Špatný EGR ventil? Co s tím?

2005 - 20..

Moderátoři: KJirka, ejne, pásovec

Pravidla fóra
Moji milí příznivci nových Passatů, předtím než založíte nové téma důkladně projděte FAQ a ostatní témata, případnì použijte VYHLEDÁVÁNÍ.
Fotky svých Passatů vkládejte do podsekce (ne)Jen můj Passat 3C / CC a nezapomeňte u fotek mazat RZ.
Poptávky a nabídky do této sekce nepatří. Neslušná, hrubá, výhružná slova a jinak zákonem nepřijatelné texty budou smazána.
S problémy týkající se chodu sekce se na mě obracejte v SZ.
pásovec
Odpovědět
Uživatelský avatar
scortis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 11.12.2019 17:51

Špatný EGR ventil? Co s tím?

Příspěvek od scortis »

Ahoj, včera se mi rozsvítila kontrolka motoru. Píchnul jsem to na diagnostiku a vyhodilo mi to chybu P0403 viz níže, mám se připravit na výměnu EGRu nebo je to jen nějaká blbost, máte s tím někdo zkušenost? Taky mě zarazil ten žhavící obvod, ale bylo to jen jednou, přesto to sem pro jistotu dávám.

Co se mi zdá že není úplně ok je to že když vyšlápnu spojku, typicky nízká rychlost na jedničku nebo dvojku tak to krátce "zaškytá", zkrátka jak kdyby to chtělo chcípnout. Pak se mi taky nezdá že když přejedu horizont (typicky zase na trojku) tak v momentě když začnu klesat tak to jakoby přestane jet, prostě jako bych trochu ubral plyn, ale přitom mám plyn ve stejné poloze.

Jinak ale auto jede v pohodě, do nouzáku nepadá, nečoudí to, ve výfuku čisto.

Kód: Vybrat vše

Adresa 01: Motor (J623-CFFB)       Labely: SVO\03L-906-018-CFF.clb
   Řídící jednotka SW: 03L 906 018 PR    HW: 03L 907 309 AE
   Díl: R4 2,0L EDC   H28 4006  
   Revize: 41H28---    Seriové číslo: 00000000000000
   Kódování: 0019001A040401080000
   Dílna #: WSC 00070 000 1048576
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018PR 003004
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018PR.rod
   VCID: 09192823A8394B09BE-805D

2 závad nalezeno.
4986 - valec 3 zhavici obvod (Q12) 
          P0673 00 [109] - chybna funkce
          Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 1
                    Kilometry: 192551 km
                    Datum: 2020.09.03
                    Čas: 07:43:04

                    Otáčky motoru: 912.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 45.1 %
                    Rychlost vozidla: 0 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 12 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 13 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 980 mbar
                    Napětí svorky 30: 11.540 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Elektrické přídavné topení: podminky vypnutí-Bit 0: 00000000 
                    Elektrické přídavné topení: podminky vypnutí-Bit 8: 00000010 
                    Elektrické přídavné topení: buzení relé-Bit 0: 00000000 
                    Doba předžhavení: 1900 ms
                    Stav žhavení-Bit 0: 00000000 
                    Stav žhavení-Bit 8: 00000000 
                    Žhavicí cykly nad teplotním prahem-Bit 0: 00000000 
                    Žhavicí cykly nad teplotním prahem-Bit 8: 00000100 
                    Žhavicí cykly pod teplotním prahem-Bit 0: 00000000 
                    Žhavicí cykly pod teplotním prahem-Bit 8: 00000010 
                    Vnější teplota: 11.5 °C

4891 - ventil zpetneho vedeni vyfuk.plynu (N18) - chybna funkce 
          P0403 00 [237] - -
          Kontrolka závad ZAP - Potvrzeno - Testováno od smazání paměti
             info o závadě:
                    Stav závad: 00000001
                    Priorita závad: 2
                    Frekvence závad: 5
                    Kilometry: 194084 km
                    Datum: 2020.09.14
                    Čas: 17:04:19

                    Otáčky motoru: 1588.00 /min
                    Normovaná hodnota zátěže: 44.3 %
                    Rychlost vozidla: 78 km/h
                    Teplota chladicí kapaliny: 80 °C
                    Teplota nasávaného vzduchu: 35 °C
                    Okolní tlak vzduchu: 990 mbar
                    Napětí svorky 30: 13.680 V
                    Čítač zapomenutí po OBD: 40
                    Hmotnostní množství vzduchu: skutečná hodnota (mg/zdvih): 541.7 mg/stroke
                    Ventil zpětného vedení výfukových plynů: buzení: 15.00 %
                    Ventil zpětného vedení výfukových plynů: skutečná hodnota: 96.90 %
                    Ventil zpětného vedení výfukových plynů: ofset zavřen: -1.11 %
                    Ovladač zpětného vedení výfukových plynů: vysoký tlak: stav-Bit 0: 00000000 
                    Ovladač zpětného vedení výfukových plynů: vysoký tlak: stav-Bit 16: 00000011 
                    Ovladač zpětného vedení výfukových plynů: vysoký tlak: stav-Bit 24: 00110111 
                    Ovladač zpětného vedení výfukových plynů: vysoký tlak: stav-Bit 8: 00000111 
                    Ovladač zp.vedení výf.plynů: vysoký tlak: skut.hodn.hr.napětí: 1126.8 mV

Readiness: 1 1 0 0 0 
Passat B7 Variant Comfortline, 2013, 2.0 TDI 103kW CFFB

vlado 14
Závodník
Závodník
Příspěvky: 531
Registrován: 19.04.2012 09:44
Bydliště: SK-OKRES MY

Re: Špatný EGR ventil? Co s tím?

Příspěvek od vlado 14 »

Skús rozobrať a vyčistiť,ale asi výmena, najlepšie origo

Uživatelský avatar
scortis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 40
Registrován: 11.12.2019 17:51

Re: Špatný EGR ventil? Co s tím?

Příspěvek od scortis »

Problém je, že co jsem koukal, tak je potřeba rozebrat půlku auta (vyndání poloosy atd.), aby se k tomu člověk vůbec dostal. Sám to určitě nedám, takže se s tím budu muset na někoho obrátit.
Jak poznám, který je origo? Na netu je toho mraky cena okolo 5k, jediný u kterého bylo napsané origo je prvovýroba škodovky za 10k.
Passat B7 Variant Comfortline, 2013, 2.0 TDI 103kW CFFB

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Špatný EGR ventil? Co s tím?

Příspěvek od motorpower »

Originál, s ostatními jsou problémy, škoda práce...
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

smoulax
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 28
Registrován: 07.06.2018 18:56

Re: Špatný EGR ventil? Co s tím?

Příspěvek od smoulax »

Mám podobný problém, chyba 0403 mi vyskakuje už cca rok. Rozsvítí se a po 1-4 dnech kontrolka zhasne. Žádné problémy však nepociťuji. Auto jede jako dřív,výfuk čistý aj spotřeba neroste. Když svítí kontrolka motoru tak VAG dpf ukazuje otevření EGR 100%. Po zhasnutí kontrolky opět ukazuje aktuální hodnotu. Nezjistil jsem ,že by na to měla vliv regenerace. Chystám se tedy taky na nutnou výměnu. Podle chování s myslím ,že to vypadá na problém v ovládání EGR než v ucpaném chladici.Nejsem však odborník. Samotné EGR se tuším neprodává. Práce s tím je ale stejná jak s kompletem,tak to nestojí za to,to takto opravovat.

Uživatelský avatar
Jirka.
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 6214
Registrován: 12.05.2010 00:53
Bydliště: Praha

Re: Špatný EGR ventil? Co s tím?

Příspěvek od Jirka. »

scortis píše:
16.09.2020 07:30
Problém je, že co jsem koukal, tak je potřeba rozebrat půlku auta (vyndání poloosy atd.), aby se k tomu člověk vůbec dostal. Sám to určitě nedám, takže se s tím budu muset na někoho obrátit.
Jak poznám, který je origo? Na netu je toho mraky cena okolo 5k, jediný u kterého bylo napsané origo je prvovýroba škodovky za 10k.
Origo stojí okolo 10. A nejlepší je koupit ho v autorizáku, tam máš jistotu, např v kelly prodávají origo, ale starší typ který se sraly, zřejmě někde vykoupili zásoby.
ŠKODA 1000MB DE LUXE
ŠKODA 136GL Tuzex
Pásovec 3C 2.0TDI BKP Highline DSG
ŠKODA Octavia RS CEGA

Odpovědět

Zpět na „Passat 3C / CC“