Lambda sonda - 1.4 AXP
Moderátoři: VWMysak, vtuni, HANZ500, MartinZ22
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.06.2020 08:46
Lambda sonda - 1.4 AXP
Ahoj, chtěl bych poprosit o radu, vyzkoušel jsem už všechno možný, ale pořád se nepodařilo.
Mám Golf 4, 1.4 16V (AXP), rozsvítila se kontrolka motoru, tak jsem připojil na diagnostiku, kde se objevila zadní lambda sonda za katem, šel jsem teda a vyměnil jí (dal jsem Bosch, přesně tu správnou, žádnou univerzální), kontrolka motoru zhasla, jen aby se za pár minut rozsvítila znovu, chvíli zhasínala a rozsvěcela se, ale teď už zůstane rozsvícená pořád a i když smažu chybu, tak se za vteřinu vrátí.
Chyba na vagu je: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
Podle Ross Techu bych měl zkusit vyměnit sondu a zkontrolovat kabel, sondy jsem zkusil dvě úplně nové Basch, problém přetrvává.
Kabely od sondy vedou 4, černý, zeleno-červený, hnědý a modro-červený. první 3 vedou do řídící jednotky pod předním oknem propípnul jsem a pípají normálně, poslední (modro-červený) vede dál až do řídící jednotky ventilátoru pod baterkou (1J0 919 506Q). Taky jde propípnout přes celou cestu, ale pípá zároveň i s kostrou a kdečím dalším, což je mi divné...
Za každou radu děkuji, v servisech to stálo stovky a nikdy mi nikdo ani trochu nepomohl, umí jen přečíst chyby z diagnostiky a to zvládnu sám...
Mám Golf 4, 1.4 16V (AXP), rozsvítila se kontrolka motoru, tak jsem připojil na diagnostiku, kde se objevila zadní lambda sonda za katem, šel jsem teda a vyměnil jí (dal jsem Bosch, přesně tu správnou, žádnou univerzální), kontrolka motoru zhasla, jen aby se za pár minut rozsvítila znovu, chvíli zhasínala a rozsvěcela se, ale teď už zůstane rozsvícená pořád a i když smažu chybu, tak se za vteřinu vrátí.
Chyba na vagu je: 17526 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S2: Open Circuit
Podle Ross Techu bych měl zkusit vyměnit sondu a zkontrolovat kabel, sondy jsem zkusil dvě úplně nové Basch, problém přetrvává.
Kabely od sondy vedou 4, černý, zeleno-červený, hnědý a modro-červený. první 3 vedou do řídící jednotky pod předním oknem propípnul jsem a pípají normálně, poslední (modro-červený) vede dál až do řídící jednotky ventilátoru pod baterkou (1J0 919 506Q). Taky jde propípnout přes celou cestu, ale pípá zároveň i s kostrou a kdečím dalším, což je mi divné...
Za každou radu děkuji, v servisech to stálo stovky a nikdy mi nikdo ani trochu nepomohl, umí jen přečíst chyby z diagnostiky a to zvládnu sám...
- 11mAjA11
- Moderátor
- Příspěvky: 9064
- Registrován: 13.09.2008 15:42
- Bydliště: Small Town in North Moravia
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Dle Wiki je to závada na Okruhu vyhřívání lambdy, čili změř lambdu jestli je na ní vyhřívání OK a pak ten kabel na autě pro to vyhřívání.
A hledej : je to v podstatě totéž.
golf4-motory-benzin/lambda-sonda-t187673-45.html
A něco z testování.
https://youtu.be/cdZxoqHOQJw
Enjoy cables
A hledej : je to v podstatě totéž.
golf4-motory-benzin/lambda-sonda-t187673-45.html
A něco z testování.
https://youtu.be/cdZxoqHOQJw
Enjoy cables
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.06.2020 08:46
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Díky za odpověď, lambda je změřená a vyhřívání je OK, nevím který z kabelů je pro vyhřívání, ale myslím že ten modro-červený co vede do jednotky větráku, každopádně pípá celou cestu, jen mi v tom štekru pípá i víc kabelů mezi sebou. Mám podezření na prodřenej svazek, ale nemůžu to nikde najít, všude vypadá jak novej :/
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Jak jsi to měřil,že víš,že vyhřívání je OK ? Jen propípání kabelů nestačí. Šel ti proud do konektoru ?
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1556
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Podle mě jde ten modročevený káblík do toho modulu pro ventilátory jen kvůli napájení. Co by měla jinak Lambda sonda společného s tím modulem? Jak psal srotty, zkuste ten káblík změřit při odpojeném konektoru lambda sondy. Po zapnutí klíčku by tam mělo být napětí 12V. Taky může být špatná někde kostra, kde je napojená ta sonda. Jestli zjistíte že je to opravdu vyhřívání sondy, zkusil bych ten káblík odpojit od toho modulu pod baterkou pro ventilátory a zkusil připojit přes nějakou pojistku na + baterie. Zkusit nastartovat a jestli nebude vyhazovat chybu, tak je problém v tom napájení modročerveného káblíku.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Tady je schéma zapojení. Jak vidíš,tak napájení vyhřívání je modročervený a zelenočervený drát,pin1 a 2 v konktoru. Pokud na tyto dráty nejde + a - tak nemůže ani fungovat vyhřívání v lambdě.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.06.2020 08:46
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Kluci díky moc za rady, díky vám jsem na to asi přišel... Změřil jsem ty dva kabely na výhřev a dostávám tam skoro 12V, tak jsem hledal co dál by to mohlo být a logicky jsem došel k tomu, že tedy musí být špatný vyhřívací okruh na lambdě. (kterou jsem už mimochodem dal 2x novou bosch, tak jsem ji vyloučil jako první :/ ) No zkusil jsem spojit ty dva dráty a světe div se, místo otevřeného obvodu jsem měl na diagnostice zkrat, juhůůů. Vzal jsem tedy žárovku (jakože spotřebič, místo topné spirály), zapojil mezi ty dva dráty a voalá, kontrolka motoru pryč, žárovka bliká tak 1x za vteřinu. Jsem tedy přesvědčenej, že to auto odjebalo během chvilky 3 topný okruhy na lambdě. Nějaký nápady, proč by se to mohlo dít? Nepředpokládám, že bych 2x za sebou dostal špatnou lambdu, kupoval jsem v autokelly úplně novou.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
A jakou jsi kupoval ?Je to ten správný tip ?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.06.2020 08:46
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Věřím že ano, kupoval jsem vždy podle VIN. Myslím, že je to 0258 010 032, ale to musím zkontrolovat, nevím to jistě.
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
A jak jsi měřil ten topný okruh na lambdě ? Jen propípnutí ti moc neřekne. Mezi oběma konci by měl být odpor 3-15 ohmů.
Lambda tam má být tato
Lambda tam má být tato
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1556
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
danger28: když na ten modrý a zelený drát zapojíte žárovku, tak ta bliká asi 1Hz? To je divné. Sice jsem tohle nikdy nemusel řešit, ale podle mě tam má být trvalý proud. Jestli je modrý kostra vyhřívání a zelený plus, udělal bych to jak jsem psal. Někde u motoru vzít proud po zapnutí klíčku 15, samozřejmě přes pojistku. A taky jinou kostru, třeba i na baterii. Dát tam třeba i ty použité Lambda sondy a zkusil bych jezdit. Jestli nebude kontrolka svítit, je to jasné.
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
- srotty
- VWexpert
- Příspěvky: 4769
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: OLOMOUC
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
To je blbost. Jak by jsi vyhřívání řídil ? Navíc ŘJ by to nepoznala a stejně vyhodila chybu. Ona tam totiž jen nepustí proud,ale sleduje i jeho odběr.Tak pozná,že je lambda vadná.
-
- VWjunior
- Příspěvky: 1556
- Registrován: 03.12.2016 15:45
- Bydliště: Havířov
Re: Lambda sonda - 1.4 AXP
Aha. No ty 2 řídící signálové káblíky jsem myslel nechat připojené, jen to vyhřívání zapojit zkušebně zvlášť. Ale jestli to je takhle hlídané i u toho vyhřívání tak nic. Beru zpět
VW Golf IV 1,6/74kW akl, světle modrá perleť LW5Z
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue
VW Golf VII 1,4TSI 103kW, tmavě modrá metalíza Night Blue