MOTOR, VODA: výměna kapaliny, únik
- hiero
- Pilot
- Příspěvky: 805
- Registrován: 13.02.2009 15:18
- Bydliště: Štúrovo, Slovensko
Re: MOTOR, VODA: výměna kapaliny, únik
pd celkovo dost dycha...ked povolis vicko a nechas na otvore a nespadne je to ok...a k vode urob bypas vymenika tepla za egerom...mohol prehrdzavietva voda ide do vyfuku...
-
- Nový člen
- Příspěvky: 1
- Registrován: 04.11.2020 10:18
Re: MOTOR, VODA: výměna kapaliny, únik
Zdravím, rád bych popsal závadu a prosím jestli mi někdo může poradit s přesným určením opravy:
Auto: Sharan AFN 1.9 TDI 81kW rok 1998 s čipem + 20PS
Když jedu normálně, tak se mi drží teplota oleje do 90°C mám již čtvrtého sharana 1 typ a vždy to bylo stejně. Teď bohužel i pří mírnějsím kopci začne teplota stoupat. Například včera na dálnici rychlost 100km/h a stoupání cca 3° délka cca 2km a ihned teplota roste až na 100°
Pokud na ohřátém autě povolím nádobku na vodu, tak vystřelí voda ven, není to žádné odfouknutí, na které jsem zvyklej. Současně voda, které byla před otevřením pod min, vyleze až uplně nahoru k víčku. Dá se říct, že čim větší tlak je v nádobce, tim se auto hůře chladí.
Je to špatné těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava? Myslím si, že chladič to nebude, protože pokud ufouknu tlak z nádobky a jednu třeba 100km bez většího zatížení motoru, tak teplota je OK, jakmile však autu šlápnu, tak vyleze teplota oleje, současně i vody a vytvoří se velký tlak v nádobce, horní hadice s čidlem je celkem tvrdá. Nevšiml jsem si, že by auto nějak kouřilo. Může být jen menší díra v těsnění, přes kterou se mi tlakuje voda?
Auto: Sharan AFN 1.9 TDI 81kW rok 1998 s čipem + 20PS
Když jedu normálně, tak se mi drží teplota oleje do 90°C mám již čtvrtého sharana 1 typ a vždy to bylo stejně. Teď bohužel i pří mírnějsím kopci začne teplota stoupat. Například včera na dálnici rychlost 100km/h a stoupání cca 3° délka cca 2km a ihned teplota roste až na 100°
Pokud na ohřátém autě povolím nádobku na vodu, tak vystřelí voda ven, není to žádné odfouknutí, na které jsem zvyklej. Současně voda, které byla před otevřením pod min, vyleze až uplně nahoru k víčku. Dá se říct, že čim větší tlak je v nádobce, tim se auto hůře chladí.
Je to špatné těsnění pod hlavou, nebo prasklá hlava? Myslím si, že chladič to nebude, protože pokud ufouknu tlak z nádobky a jednu třeba 100km bez většího zatížení motoru, tak teplota je OK, jakmile však autu šlápnu, tak vyleze teplota oleje, současně i vody a vytvoří se velký tlak v nádobce, horní hadice s čidlem je celkem tvrdá. Nevšiml jsem si, že by auto nějak kouřilo. Může být jen menší díra v těsnění, přes kterou se mi tlakuje voda?