1T3 nebo 5T1?

2003 - 20..

Moderátoři: Chozin, alesino

Odpovědět
MiraZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 21.07.2020 12:21

1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od MiraZ »

Ahojte, divam se po nejakem MPV s automatem. Po konzultaci s specialisty na automaticke prevodovky (Kaps Kojetin) mi bylo receno, at se divam po Aisin Warner TF70/80 nebo DQ250 - to by mely byt pomerne spolehlive automaty, ktere umi servisovat. Dokonce tvrdili, ze servis na DQ250 je levnejsi nez Aisin.
Tzn. ve vysledku hledam Grand Picasso EAT6 (Aisin) nebo VW Sharan/Touran 2.0TDI (6st. mokre DSG). Priklanim se spis k VW, protoze tam je predepsany interval vymeny oleje na 60tis. km. U menicovych prevodovek se dost casto tvrdi, ze je napln dozivotni a takovy ojety kus bych nechtel koupit.
Mam dilema: Koupit zachovaly Touran z poslednich let vyroby (2014-2015) s mensim najezdem (cenove kolem 300tis.Kc) nebo si priplatit za novejsi model 5T1 (tam uz cena atakuje spis 400tis.Kc)? Bral bych auto asi odtud:
https://www.autodraft.cz/auta.html?cat= ... ka=automat
Problem je, ze 5T1 uz ma najezdy kolem 180tis.km a kolem 200tis.km se uz objevuje nutnost vymeny spojek (45tis.Kc) a celkove se muzou ozvat vstriky, turbo atp. Na druhou stranu jsou to auta z Nemecka s rychlymi km, ktere musela najet po dalnici a tam se prevodovka moc nenadre, takze by to vse mohlo vydrzet teoreticky vic.
Co myslite? Stoji za to si priplatit za 5T1?
Momentalne mam Octavii Combi II. facelift 1.9TDI s 211tkm a zatim jsem nic krome oleje nemenil.

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od Peťas »

Mezi 1T3 a 5T1 je sakra velý rozdíl. Osobně bych peníze, za které jde koupit 5T1, za 1T3 nedal.

Měl jsem 1T1 s DSG, které jsem kupoval při cca 175tkm a prodával ho s cca 245tkm. Kolem DSG jsem jenom dvakrát vyměnil olej. Převodovka pořád řadilá krásně a rozjezdy byly nádherně plynulé, jako by to byl klasický automat (mám i GV kde DSG při rozjezdu zdaleka není tak jemné).

Před necelými 2 roky jsem koupil 5T1 s nájezdem cca 197tkm (za tři roky), teď má cca 215tkm a zatím jsem dělal jenom jednu servisní prohlídku, byl čas udělat taky rozvody a nevyhříval sedák řidičova sedadla. Druhý kompletní sedák (molitan, výhřev a potah) mě stál cca 1500,- Kč (vyměnil jsem si ho sám). Byl rozumně vybavený a za cenu, která byla o poznání nižší, než nejmladší 1T3 (sice s nižším nájezdem). A věřím tomu, že těch cca 300tkm dá. :mrgreen: A když náhodou ne, tak jsem při koupi ušetřil celkem dost, abych do něj ev. něco investoval. :wink:

Takže za mě jedině 5T1 (o nějakém francouzovi bych ani neuvažoval :negative: )

Ale taky musím přiznat, že 1T1 (asi to platí i pro 1T2 a 1T3) je řidičsky určitě zajímavější auto, než 5T1. Ta už patří do generace těch nových typů aut (napříč značkami), které jsou řidičsky nudné. Ovšem vzhledem k tomu, že uvažuješ i nad francouzem asi patříš k těm řidičům, kteří mají auto pouze k přesunu z bodu "A" do bodu "B" a věci jako zábava při řízení vůbec neřešíš (a možná je pro tebe důležitý parametr to, že do dveří se vejde velká pet láhev), takže tohle Ti asi stejně bude jedno.

Co se týká Sharana, tak jízdně nevím, ale ve druhé řadě se sedí hůř než v Touranu (Sharan má výš podlahu, nebop níž sedadla, a zdálo se mi, že je i míň místa mezi první a druhou řadou sedadel) a je to taky konstrukčně starší auto než Touran (je to tak někde mezi 1T3 a 5T1).
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od kubisz »

francouze urcite ne, resi se tam furt napinaci kladka s&s, mocovina, vrzani naprav, elektrika :-( EAT byl v pohode, ale DSG je jizdne lepsi (EAT je hydromenic, DSG dvojspojka); kdyz uz picasso, tak s 1,6 a to je zase slabsi :-(

rozmerove ale zase 5t1 na picasso, nebo sharana uplne nestaci... mezi picassem zase tak velky rozdil neni, ale sharan / alhambra je vetsi

SAG je sice starsi zastupce, ale uz do nej dali vsecko, co ma 5t1/MQB (ACC, LA, DLA, SA, RTA), jen trebas radio je max DiscoveryMedia (CarNet a AndroidAuto/CarPlay ale jedou)... auto je ted takovej prechod mezi MQB a PQ

1t3 je v plne vybave v pohode auto, co ale nemuze mit vychytavky MQB (ACC, AndroidAuto), ale zase je to jeste zastupce EURO5, cili bez mocoviny; samozrejme je mensi (a hlavne uzsi), nez frantik, nebo SAG a novej touran

pokud Vam staci mensi auto a nechcete zbytecne vozit vzduch, sel bych klido do tourana; pokud budete jezdit casto obsazeni, nebo nalozeni, bral bych sharana / alhambru

u SAGu vzit 125kw, u tourana staci 110kw, pripadne u 1t3 103kw (urcite nebrat 1,6 (ma suchy 7° DSG); benziny bych moc nebral (na sharana je to slaby, u tourana zase budou 7° DSG)
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

MiraZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 21.07.2020 12:21

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od MiraZ »

Panove, dekuju za nazory. Jizdni vlastnosti skutecne neresim. Bydlim na vesnici a potrebuju automat, aby se manzelka trochu osmelila v rizeni. Takze se to spis snazim vybirat nejak racionalne. Ja bych se toho Grand Picassa nebal - libi se mi, ze je tam menic a spolehlive diesely (naopak dle vsech recenzi je 2.0BlueHDI perfektni a 1.6BlueHDi sice ne uplne vhodne resena olejova vana, ale uz s tim problemy nejsou) a ve vetsine pripadu je v 7mi mistne verzi (narozdil treba od Tourana). Da se sehnat kolem 300tKc 4 roky stary. Problem je, ze vetsina dovozu je Italie nebo Francie a chybi vyhrivani sedadel, ktere mam jako must have.
Sharan by se mi libil, ale ve Svete Motoru ho moc jako ojetinu nevychvalili - servis je udajne o dost drazsi nez treba na Oktavku - problemy s EGR ventilem, nutne run flat pneumatiky atp. Velikostne to musi byt bajecne - soupaci dvere, velky kufr, 7 sedadel. O infotainment mi moc nejde, ale take se mi nechce kupovat 10 let stare auto za takove penize. To uz mozna bude lepsi fakt ten novejsi Touran s trochu vyssim najezdem. Rikam si, ze kdyz to ma hodne najezdeno (a nebyl to taxik), tak tam musel byt vysoky podil dalnic, kde prevodovka a celkove motor odpociva. Na druhou stranu nechci dat 400tKc za auto s tim, ze se tam muze behem chvile vysypat spoustu veci za desetitisice. Hodlal bych si ho uz nechat spise dele. No je to dilema. Co se tyce DSG, tak mam zkusenosti pouze se suchymi spojkami v 1.6TDI a tam se mi zda, ze ten motor to dost nechavalo podtacet.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od kubisz »

automat je podle me lepci v picassu (mechanicky a na udrzbu; aisin je proste asi spicka), ale to je tak vsecko; meli sme GrandPicasso a zbavili sme se ho kvuli "drobnym" zavadam behem jeste zarucni doby (ty hlavni byly ty zminene); bohuzel tam jsou zavady opakovane, cili v zaruce je jen opravi, ale nevyresi :-( motor byl 1,6 bHDi; 2.0 je na tom pry podstatne hure v oblasti vydrze nadrze pro mocovinu... 7 mist bylo i celkem pouzitelny (za 2 roky otestovano cca 4× i dospelymi); ceny jsou neoddiskutovatelne priznivnejsi; vyhrivani je OK (ackoliv osobne nepouzivam, ale zena to ma prave jako "must have"; oproti tomu masazni fce je na h...; podnozka je opet pro zenu vyborna, realne Vam to akorat zkrouti nohy pod palubkou ;-)

naklady na auto velikosti sharana budou asi o neco vyssi, ale jinak je to technicky jen tezsi touran; budete resit vic podvozek, bude vyssi spotreba, ale jinak je to to stejny; prakticky (rozmerove, typove, pocitove) je to ale jiny auto, nez 1T3 touran, i kdyz se to tomu celkem blizi (co se tyka technickeho vybaveni); berte to spis tak, ze jde o vychytany auto, s overenou technikou a mechanikou; ne o kompromis kvuli emisim a jinym EU normam, i kdyz i SAGa se to podstatne dotklo :-( dulezite neni asi uplne, jak dlouho si auto chcete nechat, ale kolik s nim za tu dobu najedete... MQB auta maji mimochodem podstatne tenci plechy, nez PQxx auta ;-) runflaty na SAG jsou nesmysl, sou tam XL plaste, stejne jako mame napr. u 1T3 (XL neni RF)

co se tyka DSG, tak motor dneska asi podtaci jakakoliv DSG; ze zkusenosti 1T3 (DQ250; mokra 6°) podtacela motor celkem hodne a bylo hodne vhodne naucit se ridit stupne pomoci plynoveho pedalu; 7° sem dlouhodobe nikdy nemel, ale vzhledem k technologii to podtaceni (i kdyz je +- stejne, bude mit podstatne horsi vliv na stav te prevodovky, i kdyz vliv ridice tu bude vice nez podstatny; u DQ 250 hodne pomuze uprava map, kde dojde k vyraznemu posunu (zvyseni) hranice zmeny prevodu vuci otackam a aktualnimu stavu motoru; u 5T1 si myslim, ze to setreni bude asi este o neco malinkato vyraznejsi, nez u 1Tx (musi plnit prisnejsi emisni normy)

neverte nesmyslum, ze kdyz je auto z nemecka, bude mit km natoceny na dalnici; bude mit max o neco lepsi stav podvozku, pokud to fakt jezdilo v DE, ale dneska spousta aut, inzerovanych jako DE puvod, je je preprodanych pres DE a je uple odnekud jinud; nejdulezitejsi je overeni zaznamu v el. servsni knizce (hlavne u teho DSGcka; vymena oleje max po 60t) a obecne ten pravidelny servis; dulezity je taky zkuseny a overeny dovozce a v neposledni rade taky prodejce... ale to uz sou asi obecny veci, co nemaj s touranem nic spolecnyho...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
Peťas
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2872
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OstraVWa

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od Peťas »

kubisz píše:
21.11.2020 23:29
neverte nesmyslum, ze kdyz je auto z nemecka, bude mit km natoceny na dalnici; bude mit max o neco lepsi stav podvozku, pokud to fakt jezdilo v DE,..
Pokud by auto bral opravdu v tom autdraftu, tak tam mají auta snad jenom z DE po ukončeném leasingu. Při těch nájezdech, po cca 3-4 letech, to snad ani jinde, než po dálnicích, najet nejde. :wink: A z výpisu servisní historie lze vyvodit, zda auto opravdu jezdilo v něměcky "mluvící" zemi.

Ale každé ojeté auto je samozřejmě spojené s nějakým rizikem a hodně záleží i na štestí, jestli bude v pohodě, nebo ne. :mrgreen:
Obrázek - VW Golf I Cabrio 1.8 SportLine
Obrázek - VW Golf V 2.0 GTI Pirelli DSG
Obrázek - VW Lupo 1.4 FSI
Obrázek - VW Touran 5T1 2.0 TDI DSG

Auto musi smrdět benzínem (přimhouřím oko i nad naftou) jinak to není auto.

MiraZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 21.07.2020 12:21

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od MiraZ »

Co se tyce Sharana, tam mam opravdu rozporuplne pocity. Soudim hlavne dle recenze Sveta motoru, kde jsou vyctene tato negativa:
- nutnost mit specialni samozacelujici pneumatiky (kvuli tomu, ze chybi lepici sada) - na ojetinach vetsinou jsou uz obycejne pneu, takze muze byt problem na STK, jsou vyrazne drazsi nez obycejne pneu
- zavady cidla oxidu dusiku (15700Kc a ten dil neni vylepseny, kazych 100tkm hrozi dalsi vymena)
- nezavisle topeni: snimac paliva v nadrzi (10000Kc)+ vadne elektricke obehove cerpadlo nezavisleho topeni (10000Kc)

Jinak je to samozrejme rodinny sen.
Co se tyce podtaceni DSG, zrejme je to proste naladeni prevodovky kvuli emisim. Bojim se, kolik v tom priprade vydrzi dvouhmotovy setrvacnik - urcite mu to nedela dobre. Behat po servisech a ladit nejake individualni razeni se mi ale uplne nechce.

Ten Autodraft bere auta s ukoncenych operativnich leasingu od oficialnich dealeru, takze tam by asi nemel byt problem se stacenim nebo puvodem presne jak pise Petas - ty najezdy jsou na ta auta dost velka.

MiraZ
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 21.07.2020 12:21

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od MiraZ »

Mel bych anketni otazku: Kdybyste meli k dispozici dejme tomu 400 tis. Kc, sli byste do obstarozniho Sharanu (za tu cenu bude spis ze zacatku vyroby) s tim, ze je to auto bez kompromisu (obrovsky kufr, moznost prevezt 7 dospelych) nebo radeji do noveho Touranu ovsem s vyssim najezdem (za tu cenu je to kolem 170tis km) a spise mensi treti radou? Jedine, cim si nejsem jist, jestli je realne, aby treba tchyne s tchanem prezila cestu do Chorvatska ve treti rade u Touranu (druha rada se da naplno dopredu). Auto si planuji nechat klidne delsi dobu 7-10 let, najezd odhadem tak 15tkm/rok.
Diky za nazory.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2875
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 1T3 nebo 5T1?

Příspěvek od kubisz »

podle me se do touranu (1Tx) na delsi cestu nevlezou poradne ani deti, natoz pak tchyne... zalezi spis, jak dlouho si chcete nechat tchyni ;-) u 5t1 uz by se o tom asi dalo i uvazovat, ale ten sharan je na toto pouziti jistota (odzkouseno, ale muselo se jet s rakvi, jinak by se tam nic nevlezlo); zbytek roku ale v sharanu budete vozit vzduch...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Odpovědět

Zpět na „Touran“