádně odmastit, přebrousit, přetmelit a nanést barvu. Pokud auto má nějak slušně vypadat a bude jezdit i po dalších STK, je příprava náročnější. Aby něco vydržela nová barva, tak se musí zajistit, aby podklad nebyl podrezlý. I pod zdánlivé zachovalou barvou se po jejím sejmutí objeví větší množství drobných porezlin.
Obroušením barvy na plech, nebo otryskáním se drobné porezlinky většinou ztratí a nejsou příliš patrné. Ale pokud se použije nějaká "veteránská" metoda, např. barvožrout, tak se rez pod původní letitou barvou nádherně vykreslí.
Příprava staré barvy pro nový nástřik není až tak jednoduchá, pokud má skutečně sloužit po další desetiletí. Musíme si též uvědomit, čím vším si stará barva prošla, možná byla kdysi přelakovaná po nějaké události, pečlivý majitel pravidelně voskoval a zbytky jsou v pórech barvy. Toho se lakýrník vždy bojí. Odmaštěním a přebroušením se někdy zbytky voskování jen rozmažou na větší plochu. Zásadní roli hraje i použití barev jiného chemického složení.
Možná se na domrvené střeše někdo prošel a je tam centimetr tmelu. Mechanik asi má nějakou zkušenost.
Já osobně jsem pro postup až na plech, odrezit napadení a nový kabát v případě, že bude sloužit ještě léta. Pokud je to na pár let a do práce, tak odmastit, přetmelit a barvit.
Obroušením barvy na plech, nebo otryskáním se drobné porezlinky většinou ztratí a nejsou příliš patrné. Ale pokud se použije nějaká "veteránská" metoda, např. barvožrout, tak se rez pod původní letitou barvou nádherně vykreslí.
Příprava staré barvy pro nový nástřik není až tak jednoduchá, pokud má skutečně sloužit po další desetiletí. Musíme si též uvědomit, čím vším si stará barva prošla, možná byla kdysi přelakovaná po nějaké události, pečlivý majitel pravidelně voskoval a zbytky jsou v pórech barvy. Toho se lakýrník vždy bojí. Odmaštěním a přebroušením se někdy zbytky voskování jen rozmažou na větší plochu. Zásadní roli hraje i použití barev jiného chemického složení.
Možná se na domrvené střeše někdo prošel a je tam centimetr tmelu. Mechanik asi má nějakou zkušenost.
Já osobně jsem pro postup až na plech, odrezit napadení a nový kabát v případě, že bude sloužit ještě léta. Pokud je to na pár let a do práce, tak odmastit, přetmelit a barvit.
- romaneek
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.03.2009 12:57
- Bydliště: Tachovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování MK2 1986
Děkuji za odpověď.
Jiný odstín měli jen ty LP dveře.
Právě že koroze se zbavuji, budu měnit jen ty páté PP dveře, blatníky, zbytek je v pořádku. Prahy se tedy dělali také.
Golfík půjde na veteránskou atestaci a pak do garáže. Primární vozidlo mám MK4..
Jiný odstín měli jen ty LP dveře.
Právě že koroze se zbavuji, budu měnit jen ty páté PP dveře, blatníky, zbytek je v pořádku. Prahy se tedy dělali také.
Golfík půjde na veteránskou atestaci a pak do garáže. Primární vozidlo mám MK4..
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Lakování MK2 1986
U zadních blatníků je třeba pečlivě prohlédnout a zhodnotit jak jsou na tom okraje. Po tolika letech je málo pravděpodobné, že by nenesly žádné stopy koroze, když byly prahy na výměnu.
Nový kabát není zrovna levná záležitost, pokud se tedy nedělá doma v garáži.
Nový kabát není zrovna levná záležitost, pokud se tedy nedělá doma v garáži.
- romaneek
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.03.2009 12:57
- Bydliště: Tachovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování MK2 1986
Na barvu mám vyčleněno tak 15tis i s prací, v garáži to dělat nechci, ale někomu to svěřit kdo má zkušenosti..
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Lakování MK2 1986
Cenu máš s někým konkrétním domluvenou, nebo je to jen tvá představa?
-
- Řidič
- Příspěvky: 124
- Registrován: 11.01.2010 21:20
- Bydliště: Košice
Re: Lakování MK2 1986
15tis od pripravy až po lakovanie, s materialom a aj pracou?
- romaneek
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.03.2009 12:57
- Bydliště: Tachovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování MK2 1986
Bude odstrojeno, takže od přípravy dílů pod až po nástřik. A nebude to metalíza.
Domluveno mám předběžně přez známého u jednoho lakýrníka v Tachově. Ale ještě to neviděl
Domluveno mám předběžně přez známého u jednoho lakýrníka v Tachově. Ale ještě to neviděl
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Lakování MK2 1986
Kdyby ještě měl lakýra vysklívat a odstrojovat, tak se nedoplatíš. Jestli má lakýra ještě chuť, tak rychle konej než si to rozmyslí.
-
- Řidič
- Příspěvky: 124
- Registrován: 11.01.2010 21:20
- Bydliště: Košice
Re: Lakování MK2 1986
Tiež si myslim že maš luxus cenu. Hlavne aby ti to nedomrvil..)
- romaneek
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.03.2009 12:57
- Bydliště: Tachovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování MK2 1986
Dobře. Uvidím jak to ve finále dopadne.
Pak to sem napíšu a postnu foto
Pak to sem napíšu a postnu foto
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
- romaneek
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.03.2009 12:57
- Bydliště: Tachovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování MK2 1986
Tak nakonec to dopadlo úplně jinak.
Sehnal jsem ještě jednu MK2 téměř bez koroze, ale kosmetika hrozná.
Tedy tuto vyvařenou, ošetřenou jsem nechal nastříkat obyč barvou, ale v hale kde to běžně dělá box týpek nemá..
Cena i s nakonec přípravou 25tis.. Tato jde do světa..
Nechám si tu druhou, která vypadá lépe, ale tu už nechám nastříkat v boxu..
Před Po
Sehnal jsem ještě jednu MK2 téměř bez koroze, ale kosmetika hrozná.
Tedy tuto vyvařenou, ošetřenou jsem nechal nastříkat obyč barvou, ale v hale kde to běžně dělá box týpek nemá..
Cena i s nakonec přípravou 25tis.. Tato jde do světa..
Nechám si tu druhou, která vypadá lépe, ale tu už nechám nastříkat v boxu..
Před Po
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
-
- Závodník
- Příspěvky: 634
- Registrován: 10.05.2012 00:58
Re: Lakování MK2 1986
Tak dobrý.
- romaneek
- Řidič
- Příspěvky: 115
- Registrován: 18.03.2009 12:57
- Bydliště: Tachovsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Lakování MK2 1986
Ano, jsem spokojen.
Pán co mi to vyvařoval nejprve tvrdil, že to i nastříká, ale nakonec se mu do toho nechtělo, takže jsem musel hledat jinde a dostal jsem se do obrazu reálných cen
Pán co mi to vyvařoval nejprve tvrdil, že to i nastříká, ale nakonec se mu do toho nechtělo, takže jsem musel hledat jinde a dostal jsem se do obrazu reálných cen
Golf IV var. ASZ , IC ARL, hybrid 1756, na zadku 1,6. Lamela s HDS a komplet Brembo Max. Bi-led atd
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.
Golf MK2 1986, 1,6td 51kw v renovaci.