Servisní plány pro B8

3G5 / 3G2 2014 - 201.
Kulio
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.03.2016 23:58

Servisní plány pro B8

Příspěvek od Kulio »

Zdravím všechny, neměl by někdo servisní plány pro B8, co všechno je potřeba udělat při jednotlivých servisních intervalech? Mám bitdi a právě se chystám na 90tkm, tak ať na něco nezapomenu. Díky moc!
Passat B8 Variant R-line 2.0 BI-TDI

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od JirkaVys »

Olej v motoru + filtr.
Vzduchový, palivový a kabinový filtr.

Pokud jedeš podle intervalů daných výrobcem.

Kulio
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.03.2016 23:58

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Kulio »

Díky Jirko, můžeš sem dát i další intervaly, máš-li to někde po kupě? Ať to neřeším pokaždý zvlášť...
Passat B8 Variant R-line 2.0 BI-TDI

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od JirkaVys »

Každých 30 tis... Výměna kabinového filtru
Každých 30 tis/2 roky... Výměna motorového oleje + olejového filtru
Každých 60 tis/3 roky... Výměna oleje v DSG DQ500 (bez filtru)
Každých 60 tis/3 roky... Výměna oleje spojky Haldex 5. generace
Každých 90 tis... Výměna vzduchového a palivového filtru
120 tis/5 let... Výměna ozubeného řemenu na rozvodech
210 tis/5 let... Výměna rozvodů, vodní pumpy

Každých 4-5 let... Chladící kapalina
Každé 2 roky... Brzdová kapalina

Jsou to výrobcem dané intervaly, určitě je vždy lepší ale intervaly zkrátit a dělal dřív, např o 10 tis km dříve.
Palivový a vzduchový filtr každých 60 tis.

Kulio
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.03.2016 23:58

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Kulio »

Super, díky, tak mám zatím všechno správně...
Passat B8 Variant R-line 2.0 BI-TDI

Uživatelský avatar
capo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.02.2008 09:47

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od capo »

Nemáte nějako nějaký odhady kolik stojej jednotlivé servisní úkony v průměrném autorizáku a kolik u šikovného malého servisu využívající kvalitní díly (tedy zejména olej)? Čeká mě konkrétně servis pro 120tKm u BiTDI...

Doporučujete při 120 měnit rozvody komplet, nebo je v pohodě fakt jen řemen? Auto má 4,5 roku.
Minulost : Passat Variant 3C MR2010, 2.0 TDI 125 kW, DSG, R-LINE; Pak chvilku Octavia 2,0TSI DSG L&K
Současnost : Passat Variant B8 MR2016, BiTDI a dost solidní výbavička ;)

Nicolaus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 28.05.2020 12:16

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Nicolaus »

Řešil jsem teď servis ve 120tis. km u BiTDI z roku 2017 a když jsem to poptával, tak 2 ze tří autorizovaných servisů mi tvrdí, že se musí v tomto intervalu udělat celé rozvody. Cenovka za kompletní servis v tomto intervalu 36-40tis. Kč.

Úkony následující:
Výměna motorového oleje
Výměna převodového oleje
Výměna haldex oleje
Výměna brzdové kapaliny
Výměna pylového a vzduchového filtru
Výměna rozvodů

Mi osobně ty rozvody takhle brzo nějak nesedí....ale auto je ještě v záruce do 150tis. km, tak s tím asi těžko něco udělám. Co myslíte?

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Master »

Ano, je to ok, bitdi ma interval na rozvod 120tis, ostatni tdi 210tis.

Romulus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 13
Registrován: 16.01.2008 08:56

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Romulus »

Já dostal pro B8 2.0 bitdi motor cuaa k rozvodům tyto informace a už jsem to četl i někde jinde. Ve 120t výměna klínového řemene a ve 190t pak komplet rozvodů. Ostatní mají těch 210t. Nicméně servisák mi tvrdil, že u 80% aut se ty komplet tozvody dělají dříve, protože to začne téct kolem vodní pumpy. A samozřejmě mi doporučil opravdu u bitdi udělat rozvody komplet. A i u jednoho prodejce ojetych B8 z Německa mám ověřeno, že u bitdi dělají ve 120t servis rozvodů komplet a nikokiv jen remen. To prý předepisuje výrobce. Takže jsem nechal udělat komplet rozvody vč. pumpy, haldex a dsg. Ostatní nebylo potřeba. Naceněno v autorizaku cbauto na 28,5t, prakticky jako v autoporsche.... Servisák dělá koncernovky včetně servisních záznamů a nabídl to asi od 22-24t v plných orig dílech. Nicméně auto jsem mu nechal na více dnů, rozebral to, porovnal fyzicky díly a jejich kódy a vyšlo to nakonec na 18,5t.
VW Passat B8 BiTDi 03/16 plná výbava krom koule, barev. ambientu a výhřevu vzadu.
VW Passat B5.5 96kW 10/04

JirkaVys
Profík
Profík
Příspěvky: 1110
Registrován: 11.09.2016 14:37

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od JirkaVys »

Pff.. BiTDI, 120tis km výměna ozubeného řemene. Ve 210tis km výměna rozvodů. Nebo stáří max 5 let! Lepší vždy měnit dříve, také je dost možné že dřív odejde čerpadlo, takže výměna rozvodů může přijít dříve.
Mám druhé BiTDI od novoty, nikdy mi nikdo výměnu komplet rozvodů ve 120 tis km nenabízel a problém s tím nebyl. Ani s pumpou.
Jsou to výrobcem uvedené intervaly, tak kdyby tady někdo nevymýšlel nesmysly a že jeden mechanik povídal to a druhý tamto, a že doporučil vyměnit jsou zcela zcestné. Jakýkoliv prodejce doporučí v podstatě cokoliv, jen aby prodal. Je třeba se řídít intervaly výrobce, ale je důležité mít také ty správné když to tak pozoruji.
Dřívější výměnou se nikdy nic nezkazí, ale přehánět se to nemá.
Ostatní motorizace mají vše až při 210tis km, bez výměny řemenu v půlce intervalu.

Kulio
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.03.2016 23:58

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Kulio »

Zdravím všechny! Pánové, potřebuju poradit s výměnou oleje v DSG a Haldexu. Co tam dává VW za olej? Mám převodovku DQ500 a dočetl jsem se, že filtr se tam nemění kvůli špatnému přístupu (muselo by se to celý rozmontovat a cena 26 000). Má cenu proplachovat? Prosím o vaše zkušenosti, určitě chci pro auto to, co si zaslouží, ale pokud možno za rozumnou cenu. Popř. prosím o doporučení sady rozvodů. Díky!
Passat B8 Variant R-line 2.0 BI-TDI

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Master »

Olej orig VW dle VIN, filtr se nemeni. Rozvodova sada take idealne VW, prip. pokud chce clovek usetrit, tak nejakou normalni renomovanou znacku dle doporuceni mechanika co to bude delat.

Kulio
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.03.2016 23:58

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Kulio »

Jasně. Měl jsem právě namysli, jaký olej je přebalený v těch šedých flaškách VAG. Ať tam dám to co tam patří. Nebo pokud se někde dá koupit přímo origo olej, prosím o tip. V shopech s díly vidím sady Febi nebo Vaico, ale moc důvěry k tomu nemám.

Co se týče Haldexu, našel jsem toto (viz níže). Je to ten správný?

https://www.motora.cz/vw/passat-variant ... lej_101996
Passat B8 Variant R-line 2.0 BI-TDI

Master
Pilot
Pilot
Příspěvky: 734
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Master »

VW si to samozrejme sam nevyrabi, nicmene tyto oleje casto nejsou vubec uvolnene do aftermarketu a prodavaji se pouze jako orig vw dil. U nekterych skrini se treba casem overi jaky aftermarket funguje, ale vzhledem k cene takove skrine DQ500 si myslim, ze nema cenu podobne pokusy na sobe podstupovat. Oleje lze objednat dle VIN objednat v podstate kdekoliv, kde prodavaji orig vw dily, napr. cc-autodily.cz , autorizaky, lkq atd.

Kulio
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 36
Registrován: 20.03.2016 23:58

Re: Servisní plány pro B8

Příspěvek od Kulio »

V žádném případě se nejedná o experiment. Auto musí dostat to co má. Nicméně všichni víme, že je zbytečné třeba do motoru dávat originál VAG olej z autorizáku, když se dá koupit za čtvrtinu ceny identický, pouze v obalu výrobce. Tedy můj dotaz spíš směřoval na někoho, kdo má přehled, co VAG prodává ve svých obalech na převodový olej. Je pravděpodobné, že se bude jednat o olej běžně prodávaný. Do autorizáku auto k výměně dávat nechci, protože těch špatných zkušeností už bylo přespříliš.
Passat B8 Variant R-line 2.0 BI-TDI

Odpovědět

Zpět na „Passat B8“