2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

TDI, Bluemotion..

Moderátoři: standokan, rapid.direct

Odpovědět
ondrejus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 04.04.2019 10:40

2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

Příspěvek od ondrejus »

Dobrý den,

rozmýšlím nákup ojetého vozu a zaměřil jsem se na VW Passat B8 (2015), nájezd max 80.000 km. Vzhledem k tomu, že přes týden jezdím autem jen do práce a zpět, což je 7 km tam a 7 km zpátky, navíc přes město, chtěl jsem pořídit 1.4 TSI.

Vzhledem ale k tomu, že na bazarech je rozdíl v ceně benzínového motoru (110 kW) a dieselu (110 kW) v autě se stejnou výbavou a podobným nájezdem cca 50 tisíc Kč (v Německu, v ČR rozdíl ještě větší), začal jsem koukat i po dieslech.

Moje otázka - má to smysl? Ušetřím 50 tisíc Kč, ale mohu zanést filtr pevných částic (za 15 tisíc se dá pořídit nový, případně použít chemie), navíc o víkendech budu jezdit i na dálnici, delší trasy, půl hodiny konstantní jízdy bude. Ale riziko je asi i porucha vstřiků, prasknutí hlavy při zimních startech atd...

Za 15 minut cesty do práce se neprohřeje jak nafťák tak asi i benzín, takže možná prašť jak uhoď Je u B8 už nějaký předehřev vody, nebo nějaké jiné technické řešení nebo je opravdu takto moderní diesel náchylný na krátké trasy? Co tak koukám co jezdí po městě, vidím hlavně diesely a lidi neřeší...

Díky za názory.

Uživatelský avatar
matrose
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 22.05.2012 10:06

Re: 2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

Příspěvek od matrose »

Nejlepší je, zapomenout ze tam ten filtr je... Pokud bude chtit regenerovat, tak ti vyskoci hláška. Driv jsem to neustale pozoroval a kdyz zacal regenerovat pred cilem, tak jsem jeste jezdil okolo komína... Ted to klidme vypnu kdyz spěchám a nikdy jsem nemel problém

ondrejus
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 04.04.2019 10:40

Re: 2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

Příspěvek od ondrejus »

Mockrát díky za odpověď.

Existuje tedy v autě nějaká kontrolka, která mi tu regeneraci ohlásí?

Uživatelský avatar
eauto1.cz
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1474
Registrován: 29.09.2014 11:41
Bydliště: Opavsko
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

Příspěvek od eauto1.cz »

Můj názor je, že 1.4 TSI je nejmenší držák z celého portfolia.
Jenže na krátké trasy je DPF špatně.
Takže bych volil větší TSI, dokud byly do poslední doby bez DPF.
Nebo případně naftu, ale ta bude častěji regenerovat DPF-tzn menší životnost DPF, ale na tu si vyděláš menší spotřebou nafty proti benzínu a sem tam když píšeš že jezdíš víkendy dálnice, tak to je akceptovatelné.

Navíc DPF je mystifikovaný jako katalyzátory v roce 90.
Všichni sháněli Favority bez katu jak pominutí. Nebo radši Š120, protože Favorit byl strašně komplikovaný a poruchový :laugh:
Hlavně to chce klid. Euro6 motory TDI už mají jiné DPF a regenerace probíhá vcelku spolehlivě.
Největší problémy dělá nekvalitní palivo, prasata řidiči, špatné servisy, nebo špatné čiptuningy, pak jde olej do spalovacího prostoru nebo nespálené palivo a DPF to zanáší nadměrným kouřením, na což to není koncipováno. Pokud je vše jak má být, tak to šlape dobře.
Vstřiky a hlava, to se nevztahuje k TDI ale k zničeným motorům-i benzínovým, takže to vůbec neřeš.
Ještě je jedna varianta, hrkat město jiným vozidlem- menším bezínem nebo naftou bez DPF, použiješ i jako "winterwagen" a k tomu Passat TDI na ty delší trasy :good:
Auto1 - Import a prodej aut http://www.eauto1.cz"

Uživatelský avatar
CentriFUGA
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2574
Registrován: 23.03.2013 23:28
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Re: 2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

Příspěvek od CentriFUGA »

Jezdím každý den do práce 2km, z práce 3km. Teď passatem, ale jezdím minimálně jednou týdně delší trasy...DPF ani nevím že mám, stalo se mi jednou že se mi regenerace běžela když jsem přijel domů zrovna, jinak vždy za jízdy...
Souhlas s e-auto - je to trochu mystifikace.

Na předchozím autě Superb II jsem měl najeto 293tis. když šel pryč. Auto jsem kupoval při 244tis., DPF původní a stejně tak jsem s ním jezdil do práce 2km a z práce 3km, léto, zima furt...a taky jsem o DPF ani nevěděl...a najel jsem takto samozřejmě s kombinacemi dálek za 2,5 roku skoro 50tis. km.

Jedna věc je ta, že auto přes noc garážuji, takže i v největších mrazech je v garáži kolem 5°C a navíc jsem měl a mám webasto, nezávislé, takže si jej vždy pustím i ráno i odpoledne (i když se pustí i samo jako bufík), takže to dělá taky svoje. Sice to ohřeje jen vodu, ale alespoň není vše tak studené a zkřehlé a trochu se vše ohřeje.

Takže na 7km se toho určitě nemusíš bát.

jmc
Řidič
Řidič
Příspěvky: 78
Registrován: 27.11.2018 18:24

Re: 2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

Příspěvek od jmc »

No díky za tohle vlákno diskuse. Mám/měl jsem podobnou obavu. Jsem vnitřně ready stím, že dám až to bude nutné auto na čištění DPF (asi za 10tis Kč). Taky jsem při spuštění regenerace možná zbytečně pokroužil po okolí - to mi štve a cítím to jako blbost. Vše se zdá být OK - ale jak dlouho/daleko dopředu se dozvím o problému. Chceme v létě jet okružní dovolenou a nerad bych, aby mi v půlce cesty auto napsalo, že mi zbývá 1000Km v nouzáku?

bobik007
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 15
Registrován: 06.05.2019 19:13

Re: 2.0 TDI - riziko ucpání DPF, porcuha vstřiků atd.. při krátkých trasách - řešení předehřevem?

Příspěvek od bobik007 »

Snad nebudu považován za spam, ale něco ode mě (pokud byste chtěli signalizovat stav a aktivní vypalování DPF):

post3363050.html#p3363050

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“