silenbloky motoru

Moderátoři: 11mAjA11, KOŠŤÁL, Libang

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od lubos1947 »

v.pavel píše:Zdravím, taky mě trápí něco podobného, vento 1Z. Vyměnil jsem přední silentblok a bylo to ještě horší, pak i ten hydro-gum silentblok před spolujezdcem a při té příležitosti znovu povolil ten přední, zahejbal motorem aby se usadil a znovu dotáhnul. Bylo to o něco lepší (při chcípnutí už motor nemá tendenci vyskočit z auta), ale na volnoběh to pořád docela klepe s palubkou a hlavně z volanten. Už mi zbývá jen ten malej silentblok u převodovky, ale nějak už nevěřim že by to pomohlo :(

Otáčky na volnoběh mám dle VAGu 860, ale nepřijde mi že by to bylo málo. Těď jsem kontroloval předvstřik a když jsem spustil TDI graf, tak si VAG sám přidal na těch 903 a vibrace se vůbec nezměnily.

Jinak předvstřik se motal lehce nad modrou (tuším od 53 do 58) a vstřiky dle vagu maj rozdíly +- 0,1 až 0,2 a jeden má 0,4, což by mělo bejt si myslím OK

Auto jinak jede, startuje teplý/studený OK

Myslíte že by stálo za to vyměnit i ty čtyři malý silenty co drží příčku ke kastly, pomohlo vám to někdy někomu?
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

Uživatelský avatar
lubos1947
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 210
Registrován: 23.12.2014 17:34
Bydliště: Vysočina

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od lubos1947 »

Omlouvám se chtěl jsem odpovědět V.Pavel a nevím jak že to přeskočilo.
Pro V. Pavel Myslím že to nepomůže protože já je měnil všechny a dokonce několikrát a nepomohlo to.
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán

v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od v.pavel »

musím se k tomuto tématu zase vrátit. Vibrivání se podstatně zhoršilo, ale neděje se to pořád. Ráno přijdu nastartuju a vibrace tak nějak klasika co jsem popisoval na začátku. Když jedu odpoledne domu tak nastartuju a hrozně drnčí palubka i volant. A takovej stav je pocelou dobu jízdy, dojedu na světla vykvaltuju a jak otáčky spadnou pod 1000 zase drnčí. Někdy se to zničeho nic zlepší a bytek cesty je to zase lepší a někdy naopak. Jak ale otáčky vylezou nad 1000 tak je auto klidňoučký. U toho malý silentbloku u převodovky jsem objevyl mastnej flek od jakýsy vazelíny, tak ho ještě vyměním, ale moc tomu nevěřím.

Někdy si říkám jestli to opravdu není motorem, ale podle VAGu předvstřik OK, vstřiky maj na vagu rozdíly od 0,1 do 0,4, volnoběžná dávka je na ohřátym motoru kolem 4,6 mg. Už fakt nevím jestli je to motorem nebo kastlí. Je pravda že ráno za studena trochu bíle/šedivě pokuřuje. Je možný že jsou vstřiky špatný, ikdyž na VAGu vykazujou dobrý hodnoty? Motor má najeto necelých 380 tis. (oficiálně, reálně těžko říct)

Edit: Deně jezdím spíš delší trasy 100Km deně a víc. Ty vibrace se dějou i u důkladně ohřátýho motoru. Nedávno jsem trochu chvátal a Ventíka trochu protáhl (ale nebylo nic zas tak dramatickýho) a přijde mi že od té doby je to ještě trochu horší.

v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od v.pavel »

Tak jsem znovu koukal VAGem na 13 kanál a za studena má jeden vstřiky hodnotu -1,7 (ostatní pod 1) a za tepla -0,8 (ostatní kolem 0,2). Je možné že když je velká odchylka jen u jednoho válce, bude ten vstřik špatný a motor se třepe proto? Jinak jsem zvedl voln. otáčky na 903 protože už se v tom na volnoběh skoro nedalo sedět. Teď je to klidnější, ale i tak mně to štve. Auto mám přes 8 let, otáčky byli vždy asi 860 a nikdy se motor neklepal na volnoběh.

Poraďte co stím. silenbloky jsem měnil až na ten u převodovky. Když jsem se zkusil rozjet se zataženou ručkou, tak bylo vidět jak se motor na předním a zadní silentbloku hýbe. Ten u převodovky se ani nehnul, proto jsem ho neměnil. Po výměně těch dvou silentů sebou motor při chcípnutí tolik nemlátí, ale postupně se zhoršovaly vibrace na volnoběh. Teď je to ve fázi, kdy se klepe celá palubka, volant, občas drnčí cosi pod palubkou, a přijde mi jak kdyby se to chvění přenášelo i do podlahy.

Až bude čas, tak vyměním i silent u převodovky, ale nějak tomu už nevěřím.

P4nnda
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 13.08.2017 23:00

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od P4nnda »

Podařilo se ti to nějak elimonovat? Měnil jsem přední silenblok, zadní jsem měl doma nějaký starší a nic. Udělal jsem teď rozvody a furt nic. Vůbec netuším co s tím

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9064
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od 11mAjA11 »

Po 5 letech 🤔 uz to auto asi ani nemá...
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od jirkaTDI »

Silentblok za motorem funguje u TDI pouze originál hydrolůžko - nejlépe sehnat starý použitelný.
U převodovky funguje dobře hydrolůžko Febi nebo SWAG.
Přední silentblok bych naopak doporučil zesílený z VR6.

Vibrace pak nejsou skoro žádné - ověřeno na 4ks Golf 3 TDI ;-)
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

v.pavel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 86
Registrován: 12.01.2010 14:28

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od v.pavel »

I po pěti letech to auto stále mám, mám najeto 506tkm 8)
Ale úplně vyřešit se mi to nepodařilo dodnes. Nakonec jsem vyměnil i ten malý silentblok u převodovky. A znovu ten velký v předu (značky už si nepamatuju ale asi lemforder).
No je to lepší, ale pořád se trochu třepe volant. Ony ty vibrace nějak procházejí celým autem, ale do podlahy nebo sedaček je necítím. Mám vzádu kouli a někdy když připojím prázdnou káru, tak vzádu to výklopný čelo někdy drnčí taky :D Když se zvenčí kouknu na šíbr, tak je vidět, že se taky jakoby chvěje.

Uživatelský avatar
David Cupánek
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 41
Registrován: 06.09.2017 12:26

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od David Cupánek »

Řeším to samé na mém autě. Auto mi nijak nevibrovalo, ale když už jsem měnil motor (rozcáklo se turbo), tak jsem preventivně vyměnil i všechny tři silentbloky (FEBI).

Po výměně se auto na volnoběh klepe jak kráva, hlavně za studena by snad i skákala mince na palubce.
Budu měnit motor znovu (tohle jsem koupil kouli šrotu, teď si skládám bokem motor z nových dílů), tak se chci zeptat jestli máte někdo ověřeno že FEBI stojí za h***o a případně co použít jiného, nebo na co si dávat pozor při montáži. Někdo mi například říkal, že to dotáhnout až při nastartovaném motoru aby si to správně sedlo, je to pravda nebo blbost?
VW Golf III Variant 1.9 TDi | VW Golf III Cabrio 1.8i | Audi A8 D3 4.2 MPI | VW T4 2.5 TDI

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od jirkaTDI »

achjo, viz můj příspěvek o 2 výše...
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

martin.picha
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 10.03.2014 20:35
Bydliště: Litvínov

Re: silenbloky motoru

Příspěvek od martin.picha »

Silentbloky od FEBI mi už na žádný auto nesmí. Když jsem je dal k motoru, tak jsem skoro neudržel volant. Pomohla až výměna za starší dobré originál. Dnes je FEBI nehorší značka.
Passat B5, r.v. 11/1999, 1.9Tdi, 66kw, Motor AHH.
Caddy Maxi, r.v. 5/2008, 1.9Tdi, 77kw, Motor BLS.

Odpovědět

Zpět na „Motory - diesel“