Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Moderátor: čapik

Odpovědět
Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

Zdar všem, mám od loňského února Alhambru 7N s motorem 1.4 TSI (CTHA). Před zhruba 10-ti dny motor začal cukat, netáhne a začal žrát olej, řekněme litr na 1000 km, do té doby to bylo od výměny do výměny + cca 0,5 l na dolití na 15.000 km. Dojel jsem s tím z dovolené domů, ale za cenu vyšší spotřeby paliva, protože motor bylo třeba honit nad 2000 ot/min, aby to cukání nebylo cítit. Auto jsem dal na diagnostiku a byl zjištěn mimo jiné problém se snímačem polohy vačkového hřídele (sporadicky), ale co je horší, tak si motor vzali do parády v servisu a zjistili malou kompresi na 1. válci, komprese byla jen 6 bar, na ostatních válcích v pořádku. Takže teď čekám na rozebrání, zjištění příčiny a pak se uvidí. Mechanik říkal, že tyto motory s tímto mají problém, že se jim přidírají ventily, praskají písty a tak, ale i tak vím, že to bude pěkná pálka. Jak budu něco vědět, tak napíšu.

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

Tak Vás opět zdravím kamarádi a přátelé. Minulý týden se to konečně dalo do pohybu. Byl rozebrán motor, respektive sejmuta hlava a kontrola bloku motoru. Situace je taková, že problém není v hlavě, ale v bloku, tlak na prvním válci se ztrácí mezi stěnou válce a pístem, v místě, kde by měli zafungovat pístní kroužky ... alespoň takto mi to bylo popsáno. Takže motor půjde na výbrus, protože je v horní části stěna poškozena a má větší vůli, než by utěsnil pístní kroužek. Takže to bude hodně mastný ... Každopádně se bude jednat o výměnu pístů, a co bude dál nikdo zatím neví.

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od golfgti16vv »

kolik to ma najeto

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

... A další rána ... dnes jsem byl zjišťovat případnou možnost kulance, ale ... po zadání VIN do systému, se nezobrazily prakticky žádné povinné servisy, což v praxi znamená, že kulance by možná byla, ale za předpokladu, že by servisy byly zaneseny do elektronické servisky, kterou vede oficiální distributor. Udělal jsem si obrázek o minulém majiteli a vůbec mi není jasné, proč vozidlo, téměř milionové ceny nenechal servisovat v originál autorizovaných servisech servisech. Takže teď je jasné, že vše co se uděje odedneška, je bez naděje na možnou spoluúčast automobilky SEAT.

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

golfgti16vv píše:kolik to ma najeto
necelých 97.000 km

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

Tady přidávám několik fotek rozebraného motoru.
Přílohy
Rozebraný motor 01
Rozebraný motor 01
Rozebraný motor 02
Rozebraný motor 02
Rozebraný motor 03
Rozebraný motor 03
Rozebraný motor 04
Rozebraný motor 04
Rozebraný motor 05
Rozebraný motor 05

Uživatelský avatar
ZdeněkM
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 43
Registrován: 14.08.2019 14:06
Bydliště: Zlín 1

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od ZdeněkM »

Jen se zeptám, k autu nebyla serviska, kde by byly zapsány výměny oleje a případný servis? Ať už jej dělal kdekoliv.

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

Ahoj, servisku to má, ale na kulanci od SEATu to nestačí. V servisce jsou oleje zaznamenány, ty jsou v pořádku, ale z nějakého důvodu, přecházel zhruba v 68 tisících při výměně rozvodového řetězu, kol a kladek z LL na pevný interval výměny oleje. Ale komplet záznamy nejsou v elektronické knížce vidět. Takže mám smůlu. Ten řetěz byl vyměněn za dvouřadý. Toť vše co vím, km sedí se stavem v roce 2017, tento záznam je i v servisce.

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od maxie »

Nejsi první a asi ani poslední, co se mu podělal 1,4TSi ... na internetu je těch případů mnoho... většinou to lze řešit na kulanci, ale jak píšeš, je třeba doložit servis.
V tom přechodu na pevný interval by neměl být problém, neměla by snad ani vadit absence úkonů zapsaná do onlinu.
Zkus se obrátit na importéra/Porsche Praha - jakým způsobem bys mohl doložit plán údržby, aby ti kulance mohla být uznána.

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

Ahoj maxie,

díky za radu, ale co jsem zde nenapsal je fakt, že vozidlo pochází z individuálního dovozu. Co jsem se díval v servisce, tak tam nějaký záznamy jsou, ale nevím, zda jsou dostačující. Nehledě na fakt, že autorizovanej VW, SEAT, jsou tam asi jen dva, zbytek jsou s razítky, ale asi "garážníci" aníž by se chtěl kohokoliv dotknout, protože i v garáži se dá udělat hodně věcí. Servisku momentálně nemá u sebe, protože je v autě v servisu ... takže bych to musel řešit až při předání. Každopádně díky za radu.

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od maxie »

Ani individuální dovoz by neměl být problém a co se týče garančních prohlídek v neautorizovaném servisu, od roku 2010 existuje tzv.bloková výjimka - legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010
se mj. týká i možnosti servisu a údržby nových vozidel v záruce v nezávislých autoservisech a jasně definuje, že záruční doba nesmí být vázána na opravy a prohlídky v značkových autoservisech a použití originálních náhradních dílů.
Vozidlo v době platnosti záruky nemusí být opraveno jen v autorizovaném servisu (kromě výměny a opravy dílů s výrobní vadou a smluvních závazků).
Výrobce nesmí odmítnout uznat záruku v případě, že zákazník nechal opravit svůj vůz v nezávislém servisu při dodržení všech výrobcem určených servisních podmínek a použití originálních nebo kvalitativně rovnocenných dílů.
Nákup vozidla a jeho servis (poprodejní služby) jsou dvě různé věci.
Se svým novým vozem můžete jezdit do ověřeného a spolehlivého nezávislého servisu, pro který se rozhodnete a je schopen takovou opravu a servis kvalitně provést.
Každý poskytovatel služby, tedy i autoservis, je odpovědný za svou práci a nese odpovědnost za její kvalitu.
Všechny servisní úkony musí být důkladně zdokumentovány, poskytovatel oprav vozidel musí poskytnout písemné doklady o všech provedených úkonech, zápis do servisní knížky a seznam montovaných dílů.

Tedy pokud by se ti podařilo získat od jednotlivých servisů, se kterými je v rámci kulance problém, plán údržby, mohl/měl by to importér uznat.
Praxe je taková, že co se např.v Německu na kulanci běžně uznává, u nás se to na zákazníka tzv."zkouší" a málokdo má nervy na to si to vydupat.
Ale tady bych to fakt zkusil, je to ranec peněz.

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

Ahoj maxie, děkuji ti moc, za vyčerpávající odpověď a popis problematiky. To že to prodejci na zákazníka zkouší, je jistá věc, jako u všeho, co se u nás prodá, počínaje botami za 1000 Kč až po vozidlo za statisíce. Je to takový náš folklór a nemyslím si, že to bude někdy na úrovni "západu". Každopádně zkusím Porsche Praha a vznesu dotaz s popisem problému. Ještě jednou díky!

Uživatelský avatar
maxie
Člen klubu
Příspěvky: 432
Registrován: 22.10.2007 16:44
Bydliště: Mohelnice(SU)

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od maxie »

Pak dej vědět, jak jsi dopadl ;-)

Uživatelský avatar
olmi2866
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 49
Registrován: 21.08.2008 11:22
Bydliště: Vysočina

Re: Motor 1.4 TSI (CTHA) problém s výkonem

Příspěvek od olmi2866 »

maxie píše:
11.11.2019 19:07
Pak dej vědět, jak jsi dopadl ;-)
Ahoj maxie, tak to dopadlo tak, že na kulanci jsem nedosáhl, prokázání servisů nestačilo, protože to bylo někde, kde nedali ani to razítko natož zápis do onlinu. Auto mi dali dohromady, stálo mě to skoro 80 tisíc, ale jezdilo to. Teď aktuálně další problém, začala se objevovat porucha P10A0 někdy oranžová, někdy červená s rozsvícením kontrolky "check". Motor padne do nouzáku a netáhne, dovolí mi jen 3.000 ot/min a fertig. Takže na zítřek jsem domluvený na VW, že to připojí na diagnostiku a pak se uvidí. Problém se patrně týká škrtící klapky 03C128063A, která je asi přidřená. Včera jsem nakoukl do sání, ale klapku jsem ven nedostal, protože se mi nepodařilo dostat ke spodnímu šroubu. Sání jsem měl sundaný, ale trubka s klapkou zůstala na místě, potrubí lehce zaprášené, trochu mastné, jinak průchodné. Po vyčištění se nic nezměnilo, auto nejede a trochu víc žere. Tak se nechám překvapit, letošní dovolenou jsem vzdal, ale nějaký výlet bych podnikl, ale teď to není ani na ten výlet.

Odpovědět

Zpět na „Motor“